Pravidla

Autorská citace #61
24.8.2010 22:00 - Alnag
Úplně to nesouvisí, ale už mne ten MtG element v DnDčku začíná štvát:

Mike Mearls píše:
Similar to Gamma World cards, we are going to be doing fortune cards for D&D. They are collectible cards that give the same kind of random dramatic element to the game. The player can alter the action a little bit by using a random benefit. As a whole they make the game a little more unpredictable and makes things work out in an interesting new way.
Autorská citace #62
24.8.2010 22:26 - Sethi
Alnag píše:
The player can alter the action a little bit by using a random benefit.

Povědomé.
Autorská citace #63
24.8.2010 22:30 - andtom
Alnag píše:
Úplně to nesouvisí, ale už mne ten MtG element v DnDčku začíná štvát

Vítej v klubu.
Autorská citace #64
24.8.2010 22:42 - Horacio
Alnag píše:
They are collectible cards


ajaj (na víc se nezmůžu)
Autorská citace #65
25.8.2010 00:17 - Vojtěch
ShadoWWW píše:
Co se týče změny pravidel, tak jich je v Essentials docela dost a promítnou se skrz updaty i do současných 4E příruček. Wizardi tvrdí, že změny, co přijdou (např. raritnost předmětů, změna featů, změna rasových bonusů apod.) by Wizardi udělali, i kdyby Essentials produkty nevydávali. Zkrátka mají za dva roky zkušenosti, že některé věci nefungují úplně dobře, tak to teď chtějí opravit.


Čti: Wizardům klesá prodejnost základních příruček, tak je začnou vydávat znovu s bílými deskami, několika pozměněnými mechanikami a nápisem Essentials. U 3.5 se s tím taky vařádili. To budou ještě tak dva tři roky podporovat a pak vyleze 5E ;)

P.S. Obávám se, že to není vtip, ale marketingová strategie.
Autorská citace #66
25.8.2010 00:23 - Sethi
Tak ono se všechno musí někam vyvíjet. Nakonec je to produkt jako každý jiný. ETA taky jen tak nezavře vývojové oddělení s tím, že už má ten jeden konečný, dokonalý vysavač.
Autorská citace #67
25.8.2010 00:41 - Vojtěch
Jo, jen by mě zajímalo, na kolik by se dala celá záležitost řešit přes errata pravidel... myslím ty poloviční edice.

EDIT: Hlavně ať nevydávají zase všechno od začátku.
Autorská citace #68
25.8.2010 08:00 - Blaine
Alnag: Diky vsem temnym silam, ale tomuhle prvku se budeme moci vyhnout. Teda aspon moje parta se tomu vyhne. Skoda jen, ze Gamma World bude taky takovy, jak to vlastne planuji udelat?
Autorská citace #69
25.8.2010 08:00 - Quentin
Vojtěch: A nutí tě někdo to kupovat? :)
Autorská citace #70
25.8.2010 09:36 - Almi
Alnag: Nějak jsem nepobral tu změnu ohledně daily power (a nedostanu se na originál z práce). Můžeš nějak vysvětlit? Prostě už nebdue platit omezení v množství používání daily předmětů za den? A to, i co se týká pití lahviček?
Autorská citace #71
25.8.2010 09:40 - Alnag
Almi: Podle všeho nebude platit omezení, tečka. Omezení tam bylo, protože by si hráči střádali low-level daily power předměty, které by pak pálili v novách. Tím, že hráči mají mít takových předmětů minimum (protože budou rare, budou jen v rukou DMa a DM má dát hráčům jen jeden rare item na osobu a tier) tak tím je podle Wizardů problém vyřešen a omezení na pálení daily již není třeba aplikovat...
Autorská citace #72
25.8.2010 12:54 - Ebon Hand
Ušatá™ píše:
ETA taky jen tak nezavře vývojové oddělení s tím, že už má ten jeden konečný, dokonalý vysavač.

Toto bych rád uvedl na pravou míru, protože to je zavádějící.
ETA již nic nevyvíjí, kupuje v Číně desing, výkonostní kategorii motoru a třídu filtrů, od toho se odvíjí cena jako u všech ostatních. A ETA již není ani česká, ač se tak tváří. Je to již jen prodaná firma nevelkému investorovi vlastnící jakýsi lokální brand.
Autorská citace #73
25.8.2010 13:26 - Sethi
Dobře, můj zcela náhodný výběr společnosti nebyl možná úplně šťastný, ale o to tu myslím nejde. Šťouralové si místo "ETA" můžou dosadit vhodnou společnost dle své vlastní volby.
Autorská citace #74
25.8.2010 13:32 - wraiths
Ušatá™ co je to "vhodna společnost" ? :-))
Autorská citace #75
25.8.2010 14:08 - Horacio
Zdar :-) Sorry za OT, ale proč se tady často dokládá u vývoje RPG vztah novější=lepší na technickém vývoji věcí jako jsou auta a vysavače (jejichž výkon je mimochodem aspoň nějak měřitelný)?
U mě je RPG víc pocitová než technická záležitost a těžko mi někdo bude vykládat, že mám přestat poslouchat U2, když už přece existují Tokio Hotel. Nebo ještě lépe, když už tu máme produkt ve formě knih, že mám z knihovny vyhodit Tolkiena a pořídit si místo toho modernější Eragon (cemuž - možná - i vývoj DnD zhruba odpovídá).
Takže proč tolik techniky? Jediné, co mě napadá, že hrají hlavně mladí lidé a ti prostě mají rádi nové věci...ale to je asi blbost :-/

