Pravidla

Lotrando
9.3.2009 08:46
Feylock - odkud bere svou moc
Starlock má pakt s hvězdami, démonický warlock z pactu s ďábly a kde bere svou moc warlock s fey pactem?

Jak tohle řešíte ve svých hrách. Mají vaši warloci konkrétní pact, nebo se spokojíte s prostým konstatováním, že pact mají a neřešíte o co jde.

Každý pact dvě stránky. To co dostávám a to co muísm zaplatit. Jak to mají vaše postavy a nebo postavy hráčů, kterým děláte DMa.
Autorská citace #1
9.3.2009 09:06 - Geralt
Černokněžníci s vílím paktem získávají svojí moc od arcivíl, mocných ztělesnění různých přírodních elementů. V Manuálu sfér je jsou popsány různé způsoby, jak takový pakt získat. Na přímluvu od černokněžníkova mentora, který sám vílí pakt již má, další jej mohou získat za odměnu, když vstoupí do Vílí divočiny a uspějí ve zkouškách, jiné hrdiny arcivíly přímo osloví se svou nabídkou, sledujíc tím své vlastní tajemné cíle ve světě smrtelníků.
Autorská citace #2
9.3.2009 10:08 - Gabik
Tak já nevim. V pravidlech se hovoří o starodávných přírodních silách Feywildu - země, vzduch voda, dřevo. Připodobňujou je tam k jakýmsi přírodním bohům či duchům.
Manual plánů hovoří o Archfey - ale přiznám se, že překlad arcivíla mě trhá uši - jsou to velmi silné bytosti stělesňující podstatu zvoleného přírodního aspektu, např - Princ Mrazu, Letní Královna. Další možností je, že představují přírodní zvířecí sílu - Kočičí Pán, Král Opičák.
Pro mě je to v celku přijatelný popis, kdybych si dělal feylocka tak si zvolím nějakou pěknou přírodní sílu a kontakt zvolím dle popisu Geralta.
Autorská citace #3
9.3.2009 10:29 - Lotrando
Píše:
Náš Feylock je vlastně multiclass z roguny, takže nemá tolik powers. Její pakt ji spojuje s včelím duchem, něco jako Lamií, ale namísto brouky je tvořen lezoucími včelami. Tento duch jí na pomoc posílá část svého roje, takže všechny powers mají tento aspect. Eyebit se projevuje jako žihadlo do oka, Otherwind stride funguje tak, že se na několik okamžiků promění v roj a teleportuje. Postava ví, že duch se chce zbavit něčeho, co nazývá Pištcem, jinou fey bytostí.


tohle jsme našel na netu, jen pro upřesnění. není ani tak důležité, co píšou pravidla, protože ta zrovna fey-pact moc nerozvádějí.

co ty ostatní otázky?
Autorská citace #4
9.3.2009 10:49 - Gabik
Je to o hráčích obecně. Někdo si připraví 3 stránkový příběh o své postavě i na one-shot a někdo se spokojí s tím, že pravidla říkají, že má Feypakt a nevidí důvod proč by ho měl nějakej pakt omezovat, když válečníka taky nic neomezuje.

To s těmy včelamy není špatný popis, stejně tak může mít pact se zvířetem a ve vyhrocených chvílích se podle toho může chovat - v civilizaci začne značkovat, vrhne se na syrové maso. Ale to je pro hráče hračičky, co si dokáží vymyslet něco sami. Hráč co si chce "jen zahrát" to prostě odmítne řešit.
Autorská citace #5
9.3.2009 14:48 - Nachtrose
Sam nevim, co si pod slovem Feypact mam predstavit, ale jak to tady popisujete, cili elementalni nebo animalni duchove, to si nejak automaticky spojuji se samanismem, druidismem a vubec vecmi, ktere spadaji spise do kategorie primal, nez arcane.
Autorská citace #6
9.3.2009 15:22 - Lotrando
ono to slovo pakt, by tam mělo významově být velmi důležité. uzavíráš pakt, jaký a s kým.

pokud jde o spirits, tak to je jen zjednodušení, myslí se tím mocné bytosti Divočiny, dost dobře nekatalogizovatelné tvory, jejichž úmysly a cíle jsou často nepochopitelné. v tom je jejich záludnost, nicméně svádět to na eladriny je celkem laciné, protože archfey sice může být původně eladrinem, ale v momentě kdy se stal(a) tímto symbolem, má z původní bytostí pramálo společného. to je něco jako když dosáhneš božství, lidská část je pak potlačena - emoce, empatie - už to není ta bytost, kromě vzpomínek, co to bývala.

Podle mě ti eladrini žijící v Divočině jsou jen daleko lépe přizpůsobeni místním podmínkám, a možná víc vyznají v jejím nebezpečenství, ale rozhodně eladrin/=archfey, dokonce ani Fey (neboli True Fae, ala Changelings, pokud to někdo znáte).

