Pravidla

Haplo
6.10.2009 20:55
Počet útoků za kolo?
Narazili jsme na problém který klíčí s kombinacemi featů a více útoků za kolo. A jaký má vliv BAB na počet střeleckých útoků? Možná to bude nezkušeností s pravidly, leč nevíme si s tím rady.
Autorská citace #1
6.10.2009 21:03 - wlkeR
AFAIK máš s lukem stejnej počet útoků jako s melee zbraní, s kuší jeden, pokud si nevemeš feat Rapid Reload (rychlé dobití?)
Páni, už sem neviděl 3. edici ani nepamatuju. A to je zatraceně dobře.
Autorská citace #2
7.10.2009 03:59 - bigbythewise
Tak tak. A s těžkou kuší máš jeden útok za kolo i s Rapid Reload featem.
Autorská citace #3
7.10.2009 07:11 - Haplo
A když máš feat rychlá střelba?
Autorská citace #4
7.10.2009 11:52 - thief
Rapid reload:

Výhoda: Čas potřebný k nabití tebou zvoleného druhu kuše se sníží na volnou akci (pro lehkou nebo ruční kuši) nebo pohybovou akci (pro kuši těžkou). Nabití kuše však nadále provokuje k útoku. Pokud sis tuto odbornost vybral pro ruční nebo lehkou kuši, můžeš s ní při úplném útoku střílet tolikrát, kolikrát bys mohl v případě, že by to byl luk.

Normálně: Postava bez této odbornosti potřebuje na nabití lehké nebo ruční kuše pohybovou akci, k nabití těžké kuše úplnou akci.

Speciální: Rychlé nabíjení si můžeš vzít vícekrát. Pokaždé se aplikuje na nový druh kuše.

Bojovník si může Rychlé nabíjení vzít jako jednu ze svých bonusových odborností bojovníka.

...z toho plyne, že s těžkou kuší nabiješ jako pohybovou akci a potom jako standartní akci vystřelíš. Větší počet útoků ti nepomůže, protože nemáš nabito. Je to logický, proto mám mimochodem mnohem raději 3,5e než 4e, které se zatím moc dobře nedaří (mnoho odpůrců, špatné světy pro 4e, netradiční a špatně ztotožnitelné rasy, apod.). A to je zatraceně dobře. :-))
Autorská citace #5
7.10.2009 13:34 - Blaine
thief: no nevim nevim s tim jak se dari a nedari, prece jen jsou Dungeons and Dragons nejprodavanejsimi RPG na trhu. A to je ted, kdyz WotC uz nejaky cas nepodporuji stare produkty, coz znamena, ze se prodavaji nove a to je ctvrta edice. Takze mam pocit, ze to co jsi napsal je jenom tvuj osobni dojem:)

Haplo: zpatky k tvemu dotazu ohledne Rapid Firing featu. Ne, tento feat je ti s tezkou kusi uplne na nic, protoze NEMAS nabito v te akci ve ktere chces vystrelit. Z toho vypliva nemuzes strilet. A z toho vypliva, ze pokud chces tento feat, tak ho vyuzijes jenom s lehkou, rucni kusi. A samozrejme s luky.
Autorská citace #6
7.10.2009 13:37 - Blaine
Jeste bych se vratil k thiefove postu. Odpor proti 4. edici postupne vymira, uz zustavaji prevazne jenom takovi ti nejzapalenejsi odpurci, kteri by stejne nedokazali akceptovat novou edici, i kdyby by byla jakakoliv. A samozrejme trollove. To je muj pocit z internetoveho prostoru na kterem se ja pohybuji, mozna jinde je to jine.
Autorská citace #7
7.10.2009 13:40 - wlkeR
Blaine no moji hráči 4e pořád kamenují, ale už tak nějak ze setrvačnosti. Začalo to každopádně tim, že je to ryze komerční tah a bla bla bla...
Hmm. Neprobíhá tady už někde nějaká diskuse 3e vs 4e?
Autorská citace #8
7.10.2009 13:43 - Blaine
Myslim, ze to uz je minulosti.
Autorská citace #9
7.10.2009 13:49 - wlkeR
Blaine: ale tak víš co, většina argumentů, co používam já, jsou označovány za reklamní. Když řeknu "vývojáři 4e říkají tohle," je mi odpovězeno "no, jasně, Wizardi, aby to neříkali." Docela rád bych citoval lidi, co maj' zkušenosti s oběma edicema D&D a přitom nejsou....Wizardi.
Autorská citace #10
7.10.2009 13:55 - Lotrando
Tak ono trojku taky dělali wizardi :)
Hrál jsem oboje.
Čtyřka je lepší. Fakt nekecám :)

Chápu lidi, co dohrávají rozehrané kampaně, nebo mají hodně vlastního materiálu vytvořeného pro trojku. Co nechápu je Thiefova logika:

"Je logický, že nemůžeš střílet nenabitou kuší, protože 4E se na trhu nedaří. Kromě toho ji Thief nemá moc rád."
Autorská citace #11
7.10.2009 14:10 - wlkeR
Lotrando: Jo, ale čtyřku udělali jen proto, páč jim do trojky docházely nápady: 4e je prostě v některých očích praní špinavých mechanik (což je ovšem v jistém slova smyslu pravda, a to skvělá pravda, protože se odstranila spousta špíny, ale to už některým hlavám dubovým tak trochu nedochází).
Autorská citace #12
7.10.2009 14:26 - Fibriso
3.5 VS 4E, ovšem další otázkou je Pathfinder (aka 3.75) který právě vychází (mohu hodit link na betu) a po shlédnutí bety (a mrknutí na release) musím říci, že je poměrně luxusní a vyhmátlé

obzvláště obrázky, před kterými se 3.5 a 4e se krčí kdesi v koutě... Gnomove konečně vypadají (na obrázcích) jako skuteční gnomové a ne jako voholení anorektičtí trpaslíci...
Autorská citace #13
7.10.2009 14:35 - Lotrando
Fibrisio: kvůli obrázkům si to asi nekoupíš.

wlkeR: je otázka, pro koho 4E je. A já si nemyslím, že ji Wizardi cílili na dogmatické příznivce 3E. Stejně tak druhoediční fanoušci nebyli nadšeni z trojky a DL se hraje lépe právě v té dvojce.

Pokud bych měl volit já, tak buď zůstanu u toho co hraju. Mám k tomu vše co potřebuji a nikdo mě k ničemu nenutí. Nebo si vyberu hru která mi bude vyhovovat žánrově i mechanicky. Ať už jde o nWoD, DnD 4E, a budiž, i ten Pathfinder může být zajímavý, nebo FATE 3 .....

V mé skupině byla situace jednoduchá. Trojka nás moc nebavila, i kvůli své složitosti, těžkopádnosti, nutnosti dosáhnout system mastery, aby si člověk zahrál. Odpadávali nám hráči, kteří se pravidly nechtěli zabývat.

Ve 4E hraješ to co chceš hrát, postava totiž umí to co se od ní očekává a umí to vlastně od počátku, jen se její možnosti rozšiřují. Tam kde dříve rostlo jen BAB, můžeš taktizovat, hezky je to vidět u fighterů a leaderů, kteří dobře zahráni dokáží předvést skutečně taktický koncert, kterej má smysl.

Naopak bych 4E nedoporučil komukoliv, kdo nechce figurky a bitevní plány a kdo nemusí poměrně hodně heroické nastavení basic settingu, se kterým jsou pravidla propojena. Například DL asi nebude fungovat, alespoň mě o tom Dalcor docela přesvědčil.
Autorská citace #14
7.10.2009 14:50 - wlkeR
Fibriso: Docela rád bych to 3.75 viděl, byl by ten link?
Lotrando: Já si to kvůli obrázkům koupím :D Jsem už takový dovný potvor...
Je pravda, že 4e hodně protěžuje taktiku a to je taky hlavní důvod, proč mí lidi remcají. Ale klasická "fronta na příšeru" mi přijde mnohem, mnohem horší.
Autorská citace #15
7.10.2009 14:52 - Blaine
Lotrando: s vetsinou plne souhlasim. Jedine, na co je u nas vzpominano z treti edice, je magie. Hlavne v pripade hrace, ktery vzdy hral maga. Samozrejme se mu nikdo nedivi, protoze kdyz srovname uzitecnost maga a fightera ve treti edici, tak... ehm, vsichni me chapete, ze ano. A jak to je ve ctvrte edici? Obe povolani maji sva uplatneni. Rovnocena uplatneni.
Autorská citace #16
7.10.2009 15:00 - Fibriso
Ok, tady je link na pathfinder beta (v release je mág a ještě pár věcí lehce upraveno)
DnD 3.75
Autorská citace #17
7.10.2009 15:23 - Colombo
Když nemám rád jak DnD 3.5 tak DnD 4.0 znamená to, že můžu být v téhle debatě nestranný soudce?
Autorská citace #18
7.10.2009 15:41 - Lotrando
Colombo: nejspíš jo, ono je to celé dost subjektivní a off-topic
Autorská citace #19
7.10.2009 15:46 - wlkeR
Blaine: Na 4ce se mi líbí, že všechny classy mají stejný postup a systém je tak "průhlednější." Co se uplatnění ve 3ce týče - vždycky se našel nějakej háček typu imunita na sneak-attack, Spell Resistance (v lepším případě ta... Antimagic Sphere?), nebo naopak Touch AC 2 (velký červený/zlatý wyrm, pokud se nemýlím). Prostě na správné místo posunutá symetrie.
Fibriso: Děkuji, zhlédnu, posoudím, v ideálním případě vykradu :D
Colombo: tahle debata je značně offtopic, takže bych jí dál už nerozebíral... (ano, vím, že jí dál rozebírám, ale tak stačí na mě přestat mluvit, já sám se neudržím.)
Autorská citace #20
7.10.2009 15:54 - Blaine
Myslis imunita na sneak attack, ktera z rogua delala hrozneho chudaka do kampani vedenych proti nemrtvym? Nebo do elementalnich plani? Takze vlastne mohl bojovat jenom s nejakymi zivymi tvory, aby si pripadal, ze dosahuje magovi aspon po kotniky? Spell resistence byla jenom mala berlicka, jsou spelly na ktere se spell resistence neaplikuje. At uz summony nebo buffy. Killing machina mag, ktery behal s cernym mecem a daval zraneni MNOHEM lepsi jako fighter, ktery stal vedle nich a plakal?
Dekuji, nikdy vice. Na epicke fantasy je lepsi ctvrta edice.
Autorská citace #21
7.10.2009 17:04 - Sidalir
Zpět k původnímu tématu:
V Anglické příručce jsou dva featy: Rapid reload a rapid shot

Rapid reload zkracuje dobu nabíjení u kuší. OK
Ale rapid shot PŘIDÁVÁ jeden útok za kolo a mluví se o dalších normálních útocích, přičemž všechny získávají postih -2.
Jak to skloubit s kušemi a vypočítat výsledný počet útoků za kolo?
Autorská citace #22
7.10.2009 22:46 - bigbythewise
Blaine: Kdyby platilo, že Fighter=Mage=Thief, tak by nikdy nemohly být nejmocnější postavy ve FR ty, které užívají magii, což jsou a vždy byly (včetně Greyhawku, vyjímka je snad Cat Lord), takže tato "balancující" mechanika 4E jde vlastně proti lore FR a tomu, že magie by měla být mocnější než mundane schopnosti. Nebo je tu snad někdo, komu připadá divné, nelogické a nefér, že třeba Saruman by to v pohodě natřel Aragornovi?

