Pravidla

CS vydání Fate bych podpořil/a (viz #171)

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
100kladné body0
250kladné body2
500kladné body1
1000kladné body0
1500kladné body0
2500kladné body0
5000kladné body4
víckladné body2
19.1.2018 19:13 - Návštěvník
Šaman píše:
Pokud mám "zdecimované mužstvo", venku je "nepřehledný terén" a navíc "čas hraje proti nám", tak musím hodit osmičku i proti obyčejnému pobudovi. Ale v popisu budu rád, když ho obklíčí tři poldové se psem, o helikoptérách si nemůžu nechat ani zdát.

Ano. A hodíš-li jedenáctku, pak dostaneš navíc i ty helikoptéry. (Tím chci říct, že sousloví "hodíš pětku" znamená "hodíš o pět více, než kolik po tobě GM defaultně chce".)

Nejde mi ani tak o používání první osoby, jde o to, že jsi řekl:

Šaman píše:
Pokud mi bude někdo z obklíčení pravidelně unikat, příště už řeknu jen: "stojíme okolo tebe v kruhu a míříme na tebe".

A já na to říkám: Příště to řekneš jenom, pokud ti to GM povolí. (Protože mám pocit, že jsi ho z celé té mechaniky nějak jako odignoroval...) A jestli ti to povolí? No, tak to se asi bude řídit i tím, kolik jsi hodil..., atd., atd., atd.
19.1.2018 19:15 - MarkyParky
Návštěvník:

To, co říkáš, nedává mechanicky smysl. "Zdvojnásobuješ" odměnu.

Hráč si řekl, o co chce, dostal to a protože si řekl o snadnou věc, dostane k tomu ta vyvolaní, ale nic víc. Případné zvýšení obtížnosti "za odměnu" pro oponenta se projeví právě tím, že je dotyčný může spálit.

Dát mu výsledek odpovídající něčemu obtížnějšímu za přesah není fér vůči jinému hráči, který si od počátku řekl o víc, tím pádem měl vyšší DC a se stejným hodem nedostal VV. To fikční "něco navíc" je opět správně obsaženo v jeho popisu volného vyvolání, pokud ho později popíše.
19.1.2018 19:54 - sirien
Marky: Systémově máš pravdu - takhle skutečně je ta systémová struktura postavená a takhle má formálně vzato fungovat.

A to slovo "formálně" je onen devil in the detail.

Protože (narozdíl od Tebe?) většina lidí pravidla takhle formálně nepoužívá*. V 90% případů to skutečně udělají tak, jak píšeš. A pak v 10% případů řeknou "hej, cože? Padlo Ti na to 4x '+' a hodils Legendární výsledek na něco takovýho? Ok no, tak v tom případě..." A pak sou skupiny, které tohle řeknou v 50% případů, kdy se něco takového stane - resp. ve všech, kdy se to stane a kdy je napadne, co dalšího cool by to mohlo znamenat. A ten formální, pro ně "restriktivní" výklad použijí jen tehdy, pokud by to skutečně zrovna v ten moment vyrobilo nějakou citelnou neférovost - tj. ta formalita je pro ně nouzová pojistka, nikoliv standardní řešení.

Samozřejmě, ten systém musí být psán s ohledem na co nejvíc hráčů atd., ale to, jak se pak reálně hraje, je často věc jiná.

_____________
*ani Fate, ani DnDčko a co vím od lidí co hrajou DrDII, tak ani DrDII - a ani žádná jiná. Vlastně jen jednou jedinkrát v životě sem potkal skupinu, která skutečně používala pravidla do posledního detailu jejich formálnosti a to doslova bez výjimek. Hrál sem s nima Exalted. Bylo to... pro mě zvláštní, ale mělo to takovou zajímavou herní kulturu, kdy v podstatě formálnost výkladu těch pravidel doslova definovala "fyzikální zákony" toho světa... nicméně byla to jedna skupina za všechny ty roky co hraju a všechny hráče, které sem kdy potkal. A i v téhle skupině to nebyl až tak plošný konsenzus, jako spíš preference "vůdčího člena" té skupiny které se ostatní prostě přizpůsobili.
19.1.2018 19:56 - Návštěvník
Marky: Ano, ty helikoptéty mohou být až součástmi těch volných vyvolání, takže se nevyjadřuji úplně dobře.

