Pravidla

Haplo
6.10.2009 20:55
Počet útoků za kolo?
Narazili jsme na problém který klíčí s kombinacemi featů a více útoků za kolo. A jaký má vliv BAB na počet střeleckých útoků? Možná to bude nezkušeností s pravidly, leč nevíme si s tím rady.
Autorská citace #82
8.10.2009 18:06 - Alnag
Moje jediná obava co se týče 5. edice je, že to bude příliš okleštěné nutností používat počítačové generování postavy. Už ve 4. edici je ten tlak na implementaci PC do procesu docela velký (většina lidí používá Character Builder) a to je jedna z věcí, které mi fakt vadí. Pokud mi systém neumožní dělat postavu s tužkou a papírem, tak je pro mne nejspíš ztracený...

Ale jinak jsem smířený s tím, že 5. edice vyjde. Pokud bude dobrá, budu ji hrát. Když se mi nebude líbit, budu hrát něco jiného. Různých RPGček mám dvě police, nebojím se, že bych trpěl nedostatkem...

Sethi: Vidím, že 4chan má odpověď na všechno, co?
Autorská citace #83
8.10.2009 18:10 - andtom
Thief: Ahoj, kamaráde ;) V květnu přispěl Chrochta touto recenzí třeťoediční příručky Frostburn a jediný komentář k recenzi byl ode mně a byl o tom, že je fajn, že se třetí edice pořád hraje. Za prvé: kde jste drazí kolegové třeťoedičníci byli, že je diskuze prázdná. Za druhé: pokud jde o mně, nedá se říct, že si myslím, že kdo hraje jinou edici (v mém případě i jinou hru) je mimo mísu (nebo je ubožák, wowkař, orientovaný na vymlacování dungeonů a podobně, však to známe, jak to píšoui určití rpgčkáři, kteří se budou do krvi dušovat, že jiné hry neshazují - tím nemyslím Tebe). Myslím, že ani nikdo další, co se tu pohybuje a hraje D&D 4 edici, si nemyslí nic divného o hráčích předešlých edicí.
Autorská citace #84
8.10.2009 18:14 - wlkeR
Kdybych byl býval dával pozor na Fyzikálním Praktiku I, věděl bych, jak se nazývá ten druh odchylky, kde se naměřená hodnota rovnou vyškrtne...
Na druhou stranu, tenhle Thread se doopravdy nazývá Počet útoků za kolo? Definujme "kolo" jako "post" a můžeme začít měřit...
Autorská citace #85
8.10.2009 18:20 - andtom
Alnag: Pátá edice bude dle mého silně orientovaná na figurky a jiné fyzické věci. Fyzickou věc zážitkově a pocitem vlastnit ji, chytnout si ji, počítač nenahradí.
Autorská citace #86
8.10.2009 19:34 - thief
andtom:
Ahoj. Tak ty jsi prý zahlcen prací. :-) Na Frostburn kouknu.
Autorská citace #87
8.10.2009 19:42 - ShadoWWW
Také bohužel myslím, že 5. edice bude ještě více zaměřená na DDI a celkově počítačové zpracování. Pro vydavatele jsou to nižší náklady. Jediné, na co se čeká, je podle mě konec krize a lepší zabezpečení proti pirátství.

Vliv počítačů u 4E je u mě tak na hraně. Víc rozhodně nechci.
Autorská citace #88
8.10.2009 20:03 - Blaine
Pro me je vliv pocitacu na 4 edici hodne neprijemny, depta me, kdyz hraci maji otevrene notebooky a muzou si delat co chteji a nevnimaji co nekdo jiny u stolu rika... Kdyz predtim cetli prirucky, tak mi to vadilo taky, takze je to spis o tom, ze se nam casto stava, ze dva hraci jdou nekam neco delat a dalsi dva nedelaji nic, pripadne musim skakat mezi dvema dvouclennymi skupinkami.

