Pravidla

Dalcor
20.8.2011 10:14
Pathfinder vs DnD 3.5
našel jsem docela hezké mechanické porovnání PFRPG a DnD 3.5. Protože nejsem ani v jednom z případů znalec systémů do mrtě, tak neposoudím jak moc je to pravdivé (příklad bardic knowledge bard má, dávám mu +1/2 lvl ke všem znalostem). Vojta by to asi posoudil lépe ale zako přehled by to mělo stačit. Je to také Core Rulebook oproti PHB 3.5E. V zsáadě jde o to že nejsou mrtvé úrovně protože všechna povolání dostali nějaké volitelné class powers
Autorská citace #41
22.8.2011 11:13 - Blaine
Dalcor: Hral jsem DnD 3.x od roku 2001 (vlastne jsem s nim jako RPG zacal) a nenavidel jsem prisery s timhle typem abilit. K cemu ty zatraceny prisere (seriozne to byla prisera nic, co bych si dokazal predstavit jako NPC) bude treba Detect good? Nebo Blasphemy nebo dalsi uzasne spelly. Dal mam docela problem s tim otevrit monstrac a byt nucen cist spellisty v PHB a premyslet, jake spelly tam muzu vzit - tohle neni ready to use monster. Neni to jenom o bossech, se kterymi si proste ochotne vic vyhraju, abych je mel co nejzajimavejsi. Jde i o ty vycpavkova monstra, ktera na vyssich lvl (cti 7+) umi kouzlit. A to je pro me nepratelsky udelane, proto asi kazdy pokus o kampan v 3.x skoncil na 8. lvl, kdy me to doopravdy prestalo bavit, kdy se hra rozpadala, protoze porad nekdo listoval v pravidlech (hlavne ja jako DM, PHB byla moje druha nejcasteji otevrena kniha). A chudak fighter, ktery proste na ten svuj jeden utok nehodil dost vysoke cislo, pak jsme resili magické věci a on se dost nudil.
Mozna to bylo tim, ze jsem vyhorel, ale ke konci me to doopravdy, ale doopravdy nebavilo.
Autorská citace #42
22.8.2011 11:36 - Alnag
Já jsem kouzla u NPC/nestvůr prakticky nepoužíval. Vždycky jsem je raději měnil za nějakou zvláštní schopnost nebo je trochu poboostoval. Páč jsem byl, jak praví Dalcor, líný a nebavilo mne to. :)
Autorská citace #43
22.8.2011 12:14 - Dalcor
Ka jsem z toho trochu mimo. Jako hral jsem ADnD a ted Pathfindera a nikdy jsem s tim nemel problem, na nizsich urovnich, dkyz jsem zacinali se pravidly lsitovalo, ale ted v podstate ne. Proste jsem pripraven do predu, pravda je ze delat ad hoc NPC in game je trochu problem, to priznat musim. Ale hraju momentalne Adventure Path. Nehlede na to ze kdyz hrajes kampan tak by meli byt imho zaporaci urcitym stylem unifikovani (napriklad kampan proti dablum ma porad stejne oponenty) a to se u potvor pote roluji porad stejne ability. To ze ma detect good zrovna dava smysl, protoze muze vycitit druzinu, vzheldem k tomu ze detect good vydrzi vicemene furt tak devil vi o druzine. Nikde neni receno ze zaporak musi seslat vsechan kozla ve spelllistu. A pokud jsi hral od nizsich urovni tak ten narust novych schopnostni neni razantni.

Ale chapu - nekoho to muze odradit. Me naopak prijde pitome u storytelleru premejslet co musim secist s cim abych dostal overeni ktere chci, ktera damage je jaka a tak pod.

A furt lepsi nez 4E, ktera mi mechanicky nuti neco co nechci. proste Roguna musi mit kratke zbrane, nebo mu nepojedou nektere powers. A vzhledem k tomu ze tady je pawers asi tak 10x vice nez je kouzel v Core Rulebook tak nevim jak je to s tim pamatovakem.

