Pravidla

Autorská citace #41
20.10.2015 11:23 - Nachtrose
Šance, že bych to vedl, je celkem minimální, nicméně to zřejme bude zajímavá alternativa k Edge of Empire nebo Saga Edition. STs jako takový mám celkem rád.
Autorská citace #42
20.10.2015 20:47 - Gurney
No asi takhle - v době kdy byly ty ST pravidla jsem pořád dojížděl kampaň v d20 (Saga Edition) Star Wars. Řekněme tak cca dva roky zpátky chtěl podle těchhle pravidel kamarád udělat hru, ale pak sám říkal, že prostě nechápe jak je třeba používání Síly pořádně myšleno (znal myslím jen základní příručku k WoD/ST). Musím říct, že když to teď čtu, tak přestože jsem ty SW Star Wars hrál (+ asi třikrát Mage) a mám přečtené upíry i pár doplňujících a hackovacích příruček (Mirrors, Armory Reloaded), pořád mám pocit že bych musel dát i komplet Mage the Awakening příručku (a ideálně i Ascension), abych to byl schopen dávat některé z popsaných variant - asi bych nakonec hrál Force powery víceméně jako disciplíny z násosek (ale zas je definoval nějak volně - žádné Force Disarm, Force Stun, Throw, ... prostě Push se kterým jde dělat tohle všechno).

Krom toho, mám docela pochybnosti o některých věcech, jako jsou třeba lightsaber styles - na jednu stranu je to hezký pokus mechanicky reflektovat různé drobnosti v rámci settingu, ale třeba ty bojové styly jsou dle mého naprosto typický případ subsystému jehož testování zabere měsíce, použitelné začne být někdy v druhé edici hry, a i tak má několik legendárních exploitů co se mezi hráči tradují. Jestli ti to Onyx Path nehodlají začít platit jako full-time job, asi bych se zrovna na ty bojové styly vykašlal a nechal je převážně v rovině popisu nebo třeba dal každému jeden merit co výrazně mění styl boje a nedá se pužít současně s meritem jiného stylu.
Autorská citace #43
20.10.2015 22:37 - sirien
Pro Onyxáky bych to musel celý přepsat do angličtiny a tak moc mi zase nehrabe :D
Zatim.

Síla co koukám skončila brutálně odfláklá - zjevně sem se před 5 lety spolehnul na to, že prostě Mage z nichž to je derivovaný a whatever... Přiznám se, že z toho co tam teď po sobě čtu bych to sám nepochopil, kdybych to celé neznal. A navíc je u ní dost nešťastná terminologie koukám.

Ono vůbec... třeba ty combat mechaniky... s tim autofire mi tenkrát asi brutálně hrabalo (navíc to je nekonzistentní, u deflektů to už mám rozumě) a u výbušnin sem měl zjevně amnézii vůči armory (což je weird, styly sou napsané podle armory)... mass combat radši nekomentovat. (Přemejšlim, jestli by se do SW nehodil spíš mass combat ve stylu Exalted).


Bojové styly jsou ve skutečnosti v principu docela vpohodě, minimálně ty základní. Jsou vytvořené podle Armory / Armory R vzoru a když se podíváš pořádně tak zjistíš, že se tam fraktálově opakují tytéž věci jen s různými variacemi. Určitě si zaslouží revizi plus tam dopsat nějakou simplified verzi, ale zbavovat se jich nechci.
Autorská citace #44
14.12.2015 17:22 - sirien
Ok, budu postupně předělávat...

Úvodní text k STs ještě zreviduju, ale má to teď prioritu dost blízkou nule.

Předělal jsem tvorbu postavy. Převážně zpřehlednil a doplnil pár poznámek a vyškrtal dost zbytečností.

Idea kterou bych rád, aby mi někdo zkritizoval: když jsem teď tvořil postavy pro one-shot, zjistil jsem, že těch 18 bodů meritů je dost tvrdá pálka. Ani ne, že by ty postavy byly příliš silné, jako spíš že u některých po chvíli už člověk fakt neví, co tam ještě přihodit...

Takže mě tak napadlo, že bych dal mundane postavám míň meritů, ale přidal bych bod atributu - tj. místo 18 meritů a 5/4/3 bych jim dal třeba 15 meritů a 5/4/4 (atributy ze 3 na 4 by měly být cca 15 exp, což +- sedí na 3 body meritů... ne, že by na tom tak moc sešlo)



Síla

To současné řešení s meritama půjde pryč komplet. Technicky bylo funkční pro NAŠE hraní kdysi, když jsme se v tom všichni orientovali protože jsme to tvořili za běhu, ale jako funkční systém který by měl "sledovat" za hry někdo kdo je v tom nově to je překombené. Navíc pokud chci tvořit Jedie skutečně "as written", tak jim to ty merity naprosto nechutně vymlátí.

