Pravidla

Harug
3.7.2013 09:34
Poradna pro Haruga DnD 4e
Takže;
Už jsem tu založil několik topiců s dotazy na pravidla DnD 4e, protože moje dvě družinky které másteruji na ně přecházejí. Chci tomu dát trochu nějaký řád a ne tvořit specifické diskuze pro každý dotaz. Všem kteří mi zde poradí budu (a jsem) velmi vděčen!

A rovnou zde dotaz 1;

Jde o kombinaci schopností Warlorda "create target" a Opening Shove. Pokud je protivník pod vlivem create target a je popostrčen Opening shove ke strikerovi, vychází že striker by měl na něj učinit dva základní útoky. Jeden spuštěný Create targetem a druhý opening shove.
Zároveň se k tomu pojí dotaz - kolik příležitostných útoků a kolik volných útoků smí učinit postava během jednoho tahu a jak vyřešit když v jeden okamžik získá dva spouštěče?
Autorská citace #1
3.7.2013 12:27 - Me-dea
Přímo z Players Handbook; Opportunity Attack str. 290:

One per Combatant’s Turn: You can take only one opportunity action during another combatant’s turn, but you can take any number during a round.

Tedy max 1 příležitostná akce za tah, libovolněkrát za kolo.
Autorská citace #2
3.7.2013 12:34 - Harug
Takže pokud tato kombinace produkuje jeden příležitostný a jeden volný útok, smí onen striker použít oba, chápu to dobře?
Autorská citace #3
3.7.2013 13:54 - Me-dea
Zkráceně: ano.

Delší verze: PH 267 Free Action: Free actions take almost no time or effort. You can take as many free actions as you want during your or another combatant’s turn. The DM can restrict the number of free actions in a turn. Examples: speaking a few sentences, dropping a held item, letting go of a grabbed enemy.

Volných akcí můžeš kolik chceš a kdy chceš (ale rozumně).
Autorská citace #4
3.7.2013 14:01 - noir
Me-dea: Ne. Už tři roky ne...
Free Action: Free actionstake almost no time or
effort. You can take as many free actions as you
want during your or another combatant’sturn.
There is an exception to thatrule:Acreature can
take a free action to use an attack power only once
perturn.Creatures don’t normally have attack
powersthat can be used asfree actions, butsome
powers and other effects grantthe ability to use
an attack power(usually a basic attack) as a free
action. For example, a character might have two
different abilitiesthatlet him or her make a melee
basic attack as a free action when theirrespective
triggers occur. If both abilities are triggered on the
same turn,the character can make only one of the
melee basic attacks during thatturn.
Autorská citace #6
3.7.2013 14:02 - noir
sorry ten formát, je to z červencových errat z roku 2010, brzo to bude výročí :)
http://www.wizards.com/dnd/files/UpdateJuly2010.pdf
Autorská citace #7
3.7.2013 14:06 - Me-dea
Noire, takže když z toho vyfiltruji ten balast o obludách, tak: Volných akcí můžeš kolik chceš ale jen 1 volný útok za tah.

Add: Jak je to přesně u toho Opening shove? Když se tam píše jen, že cíl - alík provede melee basic attack, tak se to bere jako free akce cíle, že jo? A nebo je to jako součást té Standart co provádí Warlord a cíl - alík ve skutečnosti žádnou akci neprovádí?

Add 2: Tak jsem trochu googlila a myslím si, že Opening shove není akcí cíle ale warlorda, která nutí cíl k shiftu nebo útoku. Vážně si nemyslím, že je to z hlediska pravidel akcí cíle. Protože jinak by tam bylo vysloveně napsáno "or makes a melee basic attack as a free action against the target". Což tam není, je tam jen "or makes a melee basic attack against the target".
Autorská citace #8
3.7.2013 14:23 - Harug
Takže útok strikera, který warlord vyvolá pošťouchnutím cíle za pomocí Opening shove se nebere jako free ani jako příležitostný?
Autorská citace #9
3.7.2013 14:25 - noir
I hráč je creature - takže to pravidlo úplně zk...ilo třeba barbara.