A konecne Kouzla ve 3.5 a v PFRPG jsou stejne a tedy nejsou predmetem tohoto tematu ;-)
Autorská citace #44
22.8.2011 12:23 - Nerhinn
Píše:
A furt lepsi nez 4E, ktera mi mechanicky nuti neco co nechci. proste Roguna musi mit kratke zbrane, nebo mu nepojedou nektere powers.

Některé powers vyžadují kuši, některé prak... mám příliš přizpůsobený mozek 4E, když mi to přijde... normální? Moje postava vždycky ignorovala útoky na blízko a soustředila se na jiné srandy. np
Autorská citace #45
22.8.2011 12:24 - noir
Dalcor: Rogue nemusí mít krátké zbraně (ve 4e), aby prováděl některé věci. Může mít i sekery, meče, obušky, palcáty apod.-jen si musí vzít feat nebo nějakou rasovou nebo jinou schopnost.

Pro mě bylo v 3,5 vždy pekelné to, že třeba zlatý drak měl caster level 19 a sesílal kněžská i arcane kouzla. Abych ho hrál vůči hráčům poctivě, musel jsem se připravovat hodiny a hodiny. Ale nido to stejně nedělal a tak potenciál mrch byl nevyužitý...
Autorská citace #46
22.8.2011 12:52 - Dalcor
Noir: musi mit light weapons ne? A jine implementy nebo jak se to idiotske pravidlo, rikajici ze nektere powers spustim jen s necim vylozene specifickym tam furt je. To ze na streleckou powers potrebuji strelecky implement smysl dava, ale to ze rika prikladem /a ted varim z vody ponevadz pravidla sebou nemam/ ze to musi byt jenom kuse a ze uz to nemuze byt luk, nebo treba vrhaci zbran... Vim ze na tom sjem se u nekterych povolani zasekl. Zrovna u toho rogue. Chapu ze dykou se vrazdi lip, ale sermuje fakt hur a nemusim hrat nudne knives in the dark... ze? Proste rada mechanik ve 4E me predurcuje k jedne roli a nejde udelat crossover /ano jsou multiclassy a hybridy/ jenze t je presne ten zlom ve kterem me system prestava bavit.
Autorská citace #47
22.8.2011 12:58 - noir
Dalcor: Ano ale... Je spousta způsobů, které dávají možnost chápat jinou zbraň jako light pro zlodějské powery. Asi nejčastěji používaný je vzít si Option Ruthless Rufian, který umožňuje sneakovat clubem a macem. Jinými featy a options se dá tohle všechno provádět i jinými zbraněmi.


A třeba rapír je light zbraň-tou jdou tyhle věci dělat standardně...
Autorská citace #48
22.8.2011 13:04 - Alnag
Nerhinn píše:
mám příliš přizpůsobený mozek 4E, když mi to přijde... normální?


Prostě jsi špatně přepólovaná. Ale neboj, pár let hraní DrD 2 to určitě napraví a budeš jako rybička. :-p

EDIT: Dalcor. Ano, základní 4e Rogue je dost omezený. Ale vezmi si elfa + feat a voilá, už stříliš z luku. Wizardi si časem uvědomili, že to trochu přepískli, takže to v dalších rozšířeních vykompenzovali. (Ano, taky jsem nad 4e roguem ze začátku skřípal zuby a zamáčkl slzu nad svým Billy Ostroočkem ze 3e.)
Autorská citace #49
22.8.2011 13:05 - Colombo
Tak, co jsem se tak lehce díval na povolání a featy, tak jsou holt některé optimální kombinace a některé suboptimální, které jsou přiměřeně zvládnout (aniž by se z postavy stal super zabiják jako u optimálních kombinací) jen se značným zaměřením a za vysokou cenu v podobě featů. Například s tím vrhem, nenašel jsem povolání, které by mělo stejné bonusy jako npř. hrana na střelbu lukem. Takže, ačkoliv se zaměřím na maximální vrh, vždycky budu na tom hůře, než hrana, který si tam dá 1-2 featy.

Tedy ano, připadá-li vám to normální, máte mozek příliš přizpůsobený oné hře.

