Pravidla

sirien
3.6.2009 17:12
DnD 4e House rules
Už rok si tu hromada z vás hraje spokojeně DnD 4e... občas se mi od někoho z vás donese že tohle a tamto trochu změnil.
Ale když jsem hledal téma, kde byste psali, co vlastně z 4e používáte a co ne, případně co tam máte navíc, tak jsem hledal marně, takže...
Autorská citace #1
3.6.2009 17:22 - sirien
A rovnou jedna věc, která mě napadla na DnD Day. Když jsem tam se Sethi bojoval proti tý malý sketě, tak jsme jí hezky vklidu obklopili, získali jsme bojovou výhodu...
...a najednou ta malá mrcha (v Almiho podání) udělala krok ke stěně, kde jsme na ní mohli útočit jen z takového Včka, tedy jsme nestáli přímo proti sobě s ní mezi sebou, a naše bojová výhoda byla pryč.
Do té chvíle se vzásadě dynamický boj změnil na prosté házení kostičkou u mě, u Sethi a u Almiho a čekání, komu dojdou HPčka, přitom do té chvíle byl celý ten boj výborný právě tím, že se celý odehrával v dynamickém pohybu.

Nejsem zrovna zastánce přehnané realističnosti v RPGčkách, ale myslím, že zrovna tady může trocha realističnosti přidat na zajímavosti.
Každý šermíř vám řekne, že to poslední místo, na kterém by jste se chtěli bránit přesile, je zády ke stěně. V tu chvíli si vás protivníci prostě rozmašírujou. Takže pokud máte přesilu vůči oponentovi natlačenému na stěnu, tak bych mu automaticky počítal bojovou nevýhodu (nebo jak se tý +2ce říká) proti oběma - hráči se tak budou snažit jej natlačit na stěnu, zatímco on se bude snažit se do takové situace nedostat.

Co se boje s přesilou týče - stejně tak by realistické dovolit postavě, aby se v okamžiku kdy je na ní veden útok mohla pohnout o jeden čtverec směrem od útočníka. Kromě toho že to docela odpovídá skutečnému boji to hře opět dodá další dynamiku (což by ale asi mělo být vyvážené tím, že útočník se může v takovém případě rovnou o čtverec posunout a "pronásledovat" obránce. V boji 1 na 1 to bude nula od nuly, ale v boji s přesilou se celé bojiště najednou rozhýbe).

Rád bych dodal že mé znalosti DnD 4e jsou spíše podprůměrné a mé zkušenosti s ní vcelku malé, ale tohle mě při hře prostě praštilo do očí jako "dobrá" možnost.
Autorská citace #2
3.6.2009 19:31 - Blaine
Sirien: U tohohle se da i logicky oponovat, ze ctverec v DnD je 5 feetu na 5 feetu, takze mas pomyslny ctverec, ktery ma 1,25 metru ctverecniho (priblizne). To je dost velky prostor na manevrovani.

Pokud se chces vyhnout tomu "grindu" ktery jsi popisoval, tak ja nekdy proste prestanu pocitat zivoty a reknu ze je bloodied. A za dve kola je mrtvej.

A to druhe tvoje - tahle vec v DnD je taky. Je to jedna z mnoha powers, pouzita v mnoha podobach - v reakci na to, ze k tobe dojde, v reakci na to, ze na tebe zautoci, muzes i jeho utok prerusit a odkutalet se mu zpod cepele. Ale vsechno to jsou regulerni schopnosti, jejichz vyznam bys uplne zrusil.

Nevim na jakem lvl jsi hral, ale na vyssich neni bojiste staticke. U me je ten, kdo se nemuze hybat ve velkym prusvihu. Uz je proto, ze se obcas stava, ze na takovehle zmrzacene typky vrhaji oponenti nebo je trefi jine veci.
Autorská citace #3
3.6.2009 22:17 - sirien
Píše:
U tohohle se da i logicky oponovat, ze ctverec v DnD je 5 feetu na 5 feetu, takze mas pomyslny ctverec, ktery ma 1,25 metru ctverecniho (priblizne). To je dost velky prostor na manevrovani.

