Pravidla

hadrian
11.2.2013 09:49
Optimalizace v dnd 4e
Chci se zeptat. Byla by tady chuť psát si o "optimalizaci" v dnd 4e? (Ano, powergamer alert!).

Myslím tím, že jestli tady existují takoví, kteří 4e hrají a mají zkušenost s fungováním různých "vychytávek" a mohou mít odlišný názor od optimalizačních fór na wizardech. Pokud by tedy byli lidé ochotní o tom psát, bylo by fajn mít takovou diskusi.

Máte nějaké zkušenosti? Používáte nějaké vychytávky? Kritika takovéhoto přístupu? Sem s tím.

Respektive pokud jo, tak se ptám, co si myslíte že je lepší pro obránce:
1) feat "Psychic lock" v kombinaci se zbraní "Gythianki silver weapon" pro konstantní -2 k zásahu zasažených nepřátel.
2) feat "Mark of Warding" v kombinaci řekněme se zbraní "Weapon of Defence" pro konstantní miniaturní resistenci a zvýšení zájmu omarkovaných nepřátel o obránce.

Konkrétněji: obrany předpokládejme vysoký.

Osobně jsem maličko víc nakloněn variantě 2 a to z důvodu, že penalizace nepřátel variantou 1) předpokládá dostat se k nim a trefit je, kdežto varianta 2 sice nechrání mě, ale za to je "jistější", nepotřebuji trefit. Zvlášť když obrany u obránce bývají v průměru vyšší než u zbytku družinky...

Je diskuse o op. přínosná?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Anozáporné bodyneutrální postojkladné body2
Autorská citace #61
31.3.2016 20:04 - Babaj
zase na druhou stranu - my ted hrajmee v podtemnu a ja mam postavu jen s normal videnim :-)) pro mne to bude aspon mensi strach ze tmy :-))
nez se ze mne do par dnu nestane Slaad :-))
Autorská citace #62
1.4.2016 09:12 - Merlin
Babaj píše:
tak jak jsem pobral pravidla... status invisible neznamenal ze clovek je neviditelny.. ale ze ma parametry jako neviditelny


Je hnuska (a ne jedna), která má neskutečný bonusy k útoku když je "neviditelná". děsivý dmg+ condice. Do stavu "neviditelnosti" se dostává za standartní akci a po útoku jí končí. Musí vynaložit další standardku, aby se zase stal neviditelný a mohl dělat brutal dmg.
V tvé pojetí mu stačí stát ve tmě, případně mít poskoka, který na něj sesílá mlhu (cokoliv co dělá TC). Hnusku to nestojí žádnou akci, je podle tvé definice pořád neviditelná a neplýtvá akci na zneviditelnění. /// za brutal dmg lze dodat jakoukoliv jinou schopnost, kterou hnusky dostávají z neviditelnosti (ta je tam přímo uvedena, není tam uvedeno, když má hnuska TC).
Jiné hnusky mají napsáno: když ji nemůže cíl vidět (takže to autoři jasně rozlišují...když ji nemůžete vidět a když je neviditelná)

Edit: a třeba taková bludička má napsáno, že když je neviditelná, nemůže útočit. :) chudáček. Má sice darkvision, ale je jí naprd, protože ve tmě stejně nezaútočí :)
Autorská citace #63
1.4.2016 10:46 - Babaj
v pohode.. kdyz si do tmy nebo cehokoliv co dela TC vnesu trochu viditelnosti. tak se s tim umim stotoznit... ja uz se tim nijak nezabiram :-) nstavil jsem si to jako fakt :-)
Autorská citace #64
1.4.2016 13:52 - hadrian
Neviditelnost neznamená, že postava neví, kde je neviditelný nepřítel (existují i jiné smysly, např sluch, čich atd.). Postava "ví" na kterém poli je neviditelný nepřítel, má jen postih -5 k zásahu. Teprve stav "hide" dává to, co si běžně představujeme pod pojmem neviditelnost - tedy postava neví, kde na kterém čtverci je nepřítel v hidu.

TC- dává neviditelnost (ne hide) proti těm, kteřáí nemají speciální vidění. Proto TC nedává vždy a proti všem neviditelnost.

