Pravidla

Dalcor
9.3.2012 22:06
Stempunk RPG
Narazil jste někdo na zajímavé Steampunkové (či jiné deriváty jako dieselpunk) RPG? Nejlépe v d20? Prošel jsem Midgard, Iron Kingdoms, d20 Modern/Past/, Cadwallon a hledám inspiraci především na craftovací povolání (tedy vyrábění clockworků, gadgetů a blend magie a technologie/.

Tyjo, můžu vyučovat czenglish ;-)

Byl jsem požádán abych vedl v Pathfinder RPG steampunk a momentálně si na to tvořím Adventure Path a tedy i characters players guide. Takže prostě mě zajímá inpirace.
Autorská citace #1
9.3.2012 22:36 - Jarik
Na Steampunk jsem narazil jen pri hrani GURPS-Steampunk, a pak pri hrani Call of Cthulhu (a to je i v d20 systemu).

Vic ti asi neporadim :(
Autorská citace #2
9.3.2012 22:43 - ShadoWWW
Nepočítá se mezi steampunk i Ebberon?
Autorská citace #3
9.3.2012 22:45 - night of triumphator
Pathfinder ma nejaky ofiko steampunk setting ci upravu pravidel? To by me celkem lakalo. Ja k tomu nasel jen par odstavcu v Game Mastery guide (i kdyz jsem po tom nejak extra nepatral) .
Autorská citace #4
9.3.2012 22:47 - crowen
Clockwork & Chivalry alebo Airship pirates, ale necital som ani jedno.

Mozno trochu Pribehy imperia a ich automatoni.

Alebo tato diskusia
Autorská citace #5
10.3.2012 00:14 - alef0
Píše:
Nepočítá se mezi steampunk i Ebberon?

Vždy, keď niekto preklepne Eberron ako Ebberon, boh stvorí komára :-)

Je tam artificer (v 3.5ke), ale to nie je klasický steampunk, len elementy steampunku v režime mágie D&D. Ale môžeš sa na to pozrieť, ten artificer je skvelý, len budeš musieť veľa vecí prispôsobiť.
Autorská citace #6
10.3.2012 02:35 - Vojtěch
Zkusil jsem profiltrovat Paizo shop

Jinak by neco mohlo být v Zeitgeistu, ale mechaniky jsem tam neviděl myslím (ale jen jsem to prolistoval a ani ne celé).

Taky tady je myslím pár nevím jak moc odzkoušených nápadů. Podívej se po konverzích artificera, třeba se ti to hodí.

Jinak by se možná taky dal použít mimo Eberronských Artificerů také Gond z Forgotten Realms - třeba Techsmith (str. 207 Faiths and Pantheons), nebo Efigy Master (str. 30 Complete Arcane). Jinak Bestiary 3 pro Pathfinder má natahovací clockwork construkty a Ultimate Magic pravidla pro modifikování constructů pro castery obecně.
Autorská citace #7
10.3.2012 14:28 - Dalcor
Eberron steampunk rozhodně není. Základem steampunku je to že pára se stává hnacím produktem doby.
Díky za rady, mrknu se na to.
Call of Ctulhu chybí to nejzákaldnější co momentálně na steampunku potřebuji - tedy craftovací povolání. Tudíž jsem vzal Dragonlance: War of the Lance a přepracuji Mastera. Ten nahradí i povolání barda, které se mi do konceptu nehodí. Vůbec všechna ta low magická povolení se mi líbí a asi je s pořádnou revitalizací přepracuji.

Představa je Master Craftsmen, který si dělá clockworky, tedy získá abilitu Clockwork Companion (jako Wizardův přítelíček), nebo Golem Maker a získá něco jako summonerův Eidolon, s tím že tento Master ztratí naopak možnost vyrábět předměty. (další možnosti jsou naphta a blackpowder strom dovedností).
Master Proffesional bude doplněn na (štábního) důstojníka a pilota vzducholodi(další návrhy mě zajímají, jako kapitán ponorky či parníku.
Master Performer, zcela nahradí barda a dostane více variabilní knacky.
Master Sage pak převezme schopnosti Pathfindera.
Přepracování bude především v tom že Master musí dostat "Craftsmans Inventions, Performers performance :-), Proffesionalls Skills, a Sages Wisdom"... Pracovní názvy samozřejmě.