Místo toho rozdělím Force disciplíny čistě podle příslušných Powers a za každý bod Power si hráč bude moct vzít jednu disciplínu z dané powers kterou bude mít "trénovanou". Trénovaná disciplína automaticky přidá k dané věci kostičky z nějaké dovednosti (tj. bude se házet Force Potential+Power+Dovednost).
Jednotlivé disciplíny budou mít dál stupně, ale změní se význam - bude to reference na úroveň příslušné power (tj. čím vyšší power, tím mocnější budou i efekty v ní trénovaných schopností)

Zatím nevím, zda tyto budu chtít nechat s možností dokupovat za expy, nebo jestli se budou získávat výhradně spolu s bodíkem Force Power.

Jediům tak zbyde těch 9 bodů meritů... jeden až tři stejně zařvou na Status-Jedi, takže se dostanou tak na těch 7, což mi už přijde rozumný.


Slibuju si od toho i to, že se Síla stane přehlednější a jasnější a odervu jí tím od Mage improvizačního pojetí, které je v současnosti zjevně dost problematické na uchopení pro lidi, co neznají Mage.



Resources nechám jako Merit, ale přepíšu ho tak, aby se s ním nakládalo jako ve Fate. Ke Star Wars mi to přijde mnohem víc odpovídající (neběháte po okolí s kreditkou v kapse a otázka není, kolik máte na kreditce - lítáte po dírách galaxie a otázka je, jestli i v těch dírách budete schopný vyhrabat po kapsách nějaký lokální kredity nebo něco co za ně jde rozumně směnit)




V budoucnu přepíšu terminologii a překlopím do češtiny. Rovnou k tomu přidám i český char-sheet.

Proteď jsem provizorně přiložil anglický char-sheet co jsem vytvořil teď pro ukázkovku na RPG Dayi

Aktuálně je v článku terminologický mišmaš... mundane postavy jsem začal označovat jako "hrdiny" (takže máme "hrdiny" a "force usery").



Některé combat styles jsou trochu broken. Ale vzhledem k tomu, že to teď nejspíš stejně nikdo nehraje to asi moc nevadí :)

V budoucnu trochu prověřím systém duelů, aktuálně se mi zdálo, že tam vznikají dost nerovnosti - otázka je, zda je budu chtít nechat nebo ne.



Mass combat projde zásadním zjednodušením a možná ho trochu víc přiblížím Exalted stylu.

Boje ve vesmíru předělám na dogfighty ve stylu Ashen Stars, protože když už RDL najde nějaké cool systémové řešení pro nějaký problém který se v RPG řeší, tak to jako vždy je ultimátní šablonovitá záležitost použitelná kdekoliv a kdykoliv a navždy funkční.



Některé části textu možná ještě půjdou ze článku pryč do samostatných článků, např. fluff poznámky z tvorby postavy jsou dost jasný adept.


(tolik pro teď)

((v budoucnu z toho nejspíš udělám nějaké PDFko, protože v téhle podobě to je hromada práce hozená do článku, který nemůže moc kolovat a radši asi zainvestuju trochu dalšího úsilí abych z toho udělal home-made sourcebook co může kolovat, aby se ten čas co jsem do toho doteď vrazil aspoň trochu zúročil... ostatně se všema těma novejma trilogiema to je docela dobrá chvíle))
Autorská citace #45
23.12.2015 23:55 - Colombo
7 styles of Lightsaber combat Part 1

odkaz nefunguje
Autorská citace #46
25.12.2015 12:18 - Nachtrose
Ehmmm... vim, ze to tak uplne nepatri sem, ale jsem linej hledat presnou diskusi: je k nejakemu SW RPG k dispozici settingova kniha z obdobi Stare republiky? ( KOTOR era ).
Autorská citace #47
25.12.2015 14:00 - Lokken
Nachtrose: Pro STAR WARS SAGA existuje Knights of Old Republic Campaing Guide, který se zabývá obdobím KotOR I. a II. + předcházejícími komiksy (Exar Kun apod.).


Pozn.: Kniha vyšla před vydáním SW: the Old Republic MMORPG, takže odkazy na ně tam nenajdeš.
Autorská citace #48
25.12.2015 16:28 - Nachtrose
Lokken: dik, to by stacilo. MMO jsem prestal hrat jeste dlouho pred prvnim datadiskem... ( a ted mi zjevne i nekdo ukrad ucet, ale who cares... )
Autorská citace #49
28.12.2015 20:41 - sirien
Colombo: To je holt problém nestálosti Internetů... co tak koukám, tak z těch videí už nefunguje skoro žádné.
Autorská citace #50
29.12.2015 20:13 - sirien
Tak, Force by teď měla být v základu tak jak jí chci (až na Light side / Dark side pravidla, která musím ještě zrevidovat; Navíc jsem došel k závěru, že měl Gueney pravdu - Moralita je tu nejen nadbytečná ale proti stylizaci, takže půjde pryč)

Překopal jsem pravidla pro souboje. Jsou teď mnohem storytellerovější - a i star warsovější.

Celá pravidla pro Mass Combat jsem přelétl očima, označil od začátku do konce a stisknul sem Delete. Následně jsem je nahradil jednoduššími a myslím o dost funkčnějšími pravidly odvozenými od Exalted (a vepsal jsem je do kapitoly o soubojích).
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.25762510299683 secREMOTE_IP: 3.228.24.192