Ve skutečnosti sakra malej na to aby ses v něm bránil dvěma oponentům naráz. 1,25x1,25 pro každého každého oponenta je dost málo i na neozbrojenej souboj, mimochodem, ale to je vedlejší - prostě herní termín, ok, whatever. Ale u tý stěny...
...na nějakym srazu Ti to s někym klidně nějak mírně názorně demonstruju :)

To druhý - ok, sorry, sem nevěděl. Psal sem že DnD neni zrovna moje silná stránka...
Autorská citace #4
3.6.2009 22:27 - Merlin
sirien: ale ty si obyčejnej pesant ne geroj :D
Autorská citace #5
4.6.2009 06:30 - Blaine
Sirien: hej v pohode:)
S tim rohem si nejsem uplne jistej, ale mozna by to i stalo za to, zauvazovat nad nejakou upravou. I kdyz ja ybch tohle asi resil spis vic situacne, nadhodil bych to, kdy by to bylo potreba, aby hra zustala svizna a nezasekla se.
Autorská citace #6
4.6.2009 08:55 - Quentin
1,5 x 1,5m neni bojiste pro serm, ale pro zapas, a i tak by museli mit oba nohy v betonovych kostkach :)

Pri obrane proti dvema casto nestaci ani 10x10 metru. Zakladem je ho obklicit na ose (flanking) a to v pravidlech je. Na nejake dalsi reseni bych se vybodl.

ps: boj u steny v pravidlech je jako feat a dokonce dava bonus do obrany ... tak sme ho zrusily


on topic: Nase prvni houserule je zruseni bastard swordu. To sme daly hned na prvni hre, ani sme nad tim nepremysleli.
Autorská citace #7
4.6.2009 11:55 - Spize
Nejni to 1,5*1,5?
1 feet = 0,3 metrů
5 feetů = 1,5 metrů

QuentinW: Co je špatnýho na bastard swordu?
Autorská citace #8
4.6.2009 13:19 - Quentin
kazdej build s jednorucni zbrani by ho pouzival, takovou diskriminaci ostatnich zbrani nemuzem dovolit. Dokonce ho tentokrat udelali stejne dobry jako obourucak. A mit obourucak v jedne ruce (nebo obou) je i na moje pomery trochu moc.

long sword a two-handed sword tem pravidlum bohate staci
Autorská citace #9
4.6.2009 13:34 - Fibriso
ten bastard je sice výbornej, ale má to svou daň, konkrétně jeden feat: bez příslušného featu ,Exotic weapon training - bastard swords, ho dotyčný může používat jen jako obouruční nebo s postihem (ale teď nevím, jestli je to -8 nebo -10)
mnohem větší masakr je Warmace (jednoruční exotic palcát 1d12)
Autorská citace #10
4.6.2009 13:35 - Merlin
nesouhlasím :) u nás ho nepoužívá žádnej build...jeden to střídá (od obouručního meče, přes kopí, palcátu po sekeru) a druhej používá dlouhý meč :)
Autorská citace #11
4.6.2009 13:49 - noir
QuentinN: Rozhodně ne. Pro stormwardeny se vyplatí scimitar, pro battleragery sekery, warlordům bohatě stačí dlouhý meč. Anebo takový kopesh-můžeš na něj mít dva expertize featy-to znamená, že na epic máš +6 na útok...
Autorská citace #12
4.6.2009 14:00 - andtom
Používám výhradně mace v těch vzácných chvílích, když jsem s klerikem nablízko, jinak se snažím držet distanc. A proč bych měnil, mé bohyni se mace líbí. Ovšem když si má bohyně Erathis bude přát a dá mi znamení, abych používal třeba srp či zastrouhanou nohu od židle, poslechnu ji ;)
Autorská citace #13
4.6.2009 14:14 - Merlin
no mace..mace...Erathis je bohyně všech úderníků a stachanovců, takže hammer či mace je vhodný nástroj k jejímu uctění :)
nadruhou stranu i ona je rozmařilá žena a ta zastrouhaná noha od židle jei zaujala...myslím, že se mužeš připravit v pondelí na znamení...
Autorská citace #14
4.6.2009 14:17 - Quentin
Nevim jak je to u vas. U nas by si bastard vzal kazdej. Proto se to jmenuje houserule.
Autorská citace #15
4.6.2009 14:24 - andtom
Merlin: Ty víš, že budu i zastrouhanou nohou od židle, když mi dá znamení.
Klidně se budu ohánět i retězem. Víš do kolika vynálezů řetěz slouží? Nebo řemdihem s ozubeným kolem místo hroty pobité koule na konci.

