Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
6.8.2014 09:29 - ShadoWWW
QuentinW: Kouzelné zbraně jsou v 5e jasně označené (včetně vzácnosti). Pařáty gryfů nejsou magická zbraň.
6.8.2014 09:34 - noir
Abych se zase projevil jako brblal: ty featy jsou v 5e taky pěkně naprd. Vypadá to sice hrozně efektně, ale v podstatě jsou úplně zbytečné a strašně nudné...
Třeba tyhle brnění: funguje to jen proti zbraním, tudíž se člověk musí furt soustředit, čím na něj kdo útočí - a co je zbraň. Ten resist je navíc skoro zanedbatelný, při těch čočkách, co mrchy nakládají. A na vyšších úrovních stejně budou mít důležití nepřátelé zbraně magické, takže je to zase nevyužitelné.
Úplně stejná trága byl ten, co negoval resisty u kouzel. Taky prakticky nevyužitelné... Proti imunitě to neudělá vůbec nic a resisty zase tak rozšířené nejsou.
Featy mají v 5e děsně příležitostné využití, taky je to návrat někam hluboko do minulosti. A to, že dávají +1 k atributu? OK, nic nudnějšího už tam nebylo?
6.8.2014 09:45 - ShadoWWW
noir: Nahoď sem feat z jiné edice, co je podle tebe zajímavý.
6.8.2014 09:59 - Quentin
Shadowww píše:
Kouzelné zbraně jsou v 5e jasně označené (včetně vzácnosti). Pařáty gryfů nejsou magická zbraň.

To je ještě horší!

Ta mnou navrhovaná hádka se aspoň týkala fikce. Takhle to bude akorát rules lawyering drama.
6.8.2014 10:06 - Nachtrose
Vzhledem k tomu, ze si v 5e muzes vzit +1 k atributu a nebo feat, je feat s atributem a ne zase tak uplne spatnym bonusem celkem sympaticky. Navic vetsina beznych hnusek pouziva zbrane a poskozeni se jim zveda spis poctem utoku. Takze proti dvema utokum je to -6 zraneni, proti trem -9 a nez se probijes podzemim k sefovi s magickou zbrani, tak se to hezky nastrada a klerikovi budes za kazdej usetrenej slot rozhodne sympatickej.
6.8.2014 10:19 - noir
Shadoww: Aby to bylo srovnatelné, tak třeba vůči tomu nudnému ignore resist featu nabízím čtyřkový:
Wielder of Piercing Flame: Firepulse ignores target’s resistance or immunity when you have combat advantage
-prostě je tam podmínka, která se dá poměrně realisticky naplnit, ale současně nutí hráče k nějakému taktizování.

Darkfire Warrior: Regain use of darkfire after reducing target to 0 hp
-případně drowí schopnost, která hezky pomáhá definovat drowí krutost. Hráč se prostě bude snažit, co to jde, dorážet nepřátele. Definuje to postavu, mění to přístup ke hře a dává to mechanickou výhodu, která funguje v nikoliv zanedbatelném počtu situací...

A co 13th Age:
Cackling Soliloquist (epic): Once per day, you can hog the spotlight when
using Cackling Soliloquist. When you do, you heal using a free recovery and steal the escalation die, keeping it all to yourself. Until the end of your next turn, you are the only creature—PC, NPC, or monster—that can use the escalation
die, and you treat the escalation die as if it were an 8. At the end of your next turn, return the escalation die to the table, one point higher than it was when you seized it. Make sure to remind everyone to be grateful they have it back.
-to je kurňa feat!

I stařičká 3,5 umí lepší featy:
Active Shield Defense
When Fighting Defensively while using a Shield, you do not take the normal –4 penalty on attack when you make an Attack of Opportunity.
When using an All Out Defense action using a Shield, you still threaten the area around you as normal and can make Attacks of Opportunity at a –4 penalty on the attack roll.
-zase něco, co se dá využít prakticky v každém souboji a reálně to něco dělá (vybral jsem ho abecedně, tudíž dost náhodou) - mění to postoj hráče k boji, kdy defenzivní boj najednou získává smysl...
6.8.2014 10:26 - ShadoWWW
noir píše:
Třeba tyhle brnění: funguje to jen proti zbraním, tudíž se člověk musí furt soustředit, čím na něj kdo útočí - a co je zbraň

5e zná pouze dva druhy útoků: weapon attack a spell attack. I například útok zuby či drápy je weapon attack.

