Pravidla

Alnag
25.1.2009 15:21
V předchozím článku jsem načrtnul pět hlavních (nikoliv jediných) konfliktových situacích, ve kterých můžete uplatnit dovednostní výzvy (skill challenge). Dnes přicházím s příklady...
Autorská citace #41
5.3.2009 12:58 - andtom
Ještě by se dle mého dal užít Insight, alespoň pro bonus +2 na jiné činnosti, kdy postavy na lodi koordinovaně spolupracují a souhra je založena na pochopení řeči těla toho druhého. Např. jeden v lanoví zachytává uvolněné lano, druhý je u kormidla, tak ten u kormidla může správným pohybem kormidla docela pomoct tomu v lanoví - pokud odhadne jeho řeč těla a vystihne správný okamžik.

Užití historie se mi zdá chloupek přeceněno - ale to je věc názoru, nic důležitého.

Jinak hezké :)
Autorská citace #42
5.3.2009 13:15 - Merlin
andtom: hmm..Insight..jo to je hezké využití. To mě nenapadlo.
Add: historie. No, je to možný, ale ber, že spoustu věcí co se tady například probírá, nebo o kterých se budeš bavit v hospodě s chlapama je odvislý od znalosti historie. Kdyby nic, tak jen, že si já vzpomenu na obdobný případ a nebo ty na precedens a použiješ ho v nastalé situaci.
zrovna u té historie si myslím, že je to použitelné.
Rozhodně bych tam nepovolil (tedy až na dobrej nápad) využití Arcany. (mimo zjištění jestli se jedná o magickou bouři)
Autorská citace #43
5.3.2009 13:27 - andtom
Merlin: Jo, už vím, kdy by mi ta historie vadila. Tehdy, kdyby hráč až moc často říkal, jooo, četl jsem historickou knížku o přírodě ... jooo četl jsem historickou knížku o podzemních prostorách ... jooo, četl jsem historickou knížku o léčení ...
Aby nebyl broukem Pytlíkem nebo spíš dědem Vševědem na všechno přes Historii. Zatím není, tak zatím dobrý :)
Autorská citace #44
5.3.2009 13:31 - Alnag
Andtom: Na to se dá kontrovat... no právě... historickou knížku. To už jsou překonané poznatky. :D
Autorská citace #45
5.3.2009 13:31 - Lotrando
hluboká poklona, kde to vlastně hrajete????
Autorská citace #46
5.3.2009 13:32 - Merlin
andtom: no to ano...to bych nepovolil. vždycky se zeptá, jestli měl možnost se k něčemu takovýmu dostat . Ale babaj ví, že mě nemá zkoušet moc :) V tomhle je soudnej a spoustu věcí, co jsem váhal jestli použít, tak to sám proti sobě zamítl, že je to asi nesmysl :p. Např. nalezl cestopisnou kroniku v jednom hradě a tahá ji s sebou. Dává mu bonus +2 k Historii, ale vždy se zeptá, jestli je možné ji použít.
Autorská citace #47
5.3.2009 13:34 - Merlin
lotrando: reálná lokalita? nebo svět? :D jinak jsme z Přerova ..chceš dojíždět? klidně..chybí mi pátý hráč :P
Autorská citace #48
5.3.2009 13:36 - andtom
Merlin: Kdy hráváte? Hlásím se :)

Alnag: :))
Ale je fakt, že by se vlastně dala použít historická knížka na něco, ale s postihem za její neaktuálnost.
Autorská citace #49
5.3.2009 13:42 - Merlin
v 90% v úterý cca od 17 do 21,00-22,00
Autorská citace #50
5.3.2009 13:43 - Merlin
btw. pochopil jsem tedy ty dovednostní výzvy správně? :)
Autorská citace #51
5.3.2009 13:55 - andtom
Dík. Nevyhovují mi čtvrtky, a někdy pátky, úterky jsou OK. Napíši večer PM, vidím, že jsi stejně teď v rachotě.
Jo, a dnes na oběd mi auto prošlo STK, neudělali ze mě pěšáka :)
Autorská citace #52
5.3.2009 13:58 - Merlin
jo..až do tří (a pitomej kompl mi blokuje přihlašování)
Autorská citace #53
5.3.2009 14:48 - Lotrando
Merlin: asi dojedu na sraz, rezervuj mi místo na případné hře :)