Ó, Erathis, dej mi znamení, sloužím Ti věrně. Ve jménu civilizace!
Autorská citace #16
4.6.2009 14:25 - Merlin
:) to přece nikdo nezpochybnuje :) jen jsem nesouhlasil s tím, že by si ho vzal každej, kdo bojuje jednoruč :P
Autorská citace #17
4.6.2009 15:48 - sirien
Quentin píše:
ps: boj u steny v pravidlech je jako feat a dokonce dava bonus do obrany ... tak sme ho zrusily

Něco podobnýho je ve spoustě her. Vždycky se nad tím lehce usmívám, i když byly doby kdy jsem nad tím vztekle prskal...
Autorská citace #18
4.6.2009 16:30 - Blaine
Noir: To nejde. To hnedka napsali a opravili ve FAQ. Nemuzes aplikovat vic jak jeden expertise feat na zbran, i kdyz ma vic typu (glaive, two-bladed sword, khopesh a dalsi)

Fibriso: V DnD 4ed jenom nedsotanes bonus +3 kdyz budes pouzivat zbran, kterou neumis. Nic jineho, zadny brutalni postih neni.

QuentinW:Treba ja, v kampani, kde hraju za swordmaga si bastard nevezmu jeste HODNE dlouho, prece jen ho neumim ze zakladu pouzivat a tak nejak na to nezbyva feat:)
Autorská citace #19
4.6.2009 17:42 - Fibriso
ja myslel 3.5, 4e je overkill
Autorská citace #20
5.6.2009 08:44 - Almi
Teda, psát o houserules po jedný hře DnD 4e (klidně mne orpav) je docela odvaha :o)))

už si přesně onu scénu v rohu místnosti nevybavuju, ale každej, kdo se v pravidlech aspoň trochu orientuje ti řekne, že pokud chceš někoho dostat pryč z konkrétního místa, použiješ nějakou "šoupací" schopnost. A když už jí nemáš, vždycky sá dá pokusit dotyčného "grabnout" a pověsit se mu na krk. Sethiina Aiss to dělá docela běžně :o)))))

taky jsem nikde v souboji neviděl (ale to nevidím nikde), že by hráč prostě používal manévr "pomoc druhému", aby dal spojenci +2 do útoku. Za to se občas potkávám s pláčem "jsi na nás zlej, jak ho mám, sakra trefit!" Chce to prostě spolupracovat a používat hlavu :-)

Zatím každé houserules, nad kterým jsem uvažoval já nebo někdo jiný se ukázalo jako špatné v konečném důsledku a jako takové bylo potichu opuštěno. Většinou totiž bylo důsledkem nedostatečné znalosti systému pravidel či věcí/schopností na úrovních vyšších (typicky debata o další možnosti používání akčního bodu).
Autorská citace #21
5.6.2009 08:47 - Lotrando
Sirien: tato pravidla a featy jsou tam, proto aby uspokojila hráče, kteří ještě neprohlédli. krýt si záda u stěny je asi špatná taktika, nicméně je to zažité.
Autorská citace #22
7.6.2009 23:32 - Geralt
Přemýšlel jsem o house-rule k půlčické rodové schopnosti Second Chance
(Při zásahu následuje immediate interrupt, potvora musí házet znovu na útok a použít druhý výsledek, viz PHB 44). V praxi je to taková záchranná rychlobrzda. Je pravda, že půlčíci jsou mršky malé a obratné. Umím si tak představit, jak se na poslední okamžik vyhnou, proklouznou pod čepelí, která je má už už zasáhnout. Jenže...

Nicméně bych k tomu zavedl house-rule omezení, že Second Chance nejde použít proti kritickým zásahům, ačkoliv v PHB se o tom nic nepíše.

