Pravidla

Harug
30.8.2014 21:25
DnD 5E - bonusová akce
Takže! Konečně "to" mám v ruce a dal jsem se do studia, ale záhy jsem narazil na problém.
V pravidlech se píše, že smíš využít jen jednu bonusovou akci za kolo. Dále se tam píše, že bonusovou akci máš jen tehdy, pokud jí máš jak využít. Taky dobře. Ale "action surge" u fightera říká že kromě normální akce navíc obdržíš i bonusovou akci navíc. Znamená to že mám v daný okamžik k dispozici DVĚ bonusové akce? To se ale tluče s pravidlem "jedna a dost." Řešil to už někdo?
Autorská citace #1
30.8.2014 21:42 - Vojtěch
Action Surge dává bonusovou akci, což je výjimka z obecného pravidla. Specifické trumfuje obecné, ne?
Autorská citace #2
30.8.2014 21:45 - Nachtrose
Ne, Action Surge pise, ze ke sve normalni akci a mozne bonusove akci obdrzis navic dlasi akci. Ve slovnicku starsich edic ( potazmo ted 4e ) je 5e akce standartka, 5e bonusova akce je neco jak minorka a Action Surge Ti prida pro jedno kolo Standartku navic ( treba dalsi utok nebo cokoli si vymyslis ). Kdyz uz jsi zacal s tim fighterem, tak bonusouvou akci pouzijes treba na spusteni Second Wind.
Autorská citace #3
31.8.2014 09:50 - wlkeR
Když se na to koukám v denících postav ze Starter Setu, nemá to ani označení "bonus action."
Autorská citace #4
31.8.2014 10:50 - Nachtrose
wlkeR: jestli myslis Action Surge, tak nema. Ten je za "zadnou akci".
Autorská citace #5
31.8.2014 12:02 - wlkeR
No, jasně, jeho aktivace nic nestojí. Ale sám taky není žádný typ akce, takže za něj člověk může použít standard, bonus, cokoli.

Budiž dodáno, že 2-weapon fighter dostane přes Action Surge jediný útok navíc.
Autorská citace #6
31.8.2014 21:52 - ShadoWWW
Jinak s těmi bonusovkami. Když je napsánno u nějaké schopnosti, kouzla aj., že se provádí jako bonusová akce, tak tuto akci můžeš provést navíc ke své normální akci. Ale nemůžeš provést dvě bonusové akce najednou v jednom kole. Akční vlnu můžeš použít navíc v jednom tahu společně s normální akcí a případně i s bonusovou akcí.
Autorská citace #7
19.1.2019 15:32 - krytah
Dotaz, když má barbar 2 útoky a 2 zbraně, může druhou zaůtočit po každém útoku bonusovou akcí? V pravidlech je toto: Píše:
Když provedeš akci Útok a zaútočíš lehkou zbraní na blízko, kterou držíš v jedné ruce, můžeš použít bonusovou akci pro útok s další lehkou zbraní na blízko, kterou držíš v druhé ruce.
Autorská citace #8
19.1.2019 15:33 - Aegnor
Pokud se pamatuju správně, tak máš pouze 1 bonusovou akci za kolo. Tedy nemůžeš.
Autorská citace #9
19.1.2019 15:49 - Lurker
krytah: Tady je důležitý uvědomit si rozdíl mezi útokem a akcí Útok.

Barbar používá akci Útok.
Jeho feature Extra Attack mu dává útok navíc, kdykoli použije akci Útok. (To jsou ty dva útoky o kterejch mluvíš.)
Útok levačkou za bonusovku je podmíněn akcí Útok, nikoli útokem.
=> Barbar má jen jeden útok levačkou.

A pak tu je samozřejmě ten limit s počtem bonusovejch akcí co zmiňuje Aegnor.
Autorská citace #10
19.1.2019 15:58 - krytah
Jasně, já jsem se jenom chtěl ujistit, že to tak je.
Autorská citace #11
19.1.2019 23:10 - krytah
Další dotaz, na různých fórech jsem četl, že nejde nikoho praštit štítem, jako bonusovou akci, ale mě to přijde jednodušší, než nepřítele třeba seknout. Jde mi hlavně o to, jestli to není třeba jen kvůli vyváženosti a případně jak moc si myslíte, že by to rozbilo rovnováhu.
Autorská citace #12
19.1.2019 23:40 - Log 1=0
Je to kvůli balancu, mlátit lidi štítem dává smysl.
S bonusovkami, které můžeš udělat de facto vždy, bych byl opatrný, pokud bys to povolil, tak by se stal boj dvěma zbraněmi ještě horší volbou, je to součást jedné odbornosti, kterou tím oslabíš... Asi bych to spíš nechal, byť asi nehrozí, že to hru rozbije.
Autorská citace #13
19.1.2019 23:58 - sirien
krytah: přestaň do DnD souboje tahat realitu nebo začnu zas prskat něco o dual-wieldingu a podobných...

...ano, je to kvůli rovnováze. Štíty sou v DnD vůbec retardní - jejich bonusy k obraně sou nesmyslně nízké a úplně chybí možnost použít je jako zbraň (přitom přesně tím jsou).