Pokud se u akce neuvádí, jakou akcí co dělá, tak se to neřeší. A tady IMHO opravdu proběhnou útoky dva. Jeden jako oportunita, druhý prostě no-action...
Autorská citace #10
3.7.2013 14:28 - Harug
Děkuji za rady, naše Hexblade bude chrochtat blahem a od BraveLorda zaměřeného na poskytování útoků / chargování se ani nehne :-)
Autorská citace #11
3.7.2013 19:27 - Harug
Dobrá, tohle je spíše otázka pro optimizátory, ale;
Náš BravuraLord se konečně musí trochu zaměřit na nějakou zbraň (resp. chce). Jeho hlavním posláním je poskytovat útoky strikerovi, stát v první řadě (doslova, bo družinka nemá defendera) a trochu chargovat. Váhá jestli jít do těžké čepele a štítu pro namaxování obrany a nebo skrze MC fightera a polearm momentum společně s glaive spoléhat na vysoký dosah zbraně, možnost pushovat jako o život a těžit z toho že ta zbraň "umí" jak ratiště, tak těžké čepele. Mohu požádat o radu, popř. zkušenosti ze hry?
Autorská citace #12
8.7.2013 14:05 - Harug
Tak, další dotaz čistě technického rázu:
Výzva k boji u Bojovníka říká, že pokud někdo označený napadne cíl který není značící válečník, smí onen válečník použít proti cíli základní útok jako okamžité přerušení;
Je ono okamžité přerušení příležitostný útok a bere se tedy na něj vše z featů co se vážně na příležitostné? Přeruší tento útok útočnou akci onoho nepřítele?
Autorská citace #13
8.7.2013 14:49 - ivanivanovic
Nie tento utok nie je OPPORTUNITY ACTION kde patri aj opportunity attack je to skupina IMMEDIATE ACTION.
PH str 268

Přeruší tento útok útočnou akci onoho nepřítele?

Je tam aj popis okamziteho prerusenia.

If an interrupt invalidates a triggering action, that action is lost.
Napriklad, ak tvoj utok sposobi, ze s nepriatelom pohnes a je mimo dosah tak akciu uz nedokonci.
Autorská citace #14
8.7.2013 14:55 - Harug
takže se na výzvu k boji nevztahuje bonus z převahy v boji?
Autorská citace #15
9.7.2013 09:02 - noir
To se samozřejmě vztahuje, když jsou splněny podmínky...
Autorská citace #16
9.7.2013 13:31 - Harug
Jenže výzva k boji reaguje okamžitým přerušením, ne příležitostným útokem. Tak nevím...
Autorská citace #17
9.7.2013 14:10 - noir
Ale převaha v boji (Combat adavantage) se počítá ke všem útokům. Teda pokud není převaha v boji něco jiného než myslím...
Autorská citace #18
9.7.2013 14:17 - Harug
Převaha v boji (Bojovnický znak povolání)
Pro příležitostné útoky získáš bonus rovný tvé opravě Moudrosti.
Pokud nepřítel svým pohybem vyvolá tvůj příležitostný
útok a ty ho zasáhneš, přestane se pohybovat. Pokud mu
stále zůstaly nějaké akce, může je použít na pokračování
v pohybu.
Autorská citace #19
9.7.2013 14:27 - noir
Jo, tak to je jiná převaha v boji. Tak to pak máš pravdu a bonus z něj se nevztahuje k přerušení...

Má to ale logiku: protivníkovi toho, když je blízko bojovníka, opravdu moc nezbývá. Buď pohybem provokuje opportunitu, která ho zbaví té pobybové akce. Anebo zaútočí na spojence, čímž spustí marku. Anebo útočí na fightera, který má nějvyšší obrany v družině a asi i nejvíc životů. Anebo udělá klasický trik "shift+charge" :) - ale to dělají jen zlí DMové...
Autorská citace #20
9.7.2013 14:30 - Blaine
noir píše:
ale to dělají jen zlí DMové...

...kasli, kasli, kasli...
ehm
Ano, jenom zli DMove to delaji. Ale nekdy je to jediny zpusob, jak reagovat na situaci na bojisti.
Autorská citace #21
9.7.2013 14:33 - Harug
Jo, ale pokud má bojovník reach weapon a tu paragon cestu na polearmy, může to stopnout i po shiftnutí o 1 pole, pokud s ním nepřítel před shiftem sousedí. Ale to je už jedno, každopádně díky za odpověď :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076403856277466 secREMOTE_IP: 3.137.218.215