Tohle všechno už tu někteří postovali a v 4e to tak prostě je, jen se mi nechce hledat přesné strany a definice. ;)
Autorská citace #65
1.4.2016 15:31 - Rytíř
Tak sem sem byl poslán :)
A omlouvám se předem, ale četl jsem jen první a poslední posty.. je toho moc. Pokud tvrdíte že Neviditelnost a TC nejsou jedno a totéž, jak jste se vypořádali s konstatováním, co je v citovaných pravidlech:

Invisibility
A variety of powers and other effects can turn a creature invisible, effectively giving it total concealment.

Neboli, neviditelnost vám ve skutečnosti prostě a jednoduše dá totální zakrytí. nebo jak se tomu nadává. Přijde mi to popravdě i dost logický teda.. ale tak chápu, že vnášet selský rozum do pravidel je nebezpečné.
Nicméně tohle mi tam jasně to rovnítko dává.
Jinak v těch dalších odstavcích není nikde nic, co by toto vylučovalo, dá se to pojmout obojím způsobem.. jen tahle věta to upřesňuje na jednoznačnou věc.
Autorská citace #66
1.4.2016 15:42 - Shako
Na DnD 4e pravidla občas nefunguje ani doslovný výklad pravidel, ani selský rozum.

Jen mě překvapuje, že to ještě nikdo negooglil na anglických webech...
Autorská citace #67
1.4.2016 15:50 - Aegnor
Rytíři, to ti tam dává implikaci, ne rovnítko. (Psal jsem to tady, ale nečetl jsi, v pohodě)
Invisibility => Total Concealment
Total concealment !=> Invisibility

(to, že jsem Invisible znamená, že se na mě aplikují pravidla Total Concealmentu. To, že jsem v Total Concealmentu mi nedává automaticky neviditelnost.)
Autorská citace #68
1.4.2016 15:55 - LZJ
DnD 4e už jsem dlouho nehrál. Ale v těch citacích jasně vidím implikaci: Neviditelný -> má Total concealment. Tedy z pravidel nevyplývá ani ekvivalence (Neviditelný = Total concealment) ani obrácená implikace (Má Total concealment -> Neviditelný), i když prakticky se to bude dost podobat (-5 při útoku na někoho, koho nevidím, on má zase výhodu).
Skoro bych řekl, že zrovna tady by selský rozum mohl docela fungovat :-)
EDIT: Aegnor mě předběhl :-)
Autorská citace #69
4.4.2016 11:31 - Rytíř
Jo takle, vám jde o ten statut? já myslel že o bonusy/postihy :)
Ohledně statutu ano, tam implikace není.
Stran postihů si myslim, že je uplně fuk, jestli jste neviditelný nebo ve tmě - pořád je -5 při útoku na vás, pokud dotyčný neověří Vnímání s postihem -10 tak neví ani na jakém poli přesně stojíte a konečně máte bojovou výhodu při útoku na toho, kdo vás nevidí.
Autorská citace #70
4.4.2016 11:44 - Babaj
Ano spravne slo o statut
An invisible creature can take advantage of several benefits.
It can’t be seen by normal forms of vision.
It has total concealment against any enemy that can’t see it.
It has combat advantage against any enemy that can’t see it (but it still has to be able to see the enemy).
It doesn’t provoke opportunity attacks from enemies that can’t see it.

Bohuzel se tady dopidilo ze tomu neni a ani tech -10 tam neprorves.. protoze TC nedava stav Blinded :-))(jen nektere powery umi tmu s blinded)

takze by jsi overoval stealth proti pasivu perception ,, nebo za minorku aktivne ..a to jeste jen pokud by ten dotycnej byl invisible.. coz vlastne neni, takze akorat, kdyz ho vidis blbe zacilis , pole pod nim :-) je to tam proste ted trochu zase reseny pohlazenim praveho ucha levou rukou pres hlavu :-)


Podle toho jak jsem si to predtavoval drive by to fungoalo jak rytiri rikas :-)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.34553289413452 secREMOTE_IP: 34.204.179.0