Pravidla

Lotrando
21.12.2008 10:48
Iniciativa a příležitostné akce
Chci si ujasnit jednu záležitost týkající se příležitostných útoků. Zkuste v tom najít chybu.

Nejprve pár pravidel.

- jeden příležitostný útok za tah
- příležitostný útok je vyvolán nejčastěji pohybem
- pokud je nepřítel marknutý a pohne se, nebo zaútočí jinam, vyvolá příležitostnou akci, přesněji útok od válečníka

Teď, když mají monstra stejnou inicitativu, omezuju tím postavy, protože se vlastně všechny potenciální příležitostné akce odehrávají v jednom tahu monster. To se stane pokaždé, když spojím více mosnter do jedné inciativy.

Mohu to ale hrát tak, že každý jednotlivý nepřítel má svoji micro-incitiativu malinko posunutou a tím pádem nejednají najednou, ale každý má v rámci té jejich společné iniciativy vlastně svůj mini-turn.

Pak by bylo možno reagovat na každé monstrum zvlášť, ale snadno se stane, že těch akcí bude hrozně moc najednou a těžce to prodlouží celý boj.

Jen podotýkám, že si nemusím přesně pamatovat v jakém pořadí realizovali enemáci svoje micro-turny; můžu jednoduše říct, že své akce odkládají, připravují si je apod.

Jaký způsob používáte?
Autorská citace #21
22.6.2009 13:51 - Aeris
Len tak btw... Swordmage na vyšších úrovniach s vhodnými featmi/prestižkami dokáže marknúť všetko v rámci 10+ burstu
Autorská citace #22
22.6.2009 13:51 - Blaine
Nachtrose: V popisu Combat Challenge jsem nenasel, ze by mohl mit marknuteho jenom jednoho protivnika. Muzes mit marknutych tolik, na kolik za kolo zautocis - pocita to i AoO.
Ad. Power attack: ajta krajta!!! Tak jsem se taky spalil:) ja svym hracum verim, kdyz davaji dmg. A s rangerem jsem zatim s power attackem vsechno trefil, co ma miss:)


Lotrando: Ja jsem ani nic jineho nerekl. Immediate akci mas jenom jednu, ale pokud oponent vyprovokuje jak Combat challenge i AoO, tak muzes pouzit obe dve naraz.
Autorská citace #23
22.6.2009 13:52 - Blaine
Aeris: Ano, je spousta zrudnych veci, co jde a nejde udelat. Jenomze v tomhle pripade se nic nemeni, protoze jedine co to znamena, ze jednomu z marknutych cilu snizi jeho dmg. Nebo do nej jednou zautoci.
Autorská citace #24
22.6.2009 14:40 - Lotrando
Nachtrose, to teda není. Marknutý máš všechny, na které vedeš útok. Například Come and Get it ti markne všechny v close attacku, takže max 8 protivníků.

Blaine: jasně, jeden immediate action a kolik je tahl tolik AoO. Tah jeden každý protivník, i když mají stejnou iniciativu, stejně generují své tahy individuálně.
Autorská citace #25
22.6.2009 14:46 - Nachtrose
Lotrando: aha, dik, moje chybna logika.
Autorská citace #26
22.6.2009 15:38 - Lotrando
Nachtrose: np, mě to vysvětlit až Babaj na srazu :). A to se přišel zeptat, jako že já tomu rozumim :)
Autorská citace #27
22.6.2009 16:01 - Aeris
Blaine: Alebo si niekoho z nich k sebe teleportuje (Aegis of Ensnarement FTW!) Inak si myslím, že znížiť kope nepriateľov šance na zásah o zhruba 10% nie je na zahodenie.
Autorská citace #28
22.6.2009 16:14 - Lotrando
Nejen snížit. Oni by měli marku respektovat. Nerespektování marky je odůvodnitelné jen u elitních potvor, které sledují nějakou taktiku.
Autorská citace #29
22.6.2009 16:18 - Merlin
nebo naopak u totálních tupců/hroud rosolu/berserkrů, sekajících kolem sebe v maniakálním běsnění
Autorská citace #30
22.6.2009 16:22 - Aeris
Lotrando: Čerešnička na torte :) Plus je to skvelé na roleplay drsňáckeho antihrdinu (v mojom prípade už skôr heroického sociopata), najmä ak ste dostatočne dobrí v pohyblivosti a obranách a v arzenále máte pár dobrých close burst schopností. IMHO je Ensnarement Swordmage krásna zmeska defendera (obrany, mark) s controllerom (kopa powers na kontrolu) a strikerom (pohyblivosť).
Autorská citace #31
22.6.2009 16:25 - Lotrando
Aeris: taky jsem si toho buildu všiml, ale už mám rozehráno něco jiného :(
Autorská citace #32
22.6.2009 16:30 - Blaine
me se Ensnarement nelibi tolik jako cisty teleportacni shielding.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.072910070419312 secREMOTE_IP: 44.203.58.132