1.) Je to Encounter power. U Daily Power bych byl snad jiného názoru, ale mít možnost se každé střetnutí vyvléci z jednoho kritického zásahu, to mi připadá až jako přílišná výhoda ve prospěch hráče.

2.) Pomocí Second Chance vlastně kritický zásah vymažete, protože pravděpodobnost, že jej DM hodí podruhé za sebou, je velice malá. Maximálně se stane, že tedy novým útokem dostanete obyčejný zásah. Ve srovnání se zraněním, který by vám naložil critical, je to však stále podstatná výhra.
Tímto vlastně kritický úder ztrácí na své výjimečnosti. Je kritický právě proto, že je... no, kritický. :) Myslím, že aby dostál svému příznačnému jménu, měl by v těchto situacích fungovat jako nejvyšší instance. Dvacet na kostce = úspěch ať se děje, co se děje.
Autorská citace #23
8.6.2009 00:10 - Almi
Geralt: Nesouhlasím s Tebou. Jaké jiné výhody mají půlčíci?
Ale vážně - podívej se na trpaslíky. Mají možnost použít druhý dech za drobnou akci. To považuji za mnohem větší výhodu a nikdo jim to nebere. Navíc mají šoupání o 1 menší (a družinovému trpaslíkovi to už párkrát zachránilo život).
Když k tomu připočtu šanci na to, kolikrát jako DM hodíš kritiku zrovna proti půlčíkovi v družině, tak je to šance tak malá, že ani nestojí za úvahu. A teď k tomu přičti skutečnost, že mají hráči docela často schopnost (ať už předmětovou nebo danou featem), která tě donutí přeměnit kritiku na normální zranění..
..a je vymalováno.
Nechci být kousavý, ale co bude další? Omezíš elfům jejich přesnost?
Autorská citace #24
8.6.2009 01:18 - Geralt
Almi: Ty schopnosti přeměnit kritický zásah featem nebo předmětem jsou pro mě novinkou.

Není to tak, že chci půlčíky "odrbat" a znevýhodnit proti jiným rasám, ostatně asi bych byl i sám proti sobě. Kousavosti se bát nemusíš, žádné "tažení" proti rodovým schopnostem nevedu.
Důvod proč jsem se zaměřil na tuhle schopnost je, že mi zkrátka koliduje její představa ve střetu s "mezní situací", jakou představuje kritický úder. Je naprosto fajn, když se může půlčík díky své rodové hbitosti pokusit vyklouznout z rány. Ale myslím si, že takováhle schopnost by měla mít určitou realistickou hranici, nemělo by to platit pro ránu ledajakou. Někdy se člověk (tedy půlčík) může snažit sebevíc, ale když se protivníkovi povede náramě vydařený zásah (kritický), zdá se mi přirozené, aby prostě "prošel" do cíle bez ohledu na cokoliv.
Přiznávám, že celý rozpor prostě pramení z toho, jak se jako hráč dívám na roli kritického zásahu (úspěchu) ve hře.

Second Chance mi připadá i po odškrtnutí záchrany proti kritickému útoku stále srovnatelná s Elven Accuracy. Obojí dává druhou příležitost (obrana/útok). V tom vyjde půlčík s elfem nastejno a nezdá se mi, že by na tom byl nějak dramaticky bitý. Vyhnout se jedné dávce zranění je pořád něco, co stojí za spokojený úsměv.
Autorská citace #25
8.6.2009 03:17 - sirien
Píše:
Teda, psát o houserules po jedný hře DnD 4e (klidně mne orpav) je docela odvaha :o)))