Blaine píše:
Killing machina mag, ktery behal s cernym mecem a daval zraneni MNOHEM lepsi jako fighter, ktery stal vedle nich a plakal?


Myslíš to kouzlo 9 úrovně, které máš 1-2x denně na pár kol zatímco fighter má neomezený damage? Čaroděj má snad omezená kouzla pokud se nemýlím, pokud tedy nehraješ hru tak, že bojuješ se 100 potvorama, pak dáš rychlý rest a zase boj.

Blaine píše:
Dekuji, nikdy vice. Na epicke fantasy je lepsi ctvrta edice.


Když jde parta do vežě nějakého šíleného mága (klasická situace), tak mi imho připadá mnohem epičtější, když tam jdou všichni podělaní strachy, než když přijde fighter a řekne "Hej, byli jsme konvertováni do 4E. Už je to vybalancované, tady magie slouží už jen k pouťovým trikům. Pusťe mě, poradím si sám s tím ubohým starcem."
Autorská citace #23
7.10.2009 22:58 - Lotrando
Bigby: v rámci férovosti diskuze by bylo dobré, aby ses zdržel svého zlozvyku vkládat lidem do úst výroky podle potřeby. Nikde jsem si nevšiml, že by Blaine mluvil o FR a pokud chceš snad považovat nějaký setting za generický pro 4E, tak ten ze základních příruček, ani Eberron nikde neříká, že magie je kchúl a zbytek hnůj.

btw, když jde Conan na šíleného mága tak kouzelník většinou jen radí.
Autorská citace #24
7.10.2009 23:01 - bigbythewise
Sidalir: Rapid Shot můžeš použít jen s Full-Round akcí.

Sidalir píše:
"Ale rapid shot PŘIDÁVÁ jeden útok za kolo a mluví se o dalších normálních útocích, přičemž všechny získávají postih -2.
Jak to skloubit s kušemi a vypočítat výsledný počet útoků za kolo?"


Všechny útoky mají -2 penalizaci s tím, že ten extra útok se bere podle toho nejlepšího. Takže když máš Full Attack +20/+15/+10 tak s Rapid Shotem budeš mít +18/+18/+13/+8 neboli +20 (extra) a +20/+15/+10 plus vše mínus 2.
Autorská citace #25
7.10.2009 23:11 - Sidalir
Haleluja!
Konečně věcná odpověď na otázku. Dík

A neomezuje to nějak to nabíjení kuší? (přeci jen 3x za kolo nabít...)
Autorská citace #26
7.10.2009 23:12 - bigbythewise
Lotrando píše:
V rámci férovosti diskuze by bylo dobré, aby ses zdržel svého zlozvyku vkládat lidem do úst výroky podle potřeby.


Dělám, že tuhle demagogickou a lživou větu nevidím.

Lotrando píše:
Nikde jsem si nevšiml, že by Blaine mluvil o FR a pokud chceš snad považovat nějaký setting za generický pro 4E, tak ten ze základních příruček.


Ale mluvil o FR. Psal jsem "Kdyby platilo...". Byl to příklad a pro ten jsem použil FR a Greyhawk. Tvoje reakce mi přijde irelevantní. FR a Greyhawk byl před Eberronem a tyto světy prakticky vznikly s D&D, takže dokud mi neukážeš speciálně upravená pravidla 4E pro FR a Greyhawk, která dodržují ten koncept, o kterém jsem psal, tak moje kdyby stále platí a tvojí reakci budu muset brát jakože jsi nepochopil základní pointu tohoto kdyby. Nebo on snad neexistuje FR Setting pro 4E? Skoro bych i řekl, že jsi to ty, kdo mi tu něco vkládá do úst.
Autorská citace #27
7.10.2009 23:24 - Alnag
Bigby: Sorry, ale stavíš argumentaci na vadných axiomech. To, že nějaké settingy jsou starší než nový herní systém neznamená, že jim nový herní systém musí otročit. Greyhawk 4e nevyšel. Forgotten Realms 4e bylo přepracováno a je nyní v souladu se systémem.

To, že FR 4e =/= FR 3e nebo 2e je asi nasnadě. A proč by to také mělo být totéž. Když chci hrát FR 3e tak hraju FR 3E (a třeba i ve 3e DnD). A když nechci, mám i jinou alternativu.
Autorská citace #28
7.10.2009 23:26 - bigbythewise
Sidalir píše:
A neomezuje to nějak to nabíjení kuší? (přeci jen 3x za kolo nabít...)


Nabíjet s lehkou kuší můžeš neomezeně pokud máš feat Rapid Reload. Bez něj máš jen 1 útok za kolo, protože nabití je normálně move akce.

S těžkou kuší nelze útočit vícekrát než 1 za kolo ani s Rapid Reloadem a Rapid Shotem, protože nabítí je i s tím featem pořád move akce (z full-round na move) a pro použití Rapid Shot potřebuješ full-round akci.
Autorská citace #29
7.10.2009 23:44 - bigbythewise
Alnag píše:
Sorry, ale stavíš argumentaci na vadných axiomech To, že nějaké settingy jsou starší než nový herní systém neznamená, že jim nový herní systém musí otročit.


Sorry, ale klameš. To, že tvrdím, že pravidla 4E vybalancovaností postav mění fungovaní FR settingu neznamená, že zároveň tvrdím, že by mu měly otročit. Ona mu nemusí otročit stejně, jako ho nemusí měnit. Tudíž jedniným objektivním a logickým závěrem je, že FR ve své dosavadní podobě končí.

Alnag píše:
Forgotten Realms 4e bylo přepracováno..


To jsem chtěl slyšet.
Autorská citace #30
7.10.2009 23:50 - Fibriso
jo, tak nějak, rapid reload sníží čas nabíjení lehké a ruční kuše z move na free (ale myslím, že někde to skrouhli na swift, ale nemohu to tvrdit)
těžká má stále míto full round jen move akci)
ale stále nabíjení kuše provokuje AoO, takže opravdu nedoporučuji používat kuš, rapid reload a rapid shot vedle někoho, kdo má Combat reflexes...
Autorská citace #31
7.10.2009 23:53 - Alnag
Bigby píše:
To jsem chtěl slyšet.


A tos jako nevěděl, nebo co máš za problém? Jistě, že bylo přepracováno, vždyť je tam nový kontinent, pobíhaj tam drakorozený. Všichni mágové to schytali morem kouzel... WTF?

Bigby píše:
Tudíž jedniným objektivním a logickým závěrem je, že FR ve své dosavadní podobě končí.


Chceš k tomu kapesníček, nebo co?
Autorská citace #32
8.10.2009 05:00 - bigbythewise
Alnag píše:
A tos jako nevěděl, nebo co máš za problém? Jistě, že bylo přepracováno, vždyť je tam nový kontinent, pobíhaj tam drakorozený. Všichni mágové to schytali morem kouzel... WTF?


Kdybych to věděl, tak bych nevedl tuto debatu.

Alnag píše:
Chceš k tomu kapesníček, nebo co?


Jo. Vykouzli mi ho nějakým mocným kouzlem ze 4E. Ale zase abych se neusmrkal k smrti..
Autorská citace #33
8.10.2009 06:33 - Blaine
bigbythewise: pozor, ve 4ed neplati stejna pravidla pro hracske a pro nehracske postavy. Obe dve veci jsou diametralne odlisne. Proc? Protoze Nehracske postavy, hlavne nepratele nepotrebuji (radsi ted dodam "ve vetsine pripadu") mit propracovanou minulost, mit nebojove schopnosti, protoze je v boji nemohou pouzit a zbytecne zabiraji misto na jejich vyisu. Coz znamena, ze nevim jak vysokou Arcane ma mocny mag, ktery sedi ve vezi a kouka na pohyby hvezd. Proc bych to taky potreboval vedet? Ano, je velmi jednoduche tam ten stat dodat, kdyby byl treba (za inteligenci na karte ma cislo, k tomu prictu +5, treba pridam jeste +2 a je to). A to plati vice versa - hrac nema ritualy a neumi kouzla, ktera by delaly ty stejne veci, jako umi nehracske postavy.
Coz znamena, ze muzeme mit super mocneho maga, o kterem vsichni vi, ze je skutecne strasne drsny, protoze si povolal super mocne demony atd. Ale uz se nesmis ptat: "Cim si je povolal?" Takova vec neni v priruckach. Odpovedi na to je: "Povolal je ritualem, ktery se naucil po padesati letech sezeni ve vezi a vyzkumu postaveni plani vuci sobe a transmutaci mnoha portalu naraz." Ono se velmi podobna vec uz stejne pouzivala ve treti edici, protoze jinak nebyl zpusob, aby summoni vydrezli nejak dele atd. (prosim nepocitam Gate, mluvim o postavach nizsich nez uplne ultimatnich lvl)
Ad moc hra kouzelnici versus nekouzelnici: co hrajes za charakter v 3ed? Kouzelnika? Pokud ano a nikdy v zivote jsi delsi dobu nehral valecnika, jeste ke vsemu v kampani, kde se dostanes rekneme z prvniho lvl na tak nejak patnacty, pripadne pokud jsi nezkousel nejaky one shot na vyssim jak osmnactem lvl (a zaroven nekdo v nem hral kouzlenika, ktery si ty prirucky precetl a nasel si ty kouzla, ktera potrebuje), tak nikdy nepochopis. Nepochopis frustraci valecnika, kdyz vidis, souboj, ktery zacne tim, ze kouzelnik vyhodi dve miniaturni koule, ktere se trefi do oponenta, pak nevidtelny preleti o kus dal, vpadne SAM do dalsi mistnosti a zatimco se cela parta mydli s jednou priserou, tak kouzelnik cisti dalsi cast jeskyne... Avasculate znas? Kouzlo sedmeho nebo sesteho lvl, ktere nedava dmg? Neni proti nemu save? A udela to ze zmensi pocet zivotu prisery na polovinu? (aha, tak on ma tak 400 zivotu - Avasculate! Avasculate! Power Word Kill! dobry jdem dal)
DnD 3ed me ke konci, kdy jsem ji hral hrozne deprimovala. Mel jsem ji tak poupravovanou, pak jsme dokonce zacali prepisovat jednotlive postavy, abychom mohli nejak rozume hrat a aby si hraci nepripadali v soubojich ABSOLUTNE k nicemu ("to je dobry, Divyath ma jeste nejaky kouzla, tak mi tady pockame, zatimco on si to vyridi s tema elementalama, co jsou imuni na ten sneak attack a litaji," zbytek party rogue, cleric a fighter). Na zacatku (prvni levely) tresta hra hrace kouzelniku jednim, dvema az tremi kouzly. Bez nich je postava uplne k nicemu a muze jenom strilet kusi. Jo velka zabava. Na vyssich lvl se hra postupne preklapi az tak priblizne do dvanacteho lvl, kde se to uplne lame a tresta hrace nekouzleniku za to, ze nemaji kouzla.

