Pravidla

Gurney
23.7.2013 14:42
Shadowrun 5e
Fandové Shadowrunu už pravděpodobně vědí, ostatní mají šanci teď - pátá edice Shadowrunu se blíží, momentálně ve fázi předobjednávek. Je 5e posun kupředu? A hraje vůbec v našich krajích ještě někdo Shadowrun nebo už se o něm jenom akademicky diskutuje?

Oficiální stránky Catalyst Games
Tučné, devadesátistránkové prewiev základní knihy
Skromnější quick-start rules
Autorská citace #1
23.7.2013 15:05 - Shako
Hral a cetl jsem naposled verzi, která byla CZ (2 edice). Asi to az takove prekvapeni neni. Jen neznam nikoho, kdo by hral dlouhodobe Shadowrun.
Autorská citace #2
23.7.2013 15:15 - Nachtrose
Jen pridam, ze core kniha je uz par dni venku jako pdf ( hreje se mi na disku od Day1 ). Jeste jsem ji necetl, nejdrive chci ukoncit kapitolu v DnD4e. Recenze vesmes pochvalne, nazory na forech uz treba tolik ne. Kazdopadne vetsina se shodne, ze to potrebuje errata. Castecne kvuli nejastnostem, castecne kvuli chybam. A taky vysla sbirka starsich misi se staty pro 20A i 5e. Sprawl wilds! se to jmenuje.

A na doplneni jeste pozitri vychazi Shadowrun Returns.
Autorská citace #3
23.7.2013 15:17 - Colombo
a tady to někdo uploadnul na net. Hrůza, co dneska ti lidi neupirátí.
Autorská citace #4
23.7.2013 15:30 - kin
Čtu to, líbí se my to, ale mám k tomu své výhrady.

Ale i tak si to určitě koupím, a budu dle nich hrát. (ano, hrajeme dlouhodobě shadowrun, prokládáme si jím na střídačku fantasy kampaně)
Autorská citace #5
23.7.2013 15:31 - ShadoWWW
No tak na RPGNow je to už od 11. července za $19,99 (jako PDF).
Autorská citace #6
23.7.2013 15:39 - Nachtrose
Colombo: a ten Sprawl Wilds! by nebyl? Na ten moc stesti pri hledani zatim nemam a nejsem si tak jistej, ze si ho chci poridit aniz bych si ho predem prosel.
Autorská citace #7
23.7.2013 16:01 - Gurney
kin píše:
Čtu to, líbí se my to, ale mám k tomu své výhrady.

Pochlub se. Já jsem zatím stihl omrknout jen pár diskuzí a přišlo mi, že komu se líbila čtyřka je z pětky celkem nadšen, ostatní brblají.

Nachtrose píše:
A na doplneni jeste pozitri vychazi Shadowrun Returns.

Vím. Pro mě trochu dilema. Na jedné straně hra ve stylu který se mi fakt líbí a těma dvěma stovkama bych ji rád podpořil, na druhé straně pokud si ji koupím skrz steam, jsem vlastně idiot - místo upirátěné, 100% funkční verze dostanu DRM-ocejchovanou, která navíc přestane fungovat po čtrnácti dnech bez připojení na net a nemůžu ji ani půjčit kámošům (kromě jiného co nemůžu, protože skrz Steam si tu hru spíš pronajímám než kupuju). Ozvlášť vtipné u hry, která je o digitálním světě a vyjebávání s korpy...
Autorská citace #8
23.7.2013 16:07 - Colombo
Nachtrose: Ukázku ze Sprawl Wilds se mi nepodařilo najít. Shadowrun 5 byl asi očekávanější.
Autorská citace #9
23.7.2013 16:08 - Colombo
Gurney: Steam by default DRM není a hromadu her (kde si to vývojáři nevyžádají) můžeš normálně spouštět i bez steamu. EU4 bude taky jen steam only, byla kolem toho právě na tohle téma taky diskuze a vývojáři všechno vysvětlili.
Imho, vždycky si hru pronajímáš. Kupuješ si uživatelskou licenci. A to u veškerého software.
Autorská citace #10
23.7.2013 17:24 - Nachtrose
DRMfree SR:R meli slibenou bakeri, ale ti ji taky nedostanou. Protoze asi v polovine vyvoje prisel Microsoft ( aktualni vlastnik licence nebo prav nebo neco takove ), zacal se ohanet pravniky a to DRM si proste vynutil.
Autorská citace #11
23.7.2013 21:48 - Nachtrose
Takova pitoma otazka, ale jak nejak smysluplne a vystizne prelozit "Chummer"?
Autorská citace #12
23.7.2013 21:53 - noir
IMHO něco jako "kámo" nebo "kemo"...
Autorská citace #13
23.7.2013 22:11 - Alnag
Nebo "čéče".
Autorská citace #15
24.7.2013 08:24 - kin
Gurney: No vlastnim a hrál jsem jak 2ku tak 4ku, a obě se mi líbili.

