Pravidla

Dalcor
20.8.2011 10:14
Pathfinder vs DnD 3.5
našel jsem docela hezké mechanické porovnání PFRPG a DnD 3.5. Protože nejsem ani v jednom z případů znalec systémů do mrtě, tak neposoudím jak moc je to pravdivé (příklad bardic knowledge bard má, dávám mu +1/2 lvl ke všem znalostem). Vojta by to asi posoudil lépe ale zako přehled by to mělo stačit. Je to také Core Rulebook oproti PHB 3.5E. V zsáadě jde o to že nejsou mrtvé úrovně protože všechna povolání dostali nějaké volitelné class powers
Autorská citace #1
20.8.2011 10:30 - Colombo
mám otázku k Pathfinderu. Není tam napsáno, jaké můžu mít maximum skilů na určité úrovni (není to tam explicitně ale dosti zmateně, chápu, že můžu mít maximum ve skillu podle své úrovně? Tedy na prvním lvl jen 1, na druhém už 2 atp...) a kolik stojí zvýšení skillu o jedna, jestli to vždycky stojí jeden bodík nebo zvýšení z jedné na dva stojí 2 bodíky, ze 3 na 4 čtyři bodíky atp.

Taky tam není vůbec napsáno, kolik můžu mít featů.
Autorská citace #2
20.8.2011 10:47 - Dalcor
Kolomobo jedes z fleku jako machr a nebo si ctes GENRATING A CHARACTER.
Prijde mi to dost explicitně.

Max muzes mit ve skillu tolik vlozenych ranku kolikatej mas lvl. Str.15 Generating a Character (jako přehled) a pak v kapitole Skills, kapitola Acquiring Skills, strana 86. Ke Class Skillu si prictes bonus +3. Bonusy nejsou ranky.

Nechapu otazku na featy. Featy dostavas vzdy na urcite urovni, pak mas bonusove featy a pak mas treba featy ktere dostanes z predmetu, nebo z dobre vule DM. Standartne na 1. úrovni mas 1 feat. Maximalni cislo enni omezene.

Core Rulebook Generating Characters píše:
Step 4—Pick Skills and Select Feats: Determine the
number of skill ranks possessed by your character, based on
his class and Intelligence modifier (and any other bonuses,
such as the bonus received by humans). Then spend these
ranks on skills, but remember that you cannot have
more ranks than your level
in any one skill (for a starting
character, this is usually one). After skills, determine how
many feats your character receives, based on his class and
level,
and select them from those presented in Chapter 5.
Použiješ tabulku ze strany 30 Charqacter Advancement and Level Dependant bonus pro vseobecna pravidla a dale tabulku tveho povolani pro featy vychazející z tveho povolaní (jako je třeba Rogue Talents, nebo Fighter Bonus Combat Feat).
Autorská citace #3
20.8.2011 10:55 - Dalcor
Pár pregenerated characters podle plných pravidel
Autorská citace #4
20.8.2011 11:00 - Colombo
ah, já čekal, že to bude napsané v kapitole skills a feats... Danke...
Autorská citace #5
20.8.2011 11:25 - Vojtěch
Tam je to taky :)

Str. 86 - Acquiring Skills píše:
Each level, your character gains a number of skill ranks dependent upon your class plus your Intelligence modifier. Investing a rank in a skill represents a measure of training in that skill. You can never have more ranks in a skill than your total number of Hit Dice. In addition, each class has a number of favored skills, called class skills. It is easier for your character to become more proficient in these skills, as they represent part of his professional training and constant practice. You gain a +3 bonus on all class skills that you put ranks into. If you have more than one class and both grant you a class skill bonus, these bonuses do not stack.


Featy jedou podle té tabulky "Character Advancement" na str. 30. Na každém lichém levelu dostaneš jeden a další pak tam, kde se to píše u rasy, nebo povolání.
Autorská citace #6
20.8.2011 11:26 - Dalcor
Skills jsou v kapitole Skills zopakovné a rozepsané podrobnějí (Acquiring Skills str. 86), pravda je že počet featů je napsaný opravdu jen v Generating Character.
Autorská citace #7
20.8.2011 11:54 - Alnag
Dalcor: To tebou odkazované srovnání je velmi dobré, ale v podstatě bych se přiklonil ke shrnutí:

Saph píše:
It's still very recognisably D&D 3rd-ed, and for every one thing that's changed, there are ten things that have been kept the same.


