Pravidla

Haplo
6.10.2009 20:55
Počet útoků za kolo?
Narazili jsme na problém který klíčí s kombinacemi featů a více útoků za kolo. A jaký má vliv BAB na počet střeleckých útoků? Možná to bude nezkušeností s pravidly, leč nevíme si s tím rady.
Autorská citace #21
7.10.2009 17:04 - Sidalir
Zpět k původnímu tématu:
V Anglické příručce jsou dva featy: Rapid reload a rapid shot

Rapid reload zkracuje dobu nabíjení u kuší. OK
Ale rapid shot PŘIDÁVÁ jeden útok za kolo a mluví se o dalších normálních útocích, přičemž všechny získávají postih -2.
Jak to skloubit s kušemi a vypočítat výsledný počet útoků za kolo?
Autorská citace #22
7.10.2009 22:46 - bigbythewise
Blaine: Kdyby platilo, že Fighter=Mage=Thief, tak by nikdy nemohly být nejmocnější postavy ve FR ty, které užívají magii, což jsou a vždy byly (včetně Greyhawku, vyjímka je snad Cat Lord), takže tato "balancující" mechanika 4E jde vlastně proti lore FR a tomu, že magie by měla být mocnější než mundane schopnosti. Nebo je tu snad někdo, komu připadá divné, nelogické a nefér, že třeba Saruman by to v pohodě natřel Aragornovi?

Blaine píše:
Killing machina mag, ktery behal s cernym mecem a daval zraneni MNOHEM lepsi jako fighter, ktery stal vedle nich a plakal?


Myslíš to kouzlo 9 úrovně, které máš 1-2x denně na pár kol zatímco fighter má neomezený damage? Čaroděj má snad omezená kouzla pokud se nemýlím, pokud tedy nehraješ hru tak, že bojuješ se 100 potvorama, pak dáš rychlý rest a zase boj.

Blaine píše:
Dekuji, nikdy vice. Na epicke fantasy je lepsi ctvrta edice.


Když jde parta do vežě nějakého šíleného mága (klasická situace), tak mi imho připadá mnohem epičtější, když tam jdou všichni podělaní strachy, než když přijde fighter a řekne "Hej, byli jsme konvertováni do 4E. Už je to vybalancované, tady magie slouží už jen k pouťovým trikům. Pusťe mě, poradím si sám s tím ubohým starcem."
Autorská citace #23
7.10.2009 22:58 - Lotrando
Bigby: v rámci férovosti diskuze by bylo dobré, aby ses zdržel svého zlozvyku vkládat lidem do úst výroky podle potřeby. Nikde jsem si nevšiml, že by Blaine mluvil o FR a pokud chceš snad považovat nějaký setting za generický pro 4E, tak ten ze základních příruček, ani Eberron nikde neříká, že magie je kchúl a zbytek hnůj.

btw, když jde Conan na šíleného mága tak kouzelník většinou jen radí.
Autorská citace #24
7.10.2009 23:01 - bigbythewise
Sidalir: Rapid Shot můžeš použít jen s Full-Round akcí.

Sidalir píše:
"Ale rapid shot PŘIDÁVÁ jeden útok za kolo a mluví se o dalších normálních útocích, přičemž všechny získávají postih -2.
Jak to skloubit s kušemi a vypočítat výsledný počet útoků za kolo?"


Všechny útoky mají -2 penalizaci s tím, že ten extra útok se bere podle toho nejlepšího. Takže když máš Full Attack +20/+15/+10 tak s Rapid Shotem budeš mít +18/+18/+13/+8 neboli +20 (extra) a +20/+15/+10 plus vše mínus 2.
Autorská citace #25
7.10.2009 23:11 - Sidalir
Haleluja!
Konečně věcná odpověď na otázku. Dík

A neomezuje to nějak to nabíjení kuší? (přeci jen 3x za kolo nabít...)
Autorská citace #26
7.10.2009 23:12 - bigbythewise
Lotrando píše:
V rámci férovosti diskuze by bylo dobré, aby ses zdržel svého zlozvyku vkládat lidem do úst výroky podle potřeby.


Dělám, že tuhle demagogickou a lživou větu nevidím.

Lotrando píše:
Nikde jsem si nevšiml, že by Blaine mluvil o FR a pokud chceš snad považovat nějaký setting za generický pro 4E, tak ten ze základních příruček.