Tl;dr: ja jsem treti edici zahodil uz rok a pul pred vyjitim ctvrte a jsem za to rad.
Autorská citace #34
8.10.2009 07:39 - Lotrando
bigbythewise: nepovažuji argumentaci vnitřně nekonzistentním settingem za dobrý nápad jak rozporovat tzv. chyby 4e. DL jsem bohužel pro tebe už zmínil, takže chápu že už není kde moc brát. Jestli tě baví terorizovat hráče všemocnými protivníky, nebo protěžovat hráče kouzelníků na úkor ostaních povolání, tak to klidně řekni na rovinu. Můj šálek kávy to není. Takže jsem rád, že je tu 4E a že se jí daří, ať si ty i Thief říkáte co chcete.
Autorská citace #35
8.10.2009 09:17 - wlkeR
Rozpoutal jsem peklo ^^;
Jo, taky jsem chtěl zrovna říct, jestli ten reload kuše nenastavili na swift akci, což ovšem nelze najít v PHB, ale někde....jinde. Myslíte, že by něco takovýho mohlo bejt v erratech?
Autorská citace #37
8.10.2009 09:57 - thief
Blaine:
K tobě mám je málo. Z toho co píšeš je jasné, že názory starého "trolla" pro tebe nic neznamenají a 4e je pro tebe tou nejlepší volbou. Co budeš říkat za 2-3 roky až Wizardi přijdou s další "vylepšenou" edicí, která odstraní "chyby" 4e. Asi se skutečně pohybuješ na jiných diskuzích než já, protože třeba na takovém Hofylandu poměrně dost hráčů DnD 4e důkladně zkritizovalo a nezachránila to ani taková autorita d20n jako je Almi. Ostatně stačí se podívat na seznam přihlášených skupin na d20 (seznamka), kolik hráčů hraje jakou edici. Já to pro 4e tak vítězoslavně nevidím. Pro tebe je příchod 4e zkrátka dobře, ale je hodně hráčů, které Wizardi poměrně dost naštavali a jistě novou edici kupovat nebudou, protože prostě nemusí.

Lotrando:
Ještěže jsi tady na d20 ty, aby někdo dohlédl na férovost diskuze. Tak tě teda prosím, ty "férovej", když zase nebudeš rozumět mojí "logice", aby sis pořádně přečetl můj příspěvek a nevytrhával z něj některé části. Stejně tak Bigbymu nemusíš podsouvat, že reaguje na něco co nikdo nenapsal. Já si taky myslím, že FR jsou jeden z exemplárních příkladů, kdy to Wizárdi totálně zazdili a ten svět teď normálně nefunguje, jak píše Alnag, ale spíš je dost vodvařenej, aby bylo možné vyrábět jiné světy.

Alnag:
Ano, FR v dosavadní podobě skončil. Už jsou vymyšlené náhrady. Kapesníček nechci, děkuji, už jsem velkej kluk (troll). To ale neznamená, že budu kejvat na všechno, co Wizardi vyprodukujou. Ale mám jeden dotaz. Na d20 se probírá opravdu hodně herních systémů, včetně takových, které moc hráčů nezná. Dokonce tu má dost diskuzí 2e, ve které jak tu kdosi "moudrý" prohlásil,že DL nemá v jiné než 2e valný smysl hrát. Proč mi tu chybí diskuze a vylepšení ke 3,5e? Proč se tu o 3,5e nikdo nebaví, jakoby to snad ani nikdo nehrál. Příručky byly staženy z prodeje, všechny větší akce probýhají v 4e, snad i DrD+ má větší podporu. Když se někdo ozve s pochvalou ke 3,5e nebo se jen zeptá na něco z jejích pravidel, objeví se vzápětí někdo jako Blaine, kdo začne provádět exorcismi proti 3,5e. To je opravdu taková obava, že 3,5e má větší a stabilnější zákadnu než z prstu vycucaná a na nejjednodušší masy zaměřená 4e? To má být něco jako papežská kladba? Já třeba už na d20 nemůžu číst nic jiného než odborně zaměřené články, abych nenarazil na 4e.
Autorská citace #38
8.10.2009 09:59 - Fibriso
ShadowwWWW: ja ti nevím, ale ten pathfinder.pdf co jsi sem umístil je extrémně nebezpečná záležitost, protože je koupený a jméno a číslo objednávky, kdo si ho koupil tam stále je, nějaký Radim Havlíček, takže doporučuji urychleně odstranit (protože jestli jsi to ty, tak ve chvíli kdy na to přijsou žes to umístil, máš na krku žalobu.
a vzhledem k množství googlebotů, kteří lezou po netu (a paizo to velmi přísně hlídá), bych řekl, že nemáš moc času...)

pokud to nejsi ty, tak dotyčný co to umístil si zadělal na pěknej průser.....
Autorská citace #39
8.10.2009 09:59 - thief
Omlouvám se za pravopisné chyby, musím to psát v rychlosti.
Autorská citace #40
8.10.2009 10:02 - thief
wlkeR:
Peklo má devět pater, tak si to užij. Prostě jsi udělal něco, co slušný a moderní hráč DnD nedělá. Příště diskutuj jen na téma "skvělá a vyvážená 4e".
Autorská citace #41
8.10.2009 10:05 - Lotrando
thief: hofík? jako relevantní zdroj měření úspěšnosti 4E? whatever
Autorská citace #42
8.10.2009 10:20 - thief
Lotrando:
Koukni se už prosím tě na Seznamku, najdi si kolik skupin hraje 4e a pak všem kacířům pošli mali, že by se měli polepšit.
Autorská citace #43
8.10.2009 10:20 - thief
Oprava - mail
Autorská citace #44
8.10.2009 10:45 - Merlin
thief: promiň, ale co ti brání založit diskuzi na téma 3,5? připadáš mi trochu paranoidní a snažíš se uměle vytvořit nějaký konflikt a problém. napadáš diskutující, že se nechtějí bavit o 3,5 a haní ji...a ty se nechceš bavit o 4e a haníš ji :) v čem je rozdíl?

Pro mě za mě si hraj co chceš...hrál jsem dlouho ADnD než jsem přešel na 3e. Pak jsem hrál dlouho 3e a te´d zkouším 4e. nevím jestli jsem prostá a široká masa a jestli ti co hrají stále 3e jsou elita národa (tak mi to vyšlo z tvého popisu), ale hraju co mě zrovna baví a co nechávám hrát ostatní co baví je. Nevšiml jsem si, že by někdo psal: hraješ 3e jsi dement. ty jo?
Autorská citace #45
8.10.2009 10:46 - Merlin
btw. seznamku jsem neměnil, páčto jsem na to línej a navíc si myslím, že ji nikdo nečte..to asi nebude zrovna relevantní zdroj

edit: a abych tě uklidnil...už dávno nehraju FR (které jsem měl rád, ale přestal je hrát už v průběhu 3e, protože se mi z dortu kočičky a pejska neudělalo dobře). Takže ani mé informace o Světě v seznamce nejsou vhodným materiálem :)
Autorská citace #46
8.10.2009 10:50 - Alnag
Thief píše:
Ale mám jeden dotaz. Na d20 se probírá opravdu hodně herních systémů, včetně takových, které moc hráčů nezná. Dokonce tu má dost diskuzí 2e, ve které jak tu kdosi "moudrý" prohlásil,že DL nemá v jiné než 2e valný smysl hrát. Proč mi tu chybí diskuze a vylepšení ke 3,5e? Proč se tu o 3,5e nikdo nebaví, jakoby to snad ani nikdo nehrál. Příručky byly staženy z prodeje, všechny větší akce probýhají v 4e, snad i DrD+ má větší podporu. Když se někdo ozve s pochvalou ke 3,5e nebo se jen zeptá na něco z jejích pravidel, objeví se vzápětí někdo jako Blaine, kdo začne provádět exorcismi proti 3,5e. To je opravdu taková obava, že 3,5e má větší a stabilnější zákadnu než z prstu vycucaná a na nejjednodušší masy zaměřená 4e? To má být něco jako papežská kladba?


Ta odpověď Thiefe je jednoduchá, ale líbit se ti nebude. Proč tu chybí diskuze o 3,5e? Protože existují lidé, jakou jsi ty, kteří nejsou schopní vést diskusi o 3,5e aniž by se vždycky ukřivděně neopřeli do čtvrté edice. Protože normální a slušná diskuse vyžaduje schopnost žít a nechat žít. Nikoliv si řešit strachy z nedokonalosti vlastního systému tím, že se budu otírat o systémy jiné, co to jen dá.

Po téhle větě:

Thief píše:
Je to logický, proto mám mimochodem mnohem raději 3,5e než 4e, které se zatím moc dobře nedaří (mnoho odpůrců, špatné světy pro 4e, netradiční a špatně ztotožnitelné rasy, apod.). A to je zatraceně dobře. :-))


která je plná ublíženosti a nenávisti máš ještě nervy se ptát, proč se 4e někdo zastane? Proč si někdo dovolí ti odporovat? Hrůza, že. Někdo má jiný názor. Tak já ti to řeknu jinak. Když se neumíš bavit slušně a bez narážek. Když se neumíš bavit o tom, co máš rád, aniž bys do toho zároveň zatahoval to, co rád nemáš, tak potom neprskej jako ufňukané děcko, když tě někdo přijde kopnout do zadnice.

Thief píše:
4e. Asi se skutečně pohybuješ na jiných diskuzích než já, protože třeba na takovém Hofylandu poměrně dost hráčů DnD 4e důkladně zkritizovalo a nezachránila to ani taková autorita d20n jako je Almi.


Na hofylandu 4e spousta lidí kritizovala ještě než vyšlo a tedy aniž by ho viděla. To není kritika, nýbrž fanatismus.

Thief píše:
Ostatně stačí se podívat na seznam přihlášených skupin na d20 (seznamka), kolik hráčů hraje jakou edici. Já to pro 4e tak vítězoslavně nevidím.


A místo, abys tedy měl radost, že spousta lidí hraje 3,5e tak dštíš jed na ty, kteří si dovolili hrát něco jiného. Co je ti do toho, co hrajou jiní lidé? Jsi trošičku dovolený, ne?

Thief píše:
Pro tebe je příchod 4e zkrátka dobře, ale je hodně hráčů, které Wizardi poměrně dost naštavali a jistě novou edici kupovat nebudou, protože prostě nemusí.


Uvědomuješ si, jak je celá ta věta absurdní. Je to jako kdyby lidé, co pijí Coca-Colu byli naštvaní, že teď vychází i ve verzi lite s umělým sladidlem. Hrůza, kdo si něco takového dovolil.

Thief píše:
Já třeba už na d20 nemůžu číst nic jiného než odborně zaměřené články, abych nenarazil na 4e.


