Pravidla

Hadati
27.2.2013 13:23
Útok oslepeného protivníka
Co se stane, když oslepíte postavu a pak ji posunete slidem? Ví ta postava, kam byla posunuta a může tedy zaútočit na čtverec, kde předpokládá, že stále stojí nepřítel? Nebo takový slide automaticky zamotá postavě hlavu, takže i posun o jeden čtverec znamená, že si musí házet na percepci, aby určila, kde nepřítel stojí?
Autorská citace #1
27.2.2013 13:47 - hadrian
Předpokládám, že píšeš o dnd 4e. Pak oslepená postava dle pravidel vždy ví, kde je nepřítel (má i jiné smysly než zrak a prostorová orientace v to taky lze pořítat). Má postih -5 k zásahu a to je vše (protivník postavy je pro ni "neviditelný", ale ne "skrytý").
Pouze pokud je protivník "skrytý", tak oslepená postava neví, na kterím místě (rozuměj čtverci) se nachází.

Doporučuji k tomu přečíst kapitolu v dovekdnostech k plížení, co to znamená "skrytí".

A myslím, že tohle patří spíš do debaty o 4e, než kvůli jednomu dotazu zakládat diskusi...
Autorská citace #2
27.2.2013 13:49 - Hadati
Omlouvám se, teprve se tu snažím zorientovat. Ano, jedná se o dnd 4E. Díky za zodpovězení dotazu.
Autorská citace #3
27.2.2013 14:05 - sirien
Hadati: Nic moc se neděje, jedna diskuse navíc nikoho nezabije (a když, tak to bude fakt awesomely cool story - ta mediální publicita... hm...)

Kdybys měl nějaké delší problémy s orientací tak mi kdyžtak klidně ozvi skrz soukromou zprávu, zkusím případně pomoct jak to jen půjde
Autorská citace #4
27.2.2013 14:12 - hadrian
Hadati: netřeba se omlouvat. Sám sem tu chvilku. Každopádně sem jouda, měl sem ti postnout odkaz na tu diskuzi a ne jen poučovat, tady je: Diskuze o překladu dnd 4e.
Autorská citace #5
27.2.2013 16:02 - Nerhinn
hadrian: To je diskuse o překladu, diskuse o pravidlech je zde: Dungeons & Dragons 4e (II) :)
Autorská citace #6
27.2.2013 16:42 - hadrian
*self facepalm*
Autorská citace #7
27.2.2013 16:59 - Fibriso
Dle pravidel: ví to přesně a má pouze -5 na útok

dle selského rozumu: ví prd, a máchá na prázdno, teoreticky by se mohla o ten jeden čtverec vrátit a máchnout.

Celkový závěr: Dle DM
Autorská citace #8
28.2.2013 07:18 - Me-dea
Fibriso dovolím si nesouhlasit.

Takový protivník vydává zvuky a orientační smysl ti snadno napoví, odkud ty zvuky asi tak jdou. Když zavřeš oči, tvůj mozek se mnohem více soustředí na ostatní smysly. Na střední škole jsem znala jednoho slepého pána a ten vždy věděl kde kdo stojí. A ten dokonce zmiňoval, že nějaký jeho známý, taky slepec, dělá historický šerm (!!!). Kůže vnímá vlny vzduchu, když se někdo pohybuje v tvé blízkosti. Mimoto, a teď nechci rozebírat jak moc je to nerealistické, v nejednom filmu uvidíš bojovat slepého a vyhrát (a nezapomeň, že 4e D&D je high-fantasy kde i "obyčejný" válečník umí božské kousky). Každopádně zrak je sice asi nejdůležitější z lidských smyslů (možná vyjma smyslu pro humor) ale dá se bojovat i bez něj.

... má pouze -5 na útok ?!? Postih -5, který sníží tvou šanci na zásah z nějakých běžných 60% (základ bez party bonusů) na 35% se sice může zdát malý, ale odpovídá onomu hrdinskému high-fantasy pojetí D&D 4e. A stejně povede k tomu, že budeš muset spoléhat spíš na powery s miss-damage, protože při 35% šanci na zásah budeš míjet fakt hodně. Nedejbože, když budeš bojovat proti silnějšímu protivníkovi (určenému pro vyšší lvl) nebo nebudeš mít dobře optimalizovanou postavu. Pak se snadno dostaneš klidně i na 15%. A v takovém případě poměrně jistě a rychle zemřeš (pár kol to trvat bude, ale když budeš neustále míjet ...). Ne že by v D&D 4e byla smrt zas tak velký problém.