Konečně také lehce přepracuji tvorbu postavy, kde zatím je hratelná rasa pouze lidé (později se přidají další rasy, až se s nimi lidé střetnou), každá se svým specifickým přístupem k technologii (elfí technomanceři a artficeři, trpasličí tankisti). z d20 modern použiju rozhodně Occupation, kromě rasy pak bude ještě rozhodovat původ - hráč si vybere jestli pro svou postavu zvolí bonusy dané jeho rasou, či státem z jakého pochází.
Přidám Knowledges a zcela je oddělím od skills, společně s Professions - tj každé povolání bude dostávat stejný počet skills a knowledge pointů. S tím že podle původu a rasy, či oblíbeného povolání bude dostávat bonusové skill pointy a knowledge pointů. Tj každá postava bude mít stejný potenciál se učit, některá povolání k tomu však přímo nabádají.
Nejsem si ještě zcela jist, jak to bdue s HP - zde jsem totiž přemýšlel že dám všem d8 a oblíbené povolání jim pak HP bude u oblíbeného povolání zvedat. Předpokládám také, že Původ lehce zvedne bonusy za oblíbené povolání. Například šlechtic z Prektomu (pracovní název) má větší sklony vstoupit do církve či se stát důstojníkem, místo třeba +1 ke skillu dostane automaticky +1 ke skil pointům a každý druhý level +1 k knowledge religion se specialiací na Andělské ochránce.

No a pak drobná mechanika jménem Charakterizace, která umožní vyměnit si class skilly, nebo si vzít nový class skill, či specializaci na skill (z AGOTU, ale s bonusem +3, místo +1). A na 6./12/18/ úrovni dostane postava heroic Moment, nějký ultimátní "Finishing Move" který bude mco použít za Heroic Pointy a který by měl reflektovat to co postava v předchozích hrách udělala. (typu One Shot, One Kill pro Gunslingera, kdy gunslinger automaticky dává kritický zásah (a to i imunním na kritické zásahy).

Zvednu sice Power Level, ale zlepším kustomizaci postav. Pak to otestuji, zjistím že to je na nic... a budu hrt zase normální PFRPG
Autorská citace #8
10.3.2012 14:56 - Vojtěch
Eberron sice není steampunk, ale nahradit spoutaného lightning elementála parním kotlem zase není takový problém ;)
Autorská citace #9
10.3.2012 15:17 - Dalcor
no to jo toto
Autorská citace #10
10.3.2012 15:26 - pipux
Trochu mimo téma: 19. století se mj. dá označit za století revolucí energetického využití - od masového rozšíření parních strojů na začátku století až k ovládnutí elektřiny na konci století.

Pro pohádky z období parní revoluce tu máme pojem Steampunk.
Existuje i nějaký název, téma, motiv či dokonce i RPG z doby revoluce elektřiny? Něco v duchu atmosféry:

Lighting rev.
Tesla tower.

Autorská citace #11
10.3.2012 18:16 - Fibriso
Pokud chceš Comics tak Girl genius
Autorská citace #12
10.3.2012 18:45 - Colombo
To není tak úplně steampunk. Dokonce bych si dovolil říct, že to vůbec není steampunk.
Autorská citace #13
10.3.2012 19:47 - Vojtěch
Tady by se asi hodilo nadhodit jak si Dalcor představuje steampunk, abychom se o tom pak mohli porafat, zda mu to de definice ještě sedne, nebo už ne :D

Jinak spousta kouzel by se dala taky předělat do více zapadající podoby. Třeba summon monster by mohl fungovat jako že charakter bude mít něco jako vajíčko na klíček, které se po natažení a mrštění na zem rozloží na něco jako Modrona z planescape, který bude mít statistiky jako potvora, kterou bys normálně vyvolával. Případně haste a podobné koniny by mohly vypadat jako nějaká udělátka, co má celá družinka na sobě - kříženec budíku, pipety, injekce atd. který dokáže vstříknout kombinaci chemikálií. Caster od toho pak má jen dálkový ovladač (anténa, natočit dynamo a zatáhnout splachovátko - Tajemný hrad v Karpatech náš vzor). Myslím, že i kdyby bylo cílem vyhnout se casterovi, tak by se daly pravidla pro tvorbu svitků a lektvarů zneužít pro tvorbu všelikých hejblat.
Autorská citace #14
11.3.2012 13:57 - Dalcor
Ona definice steampunku je celkem jednoznačná. Magie nahrazená, či nahrazovaná párou. Technomancie (tedy magie pohánějící stroje) je trošku jiný žánr.
Lidský svět sice magii má (omezenou pouze na Wizardy kde to je následkem studia) a na Kněze /grantována bohy/.

