Pravidla

Pizin
12.8.2005 18:56
Šíp+2 a luk+1
Pokud vystřelím šíp+2 z luku+1 bude mít výsledný útok bonus +3 nebo +2? V pravidlech jsem mikde přesně nenašel zda se to sčítá nebo ne?
Autorská citace #1
12.8.2005 19:31 - Alnag
Podle mně je to +3. Ale ruku do ohně bych za to nedal. V pravidlech, speciálně v DMG to ale určitě je, tím jsem si jistý. :-)
Autorská citace #2
12.8.2005 20:14 - Pizin
Už jsem to našel, nesčítá se.
Autorská citace #3
13.8.2005 12:09 - M-tess
Nevim jak ve tri a pulkach, ale podle DMG trojkovych pravidel se ty bonusy scitaji. Je tam napsany tohle: "bonusy stejného jména se nesčítají . Výjimku tvoří magické bonusy k brnění a štítům, magické bonusy k střelným zbraním a jejich střelám, bonusy za uhýbání,..." Takze zalezi jenom na tom, podle kterych pravidel hrajes:)
Autorská citace #4
14.8.2005 15:54 - Prcek
3,5ed: DMG str 221: "The enhancement bonus from a ranged weapons doesnt stack with the enhancement bonus from ammunition. Only higher bonus of two enhancement bonuses applies." Takže ne.
Autorská citace #5
14.8.2005 18:10 - alef0
3.5ed: DMG str. 183: the enhancement bonuses of magic ranged weapons and magic ammunition stack for attack and damage purposes.
Zaver je teda: v 3.0e sip +2 z luku +1 ma vysledny utocny bonus +3, v 3.5e len +2 :-)
Autorská citace #6
14.8.2005 19:29 - Alek
alef0 ma v te posledni vete naprostou pravdu...akorat se prepsal v prvni vete, on citoval z 3.0e. Stane se...:)
Autorská citace #7
14.8.2005 21:00 - alef0
Jaj, ja nestastnica sa ospravedlnujem...ale hadam je napriek mojmu zazmatkovaniu jasne, ako to je.
Autorská citace #8
15.8.2005 13:19 - Alnag
Alespoň už víte, proč je lepší hrát 3e a ne 3.5e. Každopádně mi to přijde jako docela blbost. Kdo by si pak vyráběl magické šípy. Magická zbraň se v 3.5e vyplatí mnohem, mnohem víc!!!
Autorská citace #9
15.8.2005 13:28 - Rytíř
Alnag: je z tebe cítit rozhořčení rozeného ostrostřelce.. :)) Mě zase dycky přišlo hodně nesystémový, že v 3e se skoro žádný bonusy stejnýho typu nesčítaj, ale zrovna luk a šíp jo.. Proč? Když je jasně řečeno, že zbraň předává svý mag. vlastnosti munici. Ad výroba mag. šípů - je mnohem levnější, samozřejmě, udělat jeden dva mag. šípy než luk. Pravda, je to jednorázovka. Ale třeba kouzlem jich můžeš očarovat mnoho pro víc lidí, proto má cenu to řešit.
(abyste si ale nemysleli, dokud se Pizin nezeptal, tak mě to vůbec nenapadlo kontrolovat, zda je to stejné, čili sme pokud vim i v 3.5e vesele tydle bonusy sčítali jako dřív.. :)) (střelce ale nehraju, tak nevim jistě) Když se vám to nelíbí, prostě v tom pokračujte, ne)
Autorská citace #10
15.8.2005 16:45 - Radost
v takovym případě se fakt nevyplatí vyrábět magický šípy (jedině v případě, že ekvivalentní cenou výroby +1 luku bude třeba 90 +1 šípů), protože co já vím vystřelené šípy se rozpadají. a co když je na šípu enhancement returning? my to hrajeme tak, že šíp se vrátí zpět do toulce... takže špičkový lučištník má ve svém toulci pouze 4 šípy (tolik vystřelí za kolo:-) jenže ty by se měly taky rozbít...??
Autorská citace #11
15.8.2005 21:15 - Pizin
Díky za velmi obsáhlou odpověď. Jen jsem se často divil proč mají NPC v popisech třeba 20 šípů +1 do luku+1. Myslím, že místo očarování zbraně se dá stejně očarovat 50 nábojů.
