Pravidla

Rytíř
29.6.2009 18:08
Překlady základních pravidel a některých doplňujících příruček k D&D 3e.
Autorská citace #21
16.7.2011 00:28 - wraiths
bardska znalost take leckdy pomuze.
Autorská citace #22
19.7.2011 09:24 - Ebon Hand
Ragnar: doporučuji ti řídit se Alnagovou radou, pokud se magické předměty objevují ve hře hlavně přes barvité popisy a postavy mají s jeho získáním určitý prožitek, velmi to prohlubuje atmosféru a vztah k předmětu vůbec.
Pokud hra jednou sklouzné k infantilnímu detekování všeho, co postavy najdou, pak se to velmi těžko vrací zpět, o atmosféře takové situace vůbec nemůže být řeč..
Autorská citace #23
19.7.2011 11:19 - Vojtěch
To souhlas... ale když se ptá jen jak poznat a ne jak to udělat zajímavě ;)
Autorská citace #24
19.7.2011 14:15 - Ebon Hand
Oba odpovídáme na stejnou otázku. Svou odpovědí naznačuji moji volbu při rozhodování, poznávat předměty pravidlově, třeba detekcí, nebo je poznávat příběhově? To znamená, že je pozná i osoba bez detekce pro jejich vyjímečný vzhled, trvanlivost atd, ale nepozná jejich funkci.
Autorská citace #25
19.7.2011 15:10 - Vojtěch
Mno, jestli pozná, nebo nepozná, to záleží spíš na settingu. V takovém Světě zlodějů (to je Asylum atd., od Roberta Asprina) většina zbraní vypadá naprosto normálně, i když jsou nakrásně očarované a magie funguje spíš plíživě. Když už létají blesky, tak to už musí být. Jindy jsou zase zbraně opulentní a zdobené, třeba Conanovská povídka Meč s fénixem, někde jsou naprosto zjevné, třeba zrovna Žihadlo z Hobbita (dělají tam vůbec elfové zbraně bez očarování?). Poznej ale zdobení nějaké ceremoniální čepele od skutečného očarování.

Mimo to mechanicky ani detect není 100% spolehlivý. Jde to celkem snadno klamat kovem (zvláště olovo), stačí to zahrabat kus pod zem, nebo do kamene a máš po ptákách. A taky tu jsou různé magické klamy (Nystul's Magical Aura), nebo lze auru přebít jinou, silnější. Hlavně to zdržuje při dobrodružství. U ohýnku už ten detect na shromážděnou kořist jde.

U magických předmětů máš hned tři druhy. Zjevné, které jen co vezmeš do ruky (taky můžou kecat, zvlášť u prokletých), tak poznáš jejich schopnosti, pak skryté, které naopak nic nepoví a občas jsou vybaveny nějakou zvláštní aktivační metodou a pak ještě horší, předměty inteligentní, které ti mohou provádět ještě horší věci.

Jak jsem psal třeba nerozbitá zbroj na rozbité mrtvole je podezřelá. Magický meč dokáže seknout o kámen a nepoškodit se, ale zkoušej to... co když je to jen zdobená zbraň a ty si ji rozbiješ. Hodně silné očarování asi poznáš pravděpodobně v boji, ale +1 nejspíš bude jen velice jemné a jen skutečný borec by to měl zaznamenat. Je jasné, že asi poznáš planoucí meč, pokud tam tedy není nějaký trik na aktivaci. Zhoubné zbraně asi také nepoznáš dokud se pod ně nedostane patřičný nepřítel.