Jistě, že o nové edici se víc píše. To je přirozený děj. O 3e toho bylo napsáno víc, než by člověk zvládl přečíst za život. Když chceš články o 3e tak nějaké napiš. Jenže ono je jednodušší sedět doma a pindat, že se na d20 píše jen o 4. edici a jaké je to spiknutí iluminátů s templáři. Nechovej se jak rozmazlená holka, Thiefe. Není tě to hodno.
Autorská citace #47
8.10.2009 10:53 - thief
Merlin:
Přání je otcem myšlenky, že? To Blaine se první otřel o pravidla 3e potažmo 3,5e. Myslím, že ve svém příspěvku dost barvitě vylíčil, jaký má názor na všechny, kteří hrají něco jiného než 4e a označil je za trolly.
Jestli lze podle preferencí nějaké DnD edice označit skupinu zájmově zaměřených lidí za "elitu", to teda skutečně nevím. Možná si jen něco namlouváš?
Takže Seznamka není relevantní, Hofyland není relevantní. Tak to abych si napsal pro odpověď Wizardům nebo aspoň Blackfire, ne?
Autorská citace #48
8.10.2009 10:59 - Alnag
Thief píše:
To Blaine se první otřel o pravidla 3e potažmo 3,5e.


Alespoň nelži. Ty jsi s tím začal v příspěvku z 7.10.2009 11:52 a první Blainův příspěvek je až 7.10.2009 13:34. Není ti tohle popírání trapné?
Autorská citace #49
8.10.2009 11:01 - Lotrando
thief: proč bych to měl dělat? Pokud čteš mé posty, mohl bys vědět, že je mi úplně jedno co kdo hraje. Pomůžu si vlastní citací

7.10.2009 14:35 - Lotrando píše:
Naopak bych 4E nedoporučil komukoliv, kdo nechce figurky a bitevní plány a kdo nemusí poměrně hodně heroické nastavení basic settingu, se kterým jsou pravidla propojena. Například DL asi nebude fungovat, alespoň mě o tom Dalcor docela přesvědčil.


nebo

Píše:
Chápu lidi, co dohrávají rozehrané kampaně, nebo mají hodně vlastního materiálu vytvořeného pro trojku.


Tak ještě jednou: hofyland není vhodný zdroj k posuzování úspěšnosti DnD 4E - prodejnost příruček je - příručky jsou vyprodané - chystají se další - předplatné umožňuje vývoj sw a webu - asi nemáš pravdu ve svém úvodním tvrzení - na tom nic nezmění ani hofyland

A jestli jsem tě urazil svým úvodním rozborem tvé logiky tak se omlouvám, ale nemohl jsem si pomoc. Příště se reakcí na tvé posty vyhnu.
Autorská citace #50
8.10.2009 11:05 - thief
Alnag:
ad tvoje odkazy na moji agresivitu vůči 4e. Odpověděl jsem už Merlinovi. To BLAINE začal označovat hráče 3,5e za trolly. Asi bych měl být víc tolerantní. Nebo ny se ti líbilo, kdyby někdo všechny hráče 3,5e označil dejme tomu za kobolda?
Áááá už je to tady. Kritika 4e začala už před jejím vydáním. Chtěl bych dodat,že hlavně potom co se dostaly k hráčům zprávy o některých změnách, které 4e měla přinést. Mimochodem, ani ty jsi nebyl zrovna přesvědčeným zastáncem těchto změn. A ted najednou fanatici. Pro úplnost - trollové a fanatici. A rozmazlené holky. Prakticky pod každou diskuzí o rozdílnostech 3,5 a 4e se najdou lidi, kteří "nepřizpůsobivé" hráče označují nějakým takovým příměrem. Jinak ovšem "slušně a bez narážek" abych tě citoval. Ale ty sám ses ve svém posledním příspěvku o mě nelichotivě vyjádřil pod každým odstavcem. Nečekal bych to od tebe Alnagu.
Autorská citace #51
8.10.2009 11:10 - thief
Alnag:
Beru zpět. Že 3e už dlouho nikde neviděl a že je to dobře, napsal hned ve svém prvním příspěvku wlkeR. Reagoval jsem ve svém prvním příspěvku na něj. Blaine mě a další hráče 3,5e jen vzápětí označil za trolla. Tímto se mu omlouvám, že jsem mylně napsal, že je dobře že 4e se až tak dobře nedaří.
Autorská citace #52
8.10.2009 11:12 - Colombo
Ach, to je tak příjemné...
Autorská citace #53
8.10.2009 11:21 - Alnag
Thief: Máš chybu v logice. Ptáš se, proč tu není víc diskusí o 3,5e. Odpověď je, protože nejsi schopný se bavit o 3,5e bez toho, aby ses otíral o 4e. Je to tvůj post, který to rozpoutal. Můžeš si dát ruce na oči a doufat, že se zneviditelní, ale není tomu tak.

Thief píše:
Mimochodem, ani ty jsi nebyl zrovna přesvědčeným zastáncem těchto změn.


Nebyl. A v některých případech dodnes nejsem (multiclass). Ale vždycky jsem měl problém s lidmi, kteří ví, že je něco špatně, aniž by to kdy viděli a aniž by tomu rozuměli. Fanatismus je neschopnost a neochota upravit či změnit názor děj se co děj a tedy systematické vyhýbání se informacím, které by k tomu mohly směřovat. (Např. vyhýbání se článků o 4e, protože co kdyby...)

Thief píše:
A ted najednou fanatici. Pro úplnost - trollové a fanatici. A rozmazlené holky. Prakticky pod každou diskuzí o rozdílnostech 3,5 a 4e se najdou lidi, kteří "nepřizpůsobivé" hráče označují nějakým takovým příměrem.


Ano, jak by bylo pohodlné se schovat mezi hráče 3,5e a vystupovat jako "jeden z lidu". Nikoliv Thiefe. To označení se týká tebe. Ty jsi troll. A ty jsi fanatik. A ty se tu chováš jako rozmazlená holka. A je přitom jedno, co hraješ. Jde totiž o způsob projevu, nikoliv o systém. Nepřizpůsobivost nepramení z toho, co člověk hraje, ale z despektu, který hází okolo sebe.

Thief píše:
Jinak ovšem "slušně a bez narážek" abych tě citoval. Ale ty sám ses ve svém posledním příspěvku o mě nelichotivě vyjádřil pod každým odstavcem. Nečekal bych to od tebe Alnagu.


Držím se přísloví, že jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. A co mne opravdu zvedá ze židle je, když tu vykřešeš flame a pak se tváříš, že já nic, já muzikant, za to můžou ostatní.

EDIT: No já jsem wlkeRa pochopil trochu jinak. Že je rád, že přešli na 4e (což neimplikuje nic moc o 3e), ale budiž. Každopádně pokud bys usiloval o to, aby tu byly diskuse o 3,5e, doporučoval bych napříště takové věci přejít a věnovat se tématu. Jinak se to nasolí do takového pěkného flamu. A věř mi, že už jsem dlouho žádný pořádný neměl a mám chuť si zakousnout pár lidí...
Autorská citace #54
8.10.2009 11:31 - Merlin
Colombo: než začneš mluvit o svaté krávě, zopakuji to co dřív :) žádnou nemám. Nehodlal jsem a nehodlám posuzovat, který systém je lepší, protože to ani neumím posoudit a ani nechci. svého času jsem hrával různé systémy a neodsuzoval jsem systémy jiné. myslím, že diskuze na téma: Který systém (která edice) je lepší je kravina. Správná diskuze má být: Který systém (edice) se mi víc líbí. protože na obě lze odpovědět jen subjektivně.

Thief: já nevím, kde pořád bereš to, že se tady "upalují hráči třetí edice"? Vážně si sám přiživuješ něco co nehoří
Autorská citace #55
8.10.2009 12:03 - wlkeR
thief: jen jsem řekl, že mám radost, že v novej edici například nemusím řešit, kolik kdo má s jakým nástrojem útoků za kolo -ne skrze featy, které navíc mohly nebo nemusely na nějakém obskurním místě modifikovány.
Když mi power řekne, že můžu střílet víckrát za kolo, řekněme třikrát, tak prostě vemu luk (load free) a jako standardní akci třikrát vystřelim, případně kuši (load minor) a buď vystřelim jen jednou, nebo do toho nasekam potřebné akce. Nevím to jistě a jsem línej hledat, ale myslím, že něco jako rapid reload se tam taky vyskytuje, takže se kuše dá používat se stejnou kadencí jako luk... ale nebudu to zbytečně pitvat, abych zas někoho nenaježil.
Byla to jen poznámka. Diskusi rozpoutala až narážka na ní, a já to mam holt rako rasovou vlastnost, že dokud na mě někdo mluví, já odpovídám.
Autorská citace #56
8.10.2009 12:06 - Lotrando
Speed Loader (feat), Swiftshot weapon (item property)
Autorská citace #57
8.10.2009 12:23 - thief
wlkeR:
Asi takhle. Featů je v každý příručce tolik, že prostě není možné používat všechny. Nejlepší je udělat si nějaký seznam featů, který se budou používat u tebe ve hře. Já ti jen můžu doporučit používat základní featy z PHB1 a jinak je to na tobě.
Každý pravidla jsou jenom taková kuchařka, ze který si postavíš svůj systém. Co kde modifikuješ je jen na tobě. To jsem si nevymyslel, to píšou WotC skoro u každý verze pravidel, najdeš to i u ADnD.
Pokud jde o střelbu z kuše, tak proč řešíš co nejrychlejší střelbu? Když chce někdo střílet rychle, bere si luk. V reálu je prostě faktem, že natažení kuše chvilku trvá, zase má kuše lepší použití pro boj zblízka a může ji použít i úplný nemehlo. Tak k čemu obcházel fakt a hledat nějaký zbytečný featy, který to popíraj. Jinak existuje taková exotická věcička, jmenuje se opakovací kuše. Vymysleli to Číňani už hodně dávno a jestli chceš, můžeš to hráčům povolit. A nebudeš muset řešit nějaký featy.
Autorská citace #58
8.10.2009 12:42 - Fibriso
Opakovací kuše je dokonce v základní nabídce zbraní v Phb 3.5, sice jako Exotická zbraň, ale je tam. má to 5-10 výstřelů a nabití je Standartní akce (jak pro lehkou tak i pro těžkou)
Autorská citace #59
8.10.2009 12:49 - Beny
thief Jsem na Hofylandu už opravdu hodně dlouho a pokud je mě známo tak od vydání 4E se v klubu d20 vykytuje maximálně deset ubrečánků, co dokola omílají to samé, jak podle toho proboha může někdo určit úspěšnost 4E???
Autorská citace #60
8.10.2009 13:49 - Colombo
Merlin: WTF? Jak jsi dokázal z povzdechu tolik vyvodit? Ty musíš být skvělý kuchař, co ty dokážeš z vody uvařit...
Autorská citace #61
8.10.2009 13:52 - wlkeR
thief: já sám to ze svý vlasní iniciativy neřešim, jestli sis nevšim, tak o rychlosti střelby z kuše tenhle thread je. Já jenom pro úplnost doplnil, proč jsem si hned na začátku diskuze povzdychnul, že jsem sám za sebe rád, že už nemusím tyhle problémy řešit z hlediska 3e. Tečka.
Autorská citace #62
8.10.2009 14:10 - Merlin
Colombo: to víš, jsem šikovnej...třeba taky jednou budeš :)...ale jen tak mimochodem..nejsi to náhodou ty, kdo tady pořád huláká cosi: No jo, jste na d20..tady jim nesmíte sáhnout na svatou krávu...atd.
holt prevence funguje taky dobře...nejen represe...
Autorská citace #63
8.10.2009 14:17 - Colombo
Thief: nebo si můžeš pořídit kuše tři a dva otroky, kteří ti je budou nabíjet.
Autorská citace #64
8.10.2009 14:23 - Sosáček
To muze delat magove az jim dojdou kouzla.
Autorská citace #65
8.10.2009 15:14 - wlkeR
Jo, pravda, to bylo nějaký kouzlo, že si kouzelník vysummonuje duchy, co za něj natahujou kuši, ne? :D Kde já ho jenom viděl....
Autorská citace #66
8.10.2009 15:23 - Blaine
Thief: Tebe jsem rozhodne ze zacatku za trolla neoznacil, pokud sis to tak prebral, taks e ti omlouvam. I kdyz s pohledem zpet si uz nejsem stoprocentne jist, jestli se ti omlouvat mam. Najdi si co znamena "troll". Trollem je clovek, ktery vyvolava diskuzi, aby mohl spokojene ze sveho bezpeci domova sledovat rozcileni lidi, ktere jeho nadhozeni vyvolalo. "trolling" totiz puvodne bylo rybareni. Pro vice informaci prosim wikipedia ci urbandictionary a heslo "trolling".
Blaine píše:
Jeste bych se vratil k thiefove postu. Odpor proti 4. edici postupne vymira, uz zustavaji prevazne jenom takovi ti nejzapalenejsi odpurci, kteri by stejne nedokazali akceptovat novou edici, i kdyby by byla jakakoliv. A samozrejme trollove. To je muj pocit z internetoveho prostoru na kterem se ja pohybuji, mozna jinde je to jine.