QuentinW: To je tím, že gryf je obyčejné zvíře. (Podle playtestu; ve finální veri se zatím neobjevil.) Kdo nebo co všechno se bude brát jako magic weapon u nestvůr je zatím dost ve hvězdách, protože tam proběhlo docela dost změn.
6.8.2014 10:36 - noir
Shadow: Ok, to mnohé vysvětluje... Tak pak je to zjevně využitelnější, než jsem si myslel.
6.8.2014 10:40 - ShadoWWW
Design nestvůr se oproti poslednímu playtestu posunul ze všech prvků hry nejvíc a skoro nic se o tom neví. Jak budou dělané nestvůry v MM je ještě víc nejasné, než co bude v DMG. Snad něco uvolní v pátečním (nebo pondělním?) update Basic D&D, aby se bylo od čeho odrazit.
6.8.2014 10:49 - noir
Obecně mi přijdou ty featy blbě popsané. O ten armor se určitě hádat bude, stejně tak myslím Durable byl opsaný úplně hloupě a těžko vysvětlitelně...
6.8.2014 11:05 - Quentin
Shadowww: A displacer beast, drak, fire elemental, ghost? Kde začínají a končí magické zbraně? Tam kde designér řekne a napíše k tomu poznámku do monster manualu?

A to nemluvíme o normálních zbraních. Dokonale tenká čepel Zeleného Osudu to neprolomí, protože není magická, ale prokletá zbraň s trvalou disadvantage jo, protože na sobě má enchant?

Není mnohem jednodušším řešením houserule, že ten feat dává 3 damage reduction na slashing, piercing i bludgeoning, a žádný magický vylomeniny do bojovnický dovednosti necpat?
6.8.2014 12:01 - Naoki
funguje v 5e retraining?
6.8.2014 12:29 - ShadoWWW
Naoki: V tom smyslu a rozsahu, co byl v 4e, ne. U schopností to není proto, že si nevolíš jednotlivé schopnosti, ale jednou za čas celé směry, kterými se pak ubíráš dlouhodobě. Na změnu směrování je tu spíš multipovolání.

Jestli bude retraining u odborností nevím. Ale jestli ne, tak tam by imho neměl být problém se zavedením nějakého domácího pravidla.
6.8.2014 12:55 - wlkeR
Tak především featy jsou volitelná mechanika co nahrazuje +2 k Vlastnostem. To že nedělají žádný extra vylomeniny já osobně spíš vítám. Mám ve 4E bandu na lv 14 a jakmile začnou krom powersů řešit ještě "nedělá nějakej můj feat tohle a tohle?" tak bych je už ale vážně všechny zaškrtil.

Ta hodová mechanika 13th Age je opravdu kusem génia. Popravdě řečeno jsem jí párkrát nevědomky použil na různé crity a tak, rozhodně je to zajímavá možnost. Čas od času. Nicméně já jsem schopný zapomenout opravdu HODNĚ věcí. Proto mi ani nevadí, že drak má útoky jaké má, a ty různé ability z jiných zrojů zde popsané, byť popisně husté, by mi akorát přidělaly vrásky (a po 1-2 kolech bych je zapomněl používat).

A nakonec co se právníků týče - jedno z kardinálních pravidel: "Pravidla se nesmějí stavět do cesty zábavě." Když DM chce dát potvoře nějaký cool útok, tak proč ne. Když jím zákeřně vyhladí družinu, aniž by jí dal možnost to obejít, tak asi skončil. Vlastní design je holt riziková záležitost, ale třeba pro mně je to jeden z nejdůležitějších perků DMování. A na 5E potvory se mi zkrátka ty vrstvy našívají dobře, páč jsou to (dobře, zatím) prakticky kostry a troška sádla tu a tam jim jenom prospěje :)
6.8.2014 13:14 - sirien
V tomhle byl můj dojem ze 4e vždycky hrozně divnej. Obvykle sem naopak ten hráč co rozumí systému a vyzná se v tom co dělá co a jak co souvisí s čím... když jsme hráli s Alnagem&spol Ravenloft tak jsem byl totálně ztracenej a to sme měli tuším že 5lvl postavy - prakticky všechno okolo mechanik mi obstarávala Sethi, protože sem v tom byl totálně mimo.
Pravda je, že jakmile mi Sethi dodala do ruky finální sheet s koncovejma statama, tak jsem neměl problém s tím fungovat - powery, featy, skilly, všechno mi to bylo jasný a i sem viděl kde co koresponduje, takže sem neměl problém tu postavu poměrně efektivně odehrát, nicméně ta cesta od toho co chci hrát k tomu jak to mechanicky vystihnout pro mě byla totální black box (resp. na začátku sem si to zkoušel nastřelit, ale vzdal sem to - zvlášť potom co mi Sethi dodala "opravenej" charsheet na kterém vykouzlila asi trojnásobné bonusy ke všemu co sem chtěl mít namaxovaný).