Co se mi tam líbí:
je to moderní jako 4ka, ale vrátilo se to trochu víc k dvojkovému pocitu ze hry (jsou zpět deckeři místo hackerů, tvorba postavy prioritama,...). Má to hezký design, je to vtipně napsané, super úvod, stylové ilustrace. Všechno je to dobře pochopitelné. Ještě jsem ale nedošel ke konci, jsem tak v polovině knížky. Až dočtu, dodám lepší info o funkčnosti.

Ze změn se mi líbí posílení adeptů, aby byli víc konkurenceschopní.

Další věc co se mi hodně líbí, jsou změny u deckerů. Jelikož skoro vše v tomto světě běží na wi-fi připojení, decker se ti může nabourat do tvých zbraní, nebo určitého waru, a vypnout ti ho. Nebo si s nim hrát nějak jinak. Například ti vyhodí zásobník ze zbraně. Vypne ti kyber oči. Přeprogramuje ti zaměřovací systém ve smartlinku, že bude nepřátele považovat za přátele a naopak (a vypne "friendly-fire") atd. Takže decker je teď mnohem užitečnější v akcích (navíc máš postihy za vzdálenost na hackování, takže se hodí aby byl decker rovnou na místě, hackoval zámky, cizí ware, chránil vlastní tým, a přitom občas pálil z pistole), než byl předtím.
Celkový koncept wi-fi se mi hrozně líbí, ale trochu podkopává nohy pouličním samurajům (můžeš jim hacknout ware). Ti by zasloužili něco navíc, aby se to tím vykompenzovalo (což bude jedno z mých homerules).

Navíc je fajn že rigger má konečně svojí vlastní kapitolu (stejně jak magie, matrix, atd.).

Další, zavedli alchymii a tvorbu magických předmětů. Taky super.

Co se mi zatim nelíbí:
Limity na počet úspěchů. Chápu že tím chtěli dosáhnout zmenšení "power gamer poolů" kde se házelo 20+ kostkami. Ale přijde mi to spíš jako omezování hráčů když jim padnou dobré kostky ("jé, ty jsi hodil 12 úspěchů na 12 kostkách! ale máš limit na hod 7, takže smůla..."). Stejně tak u sociálních limitů postih za nízkou esenci...lidi jsou myslim za těch 60 let snad zvyklý na ware. Takže maximálně dávat situační bonusy/postihy dle toho s kým a kde jednáš (např.:u pouličního gangů ti viditelný ware dá bonus, u elfího dvora postih).

Ceny nějakého waru, a hlavně decků. Pokud jsi decker, musíš si dát prioritu "A" skoro jistě do peněz, jinak jsi k ničemu bez nejlepšího decku...což trošku zabíjí takové ty koncepty "jsem geniální decker z ulice, co si složil ze starých kusů hardwaru vlastní deck, a teď kradu kredity korpům" protože staty decku jsou hrozně důležitý.

Wi-fi bonusy u waru a vybavení. Občas mi nedávají smysl, občas mi přijdou dost slabé. Wi-fi bonusy se dali k vybavení, aby měli deckeři co hackovat. Ale je to pro samuraje dost nebezpečný, takže je lepší běžet v offline modu, aby ti nějaký zmetek nevypálil obvody v kyber-ruce...takže bonusy zlepšit, aby měli hráči nutkání to občas zapínat na wi-fi.
(krásný funkční příklad je smartlink. V offline modu ti dává dvě kostky na střelbu, ale když zapneš wi-fi, tak začne shromažďovat data ze satelitů o rychlosti a pohybu větru, snímky z map apod. A v tu chvíli dává navíc bonus +2 na přesnost (limit úspěchů na střelbu) > což je fuknční a efektivní bonus. Ale pak jsou tam blbosti, který nemají tu vratnou cenu za nebezpečí hacknutí, kterému se tím vystavuji.)