Musim citovat sam sebe, abych ti to mohl vysvetlit. Tou zvrazneou vetou jsem myslel treba thready na 4chan /tg/, ktere zacinaji: DnD 4ed=WoW. Coz je trolling. A edition wars muzou zacit. Prijde nekolik obhajcu jedne ci druhe strany a pusti se do sebe. Par lidi, kteri se nechali vytrolovat a zacnou svoji edici skutecne branit. A pak je tam proste par lidi, kteri "likes to being a prick on internet just because they can". A to jsem tim chtel rict.
Krome tohoto jevu veskery odpor proti 4ed prakticky vyhynul, protoze lide, kteri ji nenavideli jeste pred tim nez vysla, pripadne hnedka pote si ji treba uz konecne vyzkouseli a neplivaji kolem sebe ohen a siru, protoze pochopili, ze ta hra ma mozna i neco do sebe, sice je jina a lame jejich oblibene veci pres koleno, ale porad je mnohem lepsi nez si mysleli. Pak je dost lidi, kteri to proste uz vzdali, tu kritiku. Hlavne protoze jejich argumenty byly uz tolikrat vyvraceny, ze uz treba zacinaji uznavat, ze predpojatost, kterou proti 4ed meli byla uplne nesmyslna.

Ohledne meho postoji ke treti edici a potencialnim novym edicim.
Ja jsem na treti edici zacinal hrat RPG. Skutecne prvni RPG hrou (pokud nepocitam pseudo pokusy s pseudo dracakem, kdyz mi bylo deset) pro me byla ta oranzova krabice, kterou jsem si koupil v nasem lokalnim obchudku U Gluma. A RPG me chytly, chytla me treti edice. Vydrzel jsem u ni dlouho, postupne jsem v ni nachazel diry a nesrovnalosti, ktere mi vadili, ale prechazel jsem je, upravoval jsem je. A asi rok pred vydanim 4ed jsem zjistil, ze uz nevim co bych ke treti edici rekl, tak nejak nase hrani vysumelo do prazdna, veskere pokusy narazily na odpor muj a ostatnich hracu k tomuto systemu. Zacali jsme hledat alternativy, zkouseli jsem nejake SW, nejaky d20 modern, nejaky Spycraft, jeden cas jsem mel nacteny Shadowrun. Dokonce jsem kostoval i Draci doupe (utekl jsem rychle, ten system neni pro me). Kdyz uz jsem ze zoufalstvi chtel postavit neco z GURPSu, tak jsem narazil na clanek o 4. edici. A pomyslel jsem si "super, treba spravi to, co me tam nebavilo." Potom co 4.edice vysla, tak jsem mel jasno, ze tohle je system pro me. Zase me zacalo bavit delat Vypravece a do dneska me to bavi. Loni jsme dokonce v lete hrali tak ctyrikrat tydne a porad nas to bavilo. Takze pro me je 4. edice jako dar z nebes.
A jak se budu koukat na novou edici? Pokud mi nova edice Dungeons and Dragons da stejne mnozstvi zabavy a vyresi treba nejaka skripava mista (zatim jsem nic krome matematickych chyb ve vypoctu obran a utoku monster versus hracu a v prvnim DMG nedostatecnym prikladum Skill Challengi - vsechno toto uz bylo napraveno). Ve ctvrte edici je videt, ze designeri jsou z jine skoly jak designeri treti edice. Nebo uz se dostali nekam jinam. A jsou ve stejnem prostoru, ve kterem jsem momentalne ja, takze me vyhovuje. Do nove edice pujdu, pokud bude lepsi pro herni styl me party. Proc ne? Protoze jsem za prirucky treti a ctvrte edice zapaltil spoustu penez a tak si prece zaslouzim vic? Kdyz si spocitam kolik penez jsem zaplatil a jak dlouhou zabavu jsem z nich dokazal ziskat, tak rozhodne nemam pocit, ze by me Wizardi nejak okradli. Dobra, tak jeden patek do mesice nepujdu na pivo a diky tomu si jednou za tri mesice koupim novou prirucku. Je nas v parte 5, kdyz to takhle udela kazdy, tak mame pet prirucek za tri mesice. Nemel bych problem kupovat dalsi a dalsi.
Autorská citace #67
8.10.2009 15:26 - Colombo
a to co se hraje s dračákem není RPG?
Autorská citace #68
8.10.2009 15:31 - Blaine
Colombo: v mem pripade to nebylo RPG. A diky tomu jsem se malem nikdy do RPG nedostal. Mel jsem velmi divneho PJ, ktery me chtel porazit a ponizit. Ne postavu, ale jako hrace. Chtel si proste dokazat, ze je lepsi jak ja aspon v necem. Pohled zpetne ho proste takhle ukazuje.
Autorská citace #69
8.10.2009 15:36 - Sosáček
Ja nechapu proc se lidi tak moc bouri proti tomu srovnavani dnd4 a wowu.
Autorská citace #70
8.10.2009 15:39 - Blaine
Dopisnik: Protoze to jsou lidi, kteri WoW nemaji radi? To je vcelku jednoduche. A protoze se toto srovnani ve vetsine pripadu pouziva pejorativne.
Autorská citace #71
8.10.2009 15:42 - Alnag
Dopis píše:
Ja nechapu proc se lidi tak moc bouri proti tomu srovnavani dnd4 a wowu.


Protože je v 99% "loaded" a je to z toho poznat. Kdyby šlo jen o srovnání, bylo by to v pohodě, ale protože k tomu jde ruku v ruce nějaký axiom typu (WoW není RPG a tudíž ani cokoliv se tomu podobá nebo variace na toto) tak je to problematické srovnání.
Autorská citace #72
8.10.2009 15:58 - andtom
Dopis: Tím se netrap. Stejně jako se netrápím já, proč existují lidé, kterým záleží na tom, aby se D&D něčemu podobalo. Nebo ještě lépe aby se určitým jedním stylem hrálo. No stojí za to podivovat se nad tím? Ani omylem. Radši se nad tím vším pousmějmě :)
Autorská citace #73
8.10.2009 16:14 - Colombo
Blaine píše:
Dopisnik: Protoze to jsou lidi, kteri WoW nemaji radi? To je vcelku jednoduche. A protoze se toto srovnani ve vetsine pripadu pouziva pejorativne.

A to, že tu jsou lidi, co WoW nemají rádi a označení je myšleno pejorativně znamená, že to nemůže být pravda?
Autorská citace #74
8.10.2009 16:20 - Blaine
Colombo: je to utok. A ve vetsine to neni pravda, protoze WoW je uplne neco jineho nez DnD 4ed. Jestli se nepletu, tak uz jen ta zakladni vec, ktera dela WoW tim cim je je endgame. A ten DnD jaksi nema. Protoze endgame je neco, co v DnD znamena, ze uz je cas jit zase k necemu jinemu, treba do nove kampane. Je toho vic. A myslim, ze mam pravo rict, ze ty dve hry se snad ani nemohou vic lisit, minimalne v tom, jak to hraje moje skupinka. Prece jen jsem ve WoW stravil sveho casu poradne dlouhou dobu.
Autorská citace #75
8.10.2009 16:41 - Colombo
Blaine: já jsem netrolloval nad tím, jestli je DnD WoWko nebo ne. Ja trolloval nad tím, jestli "nemám rád WoWko" znamená, že přírovnání je špatné.
Autorská citace #76
8.10.2009 16:57 - Jerson
Pokud přirovnáš DnD k něčemu, co nemáš rád, je věc vcelku jasná. Kdybys k WoW neměl vyhraněý vztah a řekl, že DnD 4e na tebe působí podobně jako WoW, je to něco jiného.
Autorská citace #77
8.10.2009 17:36 - Element_Lead
Nebudu to ted hledat, ale myslim si ze to tu padlo. Neco ve smyslu: Jak by jste se tvarili, kdyby vase milovana 4edice zkoncila, tlusta cara, a vysla 5 edice. Prijde mi to jako hodne zajimava otazka. Kdyz se do toho vcitim, me by to asi nevadilo, se 4 edici jsem se zatim nenavazal takovy citovy vztah, ze bych se ji nemohl vzdat.

Myslim si ze hlavni faktor je to jestli 5 bude uplne odlisna od 4. Jako v pripade skoku, ktery jsme absolvovali ze 3,5 na 4. Nebo jestli 5tka bude jakasi evoluce. Jako v pripade treba 3 na 3,5. Priznam se ze dnd hraju od 4 takze co bylo driv v tom nejsem uplne pevny v kramflecich, ale myslim si ze povedomi mam.

Zajimalo by me jestli by se z nekterych z nas stali stejni zarputili obranci 4 a hateri 5tky(spise prvni pripad) a nebo jestli by byl presun mene bolestny. (spise druhy pripad).

Jinak myslim si ze oznacit lidi, kteri hraji hru typu dnd at uz je to jakakoli edice za masu je hodne silne kafe. Kdyz vemu v potaz jaky zlomek populace vubec cuchne k rpg at uz je to jakykoli system. A srovnam hrani rpg a treba televizi.