na otázku jestli to děláte dobře se dá reagovat snad jen: si děláš srandu, nebo chceš pochválit? :) samozřejmě to děláte dobře. mě se hrozně líbí, jak to posunuje výzvu logicky, přesně víte co se děje, ne nejn nějaké, "tak tam hoď to či ono ať se posunem."
Autorská citace #54
5.3.2009 14:55 - Merlin
lotrando: jasně, že chci pochválit, cos myslel? ;) hráči mě chválí jen pod pohrůžkou smrti jejich postav.

Ne :) já jsem totiž zezačátku vůbec nechápal oč v tom SC vůbec běží, proto mi hodně pomáhá ta diskuze kolem a nápady :)
Autorská citace #55
1.4.2009 15:25 - Merlin
tak jsem opět tady..:

Odstranění kamenné bariéry

„..před vámi chodba končí. Je zatarasená velkým kamenným blokem, který někdo postavil do vchodu kruhové místnosti. Stopy na stěnách svědčí o náročnosti a zpuchřelé jistící dřevěné vzpěry o stáří. Kámen nesahá až ke stropu chodby, ale jen asi dvacet coulů od něj. Na druhé straně v místnosti je zablokovaný kněz a tiefling, který se tam přemístil magicky. Začíná boj o to otevřít vchod…“

Náročnost: 6/3

Úspěch: Blok spadne přesně do míst, kde postavy chtějí a nepoškodí rytiny teleportačního kruhu v místnosti a uvolní uzavřeného kněze
Neúspěch: blok spadne jinam než postavy chtějí a poškodí kruh

Primární: Podzemí, Atletika, Akrobacie, Perception
Sekundární: dle volby

První kolo: K – Podrobnou prohlídkou postavení bloku zjišťuje, kde začít. Jaký bude mít vliv druh kamene a stavba na průběh (Podzemí. Úspěch 1/0), T – Průzkum detailů z druhé strany, z místnosti. Praskliny a naklonění (perception – neúspěch 1/1), O – Vyšplhá na horní část bloku, zapře se a přiváže za blok nosná lana, jejíž pomocí lze uvolnit blok (akrobacie – úspěch 2/1), B – Motlitba k Moradinovi, aby shlížel na jejich činnost a požehnal jim (Náboženství – neúspěch 2/1 postih -2 na Perception), M – Dragon zatáhne za lana a napne naplno, blok se trochu pohne a je nachystaný na zaklínování ( Atletika – úspěch 3/1),

Druhé kolo: K – Uvolňuje všechny vzpěry a zátarasy a umístuje klíny, které nahnou blok na vhodnou stranu ( Podzemí – úspěch 4/1), T – Modlitba k bohyni Erathis (jakožto její kněz), bohužel Erathis má jinou doménu vlivu (Náboženství – neúspěch - postih -2 k poslednímu hodu na úspěch či neúspěch), O – Pevně se zapře u stropu, roztažený na šíři chodby a začne vyvažovat uvolněný blok, aby ho převrátil na správnou stranu a stihl uskočit, ale ztratil balanc a natlačil ho směrem do místnosti ( Akrobacie – neúspěch 4/2), B – studuje v místnosti magické proudy a siločáry vycházející z teleportačního kruhu, je zjevné, že tlak v místnosti je větší než v chodbě a měl by napomoct správnému dopadu ( Arkana – úspěch 5/2), M- Snaží se všechny povzbudit a hlavně namotivovat K, aby se soustředil a našel ten ideální okamžik, kdy vytáhnout poslední klínek a neponechal to náhodě jako vždy (diplomacie – úspěch- bonus +2 k Perception), K- Přesně sleduje chvíli, kdy se začne blok naklánět pod tahem za lana a vyvažováním a dá povel k vytažení klínu ( Perception – úspěch – 6/2…i s postihem).

