Pravidla

Aeris
16.1.2007 18:43
Inteligentné predmety - problémy
Pri tvorbe inteligentného meča som natrafil na túto vyššiu vlastnoť:
INTELLIGENT ITEM GREATER POWERS
d% Greater Power Base Price Modifier
46–50 Item has status effect, usable at will +11,000 gp

Avšak nie som si istý, čo si mám presne predstaviť pod pojmom status effect, resp. či ide o hociktorý magický efekt zbrane (napr. flaming, speed, vorpal, atď.), alebo niečo špeciálne.
Autorská citace #1
16.1.2007 19:04 - Alnag
Stálo mně to sice chvíli dumání, ale pak jsem přišel na to, že status je kněžské kouzlo druhé úrovně umožňující monitorovat pozici a stav spojenců.
Nicméně k tomuto tématu... používáte inteligentní předměty? Ačkoliv si myslím, že s tím může být velké množství legrace, tak ale nikdy na ně nedošlo.
Autorská citace #2
17.1.2007 07:29 - Xeth
Použil jsem inteligentní předměty ve hře myslím 2x nebo 3x. Je to velmi slibné podhoubí pro cokoliv, ne jen pro "legraci," i když to je asi nejčastější použití (např. bojovníkova zbraň co mu stále do všeho kafrá...). Hodně zajímavé mi ale přijde použití inteligentního předmětu např. coby hlavního padoucha v dobrodružství nebo dokonce v kampani.
Autorská citace #3
17.1.2007 09:16 - andtom
Inteligentní předmět dovede být zajímavou alternativou místo běžného připojení NPC k hráčským postavám. Zvlášť užitečné je použití "z nouze" při nedostatku hráčů (včetně hry DMa s jediným hráčem). Nebo když se úmyslně hraje komorní dobrodružství pro jednu postavu, kdy by jiná hráčská postava nebo NPC odporovala logice příběhu, inteligentní předmět může být dobré řešení, aby postava nebyla úplně osamocena ve svých rozhodnutích a akcích.
Autorská citace #4
17.1.2007 09:31 - Alnag
A co takhle, kdyby inteligentní předmět hrál jeden z hráčů? O tomhle jsem svého času taky uvažoval (jak vidíte, víc věcí jsem si přehrával v hlavě než vyzkoušel v realitě :-)
Autorská citace #5
17.1.2007 09:46 - andtom
Alnag: Hmm, to je zajímavý nápad, k tomu jsem nedošel, přiznávám :) Takže to je obzvlášť prima řešení když je hodně hráčů, tak aby se nepletly postavy vzájemně pod pod nohy (samozřejmě pokud hráč nehraje inteligentní truhlici z hruškovníku :) ). Nebo co třeba vytvoření dvojice: zkušený hráč ovládá předmět ve vlastnictví hráčské postavy ovládané nováčkem.
Autorská citace #6
17.1.2007 09:52 - Xeth
Alnag: Jednou jsem to zkoušel DMovat (hráč si moc a moc přál být předmětem), ale nesplnilo to mé očekávání. Asi chvíli potrvá, než to zkusím znovu.
Hraní takového předmětu (coby PC) může být velmi zajímavé, zvláště v případě, že jde o hru jeden na jednoho.
Autorská citace #7
17.1.2007 12:38 - andtom
Xeth: Přemýšlím, jak jsi to myslel v posledním odstavci. Jestli je to myšleno tak, že by šlo o hru jednoho na jednoho, kde by ten jediný hráč hrál pouze ten inteligentní předmět, tak je to zajímavý netradiční nápad. V tom případě by vlastník nebo vlastníci předmětu byly NPCčka. A to by pak byla famózní hra, být inteligentním předmětem a klidně měnit v čase majitele a místo. Třeba co herní sezení, to příběh s jiným majitelem předmětu. Opravdu zajímavé.
Edit: Základní zápletkou kampaně by pak mohlo být třeba vrátit se jako předmět do vlastnictví nějakého konkrétního rodu, chrámu, atd. na opačné straně kontinentu. Nebo třeba staletí něco střežit. A ve variantě zlého předmětu klidně proti tlupám kladných hrdinů. Dává to spoustu možností, asi ne na hraní stále dokola takovéhoto typu hry, ale na jednu-dvě opravdu netypické hry v kariéře hráče určitě.