A druhá věc: total multicassing ve 3e - nic pro mě, ale why not; nutný battle grid ve 4e nic pro mě, ale why not...ale collectible cards? come on
Autorská citace #76
25.8.2010 14:34 - tuleník
Horacio: keď si prejdeš vývoj RPG, sleduješ tam jeden hlavný trend, a to zjednotenie a sprehľadnenie mechaník. Na začiatku sa totiž riešilo rozhodovanie o každej veci, čo sa "tak nejako vynorila" zvlášť... v podstate bola separátna mechanika pre každé rozhodovanie (napr. v ADnD sa raz podhadzovalo, raz prehadzovalo, mal si x druhov záchran) a je jasné že rôznych rozhodovaní je... teoreticky toľko, koľko situácií môže v hre nastať, teda nekonečne veľa. Toto všetko sa - ak zostaneme pre DnD - zredukovalo na hod d20+modifikátor a zásadne sa prehadzuje, modifikátor sa odvodzuje z vlastnosti alebo schopnosti, ktorá sa na danej činnosti logicky podieľa a z levelu postavy. Koniec, bodka.
Pri jednoduchom intuitívnom systéme potom ľahko vymyslíš ako ošetríš konkrétnu situáciu, DCčka pre ability máš v tabuľke (10 riadkov) dané, pre skilly je to +5, viac ti netreba a nemusíš v nečakanej situácii listovať pol hodiny v pravidlách.
Takisto sa ľahko tvoria rasy podľa potreby (+2 do 2 alebo najnovšie 3 vlastností), podobne sa sprehľadnila úprava oblúd, ale aj magických predmetov. Proste čokoľvek v hre musíš rozhodnúť, rozhodne sa intuitívnejšie a ľahšie, ľahšie sú úpravy, etc. (V podstate sledujeme zánik "trhu s house rules". Jednak ich menej treba, boli totiž často plátaním chýb systému, druhak v prípade potreby je úprava pravidiel tak triviálna, že a) ju nemusím zverejňovať ako veľký objav, b) prv, ako ju vygooglim, ju sám stvorím.)
Vidíš, a za tým multiclassingom sa mnohým strašne cnie. Nevedia si predstaviť, že epizódy v histórii postavy by boli práve len epizódami, a chcú mať vykydané powery a featy na veci, ktoré in game nebudú vôbec potrebovať, len aby sa mechanicky znevýhodnili, veď bez toho nedokážu roleplayovať :D :D :D
Autorská citace #77
25.8.2010 14:59 - Horacio
tuleník: to jsme opět u technické stránky věci :-/ i tady bych s tebou mohl polemizovat, ale nebudu, jelikož tahle stránka mě příliš nezajímá :-)
Autorská citace #78
25.8.2010 17:26 - tuleník
Proste: "beží" to rýchlejšie, intuitívejšie a ľahšie sa to učí. To JE porovnateľné s tou technikou :)
Porovnanie Eragon vs Tolkien je... varovné ... ja mám fakt už pekných pár rokov pocit stupidizácie až debilizácie všetkého navôkol a Eragon je ... príliš infantilný, aby sa dal dlhodobo brať vážne. A to napr. poznám "pedofilné" (čítaj: pre čitateľov tak vo veku 12-14 rokov) sci-fi, ktoré sú vtipné, fyzikálne pomerne uveriteľné a aj v mojom pokročilom veku opakovateľne čitateľné. Eragona som nedokázal "dať" a začína ma šeredne vytáčať aj Salvatore... najväčšie umenie je maybe umenie skončiť... VČAS! (prvé čo ma vytočilo bol dallasovský "Bobbyho návrat" Wulfgara)
Autorská citace #79
25.8.2010 17:40 - Vojtěch
QuentinW píše:
Vojtěch: A nutí tě někdo to kupovat? :)


Svým způsobem ano, protože ofciální materiály se na to odkazují, takže jsem jinak nucen improvizovat, pokud je tam něco z knihy, kterou nemám. Pokud se změní mechaniky, tak doma asi problém nebude, ale na oficiálních akcích pak vzniká taky trochu zmatek.
Autorská citace #80
25.8.2010 20:06 - wlkeR
Ale Drama Cardy tu uz nekde byly, ne? A nikdo si nestezoval, kdyz si je moh sam vytisknout..
Ja osobne sem pro kartickovani, je to dobrej random element a daj se rozdavat za odmenu. Kdyz me nevyjdou o moc draz nez oboustranne barevne potistena ctvrtka (a budou hezky ilustrovane), vem to cert.)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.07599401473999 secREMOTE_IP: 54.88.179.12