Nicméně ono také záleží, jak konkrétně se hraje. Jestli se výsledky s GMem domlouvají před hodem, nebo až po hodu, na základě jeho výsledku.

Každopádně můj point je, že na popisech záleží a že čím víc hráč hodí, tím více jich bude mít nejspíše k dispozici.
19.1.2018 19:59 - Šaman
Navíc to obtížnější by nemusel získat vůbec, protože je menší šance, že přehodí. Takže by se dokonce mohlo stát, že na aspekt, který se v CA snažíš vytvořit, by dostal vyvolání nepřítel.
Resp. do popisu se to použít může. ("Rex chytil stopu toho chlápka a najisto vás zavedl ke garáži, kde pachatel skrývá." vs. "Celou noc pročesáváte město a když už to chcete vzdát, Rex začal čenichat…"). Ale Fate Core zná jen 4 výsledky. (To první byl nejspíš uspěch se stylem, takže dvě volná vyvolání. To druhé normální úspěch, nebo možná i remíza. Takže jedno vyvolání na aspekt, případně jen posílení. Anebo úspěch za cenu…)


Návštěvník píše:
Každopádně můj point je, že na popisech záleží a že čím víc hráč hodí, tím více jich bude mít nejspíše k dispozici.

What? Bavíme se o Fate, nebo o Času pro hrdiny?
19.1.2018 20:14 - Log 1=0
Šaman píše:
Už proto, že chceme košatější popisy, ve kterých se ale snáz najde "skulinka ve fikci".

Já si připadám jako v Jiříkově vidění.
Pokud je obklíčena PC, tak je skutečnost, že hráč vymyslel něco zajímavého ve fikci dostatečný důvod pro to, neprudit ho s mechanikami.
Pokud je obklíčena NPC, tak je buďto významná nebo nevýznamná.
Pokud je nevýznamná, nebudu ztrácet čas tím, že budu vymýšlet nějaké úniky, prostě ji nechám chytit.
Pokud je významná, jsou dvě možnosti. Buď je to vyhrocené nebo není.
Pokud je, tak nechám gradovat drama, a nehodí se mi, aby padouch rychle vyklouzl.
Pokud není, tak buď nějakou cestu vidím nebo ne.
Pokud ne, tak ji nebudu hledat, proč?
Pokud je, tak toho klidně využiju, vytvoří to zajímavou scénu (Sakra, to jsme nečekali!) možná i vztah (Příště ho dostaneme!).
19.1.2018 20:17 - Šaman
Log 1=0 píše:

Jo, takhle to většinou je, proto taky stále ještě (všichni co tu teď diskutujem?) hrajeme Fate.

Diskuze je spíš akademická, protože úplně na začátku byl duel Markyho a Siriena a pár otázek, které by mimo duel ani nenastaly (protože máš naprostou pravdu) :)
19.1.2018 20:24 - Návštěvník
Šaman píše:
Ale Fate Core zná jen 4 výsledky.
Tak to je na to, že máme jakousi "spojitou" stupnici slovních ohodnocení, poněkud "suché", nemyslíš? Čili pokud u mě hráč hodí o 5 víc než bylo třeba, oproti tomu kdyby hodil "jenom" o 3 víc než bylo třeba, tak já v tom ještě jakýsi drobný rozdíl udělám. Ale pokud vy ne, tak se tím nezatěžujte a prostě to berte jenom jako moje "house rule".

Návštěvník píše:
Každopádně můj point je, že na popisech záleží a že čím víc hráč hodí, tím více jich bude mít nejspíše k dispozici.

Šaman píše:
What? Bavíme se o Fate, nebo o Času pro hrdiny?

S jakou částí mojí věty nesouhlasíš? S tím, že na popisech tedy nezáleží? Nebo s tím, že "čím více hráč hodí, tím více jich bude mít (skrze volná vyvolání aspektů) k dispozici?"
19.1.2018 20:30 - sirien
Mě hlavně celá ta idea porovnávání mezi efektem navíc při vysokém hodu s malou DC a efektem (a rizikem selhání) při stejném hodu s vysokou DC přijde trochu divná.