„ Jakmile byl vytažen poslední klín, blok se zhoupnul, lana se napnula a kamenná zábrana s hlasitým zaduněním a skřípáním dopadla na chodbu.Zvedla se vlna staletého prachu a zahalila všechny šedavou vrstvou. Blok nedopadl přesně na značku, avšak uvolnil vchod, nikoho nezranil a nepoškodil složité rytiny….“
Autorská citace #56
2.4.2009 23:39 - Bretan
Výzva je dobrá a originální, ale přece bych měl pár výtek. Asi nejvíce na použití Náboženství (postihy či bonusy by měly platit hned na nejlbližší dovednostní hod, který ovlivňuje úspěchy či selhání ve výzvě), navíc s Moradinem bych když už se vybírá, tak bych dal Vytrvalost nebo Podzemí (bonus k Perception se k němu hodí nejmíň). Doufám, že při použití Mystiky (Arcane)(i když trochu podivné použití) byla aspoň TO vyšší, tedy pokud počítám, že s tím přišel hráč. :))

Hráči obvykle pokud dělají věci velice namáhavé nebo v ohrožení života, tak při neúspěšném hodu ztrácí také třeba léčivou vlnu, což bych řekl, že "O se při Akrobacii rozplácl o zem a ztratil léčivou vlnu" :)

sorry za kritiku. Kdyžtak zkus vysvětlit, jak jsi to myslel.
Autorská citace #57
3.4.2009 13:33 - Merlin
kritika nevadí, proto to sem píšu. Rady a připomínky pomůžou příště mě..a určitě i ostatním. Teď k připomínkám:
Beru výzvu jako celek, což znamená, že ji nedělím na různé části. Vliv "boha" se neprojeví hned. Projevuje se víceméně celou dobu. Dejme tomu, že by jsi se modlil k bohu fotbalu Gólisovi: "O mocný, dej ať vyhrajeme. Podřežu pro tebe kachnu...." To ale neznamená, že hned vzápětí vsítíš gól. Prostě bůh bud odvrátí míče padající do tvé sítě, nebo foukne směrem k soupeřově bráně vítr a míč dostane do sítě. Má na to 90 minut :)
Postava se moddlí k nějaké konkrétní věci, za nějakou konkrétní činnost, proto ji dávám možnost vybrat si za jakou (pokud to v některých případech striktně neurčím sám).
Co se týká použití Arkany, zrovna v tu chvíli bylo rozhodně na místě. Představ si kruhovou místnost, plnou magických symbolů a s teleportačním kruhem a chodbu. Určitě tam působí rozlišné siločáry a je jiný vnitřní tlak. Prostě ta místnost, kam nechtěli at to spadne byla silně magicky založená.
To, kdy ztrácí léčivé vlny jsem psal v předchozích výzvách. Tady, aby byla zachována kontinuita děje jsem nesměroval neuspech u O na jeho jednotlivé selhání, ale na to, že svou "nešikovností" ztíží celé jednání (ztratí balanc a opře se o kámen, ten se nakloní na druhou stranu..../stačí už jen jeden neúspech a spadne špatně/ taže popis by zněl: Thorin se pokusil naklonit kámen na sebe a vy jste začali vytahovat klín. Najednou Thorinovi ujela noha a on se plnou vahou svých dvou a pul sáhu opřel o blok....ten se naklonil na opačnou stranu...
Autorská citace #58
5.5.2009 09:52 - andtom
Včera jsme opět pod vedením DMa Merlina hráli dovednostní výzvu a opravdu se mi tento herní prvek zamlouvá. Je to podobně jako boj taková hra ve hře, příjemně to změní herní tempo a její použití působí svěže. Zatím jsem se nesetkal s výzvou, u které bych se nudil. Trvá správně dlouho, zapojuje všechny hráče a je zajímavá od začátku až do konce. Řekl bych, že stejně tak baví dovednostní výzva DMa, alespoň jako hráč to tak vnímám.
Autorská citace #59
5.5.2009 13:26 - Merlin
...tak já ho sem zase šoupnu...
Autorská citace #60
19.5.2009 10:20 - Merlin
Překročení řeky