Zkrátka občas to jde, občas ne...
Autorská citace #26
11.8.2011 21:39 - Ragnar
Nikde jsme nenašel ceny magických predmětu.Existuje vubec nějaký takový ceník?Chci dát do hry obchod s magickou vystrojí ale ceny jsemm nenašel.Hra se odehrává ve faerunu
Autorská citace #27
12.8.2011 05:38 - Vojtěch
Bohužel něco jako ceník přímo v pravidlech není. Můžeš se pohrabat tady v kappitole magických předmětů, kde jsou ceny ale zároveň i popisy. Bohužel nevím, jestli je to někde i česky. Komplet ceny a popisy (ENG)
Autorská citace #28
12.8.2011 19:06 - Ragnar
Děkuju.A do ktereho herniho sveta se to vztahuje?ty ceny mi přijdou ohromne.Podle pravidel AD&D 3 edice stojí strážní pevnost 40 000 a tady stojí magická hul 60 000 a přitom nic moc nedělá
Autorská citace #29
12.8.2011 19:11 - Bajo
Měl by to být generický fantasy svět. Ty ceny by měly být odvozené od ostatních prvidel, tedy souvisí s tím, kolik postavy nacházejí pokladů. Moje osobní zkušenost, když jsem hrál ve Forgotten Realms (kde jsem omezený nákup magických předmětů povolil - ala PC hry od Bioware), že jsou ty ceny malinko podsazené, aspoň soudě podle toho, kolik měli postavy většinou peněz. Takže jsem je nakonec trochu navýšil. Ale ono asi zálží, jak kdo hraje.
Autorská citace #30
12.8.2011 19:26 - alef0
Ceny su nezavisle od sveta a niekde v Dung. Maser Guide je zdovodnenie, preco su ske su. od cias AD&D sa prekopali :-)
Autorská citace #31
30.8.2011 21:37 - Alnag
Přidán překlad dobrodružství Speaker in Dreams od Chrochty. Autor zároveň prosím, pokud si někdo najde čas na nějakou lepší grafickou úpravu (resp. úpravu zadní obálky přiloženým textem a další drobnosti, že by to bylo fajn.
Autorská citace #32
31.8.2011 11:25 - Čindi
Jsem ani nevěděl, jaké množství toho bylo přeloženo. Díky všem
Autorská citace #33
7.9.2011 22:31 - Alnag
Chrochta se vážně činí, takže přibyl kompletní (!) překlad příručky Oriental Adventures.
Autorská citace #34
21.9.2011 21:55 - Ragnar
v prvním odkazu pro bestiař je 45 stran,bude nekdy dodán i zbytek?
Autorská citace #35
21.9.2011 21:58 - Alnag
Nemyslím si, že to lze očekávat. 3E už se tolik nepřekládá, je to přeci jen 11 let stará záležitost.
Autorská citace #36
22.9.2011 11:26 - chrochta
to Ragnar: Až to někdo přeloží :) Co se nejrůznějších beštií týče, mám pro ně sice slabost, ale ten nakousnutý Bestiář rozhodně dopřekládat nebudu. To už se spíš objeví potvůrky, co nejsou ani v té druhé verzi, respektive fan-made "Monsters of Faerún II: Co se nevešlo do oficiálního vydání". Ale to je hudba hodně, hodně vzdálené budoucnosti.
Autorská citace #37
22.9.2011 19:56 - Ragnar
umožnují pravidla cílený utok na zbran nebo hlavu?hrači si stěžují že nemohou utočit na hlavu nebo zničít protivníkovi zbran jinak než odzbrojením
Autorská citace #38
22.9.2011 22:30 - Vojtěch
V základu ne, ale jsou alternativy. Nehledal jsem to ještě v době, kdy jsem hrál 3.5, ale pro Pathfinder vyšla pravidla pro cílené útoky v Ultimate Combat ( zatím nezkoušeno ), takže možnost loupit by tu byla.

odkaz.

EDIT: Aehm, jistě že útok na zbraň je možný v základu. Sunder je na zničení a Disarm je na odzbrojení.
Autorská citace #39
23.9.2011 08:04 - Faire
Ragnar píše:
umožnují pravidla cílený utok na zbran nebo hlavu?


Jak by to hráči chtěli využít?
Autorská citace #40
23.9.2011 19:34 - Ragnar
kvuli vyřízení silnějšího protivníka cílenými utoky na slabe části těla(oči,mozek,klouby),třeba oslepit obra nebo useknout hlavu hydře nebo useknout nepříteli nohu a mít možnost utéct z boje

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12047505378723 secREMOTE_IP: 44.201.131.213