Myslim si ze rivalita ktera vznika mezi 3,5 a 4 je zpusobena lidmi, kteri z nejakeho (je jedno jakeho) duvodu nepresli a priznive a potesene ohlasy na novou edici berou jako utok na sebe a svou hru. Zbytecne IMO.
Autorská citace #78
8.10.2009 17:42 - Sosáček
Tak, alnag psal neco o tom jak uz 4e umyslne delaji nevyvazenou a slozitou aby mohli ve spravny cas prijit s 5e, ne? byl tu o tom clanek.
Autorská citace #79
8.10.2009 17:48 - thief
Blaine:
Tak dobře. Reaguju už opravdu naposled a jenom pro tebe. Nikomu dalšímu neodpovím.
To s tím trolingem mě mrzí. Označení troll chápu jako fanda fantasy žánru trochu jinak a rozhodně to není lichotka. Snad jen ta regenerace by se hodila. :-) Když se podíváš na začátek té šarvátky, tak najdeš zmínku toho nesmyslnýho nicku, že 3e mizí a je to dobře. To je doufám uznáš dost subjektivní a navíc to není pravda. Tak jsem - pod vyjádřením se ke střelbě z kuše - obrátil jeho výrok s poukazem na značné nedokonalosti ve 4e - to je zase můj čistě subjektivní názor. Bohužel se toho chytnuli další - zvláště Lotrandova narážka na moji logiku mě nadzvedla - a nechal jsem se vyprovokovat, i když vím že to nemá cenu. Výměna názorů s Alnagem je jiná věc, už jsme byli oba dost vytočený.
Takže se shodneme asi v tom, že si může každej hrát co chce a co ho baví. Hodnocení té či oné edice je nejen subjektivní, ale taky k ničemu, protože o prodejnosti nakonec stejně rozhodne WotC + Blackfire. A to už mě, přiznám, trochu štve.

Píšeš o svém názoru na třetí a čtvrtou edici. Jsi přesvědčený, že odpor proti čtvrté edici už vyhynul. Pleteš se. Nevyhynul. Jen není moc prostoru, kde by se 4e dala kritizovat. Následky i jen malého rejpnutí jsi viděl dneska. Ty možná na 4e nic špatného nevidíš, ale já když vidím obrázek 4e tieflinga nebo drakorozeného, chce se mi zvracet. Stejně jako jsem úpěl na DrD krollem a kudukem. Stejně krušno mi je při pohledu na "novou" mapu FR, onehdá nejhranějším fantasy světě. Podrobněji se nemá smysl rozepisovat, kritika 4e by mi vystačila na několik blogů. Ale v konečném důsledku jde o vady, které hráči 4e "nevidí" nebo jim nevadí, jsou pro ně okrajové. Pro mě (musím mluvit jen za sebe, aby to nevypadalo, že se skovávám v davu) to jsou chyby naprosto zásadní a nejde tedy o pouhou předpojatost, jak je "zatvrzelým" odpůrcům 4e často předhazuje.

K tomu kupování příruček. Ano, mám poměrně dost příruček 3,5e. A nevidím žádný smysl v kupování toho samého pro jiná pravidla. Považuju to za tahání peněz, a spotřeba piva s tím nemá co dělat.

Mno, tak snad něco dobrého o 4e, jako gesto dobré vůle. Rozhodně přijatelnější a přehlednější systém sfér. Hodně jsem z toho přejal i do svého světa.
Autorská citace #80
8.10.2009 17:50 - Sethi
Autorská citace #81
8.10.2009 17:59 - andtom
Yashamaru: Pro toho, kdo nemá rád D&D proto, že je to D&D (jako třeba když někdo nemá rád Lego proto, že je to Lego), tak pro toho je úplně a zcela jedno, jestli bude 5. edice revoluce (vydávají další edici, aby vytahali peníze) nebo bude 5. edice evolucí čtvrté edice (vydávají další edici jako nastavovanou kaši, aby vytahali peníze). Dá se říct, že tito lidé budou svým způsobem pokaždé spokojeni (v podstatě je jedno, co vyjde, je to D&D, tak není co řešit). Ti rádoby vychytralejší z nich to ještě okoření myšlenkami typu: "Chtěl jsem tomu dát šanci a" (jaké to překvapení - moje poznámka) "opět to stojí za velké Há." Případně se s vydáním nové edice dozvíte po letech jejich bušení do předešlé edice, že ta předešlá edice měla alespoň to a to dobré a ta nová je ještě horší (toto se potom cyklicky opakuje s posunem do dalších edicí, vždy se zpětně dozvíte, že minulá edice byla aspoň v něčem dobrá a ta nová je úplně tragická).
Nic, co by mohlo překvapit.

Pro nás ostatní: Pátá edice bude dle mého jinou hrou jako čtvrtá, aby mohla existovat vedle stávajících edicí, tak jako to platí u dosavadních edic. Můj názor.
Autorská citace #82
8.10.2009 18:06 - Alnag
Moje jediná obava co se týče 5. edice je, že to bude příliš okleštěné nutností používat počítačové generování postavy. Už ve 4. edici je ten tlak na implementaci PC do procesu docela velký (většina lidí používá Character Builder) a to je jedna z věcí, které mi fakt vadí. Pokud mi systém neumožní dělat postavu s tužkou a papírem, tak je pro mne nejspíš ztracený...

Ale jinak jsem smířený s tím, že 5. edice vyjde. Pokud bude dobrá, budu ji hrát. Když se mi nebude líbit, budu hrát něco jiného. Různých RPGček mám dvě police, nebojím se, že bych trpěl nedostatkem...

Sethi: Vidím, že 4chan má odpověď na všechno, co?
Autorská citace #83
8.10.2009 18:10 - andtom
Thief: Ahoj, kamaráde ;) V květnu přispěl Chrochta touto recenzí třeťoediční příručky Frostburn a jediný komentář k recenzi byl ode mně a byl o tom, že je fajn, že se třetí edice pořád hraje. Za prvé: kde jste drazí kolegové třeťoedičníci byli, že je diskuze prázdná. Za druhé: pokud jde o mně, nedá se říct, že si myslím, že kdo hraje jinou edici (v mém případě i jinou hru) je mimo mísu (nebo je ubožák, wowkař, orientovaný na vymlacování dungeonů a podobně, však to známe, jak to píšoui určití rpgčkáři, kteří se budou do krvi dušovat, že jiné hry neshazují - tím nemyslím Tebe). Myslím, že ani nikdo další, co se tu pohybuje a hraje D&D 4 edici, si nemyslí nic divného o hráčích předešlých edicí.
Autorská citace #84
8.10.2009 18:14 - wlkeR
Kdybych byl býval dával pozor na Fyzikálním Praktiku I, věděl bych, jak se nazývá ten druh odchylky, kde se naměřená hodnota rovnou vyškrtne...
Na druhou stranu, tenhle Thread se doopravdy nazývá Počet útoků za kolo? Definujme "kolo" jako "post" a můžeme začít měřit...
Autorská citace #85
8.10.2009 18:20 - andtom
Alnag: Pátá edice bude dle mého silně orientovaná na figurky a jiné fyzické věci. Fyzickou věc zážitkově a pocitem vlastnit ji, chytnout si ji, počítač nenahradí.
Autorská citace #86
8.10.2009 19:34 - thief
andtom:
Ahoj. Tak ty jsi prý zahlcen prací. :-) Na Frostburn kouknu.
Autorská citace #87
8.10.2009 19:42 - ShadoWWW
Také bohužel myslím, že 5. edice bude ještě více zaměřená na DDI a celkově počítačové zpracování. Pro vydavatele jsou to nižší náklady. Jediné, na co se čeká, je podle mě konec krize a lepší zabezpečení proti pirátství.

Vliv počítačů u 4E je u mě tak na hraně. Víc rozhodně nechci.
Autorská citace #88
8.10.2009 20:03 - Blaine
Pro me je vliv pocitacu na 4 edici hodne neprijemny, depta me, kdyz hraci maji otevrene notebooky a muzou si delat co chteji a nevnimaji co nekdo jiny u stolu rika... Kdyz predtim cetli prirucky, tak mi to vadilo taky, takze je to spis o tom, ze se nam casto stava, ze dva hraci jdou nekam neco delat a dalsi dva nedelaji nic, pripadne musim skakat mezi dvema dvouclennymi skupinkami.

thief: To vis, to je ta degenerace internetovymi fory. Add drakorozeny a tiefling. Zmena designu ti vadi nebo snad to, ze byly tyto dve rasy vsazeny do prvniho PHB? Protoze obe rasy (u dragonborna je jasny puvod u half-dragona) byly hratelne i v predchozi edici, bohuzel pravidla pro hrani postav jinych jak zakladnich ras byla "ponekud" nedotazena, takze se stejne daly hrat jen v tom pripade, ze je hrala cela parta a nejlepe vsechny identicke. Docela by me zajimalo, jaky s nimi mas problem, protoze tohle je docela casty argument a doted jsem nepochopil proc to tak je.
Autorská citace #89
8.10.2009 20:06 - Blaine
Alnag: 4chan MA odpoved na vsechno.
Sethi: You win the internet. Here, take it.
Autorská citace #90
8.10.2009 20:23 - thief
Blaine:
Znova opakuju, že by to bylo na samostatný blog. Speciálně u tieflinga 4e ti řeknu dvě klíčová slova - anatomie a fysiologie.
Autorská citace #91
8.10.2009 20:30 - Blaine
thief: napis ten blog, prosim. Docela rad bych o tom zadiskutoval. Protoze ja proste ty zapory, ktere jsou ctvrte edici vytykany nevidim. Myslim, ze tohle bych tady neocenil jenom ja.
Autorská citace #92
8.10.2009 20:45 - Alnag
Souhlasím. Myslím, že je mnohem lepší ty věci otevřít v plné šíři... z těch náznaků nejsem moc moudrý.
Autorská citace #93
8.10.2009 20:46 - wlkeR
Počítačů? Já s tim problém nemam, prostě hráčum zkompiluju na jeden papír texty rasových schopností, featů složitějších než bonus k něčemu, a powers, vytisknu a pak průběžně doplňuju. Během hry samotný nikdo komp nepotřebuje, všecko maj před sebou na deníku + papíru. Něco takovýho mimochodem nepřipadalo ve 3.5ce v úvahu, ne u sesilatelů, zejména divine, kteří mohli seslat cokoli ze sáhodlouhého seznamu.
+ omluva za offtopic.
Autorská citace #94
8.10.2009 20:49 - Alnag
wlkeR píše:
Něco takovýho mimochodem nepřipadalo ve 3.5ce v úvahu, ne u sesilatelů, zejména divine, kteří mohli seslat cokoli ze sáhodlouhého seznamu.