Mně se líbí, co s tím systémem udělali. Vyřešili řadu problémů, vylepšili spoustu věcí, je to super. Kdyby D&D 3.5e vypadalo jako Pathfinder, myslím, že by lidé méně skřípali zubama při přechodu z 3e na 3.5e. A myslím, že kdybych neznal SAGA resp. 4e, hrál bych Pathfinder velmi nadšeně. A respektuji každého, koho ta hra baví. Mne fakticky bavila osm let a neměl bych problém si ji znovu zahrát. Ale při zvážení alternativ, pro mne osobně je 4e zajímavější. Ale stejně jsem rád, že to Paizo udělalo. Byl to v řadě ohledů velmi dobrý a smělý krok. A i díky nim OGL žije a bude žít!
Autorská citace #8
20.8.2011 12:12 - Dalcor
S tím Saphiho schrnutím souhlasím, rozhodně nechci nikde tvrdit že to je jiná hra. Pořád je to d20 kompaktibilní. Změny jsou výrazné, ale v porovnání s jádrem systému kosmetické. Stejně tak nekritizuji to že někdo hraje 4ku. je to jeho věc, ta hre je také velmi dobrá. Jen mě sedí víc ten PFRPG.

Já musím říct že se mi líbí přístup Paiza, který místo tun prestižek alternuje původní originální postavy a dělá ne ně variace ať už náhradami schopností, nebo i předesignováním. Samurai je specifický Cavalier, Ninja je specifický Rogue, Gunslinger je specifický Fighter. Ale nová povolání v APG a Magus z Ultimate Magic jsou zcela unikátní, a především Witch/Vědma je postava naprsoto přesně vystihující to lidské povědomí o vesnických kořenářkách, ježibábách a čarodějnicích.
Autorská citace #9
20.8.2011 12:36 - ShadoWWW
Dalcor: A je v nějakém rozšíření řešený kouzelník jinak, než slotovým systémem? Přiznám se, že pro kouzelníky mám slabost v každém RPG. Ale slotový systém kouzlení mi nikdy moc nevyhovoval; tedy, že kouzelník má jen x přesně daných kouzel na den a pak útrum.
Autorská citace #10
20.8.2011 12:48 - Dalcor
Spíše ne, jediným opravdu specifickým systémem je Word Caster, kde máš určitý počet efektových slov a skládáš kouzla z těchto efektových slov. Ale každý den můžeš použít jen určité množství efektových slov.

V PFRPG nemá kouzlící postava nikdy úplně utrum. Všechny cantripy a orisony jedou furt pryč. tj nevyplácají se. Dále především sorcerer má další kouzla ze své bloodline. MAgus má možnost určitý počet kouzel se znovu naučit.

Ale díky vyrůstání na DL se mi slotový systém líbí.
Autorská citace #11
20.8.2011 13:02 - Alnag
Já myslím, že klasický slotový systém nabořil sorcerer docela slušně už ve 3e. V Pathfinderu to jde AFAIK (a jak píše Dalcor) ještě dál...

EDIT: Ve skutečnosti sorcerer byl vždycky takový foreshadowing 4e systému (a Pathfinder, co si budeme namlouvat si nějaké SAGA/4e prvky taky půjčil). Takže na sorcerera se dá koukat tak, že má něco at-will a něco daily (a nevím, jestli tam není něco per encounter, už je to dlouho, co jsem na to koukal.)
Autorská citace #12
20.8.2011 13:43 - Dalcor
Ne, sorcerer má jakési at will powers ze své blodline, dále pár speciaálních kouzel ze své bloodline, pák má cantripy zadarmo a hafo kouzel. Ukázka Abyssal Bloodline
Autorská citace #13
20.8.2011 15:25 - Gurney
Pěkné shrnutí změn oproti DnD 3.5 (kterou jsem narozdíl od Pathfinderu kdysi četl). Ty změny vypadají rozhodně k lepšímu a někdy bych si Pathfinder docela rád zahrál, ale na to abych ho vyzkoušel v naší skupině (kde bych ho musel GMovat) mi pořád přijde strašlivě složitý a komplexní. Jsem docela zvědavý na Pathfinder 2, dělám si naděje že zmizí vícenásobné útoky, five-foot steps, AoO za každé odplivnutí a spousta dalších složitostí.
Autorská citace #14
20.8.2011 15:27 - Vojtěch
Mno, kdyby 4E bylo jako Saga, tak myslím, že bychom tu moc štěpení neměli :)