Autorská citace #8
17.1.2007 13:05 - Rytíř
Inteligentní předměty mě taky jeden čas přitahovaly. Už si ale bohužel nevzpomínám, jestli to, co jsem vytvořil šlo pak taky do hry a s jakým úspěchem... mam pocit, že nakonec hráč postavy, která daný předmět v potu tváe vybojovala, ho po jeho několika vtipných poznámkách vyhodila se slovy, že jestli mu do toho co dělá bude kafrat ještě i blbej meč, tak se na to vážně může v..t! A fakt se ho zbavil. Tim tahle éra tak nějak skončila :))
Autorská citace #9
17.1.2007 13:20 - Vannax
RE Rytíř: Takhle to dopadá, když inteligentní předmět má vyšší Int, než samotný hráč. Osobně se téhle kombinace v případě svých hráčů bojím, takže se jim do rukou dostávají jen naprosto neinteligentní, blbé, někdy až debilní předměty :)
RE Andtom: V tomhle pojetí by bylo asi nejlepší to hrát v systému My Life with Master :)
Autorská citace #10
17.1.2007 13:35 - andtom
Vannax: OMG, nevidím důvod opouštět pro takové hraní platformu D&D :)
Autorská citace #11
17.1.2007 13:45 - Rytíř
Vannax: no buď.. anebo ty moje hlášky nebyly TAK vtipný, jak sem si myslel.. :))) je to už dlouho, teď by to asi zase vypadalo jinak. Je ale pravda, že mě to nijak zvlášť neláká, děsně mi vadí představa vědomí uvězněného někde bez možnosti pohybu vlastní silou..
Autorská citace #12
17.1.2007 14:08 - Aeris
No podľa mňa by inteligentné predmety mali vlastniť bytosti so zrovnateľnými mentálnymi schopnosťami, tudiž podľa mňa je správne, že priemerne inteligentný bojovník takýto predmet neznesie (alebo skôr naopak), avšak kúzelník, bard, či inteligentný tulák v pohode. Ja som teraz vytvoril meč s INT a WIS 17, CHA 10, vlastní ho elfský mečospev na vysokej úrovni s INT 18, WIS 13, CHA 12 a meč ho uznáva za svojho majiteľa a rád mu pomáha.
Vám by to snaď nepripadalo podradné, aby vás ovládal mentálne priemerný bojovník, ktorý spolieha skôr na telesné vlastnosti, rozhovor mu pripadá ako strata času, pokiaľ sa nejedná o chvastanie sa v počte zabitých, atď? Ja (ako predmet) by som rozhodne nemal tú trpezlivosť a toleranciu, niečo také zniesť.
Taktiež ma napadlo, že ako predmet, ktorý už dlho niekde hnyl a dostal sa do rúk podradnej postave, určite by som sa snažil ovládnuť jeho myseľ a snažil sa dostať do schopnejších rúk. Takto by sa mohlo ľahko stať, že by prípadná zbraň záhadným spôsobom obišla celú družinu, na počudovanie pôvodného ukoristiteľa.
Autorská citace #13
17.1.2007 15:59 - Xeth
Přesně tak jsem to myslel.... :) A ano, možností je opravdu mnoho... chce to ale trochu jiný styl hry než je obvyklé a možná trochu bláznivého DMa a hráče... ;)
Moje představa takového inteligentního předmětu je trochu jiná než do všeho kafrající meč. Vždyť postava předmět vlastnící nemusí ani vědět, že něco takového má. Předmět může ovládat/usměrňovat dění kolem, aniž by o sobě dával přímo vědět. Ideální je nějaký, který dokáže přimět ostatní, aby dělali co on chce (podobně jako bardovo suggestion, ty mocnější třeba i domination). Takový předmět se pak nikde neválí (pokud nechce), ale zařídí si to tak, aby ho někdo našel a používal... a dělal co on chce.... :)
Autorská citace #14
17.1.2007 16:02 - Vannax
RE Xeth: To je docela fajn pohled na věc. Pak je ještě otázka nejen inteligence předmětu, ale i jeho přesvědčení. Když by přesvědčení kolidovalo s přesvědčením jeho nositele, tak by to mohla bejt docela taškařice.
Autorská citace #15
17.1.2007 16:27 - Alnag
Xeth Takže vlastně takový Milášek co? :-) To rozhodně není marná myšlenka.
Autorská citace #16
17.1.2007 18:45 - sirien
Také je varianta normálního předmětu posednutého duší nějakého mocného umírajícího čaroděje, kterému se nechtělo jen tak odejít. Jeho síly by byly touto formou oslabeny, ale...
...a samozřejmě, pak je tu varianta hl. záporáka, co se těsně před svou smrtí přemístí do toho amuletu té krásné elfky, který je její poslední památkou na (jím) vypálený domov...
Autorská citace #17
17.1.2007 19:10 - Fritzs
sirien: ... a ovládne onu elfku...
Autorská citace #18
17.1.2007 19:47 - sirien
Ne nutně. Naopak. Zajímavé dilema hráčce... poslední věc z domova se stala útočištěm toho hajzla, co její domov zničil.