Ale mluvil o FR. Psal jsem "Kdyby platilo...". Byl to příklad a pro ten jsem použil FR a Greyhawk. Tvoje reakce mi přijde irelevantní. FR a Greyhawk byl před Eberronem a tyto světy prakticky vznikly s D&D, takže dokud mi neukážeš speciálně upravená pravidla 4E pro FR a Greyhawk, která dodržují ten koncept, o kterém jsem psal, tak moje kdyby stále platí a tvojí reakci budu muset brát jakože jsi nepochopil základní pointu tohoto kdyby. Nebo on snad neexistuje FR Setting pro 4E? Skoro bych i řekl, že jsi to ty, kdo mi tu něco vkládá do úst.
Autorská citace #27
7.10.2009 23:24 - Alnag
Bigby: Sorry, ale stavíš argumentaci na vadných axiomech. To, že nějaké settingy jsou starší než nový herní systém neznamená, že jim nový herní systém musí otročit. Greyhawk 4e nevyšel. Forgotten Realms 4e bylo přepracováno a je nyní v souladu se systémem.

To, že FR 4e =/= FR 3e nebo 2e je asi nasnadě. A proč by to také mělo být totéž. Když chci hrát FR 3e tak hraju FR 3E (a třeba i ve 3e DnD). A když nechci, mám i jinou alternativu.
Autorská citace #28
7.10.2009 23:26 - bigbythewise
Sidalir píše:
A neomezuje to nějak to nabíjení kuší? (přeci jen 3x za kolo nabít...)


Nabíjet s lehkou kuší můžeš neomezeně pokud máš feat Rapid Reload. Bez něj máš jen 1 útok za kolo, protože nabití je normálně move akce.

S těžkou kuší nelze útočit vícekrát než 1 za kolo ani s Rapid Reloadem a Rapid Shotem, protože nabítí je i s tím featem pořád move akce (z full-round na move) a pro použití Rapid Shot potřebuješ full-round akci.
Autorská citace #29
7.10.2009 23:44 - bigbythewise
Alnag píše:
Sorry, ale stavíš argumentaci na vadných axiomech To, že nějaké settingy jsou starší než nový herní systém neznamená, že jim nový herní systém musí otročit.


Sorry, ale klameš. To, že tvrdím, že pravidla 4E vybalancovaností postav mění fungovaní FR settingu neznamená, že zároveň tvrdím, že by mu měly otročit. Ona mu nemusí otročit stejně, jako ho nemusí měnit. Tudíž jedniným objektivním a logickým závěrem je, že FR ve své dosavadní podobě končí.

Alnag píše:
Forgotten Realms 4e bylo přepracováno..


To jsem chtěl slyšet.
Autorská citace #30
7.10.2009 23:50 - Fibriso
jo, tak nějak, rapid reload sníží čas nabíjení lehké a ruční kuše z move na free (ale myslím, že někde to skrouhli na swift, ale nemohu to tvrdit)
těžká má stále míto full round jen move akci)
ale stále nabíjení kuše provokuje AoO, takže opravdu nedoporučuji používat kuš, rapid reload a rapid shot vedle někoho, kdo má Combat reflexes...
Autorská citace #31
7.10.2009 23:53 - Alnag
Bigby píše:
To jsem chtěl slyšet.


A tos jako nevěděl, nebo co máš za problém? Jistě, že bylo přepracováno, vždyť je tam nový kontinent, pobíhaj tam drakorozený. Všichni mágové to schytali morem kouzel... WTF?

Bigby píše:
Tudíž jedniným objektivním a logickým závěrem je, že FR ve své dosavadní podobě končí.


Chceš k tomu kapesníček, nebo co?
Autorská citace #32
8.10.2009 05:00 - bigbythewise
Alnag píše:
A tos jako nevěděl, nebo co máš za problém? Jistě, že bylo přepracováno, vždyť je tam nový kontinent, pobíhaj tam drakorozený. Všichni mágové to schytali morem kouzel... WTF?


Kdybych to věděl, tak bych nevedl tuto debatu.

Alnag píše:
Chceš k tomu kapesníček, nebo co?