Z čeho přesně vychází tvůj selský rozum?
Autorská citace #9
28.2.2013 10:42 - Fibriso
Me-dea: samozřejmě, máš v tomto ohledu pravdu. To že je někdo slepý (dlouhodobě) z něj nedělá bezmocnou trosku a s 95% věcí se zcela vyrovná .
Já jsem měl spíš na mysli situaci, kdy "normální" hrdina je náhle uprostřed bitvy oslepen. to je pak zcela jiná situace.
-5 je dost malé číslo, pathfinder to má přes 50/50 hodem k obyčejnému hodu plus dalších 5 postihů.
Autorská citace #10
28.2.2013 11:16 - Me-dea
Řešíme 2 věci:

a) Jestli je postava schopna vědět že je někde (a bavíme se o vzdálenosti cca do 1,5 metru od postavy) nějaký protivník když je oslepena. Já tvrdím že ano, ty že ne.

b) Jak velkou by měla taková postava mít šanci onoho protivníka zasáhnout. A tady tvrdím, že postih -5 je vzhledem k žánru systému vhodný. Pathfinder mi nepříjde tak super-hrdinský, tedy je víc přízemní než 4e. Ohledně plus dalších 5 postihů, ve 4e máš taky za oslepení mnohem víc věcí než jen -5. Přímo z překladu:

• Nevidíš. To znamená, že všechny tvé cíle mají vůči tobě úplný zákryt.
• Máš postih −10 na ověření Vnímání.
• Poskytuješ bojovou výhodu.
• Nemůžeš obstupovat.
• Nemůžeš získat bojovou výhodu.

A dovolím si tvrdit, že ty poslední 3 věci mají zhlediska taktických bojů 4e mnohem větší význam, než tvá šance na zásah, protože to ovlivní i ostatní hráče.

V Pathfinderu máš 50% miss chanci, což je stejné, jakobys měl z 60% -> 30%, tedy je to ve skutečnosti jen o malinko horší.
Autorská citace #11
28.2.2013 14:53 - Fibriso
aha, tak to jo. vědět kde se nacházela je celkem logické, (pokud se tedy nepřesunula).
do detailů jestli se přesunula, jak to oslepená postava pozna, jestli to uslyší v bitevní vřave (pokud tedy není protivník sám) a další věci bych raději neřešil

Ale je fakt že ty poslední 3 věci jsou v 4E poměrně důležité, staví na tom a padá spousta vlastností, takže to bych nerozpitvával.
pathfinderu to je taky poměrně důležité (poskytování výhody a flanku), ale zase ne tak kritické, takže tam je to oštřeno trošičku jinak...
Konkrétně budu jmenovat, aby kdyžtak byl názor:

• -2 penalty to AC
• Flatfooted (tj zádna DEX do AC) a poskytuje výhodu a nemůže delat příležitostné útoky
• -4 na STR a DEX oveření skillů
• totální zákryt - 50% šance na minutí (oblíbená 1d2 :D)
• DC 10 Akrobacie, když se pohybuje více jak poloviční rychlostí
• Všechny Ověření skillů jež jsou závislé na zraku automaticky selžou (tohle předpokládám platí i pro 4E (a nejen pro ni)

zajímavé je, že nikde není uvedeno, že nemůže Flankovat (obstupovat), takže asi může... (přijde mi to trošku zvláštní, ale na druhou stranu i logické - nepřítel tě vidí a musí si na tebe stále dávat pozor a počítat s tebou, pokud stojíš vedle něj, i když ty jeho nevidíš.)

Stejně, platí pravidlo č.1: "GM ma vždy pravdu" a pokud si tam něco přidá či ubere, my můžeme jen smutně koukat :p (a nebo umřít a pak koukat ještě smutněji)
Autorská citace #12
1.3.2013 00:09 - Vojtěch
Pokud by šlo o Pathfinder, tak pán ze školy by asi měl feat Blind-Fight, který umožňuje ignorovat těch 50 % miss. Nevím ale, jak je to v 4E, jestli to tam nějak řeší.
Autorská citace #13
1.3.2013 08:20 - Naoki
Blind-Fight je i v 4e, jen nevím jaké dává bonusy.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.18269205093384 secREMOTE_IP: 18.208.159.25