v rámci hry, postavy odhalí že lidská historie starého kontinentu je postavena na hodně vratkých nohou vyhlazení původních obyvatel, kteří nakonec opustili starý kontinent a vydali se na jiný světadíl. Lid se sice naučili základní magii, kterou mohli postavit proti elfým čarodějům a gnomím iluzionistům, ale tato magie vždy fungovala jako ochrana technologií, kterou přinesli luciferánští vědci (andělská církev připomíná spíše Demon the Fallen či knihu Rozsévač větru). Elfové pak seslali celosvětové Geas či chcete li Mythal, kdy na ně lidstvo zapomnělo, agenti šerého dvora pak ničili lidské archivy. Jenže jak to tak jde - lidé nakonec objevili letouny lehčí než vzduch a čirou náhodou (za pomoci démonů) překonali středozemní oceán.
Nevyhnutelně se tedy schyluje k boji technomancerů (staré rasy fungují jako Eberron) oproti tvrdé technologii. Jenže starý kontinent se stále ještě vzpamatovává z válek o nezávislost a nevraživosti luciferánské a michaelitské církve.

(nejedná se o alternativní historii, starý a nový svět jsou logické názvy)
Autorská citace #15
11.3.2012 14:47 - Vojtěch
Zní to zajímavě! Hmm... myslím, že zrovna prepared caster by v takovém prostředí jako geniální mechanik fungoval, kdyby se zavedlo pár změn, jako treba že kouzla by měla dosahy podle dohozu, dostrelu pušky/granátometu. Jen by to chtelo zatrhnout nějaká kouzla, jako teleport a extradimenzionální paláce, ale jinak... Za málo prace hodně muziky. U spontaneous by to vyžadovalo srozumění s tím, ze u sebe tahají spoustu krámů, ze kterých dokážou vyhrabat pár zvláštních receptů, které umí. Záměnou Eschew Materials za Skill Focus, nebo Spell Focus (Aehm, Technology Expertise) by se vytvořil Tech-Savant, v určitém směru geniální člověk, který ale postrádá znalosti opravdového učence (a díky vedení evidence materiálů si věc z prstu nevycucá). Dokonce i božskou magii by mohlo jít nahrazovat technikou v tomhle směru.
Autorská citace #16
11.3.2012 16:07 - Dalcor
Přiznám se že čisté nahrazení mě tak úplně neláká, magická povolání prostě nebudou...

Jediné na co narážím je vytvořit pathfinderský systém Class dovedností pro převzatá povolání. Například Crafters Inventions.

Mám nápad určitých stromů:
Clockwork Animus: vyrábíš automatony (Bubo anyone?) začneš malým špionážním strojkem, clockword companionem, clockwork vojáky, a tak. Jenže to aby sebou nosil tuny mědi...
Clockworkové itemy: vyrábí protézy, ortézy, náhrady... prostě si na ruku nasadíš clockworkové rukavice a najednou máš Gauntlets of Ogre's Power

Mistr zbrojíř: dává zbrojím a zbraním "magické" schopnosti. Keen, Flaming, Thundering, Vorpal, Fortifing. Pomocí technologie.

Jenže tak by se dalo pokračovat do nekonečna.

(BTW Zeitgeist je takový počátek parní revoluce, moji hráči chtějí být trochu dál)
Autorská citace #17
11.3.2012 16:13 - Dalcor
Je někde Artificer z Eberronu v SRD formátu? At to nemusím přepisovat, ten pathfidnerskej z Tome of Secret je trochu divný.
Autorská citace #18
11.3.2012 16:40 - Vojtěch
V SRD asi ne, ale zkus se prohrabat těmi konverzemi na Paizo fórech. Mohl by tam být už upravený...
Autorská citace #19
14.3.2012 16:26 - crowen
Autorská citace #20
24.3.2012 12:10 - Vojtěch
Hele, je to spíš westernový komix, ale taky fajn mix magie a techniky 19. století.

Next Town Over

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091293096542358 secREMOTE_IP: 44.193.80.126