Jednu chvíli (krátkou) jsem hrál kněze. A fakt jsem na to ve 3.5e nepotřeboval comp. Možná jsem neměl seznam se všemi kouzly ze všech divotvorných příruček, ale jen z několika takových běžnějších (válelo se to někde na netu hotové), ale stačily na to 2 A4ky. (Pravda, neměl jsem nejmenší tušení, že se s knězem dá taky buffovat a tak... ale co už.)
Autorská citace #95
8.10.2009 20:50 - Blaine
wlkeR: odpoved mych hracu na to, at si ty svy zatraceny deniky vytisknou a nectou z nich na pocitaci: "Setrim ceske lesy, kamo, setrim lesy. Po kazdy druhy session budu vsechno tisknout znova? No way!"
Je jenom jedna vec, kterou na to delam - zaskripu zuby a proste je necham byt. I kdyz jsem minule lehce ztropil hysterickou scenu, kdy jsem prestal mluvit, protoze si brouzdali po netu, i kdyz se situace tykala vsech, grrr. Ale to bylo tim, ze oba co to delali zrovna resi nejaky projekt do skoly a ten cas, ktery si ukradli na DnD jim potom zpetne chybel.
Autorská citace #96
8.10.2009 20:51 - Blaine
Alnag: myslim, ze o tom prave wlkeR mluvi, ze na treti edici pocitac ani pomalu nesel pouzit. Nebo neco takoveho.
Autorská citace #97
8.10.2009 21:09 - wlkeR
Blaine: No tak já vraždím lesy za ně :D Furt lepší než když mi během souboje listujou svým sešítkem a ukřivděně na mě koukaj, že to po sobě nemůžou přečíst.
Alnag: Jeden z mých spoluhráčů hraje 3.5 klerika. Má díkybohu úžasnou paměť, takže pravidla nedohledává moc často, ale taky dokáže zabít hodinu hracího času slovy "připravuju kouzla." No a když potom proběhne dialog
Hráč: "Sesílám kouzlo XYZ."
DM: "Co dělá?"
Hráč: "Má dělat tohle a tamto."
DM: "A hází se proti tomu nějak, nebo co?"
Hráč: "Já nevim."
... je to smutné.
Ah, jsem ještě ke všemu odbočil. Neříkám, že počítač nejde použít, ale v některých případech je to sebevražda, když chcete hráčům vyjít vstříc a poskytnout jim všechny možnosti. Už jenom vytvořit tuhle databázi mě stálo tuny času a nejedny nervy. Teď jim necham vybrat a tisknu právě tu jednu možnost, kterou si zvolili, beze strachu, že si to po dlouhém odpočinku rozmyslí.
Autorská citace #98
8.10.2009 22:18 - Sosáček
Nejde u těch nevýhod dnd4 hlavně o to, že různým lidem se líbí různé věci? Třeba můj názor je, že neoholené ženy a class and level systémy jsou věc která měla zůstat v sedmdesátých letech a neotravovat tady v roce 2009 :) Ale dost lidí si to nemyslí.

Je fakt, že 3e je takovej hybrid. 4e je geniální soubojovej simulátor týmových figurkových soubojů, a 2e je zas docela jednoduchá fantasy hra, 3e je mezi tím a nedělá ani jedno dobře.
Autorská citace #99
8.10.2009 22:23 - Alnag
Dopis: Že tys 2e nikdy nehrál? Protože říct o tom, že je to jednoduchá hra... oD&D byla jednoduchá hra. AD&D 1e byla ještě (jakž takž) jednoduchá hra. Ale 2e, to je maglajzomix různých subsystémů... fakt ne.
8.10.2009 22:34 - Colombo
alnagu, nemyslel jsi snad "Mágův velký mix":D
8.10.2009 22:41 - Sosáček
Hrál jenom málo.

Jasný, ale máš postavu, vyrobíš jí docela snadno. Vymyslíš si atributy, NWP, WP, možná něco spočítáš. Možná nějaký kouzla (to že mi fire-and-forget systém leze na nervy teď pomiňme.)

Postoupíš o level. S trochou štěstí dostaneš NWP, s trochou štěstí WP. Možná kouzla. Konec.

Srovnej to s 3e kde postava je změtí různých povolání, různých dovedností (které někdy jsou class a někdy ne), schopností povolání a hlavně featů, kterých je takové množství a jsou tak propletené pomocí prerektvizit, že běžný orientovaný graf by jim normálně záviděl. A kouzlící postavy? Tak ty mají ještě kouzla.

Neříkám že 2e je dobře navržená (ostatně co tak starého obstojí v dnešních podmínkách?) ale je stavěná hodně jinak, postava je "level 5 chlápek s mečem co um heraldiku a má sílu jako kráva" kdežto v 3e je to "level 5 chlápek s mečem +3 co má <seznam 50 featů> a <seznam 40 skillů>", a to jsou chlápci s mečem ještě ta jednoduchá varianta. 2e obsahuje o mnoho méně prvků pokud ho chceš hrát. To, že abys ověřil ejstli postava v něčem uspěla je nadlouho a dost nepraktivké je pak druhá věc. Ale 2e prostě nemá ten (převážně featový, skillový a multiclassový) overhead.
8.10.2009 22:50 - Sosáček
Vzpoměl jsem si na to, když jsem tak včera v čajovně slyšel o stůl vedle někoho navrhovat systém na LARP. Strávili asi hodinu diskusí o tom jestli se "vzdělání" má svazovat s "inteligencí" a že charisma je ohraná (což je špatně česky, ale tak co) a tudíž jejich postavy bdou mít "líbivost". Slečna ještě zmínila, že si na to museli sednou šest týdnů předem aby to stihli, protože to je velimi složitá věc.

Ani na vteřinu se nezamysleli nad tím, jestli má o co dělají vůbec smysl, a jestli to že hodiny a hodiny vymýšlí definici "moudrosti" přinese jejich hře něco positivního. (To je řečnická otázka, pochopitelně že nepřinese.)

Proč o tom mluvím -- věřím, že je skupina lidí kterým boj ala dnd 3e a 4e nic nepřinese, a pak nemá smysl jim nutit tisíce (přeháním) featů. Netvrdím, že bych někomu takovému doporučil 2e, existují systémy které umí totéž, a nejsou tak ... řekněme zprasené -- praštit někoho, udělat na někoho dojem, okrást někoho a vyznat se v heraldice fakt nepotřebuje šest nezávislých a různě fungujících subsystému, děkujeme -- ale 3e se moc nehodí ani k jednomu, hm.
8.10.2009 22:54 - Alnag
Dopis: No tak jednak sis to teda trochu (hodně) zjednodušil. Zloděj třeba postupuje ve zlodějských schopnostech a tak, ale to je v zásadě jedno. Ten problém se 2e není tvorba postavy, jako spíš řízení hry. Ve 3e je všechno jedním hodem (resp. ANO/NE d20 hod, a kX efektový hod), zatímco ve 2e aby se v tom čert vyznal.

Jinak skillů bylo pořád stejně a nepřibývaly. Featů bylo ke konci životnosti 3.5e dobře přes tisíc, ale to je zase věc typu "vezmi si a zapomeň". Sice tedy výběr mohl být na dlouho, ale řekl bych, že největší překážky ve 3e kvetly z toho, co na něm zároveň bylo nejvíc cool a to je mixování povolání (prestižky, multiclassy a spol.)
8.10.2009 22:58 - Sosáček
No, prostě, snažím se říct, že z hlediska dneška není moc důvod pro 3e, pokud nechceš podporu nějakých ledacy věcí, protože "jednoduché fantasy pro lidi co nechtějí orientované grafy featů a souboje trvající šest hodin" zvládá 2e a moře dalších her líp, a "taktický týmový brutojatka s kůl pavrama" zvládá 4e líp. Jasně že 3e nebyl jenom bezvýznamný odrazový můstek, ale z pohledu dneška tak dost vypadá.

Dokážu si samozřejmě představit že někomu 3e vyhovuje, třeba má rád "taktický týmový ... atd" ale to že v 4e nejde pvp se mu hnusí, nebo třeba že někomu vadí různé systémy tvorby postav a monster, nebo tak. Ale neumím se moc do takových lidí vcítit.

...

O čem jsme to mluvili? Jo. Myslím, že všechny nevýhody 4e (krom toho pvp) má i 3e, hm, takže bychs i to rád poslechl.
8.10.2009 23:03 - Sosáček
Tak do řízení hry nevidím, ale máš samozřejmě pravdu, tenhle druh systému funguje stylem "On spadl do vody? Tak jdeme všichni hledat pravidla pro topení." Been there, done that, man.

Používám 2e hlavně jako příklad hry orientované na něco jiného než 3e a 4e, věk je na ní pochopitelně vidět.
9.10.2009 00:36 - Fibriso
Píše:
Featů bylo ke konci životnosti 3.5e dobře přes tisíc,

přesněji řečeno, featů pro normální hrdinny je rovných 1289, přičemž cca 50% je zcela nesmyslná a 90% jsou featy "vezmi, přičti a zapomeň" těch zbylých cca 120 featů se ještě rozkouskuje "ten dělá to a ten zas tohle", takže na jednu třídu/rasu vyjda cca 5-6 featů, které se používajá aktivně. To je ovšem verze pro geeeky, co si vybírají a vybírají (a Dm zatím umře sešlostí věkem)
normálním hráčům stačí PhB (a jedno či dvě rozšíření, a často ani ty ne)

Dopis: špatný příklad, ukaž systém, kdy když někdo spadne do vody, tak se není potřeba podívat do pravidel. (automaticky se utopí, automaticky plave (s bazukou, kulumetem a dvěmasty náboji)
ale myslím že chápu, co jsi měl na mysli: systém kde není nutné listovat pravidly kvůli každé akci či jiné ptákovině (píchnuté kolu u auta, a podobné voloviny

Dopis: Ad čajovna: napadlo tě třeba, že když si k tomu museli sednout šest týdnů předem pravděpodobně neobnášelo pouze definici moudrosti, ale celý systém?
Skoušel si vůbec upravit nějaký systém? stoprocentně nezkoušel, protože to není vůbec lehké a těch šest týdnů je dost šibeniční termín...
9.10.2009 00:46 - Alnag
Fibriso: No nevím. Byl to LARP. V jednom, co jsem hrál byly jen dvě hodnoty. Jak dobře umíš šermovat a jak dobře umíš magii. Pro každé jsi ukázal rukou gesto, pak počtem prstů kolik máš hodnotu. Ten kdo měl víc vyhrál. Pak se to odehrálo jako divadlo s dohodnutým výsledkem... no big deal.

PS: Než se někdo zeptá. Nerozhodné = kámen, nůžky, papír. Jo a pro magii byl jako symbol paroháč, ale s prsty mířícímí dopředu a palcem taky dopředu.
9.10.2009 08:13 - Lotrando
S Larpisty (těmi co si myslí, že to fakt jako umí) má bohužel špatnou zkušenost. Oni mívají totiž potřebu opravdu něco simulovat, což je docela dost šílené. Ten potřebný odstup a následné divadelní provedení chybí. Můj dojem ze setkání s jednou skupinou.

S počítači v rpg. Popravdě, nepřipadáte si jako dědci? Za rok či tři bude naprosto běžné mít někde po ruce dotykový elektronický papír podobně jako děcka na Caprice. No, možná přeháním, možná to bude za víc let. Počítač při přípravě hry je nepostradatelná pomůcka a při hře zakázaný nástroj ďábla. To první mi ale nebrání vzít do ruky blok a tužku, skicovat, psát po okrajích stránek a dělat si kolem různé značky a to druhé zas otevřít počítač v okamžiku, kdy potřebuji prohledat 5 příruček na klíčové slovo. A nebo se na to vykašlu a udělám ad-hoc pravidlo.