Jo. Vykouzli mi ho nějakým mocným kouzlem ze 4E. Ale zase abych se neusmrkal k smrti..
Autorská citace #33
8.10.2009 06:33 - Blaine
bigbythewise: pozor, ve 4ed neplati stejna pravidla pro hracske a pro nehracske postavy. Obe dve veci jsou diametralne odlisne. Proc? Protoze Nehracske postavy, hlavne nepratele nepotrebuji (radsi ted dodam "ve vetsine pripadu") mit propracovanou minulost, mit nebojove schopnosti, protoze je v boji nemohou pouzit a zbytecne zabiraji misto na jejich vyisu. Coz znamena, ze nevim jak vysokou Arcane ma mocny mag, ktery sedi ve vezi a kouka na pohyby hvezd. Proc bych to taky potreboval vedet? Ano, je velmi jednoduche tam ten stat dodat, kdyby byl treba (za inteligenci na karte ma cislo, k tomu prictu +5, treba pridam jeste +2 a je to). A to plati vice versa - hrac nema ritualy a neumi kouzla, ktera by delaly ty stejne veci, jako umi nehracske postavy.
Coz znamena, ze muzeme mit super mocneho maga, o kterem vsichni vi, ze je skutecne strasne drsny, protoze si povolal super mocne demony atd. Ale uz se nesmis ptat: "Cim si je povolal?" Takova vec neni v priruckach. Odpovedi na to je: "Povolal je ritualem, ktery se naucil po padesati letech sezeni ve vezi a vyzkumu postaveni plani vuci sobe a transmutaci mnoha portalu naraz." Ono se velmi podobna vec uz stejne pouzivala ve treti edici, protoze jinak nebyl zpusob, aby summoni vydrezli nejak dele atd. (prosim nepocitam Gate, mluvim o postavach nizsich nez uplne ultimatnich lvl)
Ad moc hra kouzelnici versus nekouzelnici: co hrajes za charakter v 3ed? Kouzelnika? Pokud ano a nikdy v zivote jsi delsi dobu nehral valecnika, jeste ke vsemu v kampani, kde se dostanes rekneme z prvniho lvl na tak nejak patnacty, pripadne pokud jsi nezkousel nejaky one shot na vyssim jak osmnactem lvl (a zaroven nekdo v nem hral kouzlenika, ktery si ty prirucky precetl a nasel si ty kouzla, ktera potrebuje), tak nikdy nepochopis. Nepochopis frustraci valecnika, kdyz vidis, souboj, ktery zacne tim, ze kouzelnik vyhodi dve miniaturni koule, ktere se trefi do oponenta, pak nevidtelny preleti o kus dal, vpadne SAM do dalsi mistnosti a zatimco se cela parta mydli s jednou priserou, tak kouzelnik cisti dalsi cast jeskyne... Avasculate znas? Kouzlo sedmeho nebo sesteho lvl, ktere nedava dmg? Neni proti nemu save? A udela to ze zmensi pocet zivotu prisery na polovinu? (aha, tak on ma tak 400 zivotu - Avasculate! Avasculate! Power Word Kill! dobry jdem dal)
DnD 3ed me ke konci, kdy jsem ji hral hrozne deprimovala. Mel jsem ji tak poupravovanou, pak jsme dokonce zacali prepisovat jednotlive postavy, abychom mohli nejak rozume hrat a aby si hraci nepripadali v soubojich ABSOLUTNE k nicemu ("to je dobry, Divyath ma jeste nejaky kouzla, tak mi tady pockame, zatimco on si to vyridi s tema elementalama, co jsou imuni na ten sneak attack a litaji," zbytek party rogue, cleric a fighter). Na zacatku (prvni levely) tresta hra hrace kouzelniku jednim, dvema az tremi kouzly. Bez nich je postava uplne k nicemu a muze jenom strilet kusi. Jo velka zabava. Na vyssich lvl se hra postupne preklapi az tak priblizne do dvanacteho lvl, kde se to uplne lame a tresta hrace nekouzleniku za to, ze nemaji kouzla.