Nebo mi holt něco uniká.

Vysvětlení v podobé prestižek nebo dodatečných povolání v spešl příručkách neberu.
Autorská citace #50
22.8.2011 13:08 - noir
Colombo: Seaker, thief, rogue. Ale dělají trošku jiné věci, než ranger. (Pokud mluvíš o 4e). Ten Seaker třeba způsobí, že cíl ochrne, otráví ho a zpomalí. Rogue zase pálí tak, že si ho oběť nemá moc šanci všimnout. Kde je problém?
Autorská citace #51
22.8.2011 13:12 - Colombo
Noir: 4e jsem zatím nečetl, mluvil jsem o Pathfinderovi.
Autorská citace #52
22.8.2011 13:14 - alef0
Píše:
Ale neboj, pár let hraní DrD 2 to určitě napraví a budeš jako rybička. :-p

True, true, odkedy hrávam DrD2, je moje prádlo čisté a voňavé a moja myseľ svieža!
Autorská citace #53
22.8.2011 13:15 - noir
Colombo: Aha, tak to nejsem sto reagovat na 100 procent...
Autorská citace #54
22.8.2011 13:19 - Colombo
noir: ale já bych na tom neviděl nic divného. Mozek se přirozeně přizpůsobuje stylu hry, nachází ideální kombinace, přizpůsobuje se systémovému settingu. Stejně tak se mozek přizpůsobuje matematickým postupům a jiné, které jsou v rozporu s jeho vnitřní vytvořenou logikou ignoruje a ani ho třeba nenapadnou. Tak nevím, co se tomu tak bráníte, opovržlivě o tom mluvíte a děláte si z toho srandu?
Autorská citace #55
22.8.2011 13:29 - noir
Colombo: To byla asi na Alnaga, ne? Moje odpověď je: já se měnit a přepólovávat musím každý den-pořád narážím na nové věci, které mě mučí svou obtížností. Tak aspoň ve svém volném čase, bych rád, kdybych to nemusel řešit.
Autorská citace #56
22.8.2011 13:41 - Alnag
Colombo: Už ani žertovat se tu nesmí. Ach jo. :(
Autorská citace #57
22.8.2011 14:07 - Dalcor
Colombo, k tomus došel jak, resp co máš na mysli?
Podle mě nebudeš mít rozdíl ve střelbě a vrhu. Všechny featy na střelné zbraně /projectile/ platí i na vrhací /thrown/ - je to na ranged weapons a to co je považováno za ranged jsou projectile a thrown weapons.


Právě že pathfinder se snaží vyrovnávat druhy útoků, příkladem deadly aim je totéž jako power attack akorát pro vrh/střelbu.
Autorská citace #58
22.8.2011 14:22 - Colombo
ah, ono se to jen jmenuje blbě "archery"
Autorská citace #60
22.8.2011 14:37 - Gurney
Jen tak btw...
Dalcor píše:
Proste jsem pripraven do predu, pravda je ze delat ad hoc NPC in game je trochu problem, to priznat musim. Ale hraju momentalne Adventure Path.

a
Dalcor píše:
Poprve hraju na vyssi nez 5 urovni a nikdy jsem nemel problem pripravit NPC.Abych vedel co bude delat co bude umet a tak. Je to o lenosti.

...tohle je poměrně důležitá poznámka. Pokud hraješ dle předpřipravených dobrodružství nebo ti nevadí se pečlivě připravovat dopředu, je pro tebe PF super. Pokud, tě ale baví připravovat dobrodružství vlastní, obvykle na to máš tak půl hoďky před hrou a dost velkou část hry stavíš na tom, že za běhu vymýšlíš reakce NPC a jejich případné protiakce, už je to něco jiného. Všechny ty drobnosti, na které se musíš kouknout do knihy, protože je zrovna teď, zcela nepředvídatelně potřebuješ, ti začnou hru strašlivě zpomalovat (tedy pokud už nemáš systém tak nabiflovaný a zažitý a že pravidla ani nepotřebuješ).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080703020095825 secREMOTE_IP: 54.160.243.44