Zbytek poznámek mám doma, tak až to dopřečtu, tak kdyžtak můžu napsat další věci. Nebo pokud tě neco zajímá ptej se. :)
Autorská citace #16
24.7.2013 09:13 - noir
Já si projel jen část dneska rychle v metru a hrozně se mi to líbí. Zatím jsem se nedostal k mechanice, jen fluff a ten mi sedí. Čte se tom pěkně. Už jen to, že sexu je věnováno víc prostoru než Mafii je hrozně cool :)

Skoro mě to láká ke hře... Někdo z Prahy na nějaký one-shot?
Autorská citace #17
24.7.2013 09:57 - Nachtrose
Osobne se mi limity na zbranich libi ( zvane Presnost ), horsi je to u ostatnich limitu. Jak to prezentovali CGL to znelo hezky ( treba fyzicky limit brani tomu, aby nejaky strizlik zvednul nakladak jen nejakym stastnym hodem ), ale po par rozborech na netu uz to mozna tak dobre neni. I kdyz zase pravda, ze v pouzivanych prikladech to zenou hodne do extremu. Jako jeden z prikladu byl uveden master sneaker, ktery mel na plizeni treba 18 kostek, ale limit 4. Coz pusobilo jako WTF zvlaste s ohledem na to, ze agilita se ve fyzickem limitu nezohlednuje ( podle toho zdroje, ja to jeste necetl ), jen telo, sila a reakce. Dalsi zmatek v tomto prikladu pusobi fakt, ze plizeni u skillu uvedeny limit nema, kdezto vetsina ostatnich ano, ale na jinem miste se pri stopovani uvadi opposed test, kde stopujici ma limit na tracking a stopovany na sneaking. Na ofiko forech uz hodne veci uvadeji jako opravenych, ale oficialni dokumet s erraty jsem jeste nenasel.
Autorská citace #18
24.7.2013 10:31 - Colombo
Limity u itemků jsou náhodou super. Přeci jen je blbost, abych plastovou pistolkou odstřelil tank.

Mimo to, super by bylo, kdybych mohl "použít" něco z limitu itemu (nářadí limit 3), abych mohl zvyšit dočasný limit (o hodnocení?) při detoriation daného předmětu (mám nevhodné nářadí, tak něco doupravím nebo prostě nevhodným použitím poškodím, takže z 3 limitu dostanu 2, ale můžu mít současný limit větší o 3 úspěchy). Takové "zdroje" v předmětech se mi dycky líbily.
Autorská citace #19
24.7.2013 19:29 - Gurney
kin: Tak mě by hlavně zajímaly nějaké praktické zkušenosti, hlavně jak svižné (přece jenom nějaké tři hody na jeden útok mi přijde jako docela dost, obzvlášť ve chvíli kdy nawarovaná postava zvládne i tři takové útoky za kolo) a jak drsné jsou souboje. Nebo jak rychlé je třeba vytvořit NPC nepřátele pro souboj (nějaké takové lehce průměrné - lehce nawarovanou korporátní ochranku s deckerem nebo mágem, co to jistí "od kamen").

"Decker z ulice" mi trošku připoměl jednu hru Shadowrunu, kde se jako vybavení používal boiler a hřebíkovačka :) Vzhledem k tomu co všechno se s deckem dá dělat mi přijde docela logické ho omezit cenou.

Z letmého prohlížení - docela se mi zamlouvají limity, hlavně v tom, že honba za každou kostkou navíc už nemá takový význam a že výbava posunuje limity mi přijde jako poměrně vtipná a přitom "průhlednější" náhrada za posunování Target number.
Autorská citace #20
26.7.2013 09:06 - kin
gurney: až to zkusíme tak ti dam vědět, teď dojíždíme kampaň dnd4e, takže potom. Pokud se nedostaneme k nějakému oneshotu dřív.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082099914550781 secREMOTE_IP: 3.142.171.180