V tomhle mi i to co je popsáno v MoP připadá dost mělké, navíc se tam jasně odděluje Feywild a Shadowfell, přičemž v mnoha pohledech jsou to dvě strany jedné mince. Intriky, pakty, šalba a klam na straně Divočiny a zlé sny, šílenství a stíny na straně Stínopádu. Úplně nerozumím co autory vedlo v vytvoření "underfeywild" a fomoriánů a proč je to něco jiného než Stínopád.

hehe, asi předělám kosmologii
Autorská citace #7
9.3.2009 15:45 - Alnag
Lotrando: Myslím, že ty archfey jsou eladrini, kteří se dostali na 30. level a stali se z nich... "polobozi" nějaké přírodní síly nad rámec běžných smrtelníků, kteří mohou poskytovat síly.

Jinak Underfeywild a Formoriáni jsou docela zábavní...
Autorská citace #8
9.3.2009 18:56 - Lotrando
alnag: jo, to by tak odpovidalo. jen mi to prijde chudy, mit jenom par eladrinu. to by byla v Divocine docela nuda a žádná divočina
Autorská citace #9
10.3.2009 07:28 - Blaine
2Lotrando: Mocni supereladrini ti nestaci?:) Me to prijde jako docela dost, protoze takovy eladrini jsou jiste zakerne ambiciozni bytosti, ze ano. Usouni jedni usaty.
Autorská citace #10
10.3.2009 11:06 - Gabik
No Feywild určitě peázdnej nebude. Udělal jsem si průlet MM a našel jsem cca 23 (BANSHRAE, Feygrove Choker, Feymire Crocodile, CYCLOPS, DISPLACER BEAST, DRYAD, ELADRIN, FOMORIAN, GNOME, HAG, HARPY, Wild Hunt Hound, LAMIA, OWLBEAR, Fey Panther, QUICKLING, SATYR, TREANT, UNICORN +
DRIDER, DROW, ELF) nestvůr co typově zapadaj do feywildu (mají tam původ a určitě tam ve větší či menší míře žijí.
Navíc bych bral s rezervou že mocná ArchFey síla vznikne jen z Eladrina. Manual plánů se zmiňuje že tohoto mohou dosáhnout i jiné rasy - jako příklad uvádějí třeba "prince Satyrů" nebo mocného "Haga Babu Yagu" (tvůrci dali asi dobrej model). Takže bych opravdu viděl to pouto jen ve fantasii hráče. Navíc to že si hráč myslí že jeho Feysíla je třeba král jednorožců, ještě neznamená že to je král jednorožců a ne třeba ta Baba Yaga co to naněj ušila.

Mě třeba ale naopak, když mlouvíme o Feywildu nesedí představa oceánů a moří. Feywild má být obrazem světa, ale tohle mi vadí. Já si takyvý Feywilďácký moře představuju jako zrádné bažiny s hlubokým dnem ze kterého vyrůstají dlouhé stromy, hluboké tůně a pláně jsou plné jedovatých mechů, na stromech žijí ohromných kolonii hmyzů s vlastní kolektivní inteligencí, a co já vím čím ještě. Něco podobného jaky bylo popsáno v knížce "Pištec na bráně k západu, Jaroslav Mostecký". Ta představa mi pro oceány Feywildu vysloveně sedí.
Autorská citace #11
10.3.2009 11:59 - Conlai
Mě do Feywildu zapadají bohové jako Cernunnos (keltský bůh hojnosti s jeleními rohy, se značně bestiálními prvky). Celkem mi navíc splývá s planescapovskými Beastlands, kde mj. žila mluvící superzvířata, něco jako králové druhů. Pakt s takovým praotcem hadů nebo univerzální pavoučí pramáti taky nemusí být špatný.

Nebo mít za učitele (druhou stranu paktu) nějakého napůl mytického warlocka, mistra magie Feywildu, který se na své místo dostal zabitím svého mistra, ale je stejně jako on vázaný geisem zakazujícím mu přímo ohrozit žáka... a hned máte epic destiny, nahradit jej. Feysith :-P

Je to jen můj problém, nebo vám také spojené "archfey" trhá uši/oči? :-)

Ten nápad s paktem uzavřeným s včelím duchem je hustej.
Autorská citace #12
10.3.2009 12:32 - Lotrando
toho včelího ducha jsem vysosal z ofigo fóra. je to docela názorný příklad, kterých není mnoho.

archfey, exarch atd. mě víceméně trhá za uši, stejně jako demigod :)

možná je dobrej nápad připomenout si, kde se všude vyskytují dobré příklady. momentálně čtu Dresdna - Summer King
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21470785140991 secREMOTE_IP: 34.204.179.0