Zaprvé jsem to pročet a mám o tom systému aspoň trochu představu
Zadruhé to kolem mě hraje dost lidí a sem tam se s nimi o tom bavím
Zatřetí jsem ho hrál o dost víc než jednou... nikdy ne nadlouho nebo nějak hodněkrát, ale hrál.
Začtvrté mi prostě přišlo, že tady tahle diskuse chybí a chtěl sem jí nějak nakopnout :)
Autorská citace #26
8.6.2009 06:05 - Blaine
Geralt: Ja mam pocit, ze se mylis. To ses snad jako DM spalil potom, co ti pulcik uhnunl?:)
Elven Accuracy je podle me nejsilnejsi rasova encounter abilita. Moznost kazdy encounter si ho dit na utok znova je tak STRASNE silna vec, vzdyt podobna schopnost je DAILY utilita u par povolani.
Musis si uvedomit ze pulcici maji mensi zbrane a jejich jedina vychytavka je uhnuti zasahu. Proc je obyrat o suprovou vec. Predstav si, ze jsi ten pulcik, prave te critnul DM, rozhodne by te sundal a ty s usmevem na tvari zakricis: "Hod si jeste jednou!" Vzdyt je to super moment, o tohle bych zadnyho hrace pripravit nechtel.
Autorská citace #27
8.6.2009 08:26 - Lotrando
GM: kritika, máš to za ...
Hráč: hoď si ještě jednou /vyzývavý úsměv na tváři/
GM: kritika ... co řekneš teď
hráč: hmm


Sirien: Almi spíš myslel, jestli jsi v tom hrál nějakou kampaň. Ono oneshot a kampaň je rozdíl. Soustředíš se na jiné věci a nějaká obrana u zdi ti pak přijde jako drobnost.

Téma je ale dobrý. Já měl taky pár nápadů, ale jak se hra zesložiťuje na vyšších úrovních, celkem mě to všecho přešlo. Ta pravidla jsou velmi dobře umístěna na rozhraní komplexnosti a pochopitelnosti. A semo tamo jsou poplatná různým klišé. Jako třeba obrana u zdi.

tohle se stalo v naší pirátský družině. takže žádný že to nejde :)
Autorská citace #28
8.6.2009 08:52 - Element_Lead
My jsme zkouseli zavest kriticky neuspech a hnedka jsme ho zase zrusili. Byla to tragedie. :)
Autorská citace #29
8.6.2009 10:27 - Korax
Ono staci pri hodu 1 - automaticky mis. Nas paladin uz tri sezeni za sebou nehodil na d20 vyssi cislo nez 10. Jednicka mu pada dosti casto a i kdyz by mu to stacilo na zasah tak smula. Je z toho takovy rozladeny. Nevime zda je to prokleti bohu ci co, protoze nezalezi od koho si kostku pujci. :-) Ale na druhou stranu to docela ozivuje hrani.
Autorská citace #30
8.6.2009 10:34 - andtom
Korax: Určitě si to tak přeje bůh. My měli non-combat encounter postavený 6 úspěchů/3 neúspěchy a můj klerik neochvějně vyprodukoval všechny tři neúspěchy - holt si to jeho bohyně nepřála, interpretoval jsem. Být ta postava ateista, tak se nemám na co vymluvit :)
Autorská citace #31
8.6.2009 11:52 - Gabik
Lotrando nelže, ty dva krity jsem mu fakt nadělil. A zcela upřímně, nevidím na té schopnosti nic špatného. Ať si to půlčík hází, hráče to potěší, když to vijde, a GM pobaví když nevyjde. Mam takovej poct že jednou jsem nekritiku rerollnul za kritiku.

Korax: smůla v kostkách je naprosto běžný jev.
Včerejší hra: hod 20 - 1*; hod 1 - 11*. To by mě zajímalo kde byla statistika - asi někde chrápala. :)
Autorská citace #32
8.6.2009 12:46 - Geralt
Blaine: Nejsem si jistý, zda si rozumíme. Já půlčíkům nechci upírat možnost se vyklouznout ze zásahu. Popravdě řečeno, z hlediska hry se mi tenhle prvek líbí - vytváří docela efektní scény.
Uhnout na poslední chvíli takřka jistému zásahu (to když DM hodí podruhé míň) vypadá pěkně, zrovna jako z nějakého akčního filmu.
Jde mi o to, že kritické zásahy považuju za speciální kategorii, která svojí výjimečností stojí nad ostatními útoky. Když se ti povede kritický úder, je to absolutní úspěch: líp už danou věc prostě nedokážeš. Kritický úder tak nevidím jen jako jeden z řady tuctových úderů, které na mě v bitvě dopadají a já jim můžu uhnout pomocí Druhé šance. Proto jsem toho názoru, že v tomhle případě by měly mít criticaly určitou výjimku a být "pozvednuty" nad ostatní útoky.