Ono to totiž nefunguje tak, že bych si řekl "chci ho nějak obklíčit" a GM řekl "hoď si proti +2" a pak řekl "hej, cože, +6? no tak to máš totálně něco a něco" VS že bych řekl "chci ho hustě obklíčit" a GM řekl "hoď si proti +6" a pak "máš přesně +6, no tak to si ho jako moc neobklíčil, ale..."

Ono to funguje tak, že mám nějaký konkrétní efekt který žádám a ty případné benefity hustého hodu se odvozujou od toho, co chci.

Tj. pokud chci někoho obklíčit stylem "rozkážu svejm minionům aby se takticky rozmístili a obklíčili ho", tak normální hod může bejt třeba "jo, dobrý, ste rozmístěný na všech stranách v relativně rozumnejch počtech a máte ten prostor pokrytej", zatimco hodně hustej hod může znamenat třeba "tyvole jako máte krytý fakt všechny východy a ani ste se nemuseli moc rozdělovat a ste i na střeše a zablokovali ste výjezdy z garáží, fakt dovnitř ani ven z toho baráku neproklouzne myška". To je nějakej hod na obklíčení s (relativně) nízkym DC. Dostanu cool efekty (zablokované garáže, pokrytou střechu, minimální tříštění sil) v rámci nějaké situace, kterou sem cílil a která určila ono DC - v tomhle případě typicky že sem chtěl obklíčit jeden barák.

Alternativa by pak byla že bych nechtěl jen obklíčit barák, ale zavolat si na velení, vyžádat si posily a provést obklíčení a totální lockdown všeho okolo. DCčko by bylo adekvátně vyšší, ale výměnou bych pak nedostal jen obklíčení jednoho baráku, ale i barikády na ulicích v přilehlejch dvou blocích, rozmístěné hunting teams okolo co by to pokrejvali a vrtulník, kterej by to celý monitoroval ze vzduchu. (EDIT: in game terms, abych citoval gamers: obklíčil bych i několik přilehlejch zón k tomu navíc - v tomhle případě, teda, u jiného hodu to zas může znamenat něco jinýho /EDIT).

Myslim že je jasně cítit, že to sou dost odlišné hody a efekty a někdy se bude hodit ten první a jindy ten druhej, protože u někoho prostě nečekám, že by nějak brutálně prolomil obklíčení baráku a možnost volat si dodatečný zdroje taky neni neomezená - na druhou stranu jindy do toho baráku zaženu nějakýho ancient upíra nebo maniaka typu Jason Bourne a v tom případě potřebuju počítat s tím, že to prostě nevyjde na první dobrou. Tzn. v tom druhém případě vím předem, že ani ten super-hustej hod na slabší efekt mi nemusí bejt tak užitečnej, protože v tom baráku je někdo kdo to dost možná i tak prorazí (byť třeba za nějakou trochu větší cenu, ale přesto prorazí) a já ho budu potřebovat dohnat i potom co to prorazí, zatimco v tom prvním případě když lovím nějakého normálnějšího týpka mi je ten druhej efekt nanic, protože by to byl totální overkill, plejtvání prostředků a čistě gamisticky zbytečně vysoké DCčko pro efekt, kterej nepotřebuju.
23.3.2018 19:12 - ShadoWWW
Narazil jsem na raritu - Gamebooky v systému Fate (konkrétně Fate: Accelerated).
23.3.2018 19:13 - sirien
huh... tak jako asi proč ne - zkoušel si je?
23.3.2018 19:15 - ShadoWWW
Neměl jsem čas, tak jsem to jen prolítl... a jako docela mě to nadchlo. IMHO dost dobrý úvod do toho systému pro začátečníky.

1) Vede tě to za ruku
2) Není to moc dlouhé (ani na překlad :D)
3) K vyzkoušení nepotřebuješ spoluhráče

Mrkni na to a posuď sám... Kvalita zpracování (ilustrace a layout) je hodně dobrá.
24.3.2018 00:42 - sirien
YES :D

FC překročil 1000 unikátních stažení
SW jsou trošku pod 500u a nedávno dokonce předehnaly System Toolkit
ST je jen kousek za SW
FAE je na bezmála 550u.
Převodní příručka hitnula 300u.