thief: To vis, to je ta degenerace internetovymi fory. Add drakorozeny a tiefling. Zmena designu ti vadi nebo snad to, ze byly tyto dve rasy vsazeny do prvniho PHB? Protoze obe rasy (u dragonborna je jasny puvod u half-dragona) byly hratelne i v predchozi edici, bohuzel pravidla pro hrani postav jinych jak zakladnich ras byla "ponekud" nedotazena, takze se stejne daly hrat jen v tom pripade, ze je hrala cela parta a nejlepe vsechny identicke. Docela by me zajimalo, jaky s nimi mas problem, protoze tohle je docela casty argument a doted jsem nepochopil proc to tak je.
Autorská citace #89
8.10.2009 20:06 - Blaine
Alnag: 4chan MA odpoved na vsechno.
Sethi: You win the internet. Here, take it.
Autorská citace #90
8.10.2009 20:23 - thief
Blaine:
Znova opakuju, že by to bylo na samostatný blog. Speciálně u tieflinga 4e ti řeknu dvě klíčová slova - anatomie a fysiologie.
Autorská citace #91
8.10.2009 20:30 - Blaine
thief: napis ten blog, prosim. Docela rad bych o tom zadiskutoval. Protoze ja proste ty zapory, ktere jsou ctvrte edici vytykany nevidim. Myslim, ze tohle bych tady neocenil jenom ja.
Autorská citace #92
8.10.2009 20:45 - Alnag
Souhlasím. Myslím, že je mnohem lepší ty věci otevřít v plné šíři... z těch náznaků nejsem moc moudrý.
Autorská citace #93
8.10.2009 20:46 - wlkeR
Počítačů? Já s tim problém nemam, prostě hráčum zkompiluju na jeden papír texty rasových schopností, featů složitějších než bonus k něčemu, a powers, vytisknu a pak průběžně doplňuju. Během hry samotný nikdo komp nepotřebuje, všecko maj před sebou na deníku + papíru. Něco takovýho mimochodem nepřipadalo ve 3.5ce v úvahu, ne u sesilatelů, zejména divine, kteří mohli seslat cokoli ze sáhodlouhého seznamu.
+ omluva za offtopic.
Autorská citace #94
8.10.2009 20:49 - Alnag
wlkeR píše:
Něco takovýho mimochodem nepřipadalo ve 3.5ce v úvahu, ne u sesilatelů, zejména divine, kteří mohli seslat cokoli ze sáhodlouhého seznamu.


