Ok, budu postupně předělávat...
Úvodní text k STs ještě zreviduju, ale má to teď prioritu dost blízkou nule.
Předělal jsem tvorbu postavy. Převážně zpřehlednil a doplnil pár poznámek a vyškrtal dost zbytečností.
Idea kterou bych rád, aby mi někdo zkritizoval: když jsem teď tvořil postavy pro one-shot, zjistil jsem, že těch 18 bodů meritů je dost tvrdá pálka. Ani ne, že by ty postavy byly příliš silné, jako spíš že u některých po chvíli už člověk fakt neví, co tam ještě přihodit...
Takže mě tak napadlo, že bych dal mundane postavám míň meritů, ale přidal bych bod atributu - tj. místo 18 meritů a 5/4/3 bych jim dal třeba 15 meritů a 5/4/4 (atributy ze 3 na 4 by měly být cca 15 exp, což +- sedí na 3 body meritů... ne, že by na tom tak moc sešlo)
Síla
To současné řešení s meritama půjde pryč komplet. Technicky bylo funkční pro NAŠE hraní kdysi, když jsme se v tom všichni orientovali protože jsme to tvořili za běhu, ale jako funkční systém který by měl "sledovat" za hry někdo kdo je v tom nově to je překombené. Navíc pokud chci tvořit Jedie skutečně "as written", tak jim to ty merity naprosto nechutně vymlátí.
Místo toho rozdělím Force disciplíny čistě podle příslušných Powers a za každý bod Power si hráč bude moct vzít jednu disciplínu z dané powers kterou bude mít "trénovanou". Trénovaná disciplína automaticky přidá k dané věci kostičky z nějaké dovednosti (tj. bude se házet Force Potential+Power+Dovednost).
Jednotlivé disciplíny budou mít dál stupně, ale změní se význam - bude to reference na úroveň příslušné power (tj. čím vyšší power, tím mocnější budou i efekty v ní trénovaných schopností)
Zatím nevím, zda tyto budu chtít nechat s možností dokupovat za expy, nebo jestli se budou získávat výhradně spolu s bodíkem Force Power.
Jediům tak zbyde těch 9 bodů meritů... jeden až tři stejně zařvou na Status-Jedi, takže se dostanou tak na těch 7, což mi už přijde rozumný.
Slibuju si od toho i to, že se Síla stane přehlednější a jasnější a odervu jí tím od Mage improvizačního pojetí, které je v současnosti zjevně dost problematické na uchopení pro lidi, co neznají Mage.
Resources nechám jako Merit, ale přepíšu ho tak, aby se s ním nakládalo jako ve Fate. Ke Star Wars mi to přijde mnohem víc odpovídající (neběháte po okolí s kreditkou v kapse a otázka není, kolik máte na kreditce - lítáte po dírách galaxie a otázka je, jestli i v těch dírách budete schopný vyhrabat po kapsách nějaký lokální kredity nebo něco co za ně jde rozumně směnit)
V budoucnu přepíšu terminologii a překlopím do češtiny. Rovnou k tomu přidám i český char-sheet.
Proteď jsem provizorně přiložil
anglický char-sheet co jsem vytvořil teď pro ukázkovku na RPG Dayi
Aktuálně je v článku terminologický mišmaš... mundane postavy jsem začal označovat jako "hrdiny" (takže máme "hrdiny" a "force usery").
Některé combat styles jsou trochu broken. Ale vzhledem k tomu, že to teď nejspíš stejně nikdo nehraje to asi moc nevadí :)
V budoucnu trochu prověřím systém duelů, aktuálně se mi zdálo, že tam vznikají dost nerovnosti - otázka je, zda je budu chtít nechat nebo ne.
Mass combat projde zásadním zjednodušením a možná ho trochu víc přiblížím Exalted stylu.
Boje ve vesmíru předělám na dogfighty ve stylu Ashen Stars, protože když už RDL najde nějaké cool systémové řešení pro nějaký problém který se v RPG řeší, tak to jako vždy je ultimátní šablonovitá záležitost použitelná kdekoliv a kdykoliv a navždy funkční.
Některé části textu možná ještě půjdou ze článku pryč do samostatných článků, např. fluff poznámky z tvorby postavy jsou dost jasný adept.
(tolik pro teď)
((v budoucnu z toho nejspíš udělám nějaké PDFko, protože v téhle podobě to je hromada práce hozená do článku, který nemůže moc kolovat a radši asi zainvestuju trochu dalšího úsilí abych z toho udělal home-made sourcebook co může kolovat, aby se ten čas co jsem do toho doteď vrazil aspoň trochu zúročil... ostatně se všema těma novejma trilogiema to je docela dobrá chvíle))