Což je docela dost ironie, protože 7 let hraní Shadowrunu to bylo právě naopak - Sethi pravidla (oproti 4e dost jednoduchá) teatrálně ignorovala a starala se jen o to kolik má ve finální verzi kostiček a jak co funguje povzneseně nechávala řešit mě a Arfiho.
6.8.2014 14:10 - Almi
sirien píše:
Což je docela dost ironie, protože 7 let hraní Shadowrunu to bylo právě naopak - Sethi pravidla (oproti 4e dost jednoduchá) teatrálně ignorovala a starala se jen o to kolik má ve finální verzi kostiček a jak co funguje povzneseně nechávala řešit mě a Arfiho.


..důkaz evoluce ženy :)
6.8.2014 16:21 - Gurney
Když tak vidím čtyřkaře radit co by 5e potřebovala a co by hráči 0e-3e přijali v pohodě - myslím že není od věci si připomenout, že podoba 5e je z velké části daná veřejným playtestem. A fakt je ten, že většina lidí co se ho účastnila o 4e prvky nestála (i jen to dmg na miss byla hodně diskutovaná a mnohdy velmi negativně přijímaná věc). Nepřáli si taktickou hru, kde v první řadě záleží na mechanikách a fluff v zásadě nemá žádný větší význam. Nemluvě o tom, že člověk, který měl ve vývojovém týmu 4e zastupovat se nakonec přiznal, že už tý hry má až po krk (viz. někde začátek téhle diskuze). Že menšině komunity (navíc s dost vyhraněným vkusem, řekl bych) přijde nové DnD nudné je asi holt nutná daň za to že většině se líbí.
6.8.2014 16:25 - ShadoWWW
PHB se dostal do první desítky (na 8. místo) nejprodávanějších knih Amazonu, což je o 10 dní dříve než Starter Set.
6.8.2014 16:42 - Alwaern
ShadoWWW píše:
PHB se dostal do první desítky (na 8. místo) nejprodávanějších knih Amazonu, což je o 10 dní dříve než Starter Set.


Pozitivní zpráva, myslím si však, že část z těch lidí si to moc nezahraje. Stejně jako znám desítky lidí, co si koupili PHB 4e (doma nebo v zahraničí), přečetli, zahráli 1-2x a uklidili do police. Ale doufám, že aspoň část to chytne a zařadí se do RPG vláčku.
6.8.2014 16:53 - Alnag
Gurney píše:
Že menšině komunity (navíc s dost vyhraněným vkusem, řekl bych) přijde nové DnD nudné je asi holt nutná daň za to že většině se líbí.


Původně jsem chtěl komentovat celý post poněkud obsáhleji, ale snad upozorním jen na to, že to, zda se většině líbí nebo nelíbí je trochu brzo vysuzovat. Jak už tu podotkli i jiní, prodej PHB není úplně dobré měřítko. Spousta lidí si ho koupí, aby zjistila, co je ta hra vlastně zač. V době 40. výročí je D&D hodně vzpomínáno, řada lidí pro něm sáhne i z nostalgie.
A ačkoliv jsem tedy v té skupině s "dost vyhraněným vkusem", opravdu si přeji, aby D&D bylo znovu úspěšné. A aby stolní RPG jako zábava přetrvaly. A jediné obavy, které stran 5e mám jsou, zda toto přání dokáže naplnit.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10515689849854 secREMOTE_IP: 3.81.222.152