„…před vámi se vine široká řeka. Hladina kolem kamenů, jichž je požehnaně je zpěněna a prudký proud mrazivé ledovcové řeky se žene k jihu. Okolí řečiště je plné velikých balvanů, které jsou zpola ukryté v hustých křovinách. Na západní straně se tyčí vzdálené hory.…“

Náročnost 8/3

Úspěch: překročení řeky (podle úspěchů na vhodném místě)
Neúspěch: překročení řeky na nevhodném místě, komplikace

Primární: Akrobacie, Atletika, Příroda, Vnímání
Sekundární: dle výběru, Endurance..každé kolo (ledový proud, kameny)-Léčení ruší ztrátu Léčivého přílivu
Mají s sebou koně a ten jim dává postih -2 pokud nehodí Ovládání zvířat

První kolo: B- použití magického předmětu (boty chůze po vodě)- 1 úspěch (nemusí Enduranci), K – Vyhledává vhodné místo k překročení řeky (Příroda – úspěch 2/0), M – Povzbuzuje ostatní a dodává jim odvahu a snaží se je povzbudit k větší opatrnosti (Diplomacie úspěch, +2 k Akrobacii), T – sleduje vlnky a proud, hlídá okolí a mění aktuálně trasu (vnímání – úspěch - 3/0) //selhání v hodu na Enduranci, O – Léčením pomáhá T (promasíruje mu křeč v noze z ledové vody)

Druhé kolo: B – V knize najde zmínku o otepích, které vojáci používali při přepravování přes toky a co je nadnášely (Historie – úspěch 4/0); K – Snaží se uklidnit koně, při přepravě přes řeku (ovládání zvířat, úspěch ruší postih); M – pomáhá ostatním v prudkém proudu, podpírá je, drží je na vratkých kamenech a brání vlastním mohutným tělem proudu je strhnout (Atletika – úspěch – 5/0); T – vymýšlí nejlepší princi uchycení otepí, pokud by je museli vyrobit a upravit ( Znalosti vynálezů – úspěch – bonus +2 k Thivery) // neúspěch na Enduranci; O – opět pomáhá T přestát ledovou vodu a pohyb na kamenech, zabrání podvrtnutí kotníku (Léčení - úspěch)

Třetí kolo: B – Uprostřed řeky během přechodu si vzpomene, že místní duchové a polobožstva řek vyžadují za pomoc oběť (valoun zlata, nebo drahokam)..hodí ho do proudu (Náboženství – snížení DC na Enduranci…chlad vody již není takový); K – Obratně poskakuje na vyčnívajících kamenech a navádí k nim ostatní (Akrobacie – úspěch – 6/0); M – s vypětím sil odvalí velký kámen o který se zapříčil kůň a blokuje tak ostatní ( Atletika – úspěch – 7/0) // zhmoždil si ruku a byl skoro po krk ve vodě(endurance neúspěch); T – stáhne mu zhmožděninu a prohřeje zchladlé končetiny (Léčení ruší Enduranci); O – Vyleze na břeh a pomáhá ostatním dostat se přes poměrně nepřístupné křoví (Akrobacie – úspěch – 8/0)

„..dostali jste se nahoru z proudu. Jste po dlouhé době vyčerpaní, ale překonání toku vám dodalo sil. Navíc si všimnete, že místo, kde jste vylezli je podivné. Mezi trávou prosvítá starobylá dlažba. Zatímco sušíte věci, pouštíte se do průzkumu. Vypadá to, že jste na stopě fascinujícímu objevu…“

** na použití otepí nedošlo, protože překročili řeku bez jejich pomoci. Pokud by neuspěli, stáhl by je rpoud k doupěti potvory, takhle se dostali k něčemu většímu, co je bude ještě nějaký čas provázet a co bude ucelovat jejich poznávání světa a jeho historie** dále je třeba brát přechod řeky jako dlouhodobou záležitost a ne jako 10 minutovku. Nějakou tu hodinku hledali vhodné místo, pak pomocí lan přetahovali věci, několikrát měnili směr uprostřed řeky....

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.09833288192749 secREMOTE_IP: 18.224.38.3