U 4E se pokračovalo s přesunem věcí z varianty akce, o kterou se může pokusit každý na power nějakého povolání ještě dál (třeba vyražení zbraně jako encounter power - člověka to pak blbne, že by to nemohl udělat vícekrát po sobě, i když tu ta možnost teoreticky je přes nestandardní akce, ale to už je věc dohody s DM a trochu na vodě). Zrovna Sorcerer mi jako skrytá 4E moc nepřijde, protože může zakouzlit kterékoli koiuzlo ze svého repertoáru kolikrát chce za cenu slotu, který pro danou úroveň má, nebo vyššího. To je jako by 4E postava neustále uměla své encounter powery (žádné vyměňování) a mohla je použít každý tolikrát, kolik je počet powerů pro daný lvl, takže třeba na lvl 10 bych třeba mohl 3x použít ten samý encounter power, nebo 2x jeden a pak jiný atd. Tohle by byla moc pěkná modifikace pro 4E myslím.

Systém použití Síly v Saga pravidlech je také zajímavý hybrid, kdy máš nabraný určitý počet encounter powers (s tím, že si je můžš vzít vícekrát pro opakované použití), které ještě ke všemu podporuješ Use the Force skillem, který jim umožňuje zůstávt relevantní i na vyšších úrovních (lepší hod - více muziky). Je to věc, o kterou se podle mého měl snažit v 3E systém Metamgic featů (o úspšnosti tohoto ať si každý udělá obrázek sám).

ShadoWWW: myslím, že bys mohl hodit okem třeba sem pro inspiraci. Je tam víceméně kompatibilní systém spellpointů (něco jako magy z DrD), Recharge systém, kde se kouzla dobíjejí po určitém počtu kol a dokonce i možnost pálit životy za kouzla (vitalizing). Všechno původně Unearthed Arcana pro 3.5 (neplést s Arcana Unearthed a Arcana Evolved :) ). Paizo bohužel zatím žádné oficiální varianty nevydalo.

Gurney: Na PF2 si asi ještě řádně počkáme, pokud je 5E nedonutí inovovat :)
Autorská citace #15
20.8.2011 16:23 - Alnag
Vojtěch píše:
Zrovna Sorcerer mi jako skrytá 4E moc nepřijde, protože může zakouzlit kterékoli koiuzlo ze svého repertoáru kolikrát chce za cenu slotu, který pro danou úroveň má, nebo vyššího.


No... DnD 3e čaroděj se drží klasického 2e čaroděje dost striktně. Připravi si kouzla dopředu a jedem. Sorcerer coby 3e inovace přinesl možnost vybírat si za běhu, kterou věc pro daný slot použiješ. A tohle ve 4e vidíš třeba v Divine Fortune schopnostech (IMO). V klasických powers méně. No... možná mám horečnatě divokou fantazii...
Autorská citace #16
20.8.2011 16:40 - Vojtěch
Divine fortune? To jsou ty nové kartičky, co už jsem vynechal, nebo jsem to přehlédl?

Jinak souhlas, že Sorcerer JE odklon od klasického slotového čarování. Pořád mi to mpřijde lepší než to co vyváděl Warlock v 3E, což asi byla trochu zkouška hratelnosti postav s at-will útoky jako hlavní výstrojí postavy. Podle ohlasů se asi přišlo na to, že to chce přece jen něco navíc. Osobně jsem rád, že Paizo udělalo i Oracle pro kněžskou magii stejným způsobem.
Autorská citace #17
20.8.2011 16:41 - Alnag
Vojtěch: Pardon (jak mne opravila Sethi) Channel Divinity (Divine fortune je jeden z nich... funguje to na podobném principu.) No to je jedno.
Autorská citace #18
20.8.2011 16:54 - Vojtěch
Mno... to by to muselo být s opravou že channel Divinity smím použít 8x denně namísto 1x za encounter :D

Otázka, kterou autoři ale určitě zvažovali, je kolikrát budeš danou věc za to střetnutí potřebovat. Bless také kouzlím jen jednou, ale soutěží o stejné sloty třeba s cure light wounds atd.
Autorská citace #19
20.8.2011 19:22 - Dalcor
Gurney - PFRPG rozhodně není složitější než DnD 3.5. Není tak zjednodušená jako SAGA, ale přesto je naopak jednodšíí. A AoO už nemáš za každej prd :).
Autorská citace #20
20.8.2011 20:22 - Vojtěch
Jen za každý druhý ;)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.24928593635559 secREMOTE_IP: 3.238.70.175