Autorská citace #19
18.1.2007 08:32 - Xeth
Alnag: Něco na ten způsob, jen bez toho jednookého maníka za zády. :)
Představte si třeba situaci, kdy podobný předmět přijde do vlastnictví nějakého farmáře (třeba ho vykope na poli) - může to být cokoliv od šperku (viz. Milášek) až třeba po zbraň.
Na vesnické tancovačce se kolem farmáře (který předmět nedá z ruky) začne točit pěkná slečna a slovo dá slovo a slečna našeho šťastného nálezce pozve příští den domů na oběd. Jak se ukáže, je dcerou starosty, která byla do nedávna ve městě ve škole (společenské chování, atd.) a domů přijela po letech na návštěvu.
Otec slečny zprvu není příliš nadšený a matka jakbysmet, že si domu přivedla na oběd takového vandráka, ale během oběda a po několika sklenkách vína se jejich odpor vytratí. Starosta z našeho farmáře dokonce udělá svého pobočníka a začíná ho brát na některá svá jednání a časem už spolu řeší úplně všechno (náš farmář jen sedí a moudře přikyvuje, protože ničemu na jednáních příliš nerozumí... má z toho ale výhody a tak se veze).
Na jedné společenské události se náš farmář seznámí s kapitánem městské stráže z v kraji celkem významného města. Dokonce se s kapitánem domluví, že s ním do města na čas odjede (aby zastupoval zájmy vesnice, pochopitelně) a starosta není proti.
Kapitán ho velkoryse ubytuje u sebe doma, kde se seznámí s jeho snoubenkou a kapitánovými přáteli. Náš farmář se s nimi účastní všelijakých akcí a banketů a během několika dní se mezi ním a kapitánovou snoubenkou objevuje vztah, který zastiňuje mezi ní a kapitánem. Brzy si kapitána sotva všímá a na návštěvu chodí za naším farmářem a to zcela nepokrytě. Zvláštní je, že to kapitánovi vlastně ani moc nevadí a to ani když spolu chodí na veřejné akce a on je jen jejich doprovod.
Slečna je neteří místní hraběnky z N-tého kolena a se svou vzenšenou rodinou se vlastně vůbec nestýká (až na výjimečné příležitosti), sama vlastní nějaký drobný formální a nevýznamný titulek.
Během několika málo týdnů slaví hraběnka jubileum a tak pozve na oslavu i ty nejposlednější z příbuzných a slečna ex-snoubenka si s sebou přivede i našeho farmáře.
Náš "hrdina" padne na oslavě hraběnce do oka (prostě si ho k sobě nechá zavolat a začne se s ním bavit... bez jeho společnice, pochopitelně) a trvá na tom, že musí na jejím panství zůstat i po oslavě, aby se mohla těšit z jeho společnosti. Netrvá dlouho a jsou oba zasnoubeni a brzy na to je i svatba.
Asi měsíc po stavtbě je hraběnka zavražděna svou služebnou (před spoustou svědků) a ta je po zásluze potrestána.
Zanedlouho příjíždí na panství dvorní dáma z hlavního města, přítelkyně zesnulé hraběnky, aby se zúčastnila hraběnčina pohřbu. Po něm spolu odjíždějí do hlavního města, kde našeho farmáře-hraběte představuje u dvora.
Samotný král se o něm dozví od někoho z dvora a udělí mu audienci. Náš farmář získává funkci rádce a nechybí na žádném oficiálním či neoficiálním jednání. Král si cení jeho názorů (které občas překvapí i jeho) a je s ním zacházeno jako s členem královské rodiny. Atd. :)
Předmět za celou dobu nepromluví ani slovo a onen farmář se nikdy nedoví, že má v rukou magický předmět, navíc inteligentní. A náš předmět si zvesela řídí království, podsouvaje myšlenky jak jemu, králi, tak i komukoliv na dvoře. Pokud by se naskytla příležitost k něčemu lepšímu (větší království, císařství...), onen farmář se tam dozajista dostane. :) Je možné přestupování mezi jednotlivými vlastníky... nemusí jít až "nahoru" ten farmář (zvolil jsem to pro ilustraci).
sirien: Pochopitelně, takový posednutý předmět je asi nejlepší varianta. Může to být kouzelník, démon, ale i anděl (co pak páchá dobro - ten to má ale pak pěkně obtížné, jelikož tam se asi to ovlivňování jiných musí dělat velmi delikátně a jemně... koneckonců je to anděl ;D ). Představa magické AI mi přijde podivná... leda nějaký předmět okouzlený božskou mocí (čili žádná duše, ale jen vůle konat jistým způsobem).
Autorská citace #20
18.1.2007 09:28 - Rytíř
Tak to je docela hustej scénář. A výborný námět na článek! :) Trochu to propracuj, rozveď a máme zápletku i mocný předmět najednou :))

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080733060836792 secREMOTE_IP: 3.144.48.135