Jednu chvíli (krátkou) jsem hrál kněze. A fakt jsem na to ve 3.5e nepotřeboval comp. Možná jsem neměl seznam se všemi kouzly ze všech divotvorných příruček, ale jen z několika takových běžnějších (válelo se to někde na netu hotové), ale stačily na to 2 A4ky. (Pravda, neměl jsem nejmenší tušení, že se s knězem dá taky buffovat a tak... ale co už.)
Autorská citace #95
8.10.2009 20:50 - Blaine
wlkeR: odpoved mych hracu na to, at si ty svy zatraceny deniky vytisknou a nectou z nich na pocitaci: "Setrim ceske lesy, kamo, setrim lesy. Po kazdy druhy session budu vsechno tisknout znova? No way!"
Je jenom jedna vec, kterou na to delam - zaskripu zuby a proste je necham byt. I kdyz jsem minule lehce ztropil hysterickou scenu, kdy jsem prestal mluvit, protoze si brouzdali po netu, i kdyz se situace tykala vsech, grrr. Ale to bylo tim, ze oba co to delali zrovna resi nejaky projekt do skoly a ten cas, ktery si ukradli na DnD jim potom zpetne chybel.
Autorská citace #96
8.10.2009 20:51 - Blaine
Alnag: myslim, ze o tom prave wlkeR mluvi, ze na treti edici pocitac ani pomalu nesel pouzit. Nebo neco takoveho.
Autorská citace #97
8.10.2009 21:09 - wlkeR
Blaine: No tak já vraždím lesy za ně :D Furt lepší než když mi během souboje listujou svým sešítkem a ukřivděně na mě koukaj, že to po sobě nemůžou přečíst.
Alnag: Jeden z mých spoluhráčů hraje 3.5 klerika. Má díkybohu úžasnou paměť, takže pravidla nedohledává moc často, ale taky dokáže zabít hodinu hracího času slovy "připravuju kouzla." No a když potom proběhne dialog
Hráč: "Sesílám kouzlo XYZ."
DM: "Co dělá?"
Hráč: "Má dělat tohle a tamto."
DM: "A hází se proti tomu nějak, nebo co?"
Hráč: "Já nevim."
... je to smutné.
Ah, jsem ještě ke všemu odbočil. Neříkám, že počítač nejde použít, ale v některých případech je to sebevražda, když chcete hráčům vyjít vstříc a poskytnout jim všechny možnosti. Už jenom vytvořit tuhle databázi mě stálo tuny času a nejedny nervy. Teď jim necham vybrat a tisknu právě tu jednu možnost, kterou si zvolili, beze strachu, že si to po dlouhém odpočinku rozmyslí.
Autorská citace #98
8.10.2009 22:18 - Sosáček
Nejde u těch nevýhod dnd4 hlavně o to, že různým lidem se líbí různé věci? Třeba můj názor je, že neoholené ženy a class and level systémy jsou věc která měla zůstat v sedmdesátých letech a neotravovat tady v roce 2009 :) Ale dost lidí si to nemyslí.

Je fakt, že 3e je takovej hybrid. 4e je geniální soubojovej simulátor týmových figurkových soubojů, a 2e je zas docela jednoduchá fantasy hra, 3e je mezi tím a nedělá ani jedno dobře.
Autorská citace #99
8.10.2009 22:23 - Alnag
Dopis: Že tys 2e nikdy nehrál? Protože říct o tom, že je to jednoduchá hra... oD&D byla jednoduchá hra. AD&D 1e byla ještě (jakž takž) jednoduchá hra. Ale 2e, to je maglajzomix různých subsystémů... fakt ne.
8.10.2009 22:34 - Colombo
alnagu, nemyslel jsi snad "Mágův velký mix":D
8.10.2009 22:41 - Sosáček
Hrál jenom málo.

Jasný, ale máš postavu, vyrobíš jí docela snadno. Vymyslíš si atributy, NWP, WP, možná něco spočítáš. Možná nějaký kouzla (to že mi fire-and-forget systém leze na nervy teď pomiňme.)

Postoupíš o level. S trochou štěstí dostaneš NWP, s trochou štěstí WP. Možná kouzla. Konec.

Srovnej to s 3e kde postava je změtí různých povolání, různých dovedností (které někdy jsou class a někdy ne), schopností povolání a hlavně featů, kterých je takové množství a jsou tak propletené pomocí prerektvizit, že běžný orientovaný graf by jim normálně záviděl. A kouzlící postavy? Tak ty mají ještě kouzla.

Neříkám že 2e je dobře navržená (ostatně co tak starého obstojí v dnešních podmínkách?) ale je stavěná hodně jinak, postava je "level 5 chlápek s mečem co um heraldiku a má sílu jako kráva" kdežto v 3e je to "level 5 chlápek s mečem +3 co má <seznam 50 featů> a <seznam 40 skillů>", a to jsou chlápci s mečem ještě ta jednoduchá varianta. 2e obsahuje o mnoho méně prvků pokud ho chceš hrát. To, že abys ověřil ejstli postava v něčem uspěla je nadlouho a dost nepraktivké je pak druhá věc. Ale 2e prostě nemá ten (převážně featový, skillový a multiclassový) overhead.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091242074966431 secREMOTE_IP: 3.141.8.247