Autorská citace #12
17.8.2005 10:13 - Alnag
Jako dlouholetý hráč expertního lukostřelce si můžu rozhořčení dovolit. Je to fakt opruz. Systémové to bylo už z toho hlediska, že v close combatu se dělá mnohem větší zranění, takže střelec by měl mít alespoň větší šanci na zásah. Další možností by bylo, že magická zbraň přidává bonus k míření (zásahu), ale ne zranění (to zase přidává šíp). Takhle se skutečně nevyplatí mag. šípy vyrábět. Z hlediska dobrodruha. Pro armádu v obležení je to asi něco jiného...
Autorská citace #13
17.8.2005 20:53 - Prcek
Obzvlaste na nizsich levelech, kdyz je potreba mag. zbran, tak je pet sipu +1 dobra a jedina cenove prijatelna varianta. Jinak si nemyslim, ze na blizko je vetsi zraneni. Takovy rapid shot a zacit z dalky udela sve.
Autorská citace #14
18.8.2005 06:34 - Admin
Prcek: přesně.. ovšem s tim zraněním je to hlavně tak, že u střelné zbraně je relativně dost omezená možnost využít větší Sílu postavy. To je základní nevýhoda. No a pak tu jsou odbornosti jako Drtivý výpad (power attack) nebo speciální bonusky platící jen do 30 stop (což je pro střelce podle mýho dost krátká vzdálenost). A když vezmeš v potaz případ útoku na tvora, který snižuje zranění, tak ti hodně slabých útoků v kole moc nepomůže.
Autorská citace #15
18.8.2005 08:10 - alef0
Ono je to tak, ze silu pri ,,ranged" zbraniach vyuzijes pri mighty lukoch a pri prakoch (este niekde inde?). Asi nema velku logiku brat do uvahy silu pri kusiach.
A poznamka na okraj: podla SRD ma magicka municia pri netrafeni sa 50% sancu, ze sa nezlomi, neznici a pod. Pri trafeni sa je municia znicena.
Autorská citace #16
18.8.2005 17:04 - Prcek
V nejakem booku jsem videl i mighty kuse. Myslim v Complet warrioru, ale budu se muset jeste podivat, kde to bylo presne.
Autorská citace #17
22.8.2005 13:22 - Radost
mighty kuše, to je teda hovadina... už ten kompozitovej luk je dost fantasmagorie a jestli se nepletu prakům se do zranění počítá jen záporná síla (pokud je) ale kladný bonus ne. logické. nejlepší ranged attack má hulking hurler (obří specialista na házení kamenů, prestižka z Complete warriora...)... když jsem ho hrál, tak jsem dával damage 2d8+16 a podobně...:-)
Autorská citace #18
22.8.2005 14:32 - Prcek
Ne prak se bere jako vrhaci zbran, proto se do zraneni zapocitaca sila.
Autorská citace #19
22.8.2005 14:55 - Rytíř
Radost: No, mě osobně zase přijde přinejmenším divný :), že těžká kuše střílí Silou 10 (bonus ke zranění +0). Přitom jí rukama nikdo nenapne!? Přišlo by mi logičtější dát třeba menší základní zranění za "velikost" střely a pak dodat, že každá kuš střílí automaticky tou a tou Silou - např. lehká kuš by byla 1k4+3 a těžká 1k6+6. A je to, krásný, logický, docela silný, přesto ne moc. Nejsem spokojenej s kušema v d20 :) Jinak souhlas, že mighty luk je dost divnej taky, pokud vim, tak každej luk je dělanej na určitou sílu, tah... a pěkně musíš udělat slabej i silnej. Ale z hlediska fungování hry a pravidel to chápu, je to samo kvůli omezení síly postavy ve střelbě. Prcek: jestli to pravidlo najdeš, dej pls vědět. By mě zajímalo, jestli se bude lišit od našich house rules.. :))
Jak s prakem nevim, jsem línej se koukat.
Autorská citace #20
22.8.2005 18:48 - Pizin
Koukal jsem do různejch příruček a našel tohle: Complete warior: composite greatbow (1k10) Sword and fist: mighty whip a whip dagger Masters of wild: mighty nagaika (bič se skleněnými střepy)
Žádnou mighty crossbow ani prak jsem nenašel.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10961508750916 secREMOTE_IP: 3.92.96.247