Nespálil, naopak to řeším z pozice hráče, protože půlčíka zvažuju jako svou příští postavu. Důvod, proč se mi nepozdává možnost "přebít critical" je, že v tom cítím určité ochuzení zážitku a napětí ze hry. De facto každé bojové střetnutí jsem jednou v suchu, pokud budu Druhou šanci aplikovat tak, jak je napsaná v Player's Handbooku. Cítím, že sice moje postava na tom může vydělávat (tj. neumře tak rychle:), ale jako hráč se zároveň připravuju o určitý prožitek, napětí, když se zatajeným dechem sleduji DMův hod a říkám si "Trefí, netrefí?"
Autorská citace #33
8.6.2009 12:53 - Colombo
gabik: statistika se projevuje v velkých souborech hodů. Pro tři hody je ti to nanic.

Btw. proto pořád říkám, že 3k6 je mnohem lepší než d20:) Případně jako je v WoDu a Shadowrunu atd. pevné cílové číslo.
Autorská citace #34
8.6.2009 12:59 - Quentin
Uz vim, co sem se chtel zeptat; houseruloval tu uz nekdo multiclassing??
Autorská citace #35
8.6.2009 13:06 - Korax
Geralt: Ja osobne bych to nemenil. Pri faktu existence Jagged zbrani, PP Radiant Servant a dalsich ktere umoznuji kriticke zasahy pri nizsich hodech (napr. rozsah 18-20) je kritikl pouze "lepsi" rana se vsemi dusledky z toho plynoucimi. Ochudit rasu o moznost 1x se vyhnout tomuto zasahu za stretnuti je zbytecne. Na forech najdes mnoho "optimalizovanych charakteru" zalozenych na kritickych uderech a nic ti nebrani se tim inspirovat u monster. Staci takovy "ala ranger" s vice utoky za kolo a sance na kritikl velmi naroste.
Autorská citace #36
8.6.2009 13:14 - wraiths
a co treba pri hodu natural 20 tu schopnost pulcikovi nepriznat... tohle by slo?
Geralt: a nebo to hraj jak je ti to prirozeny, nebral bych to jako pausal. treba budes "smolnej pulcik".
Autorská citace #37
8.6.2009 13:18 - sirien
Píše:
gabik: statistika se projevuje v velkých souborech hodů. Pro tři hody je ti to nanic.

To je vtipná výmluva lidí co vidí házet RPGčkaře, co? O Wargameistech ani nemluvě.

Píše:
Btw. proto pořád říkám, že 3k6 je mnohem lepší než d20:)

Tak o tenhle blábol mě GURPSy připravily rychle. Hrál jsem je rok a půl a ujišťuju Tě, že hody 16-18 byly o dost častější než hody 3-5. Kostky v rukou mých drahých hráčů prostě nízká čísla neměla v lásce. Na kostkách kterými jsme zrovna hráli vůbec nesešlo.

(Pevné CČ v SR 4e a 4WoDu vyplývá ze zcela jiné mechaniky založené na dice poolech. Trochu neporovnatelné)
Autorská citace #38
8.6.2009 13:33 - Colombo
sirien: výmluva? Vidět házer RPGčkaře? Wargameisti? Kolik ty z jedné věci dokážeš vytáhnout infa.