Tl;dr: ja jsem treti edici zahodil uz rok a pul pred vyjitim ctvrte a jsem za to rad.
Autorská citace #34
8.10.2009 07:39 - Lotrando
bigbythewise: nepovažuji argumentaci vnitřně nekonzistentním settingem za dobrý nápad jak rozporovat tzv. chyby 4e. DL jsem bohužel pro tebe už zmínil, takže chápu že už není kde moc brát. Jestli tě baví terorizovat hráče všemocnými protivníky, nebo protěžovat hráče kouzelníků na úkor ostaních povolání, tak to klidně řekni na rovinu. Můj šálek kávy to není. Takže jsem rád, že je tu 4E a že se jí daří, ať si ty i Thief říkáte co chcete.
Autorská citace #35
8.10.2009 09:17 - wlkeR
Rozpoutal jsem peklo ^^;
Jo, taky jsem chtěl zrovna říct, jestli ten reload kuše nenastavili na swift akci, což ovšem nelze najít v PHB, ale někde....jinde. Myslíte, že by něco takovýho mohlo bejt v erratech?
Autorská citace #37
8.10.2009 09:57 - thief
Blaine:
K tobě mám je málo. Z toho co píšeš je jasné, že názory starého "trolla" pro tebe nic neznamenají a 4e je pro tebe tou nejlepší volbou. Co budeš říkat za 2-3 roky až Wizardi přijdou s další "vylepšenou" edicí, která odstraní "chyby" 4e. Asi se skutečně pohybuješ na jiných diskuzích než já, protože třeba na takovém Hofylandu poměrně dost hráčů DnD 4e důkladně zkritizovalo a nezachránila to ani taková autorita d20n jako je Almi. Ostatně stačí se podívat na seznam přihlášených skupin na d20 (seznamka), kolik hráčů hraje jakou edici. Já to pro 4e tak vítězoslavně nevidím. Pro tebe je příchod 4e zkrátka dobře, ale je hodně hráčů, které Wizardi poměrně dost naštavali a jistě novou edici kupovat nebudou, protože prostě nemusí.

Lotrando:
Ještěže jsi tady na d20 ty, aby někdo dohlédl na férovost diskuze. Tak tě teda prosím, ty "férovej", když zase nebudeš rozumět mojí "logice", aby sis pořádně přečetl můj příspěvek a nevytrhával z něj některé části. Stejně tak Bigbymu nemusíš podsouvat, že reaguje na něco co nikdo nenapsal. Já si taky myslím, že FR jsou jeden z exemplárních příkladů, kdy to Wizárdi totálně zazdili a ten svět teď normálně nefunguje, jak píše Alnag, ale spíš je dost vodvařenej, aby bylo možné vyrábět jiné světy.

Alnag:
Ano, FR v dosavadní podobě skončil. Už jsou vymyšlené náhrady. Kapesníček nechci, děkuji, už jsem velkej kluk (troll). To ale neznamená, že budu kejvat na všechno, co Wizardi vyprodukujou. Ale mám jeden dotaz. Na d20 se probírá opravdu hodně herních systémů, včetně takových, které moc hráčů nezná. Dokonce tu má dost diskuzí 2e, ve které jak tu kdosi "moudrý" prohlásil,že DL nemá v jiné než 2e valný smysl hrát. Proč mi tu chybí diskuze a vylepšení ke 3,5e? Proč se tu o 3,5e nikdo nebaví, jakoby to snad ani nikdo nehrál. Příručky byly staženy z prodeje, všechny větší akce probýhají v 4e, snad i DrD+ má větší podporu. Když se někdo ozve s pochvalou ke 3,5e nebo se jen zeptá na něco z jejích pravidel, objeví se vzápětí někdo jako Blaine, kdo začne provádět exorcismi proti 3,5e. To je opravdu taková obava, že 3,5e má větší a stabilnější zákadnu než z prstu vycucaná a na nejjednodušší masy zaměřená 4e? To má být něco jako papežská kladba? Já třeba už na d20 nemůžu číst nic jiného než odborně zaměřené články, abych nenarazil na 4e.
Autorská citace #38
8.10.2009 09:59 - Fibriso
ShadowwWWW: ja ti nevím, ale ten pathfinder.pdf co jsi sem umístil je extrémně nebezpečná záležitost, protože je koupený a jméno a číslo objednávky, kdo si ho koupil tam stále je, nějaký Radim Havlíček, takže doporučuji urychleně odstranit (protože jestli jsi to ty, tak ve chvíli kdy na to přijsou žes to umístil, máš na krku žalobu.
a vzhledem k množství googlebotů, kteří lezou po netu (a paizo to velmi přísně hlídá), bych řekl, že nemáš moc času...)

pokud to nejsi ty, tak dotyčný co to umístil si zadělal na pěknej průser.....
Autorská citace #39
8.10.2009 09:59 - thief
Omlouvám se za pravopisné chyby, musím to psát v rychlosti.
Autorská citace #40
8.10.2009 10:02 - thief
wlkeR:
Peklo má devět pater, tak si to užij. Prostě jsi udělal něco, co slušný a moderní hráč DnD nedělá. Příště diskutuj jen na téma "skvělá a vyvážená 4e".
Autorská citace #41
8.10.2009 10:05 - Lotrando
thief: hofík? jako relevantní zdroj měření úspěšnosti 4E? whatever

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08971095085144 secREMOTE_IP: 3.133.131.168