Jak moc to rozbije rovnováhu - globálně by to rozbilo rovnováhu hodně. Domácí úpravy pro tu kterou skupinu mají nicméně řádově větší rezistenci v tomhle směru, takže Tobě to může úplně v klidu fungovat (možná časem zjistíš že musíš dát nějaký bonus/postih nebo ne/výhodu sem nebo tam abys to dovyvážil, ale určitě Ti to tu hru nerozjebe)
Autorská citace #14
20.1.2019 00:03 - krytah
Neptám se kvůli hraní či skupině, jen sestavuji co nejsilnější buildy. :D
Asi je, až budou hotové, hodím do vlastního článku nebo diskuze.
Autorská citace #15
20.1.2019 00:04 - ShadoWWW
Přesně tak. Štít se v 5E bere jako improvizovaná zbraň (jako třeba stolička nebo krýgl) viz Improvizované zbraně v Příručce hráče na str. 147. Protože není lehká, nejde s ní útočit za bonusovku. Pokud s ní útočit za bonusovku přece jen chceš, musíš to udělat přes odbornosti. Buď:
1) Vzít si odbornost Mistr se štítem (to se doporučuje), nebo
2) Vzít si odbornost Mistr se dvěma zbraněmi a Hospodský rváč.

Pokud ale hraješ za barbara, vyplatí se ti víc útočit obouruční zbraní.
Autorská citace #16
20.1.2019 00:06 - ShadoWWW
IMHO pokud by se nehrálo na odbornosti (je to nepovinné pravidlo), pak bych tu možnost dal barbarovi a bojovníkovi od určité úrovně "zadarmo" (z pozice PJ). Ale stejně je asi lepší možností ty odbornosti povolit. ;)
Autorská citace #17
20.1.2019 00:07 - krytah
Když jsem dělal barbara, nejlepší průměrný dmg mi vycházel u scimitaru (DEX +3) + bonus. akce ruční sekera (STR +1), respektive v zuřivosti dmg sekerou +2.
Autorská citace #18
20.1.2019 00:16 - Log 1=0
To mi přijde nějaké divné, můžu to vidět?
Autorská citace #19
20.1.2019 00:16 - ShadoWWW
A zkoušel jsi barbara-člověka, s variantou vzít si na 1. úrovni odbornost Mistr s obouruční zbraní? Tam bych si tipl, že bude větší DPR. Je to i oblíbený build s Cestou totemového válečníka a na 3. úr. s medvědem jako Duchem totemu.

Ale těch zajímavých buildů je hrozně moc a v reálu u stolu je to zas o něčem jiném než na papíře. Podle mě zrovna u toho barbara je nejlepší řídit se fluffem, který se ti nejvíc líbí, ne statistikami (v tom je mu podobný třeba čaroděj nebo černokněžník).
Autorská citace #20
20.1.2019 00:23 - krytah
Už jsem psal, že zkouším postavit co nejlepší build, just for fun.
A tady je link: https://ddb.ac/characters/8337215/VwXpGW
Autorská citace #21
20.1.2019 00:39 - Log 1=0
Hm, jestli nejlepší je "nejzábavnější na hraní" tak klidně možná, vypadá to jako funkční a zároveň originální postava. Ale nejsilnější není ani náhodou.
Autorská citace #22
20.1.2019 00:41 - krytah
Neříkal jsem, že je nejsilnější, ale že jsem zkusil udělat co nejsilnější.
Autorská citace #23
20.1.2019 08:01 - -Sniper-
krytah píše:
Když jsem dělal barbara, nejlepší průměrný dmg mi vycházel u scimitaru (DEX +3) + bonus. akce ruční sekera (STR +1), respektive v zuřivosti dmg sekerou +2.


Bonus ke zranění za Zuřivost je jen u silových zbraní, takže to bohužel nefunguje jak si představuješ.
Autorská citace #24
20.1.2019 08:03 - krytah
Ruční sekyrka je silová zbraň, bylo to myšleno pouze k ní při bonusovém útoku. Ten bonus není ability modifier, takže se to netluče s dual wieldingem.

P.S. Tady jsem na to vytvořil vlastní diskuzi, ať to tu nezahlcujem OT věcma. http://www.d20.cz/diskuze/52181.html
Autorská citace #25
20.1.2019 15:38 - -Sniper-
krytah: stále je ovlivněna šance na zásah, když používáš sílu abys měl dodatečné zranění, A pokud používáš hlavní útoky u obratnost, ztrácíš to bonusové zranění k nim. Proto bohužel je těžké udělat efektivnéího barbara na obratnost místo síly bez ztrát v potenciálu.
Autorská citace #26
21.1.2019 16:27 - krytah
A jěště otázka do třetice. Bojovník může udělat toto:
Píše:
Akční vlna
Od 2. úrovně se můžeš na okamžik dotlačit za své
běžné hranice. Ve svém tahu můžeš kromě své běžné
a případně bonusové akce provést ještě jednu akci

Pokud jako 2. akci provedu útok, pak k tomu mohu provést bonusový útok, ne?
Vím, že se to tluče s "jedna bonusová akce a dost", ale na druhou stranu je to akce zvlášt, ne jen další útok.
Autorská citace #27
21.1.2019 16:49 - Babaj
ne.... nebo spis ne tak uplne.. ta vlastnost rika ze muzes provest jeste jednu akci.... Bonusova akce je taky akce.. takze klidne muzes vyuzit jako bonusovou , ale uz neudelas klasicnou akci....
Autorská citace #28
21.1.2019 17:02 - exi
Akce a bonusová akce jsou dva oddělený světy a pravidla jasně říkají, že můžeš udělat jenom jednu za TAH (pokud jich můžeš udělat víc, tak si musíš vybrat).
Z toho plyne: Opravdu tedy můžeš udělat jenom další akci, přičemž bonusovou akci pouze tehdy, pokud už jsi ji neudělal předtím.
Maximální počet útoků by tedy byl tři - A (útok), BA (útok zbraní v druhé ruce) + A (útok).
Autorská citace #29
21.1.2019 17:13 - krytah
Díky.
Autorská citace #30
25.1.2019 21:41 - krytah
A ještě. Chci se jenom ujistit, že ten první i druhý útok lehkou zbraní (konkrétně dýkou) může být na dálku. Asi jo, jen tak pro jistotu.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087934970855713 secREMOTE_IP: 3.133.109.30