Statistika obecně pracuje s velkými objemy dat. Tři hody jsou málo, tam se ti příliš projeví okolní jevy. Ale takových 3k hodů, o tom by se dalo už uvažovat. Nehledě na to, že dvacetstěnna kostka potřebuje mnohem více hodů než dvoustranná mince.
ad 2)
Výběrová paměť? Máš ty hody sepsané? Jinak je to jen "jedna paní povídala".
3k6 má prostě lepší rozložení pravděpodobností na hodnoty. Pěkně gausovsky.
Autorská citace #39
8.6.2009 13:35 - Lotrando
quentin: mohu jen doporučit hybrid class, kterej je teď v betatestu. umožní ti skládat multiclass trochu jinak než tím původním způsobem.
Autorská citace #40
8.6.2009 13:42 - unknown
Geralt: dělám DM už docela dlouho. Nemám vůbec problém s vlastnostma, které postavy mají.
Už se mi takhle půlčík párkrát vymanil z kritického zásahu a nijak to enzměnilo poměr sil. nevydím důvod proč mu jej brát nebo omezovat.
Zatím se mi daří velkou část soubojů držet na té akurátní hraně, kdy ze sebe postavy dají maximum a pak si užijí vítězství. Asi mám štěstí :)
S měněním pravidel jsem už dávno skončil, páčto je to cesta do pekel...
Autorská citace #41
8.6.2009 13:46 - Lotrando
Píše:
S měněním pravidel jsem už dávno skončil, páčto je to cesta do pekel...


ačkoliv neznámý, dotkl se hluboké pravdy
Autorská citace #42
8.6.2009 13:47 - Merlin
neznámý je Merlin..:D
Autorská citace #43
8.6.2009 15:00 - Blaine
Geralt: ale ono budto budes cekat na crit nebo se proste pokusis vyhnout prvnimu zasahu, ktery do tebe pujde. A protoze nevis, jake da dmg, tak nevis, jestli se ti to vyplati. Podle me nema cenu to omezovat jenom na necrit zasahy. Je to podle me uplne zbytecne.

Multiclassing jsme neresili, protoze u nas se moc nemulticlassuje, jenom kdyz se tezce powergami:)
Autorská citace #44
8.6.2009 15:35 - Merlin
"Multiclassing jsme neresili, protoze u nas se moc nemulticlassuje, jenom kdyz se tezce powergami:) "

nějaká změna? :DDDDDDD vtip
Autorská citace #45
8.6.2009 15:45 - Blaine
Merlin:
Feel wrath of my lord!
:))))
Autorská citace #46
8.6.2009 17:37 - Almi
Geralt píše:
Ty schopnosti přeměnit kritický zásah featem nebo předmětem jsou pro mě novinkou.


V PHB1 je to například feat Armor of Bahamut. Jeto ejden z těch populárnějších díky svému efektu - Turn a critical hit against you or an ally within range into a normal hit.

..a jsem si jist, že někde v AV nebo jinde jsem zahlédl taky něco podobného.
Autorská citace #47
10.6.2009 18:17 - Element_Lead
Pro low magic setting kde by odpadly magicke predmety a ritualy a zustalo by opravdu jen par silnych artefaktu. da se to resit treba pausalnimi bonusy?

priklad druzina na 11 urovni by mela mit pristup - pokud to spravne chapu nekompromisne k vecem jejiho lvlu. tzn treba +3 zbran a armor. udelat si tabulku a bonusu do utoku/obrany aby to korespondovalo s tim k jakym predmetum ma druzina pristup (a ma na ne narok) aby stacila MM potvurkam.

ma s tim nekdo zkusenost?
Autorská citace #48
10.6.2009 18:44 - Nachtrose
A nebo obracene, snizit att a def u monster. Nekde je v MM tabulka jaky lvl monster odpovida jakemu enhancement bonusu.
Autorská citace #49
10.6.2009 18:48 - Element_Lead
To si myslim ze je vic prace pro me a ja jsem neobycejne zdechly tvor :)
Autorská citace #50
11.6.2009 00:21 - Lotrando
ubrat potvoře 2-3 z obran není nic tak těžkýho

přejmenovat bonus podle materiálu myslím taky ne.

nakonec, stačí snížit maximální rozdíl levelů potvor a hráčů. řekněme na 2, tedy těžké střetnutí bude level družiny +2 a ne +4.

daleko podstatnější je ale rozdíl úrovní zůčastněných protivníků. +4 potvora je opravdu masakr, stačí dát dva elitní vojáky a wipe je na spadnutí.

naopak, když dáš i více potvor, ale stejné, nebo dokonce nižší úrovně, projdou tím jak máslem, dost možná na encounter powers, přestože xp cena encounteru bude i +5.

to jen pár postřehů.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12412309646606 secREMOTE_IP: 18.117.158.47