Zajímavá věc, tenhle měsíc je snad rekordně slabej... někdy musim Dukolma poprosit aby mi vytáh čísla za celou dobu co to je k dispozici, docela bych porovnal jestli má ta oscilace nějaké pravidelné trendy napříč rokem.
24.3.2018 18:02 - Dukolm
sirien píše:
Zajímavá věc, tenhle měsíc je snad rekordně slabej
no oscilace tam bude 28 dní oproti 30 je takový běžný problém února :-D Ale máš pravdu tomu propadu to poměrově neodpovídá.
9.6.2018 15:13 - sirien
Nechce se mi platit za to že budu něco překládat, takže...

Máte někdo:
- Fate Adversary Toolkit
- Fate Horror Toolkit
??

Pokud ano tak pls pošlete na mail (sirien.neiris na Google)
9.6.2018 16:16 - sirien
Zupa, moc díky za obojí :)

...až si najdu čas udělat Merlinovi to ToA tak se podívám i na tohle :)


EDIT: tak sem obojí proletěl.

Upřímně - adversary mě až tak moc nezaujal (až na ty zóny, ale to spíš protože mě potěšilo že oficiální produkty nadále ukazují že můj výklad zón je správný...) a nejsem si moc jistej jestli se mi do něj bude chtít (pokud se najde někdo jiný kdo to přeloží, tak vysázet to do PDF je to nejmenší!). Na druhou stranu Horror vypadá fakt zajímavě a snad se k němu dostanu ještě někdy během roku.
25.6.2018 15:36 - Log 1=0
MarkyParky píše:
Mohou se stát preskriptivní ohledně fikce, pokud je to podloženo FP transakcí (např. negativní vyvolání -"Takže ty jsi rytíš Jedi? Jestli vezmeš tenhle FP, tak obchodník bude Toydarian, ti nejdou ovlivnit Sílou").

Tohle se mi nelíbí.
Vynucení cápu jako "Teď jsi svou postavu dostal do problémů, za odměnu máš jako hráč FP." ne jako "Já teď budu svině GM, a na oplátku ti dám FP, bereš?" Rozhodně mi to připadá méně zajímavé.
25.6.2018 16:09 - Jarik
Log 1=0:. Ono dost záleží jaké máš hráče. Někteří si ty problémy rádi vkladní do hry sami. Tam je to fp v pohodě. A pak máš hráče, řekněme méně kreativní, a ti naopak vítají tuhle invenci vypravěče.
Fp za to, že se někdo dostal svoji vinou - špatným odhadem situace, apod.zas neberu já.
Předpokládám ale, že se shodneme na tom, že fp náleží tomu, kdo si dobrovolně navýší náročnost překážky. Protože větší překážky= silnější zážitek z jejich překonání.
25.6.2018 16:10 - sirien
Tak určitě to neni myšlený tak abys byl "svině" a těma vynuceníma si, jak s oblibou říká Quentin, "jebal hráče do ucha", nicméně ve skutečnosti ty vynucení fungují oběma způsoby které jsi popsal.

Tj. funguje to jak stylem "odehrál jsi aspekt, dostal ses kvůli tomu do problémů, tady máš FP", tak stylem "potřebuju přidat drama, ty máš aspekt kterej se zrovna dá docela snadno napálit, tady máš FP".

Zajímavé by technicky vzato mělo být (minimálně teoreticky) obojí stejně. V praxi mi skoro přijde že je častěji zajímavější to druhé, protože to vytváří překážky které skutečně padají postavám pod nohy nepříjemným způsobem a vytváří tak v příběhu napětí.
25.6.2018 17:39 - Šaman
Log 1=0 píše:
Tohle se mi nelíbí.
Vynucení cápu jako "Teď jsi svou postavu dostal do problémů, za odměnu máš jako hráč FP." ne jako "Já teď budu svině GM, a na oplátku ti dám FP, bereš?" Rozhodně mi to připadá méně zajímavé.

To je na Fate právě dobré, ne? Protože tohle mohu jako GM říct vždy, ale ve Fate za to hráči dostanou nějakou výhodu. A pokud se s tím obchodníkem má vyjednávat, tak to taky samozřejmě řeknu, jinak bys jen tak máchal pazourou a celé drama by bylo v háji :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16826701164246 secREMOTE_IP: 54.198.142.121