Počet skillů. Poslední zkušenost s jiným systémem, konkrétně nWoD mě utvrdila v tom, že čuňárny se dají dělat kdekoliv a moc skillů škodí. Stejně jako moc vlastností.
9.10.2009 08:22 - Jerson
Počítač jako nepostradatelná věc při přípravě hry? Tak daleko doufám nikdy nebudu muset zajít.
9.10.2009 08:46 - Merlin
Asi jsem zpátečnický, ale představa jak mi hráči listují v PC při hře je pro mě nepříjemná a to co napsal Blain, že mu tam hráči serfujou, nebo si něco jen tak něco hledají-nepochopitelné...Stát se to mě, jsou dvě možnosti: Buď jsem natolik špatný DM, že neumím hráče zaujmout, nebo jsou hráči naprostí *píp*. V první případě bych zkusil změnu hry (i když v případě, že se nebojuje a hráč se okamžitě začne nudit, protože je pro něj RPG synonymum pro zabijtejevšechnyasežeňtevšechnymagickýpoklady hra, pak je jakákoliv změna zbytečná).
Nebo v druhém případě bych oznámil, že je pro dnešek konec a sessione bych ukončil. Příště bych to udělal znovu a znovu a znovu. Pokud by to nedocvaklo ani těm nejpomalejším, tak bych to řekl otevřeně. A pokud ani to ne, rezignoval bych a šel dělat něco co má smysl...

edit: protože si questy ani kampaně nepřipravuju, je pro mě práce s PC zbytečná :)
9.10.2009 08:51 - Naoki
Tak já i kin máme ve hře běžně PC. Mám v tom otevřený deník z CB a v případě nejasností pravidel dá se to snadno dohledat. Nevšiml jsem si, že by to někomu vadil (naopak, často jsem spoluhráči žádan abych vyhledal feat/power/item), CB dělá veškerou matematiku za mě a já si nemusím ničit papír neustálým přemazáváním HP.
9.10.2009 09:06 - Lotrando
Jerson: ani když hledáš nějaké pěkné obrázky předmětů z předválečné doby na netu? myslím že docela dost přeháníš.
9.10.2009 09:16 - Jerson
Lotrando, pokud hledání obrázků bereš jako přípravu na hru, tak to samozřejmě ano. Já spíše myslel přípravu ve smyslu vyplňování deníků na počítači a počítání nějakých speciálních parametrů.
Prostě se nechci dostat do stavu, aby když přijedu na sraz, a nějaký nováček řekne "chci si zahrát", tak abych potřeboval počítač, protože bez něj by příprava byla o dost náročnější.
9.10.2009 09:24 - Lotrando
na to ti i v DnD stačí příručka a pár minut času.
9.10.2009 09:25 - Sosáček
Fibriso píše:
Dopis: špatný příklad, ukaž systém, kdy když někdo spadne do vody, tak se není potřeba podívat do pravidel. (automaticky se utopí, automaticky plave (s bazukou, kulumetem a dvěmasty náboji)

Fate, hořící kolo, window, Primetime Adventures, TSoY (jsou tu ukázky kolem, podívej se). Určitě by se jich našlo víc.

Fibriso píše:
Dopis: Ad čajovna: napadlo tě třeba, že když si k tomu museli sednout šest týdnů předem pravděpodobně neobnášelo pouze definici moudrosti, ale celý systém?
Skoušel si vůbec upravit nějaký systém? stoprocentně nezkoušel, protože to není vůbec lehké a těch šest týdnů je dost šibeniční termín...

Jsou hry které někdo vymyslel a napsal za 24 hodin, docela oblíbené Don't rest your head je tenhle případ, takže mi tohle tvrzení připadá dost směšné. Dokážu si představit že když vyrábíš kompetitivní systém a nebo potřebuješ stovky stran doprovodných textů ... ale pro jednoduchou vyhodnocovací mechaniku na jednorázový LARP? pf.

Zároveň, hlavním sděleném bylo, že se nezamysleli nad tím co má ten systém umět a čím jim má pomoci. U aut to lidi umí, nenapadne je rovnou koupit Avii když potřebujou jezdit s rodinou na výlety, jen u rpg systémů je to dost časté, hm.
9.10.2009 09:28 - Sosáček
Lotrando píše:
Počet skillů. Poslední zkušenost s jiným systémem, konkrétně nWoD mě utvrdila v tom, že čuňárny se dají dělat kdekoliv a moc skillů škodí. Stejně jako moc vlastností.

Wod je v tomhle divnej proto, že má víc sociálních věcí (skillů a statů) než je běžné, takže když ho předhodíš skupince co na takové věci nehází, hned má o několik dumpstatů víc.

Jinak já používal počítač při hře na hudbu, ale to je asi tak všechno.
9.10.2009 09:31 - Sethi
Na počítači trávím v běžném provozu tolik času, že mě to až obtěžuje - nedovedu si představit, že bych měla ještě přidávat čas strávený civěním na displej u hry.

V jedné své skupině u sebe počítač mám, ale to je proto, že mám na starosti hudbu, a to přehrávání se tak nějak postará samo o sebe - maximálně tak čas od času nechám přeskočit stopu, která se zrovna náladou nehodí, nebo naopak vyberu nějakou konkrétní.

I u přípravy postav pro DnD pracuju z větší části mimo počítač, powery si v podstatě tisknu (já tedy lesy nešetřím, jen svoje oči a nervy), v klidu si zalezu na gauč a tam si čtu a proškrtávám. Až když přijde na featy, zaskřípu zubama a jdu zpátky k mašině.
9.10.2009 09:32 - Lotrando
Dopis: to je sice obvyklé tvrzení, ale mě to přišlo problematické v úplně jiném směru. Nešlo snadno vysvětlit, kde má moje postava mít správné puntíky, aby mohla dělat to co chci. Jestli je to sociální skill nebo marťanskej s tím nemá co dělat.
9.10.2009 09:35 - Geralt
K silnějšímu provazování počítačů a papírových RPG. Nevím, na jednu stranu uznávám, že to přináší různé výhody v podobě snadno vytvořených map, rychle sestavených postav a tak. Jenže bych nerad, aby se z toho v budoucnu stala přímo nutnost, bez které si člověk zahraje už jen horko těžko. Proč? Protože jedno z kouzel hraní je imho to, že tahle forma zábavy je nenáročná v dnešním světě, kde už se bez elektřiny neobejde čím dál tím více činností.Někdy si totiž říkám, co by lidé dělali, kdyby na den vypadl proud? Jak by se dokázali (za)bavit? Zatím si říkám, že hraní tohle nehrozí. Stačí mít fantazii, pár podobně naladěných přátel a je o zábavu vystaráno na dlouhé hodiny...

Souhlasím se Sethi. Už takhle prosedím u počítače nezanedbatelné množství času, tak ještě aby mi ukrajoval i ty hodiny, které strávím hraním.
9.10.2009 09:39 - Sosáček
Lotrando píše:
Dopis: to je sice obvyklé tvrzení, ale mě to přišlo problematické v úplně jiném směru. Nešlo snadno vysvětlit, kde má moje postava mít správné puntíky, aby mohla dělat to co chci. Jestli je to sociální skill nebo marťanskej s tím nemá co dělat.

To si moc nemím představit, ty vlastnosti a dovednosti mi u WoD vždycky přišly dost intuitivní.
9.10.2009 10:27 - Quentin
Píše:
na to ti i v DnD stačí příručka a pár minut času.


:D

ve 4e trva udelat zacatecnikovi postavu asi tak 30 min, kdyz nad nim sedis a radis mu. A tak 2 hodiny, kdyz si ji ma udelat sam jen s knihou.

true story
9.10.2009 10:47 - wlkeR
QuentinW: Další otázka je, jestli vůbec umí anglicky...
9.10.2009 11:08 - Lotrando
tak že mu s tím pomůžu je jasný :)

ve wod to nebylo o moc kratší

true story
9.10.2009 11:31 - Sosáček
Jako fakt? U nekoho kdo umi anglicky?

Tyjo.
9.10.2009 11:44 - Blaine
Dopis: jako fakt. Ja se svym charakterem, ktery si chci udelat na zitrejsi one-shot jsem delal asi 35 minut vcera. A to uz jsem ve skillovem systemu hral, ze ano.
9.10.2009 11:52 - Sosáček
A minmaxujes? Premyslis "na tohle si nebudeme hazet takze je zbytecny to kupovat" nebo jenom nacpes nekam tecky tak jak to odpovida tvoji predstave postavy?
9.10.2009 11:56 - Blaine
Predstava postavy. Byvaly vojak. Weapon of choice: brokovnice. Cech, bojoval v Zalivu a po cele Africe v cizinecke legii, nedavno se vratil zpatky do Cech, dostal novou identitu. Nejaky brawl, asi neco s nozem. Rozhodne musi umet nejak zakladne ridit, mel by umet prezit kdekoliv, musi se vyznat v mapach, mluvit anglicky a francouzky. Musi neco vydrzet, at uz nedostatek jidla/vody atd.
9.10.2009 12:11 - Quentin
postman: mno nevim, jestli sem to neprehnal, ale vazne mi to tak nejak pripada. Snazim se to v posledni dobe delat tak, aby uz vsichni meli postavy vzdy hotove pred hrou, protoze mi to pokazde zabralo hrozne moc casu.
9.10.2009 12:12 - Sosáček
Hmm.

Píše:
mluvit anglicky a francouzky

To se v té hře snad ani neřeší, prostě si to pamatuj.

Blaine píše:
Rozhodne musi umet nejak zakladne ridit

Na to neotřebuješ dovednost, počítá se, že to umí všichni. Pokud máš být ale drsnej řidič (na honičky po městě) tak je dobrej nápad si to koupit.

Blaine píše:
mel by umet prezit kdekoliv, musi se vyznat v mapach,

Tohle je jedna dovednost :)

No. Chceš přežití, střelbu a boj zblízka, takže fyzický dovednosti chceš první. Z atributů chceš vytuhlost (resolve a composure) protože je to voják a asi něco zažil. Z ostatních skillů můžeš jít buďto mentální cestou (znalosti čehokoli, první pomoc, mechanika (crafts), ...) nebo sociální cestou (vycházení s lidma, lhaní lidem), rozhodni se co ti sedí víc a tam dej sekundární skilly.

Merits jsou trochu otravný. Můžeš si pořídit nějaký fyzický věci, ale já bych šel do kontaktů, páč ti pak někdo může spokojeně sehnat kdeco a tak.

Virtue a Vice ... no, krom předpřipraveného whitewolfího scénáře jsem nezažil hru kde by to hrálo roli, takže na to se třeba i vykašli.
9.10.2009 12:16 - Sosáček
QuentinW píše:
postman: mno nevim, jestli sem to neprehnal, ale vazne mi to tak nejak pripada. Snazim se to v posledni dobe delat tak, aby uz vsichni meli postavy vzdy hotove pred hrou, protoze mi to pokazde zabralo hrozne moc casu.

Asi jo, ono se zkušenostma taky člověk chytí které části může spokojeně zahodit a ignorovat. Zároveň mám taky zkušenost, že u WoDu jedna kostka sem nebo tam ... rozprostřeš si willpower rvnoměrně přes oneshot a jedna kostka tě nezajímá :)
9.10.2009 13:29 - Blaine
Dopisnik: ano, bohuzel postavu stavim poprve, to znamena musel jsem si precist jake rozdily jsou mezi jendotlivymi skilly... hlavne u tech socialnich a mentalnich to je docela podivny.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17134189605713 secREMOTE_IP: 44.193.80.126