Pravidla

sirien
2.2.2015 17:43
(new) World of Darkness system
...nWoD (+Mirrors, God Machine...)
Autorská citace #41
10.10.2017 12:14 - Ebon Hand
CZ deník - myslím, že není žádný problém, že se ti do hry vkrádá angličtina. Bylo to i na Dálavě a nebylo to pro mě žádné narušení. Spíš jde o to, že třeba já budu hned bezpečně vědět, co je která vlastnost.

sirien píše:
Zrovna u mágů by zkušení hráči začali propalovat kouzla a rituály o dost dřív, než vy :)

Tzn. zrovna tady mi to vůbec nijak nevadilo a spíš sem přemejšlel jestli vás nechat jet nebo vás ještě trochu nenakopnout :)

V tomhle se přesně ukázal protikladný návyk z dnd, kdy hráči jsou vycepovaní šetřit si kouzla, protože jsou omezeně dostupná. Opravdu mi přišlo až líto, začít netat kouzla jen tak. :-) Zas na druhou stranu po pár hodinách hry mi to už přišlo celkem v pohodě, ačkoliv na konci hry jsem měl takový zvláštní pocit, jestli se to s tím kouzlením nepřehání. :-)
Autorská citace #42
10.10.2017 14:47 - sirien
Pjotr: ta přímá závislost mezi lidskostí a stářím byla v oWoD, v nWoD to sice rámcově pořád má vliv, ale už to není tak jednoznačné.

V Requiem třeba fakt staří upíři průběžně (co 200, 300 let) padají do dobrovolného torporu za účelem snížení svojí blood potence zpátky na příčetně nízkou hodnotu a při té příležitosti se jim obvykle obnoví i část lidskosti s tím, jak Bestie spala a jak oni sami snili o okolní společnosti.


Ebon: Ale tak právě o tom ty čistí supernaturálové jsou - oni to prostě nejsou lidé. Jejich schopnosti jsou jim přirozené - některé fakt husté věci je vyšťavují (náročné disciplíny a drahé gifty u upírů a vlkodlaků, paradoxní kouzla vyžadující quintessenci u mágů...), nicméně to je jen vrcholná část jejich možností - ty běžné věci oni prostě mohou dělat jak chtějí protože ty vychází z toho, čím jsou.

Tj. pro čisté vlkodlaky není proměňování žádný "big deal" a prostě shiftují sem a tam jak se jim zrovna hodí - nic moc je to nestojí, je to pro ně tak přirozené a naročné jako pro člověka vyskočit nebo se rozeběhnout (doslova).

Praví mágové nemají problém s kouzlením, prostě protože oni jsou svým způsobem doslova zdrojem magie - nemusí se doprošovat žádných entit a pracovat s "cizí" energií (jako thaumaturgové), nemusí obskurdními rituály vrážet páky do skulin reality a uvádět v chod složitá domina přirozených následků (jako okultisté), nemusí ždímat sebe sama k oživení nějakých svých skrytých talentů (jako psionici), ani nemusí náročnými postupy vkládat hromadu vlastní síly do oživení "statické magie" (tj. již existující, ale "spící") magie (tak, jako sorcereři). Jejich magie jim je dána z jejich duše a vychází z jejich vlastní vůle a oni prostě tak nebo onak přetváří okolní realitu tím, že jen chtějí.


Ty hry jsou právě o tomhle. Jako vlkodlak se můžeš měnit a "jen tak" interagovat se spirity a přecházet do spirit realmu. Jako upír bullshituješ a manipuluješ svoje okolí a těžíš z toho, že si predátor ve vlastním prostředí. A jako mág prostě kouzlíš.

Resp. to je výchozí premisa těch her, ty hry jsou pak o tom, co tohle všechno pro Tebe znamená, kde se to pro Tebe začíná komplikovat, jak to mění to kým jsi a jak vnímáš okolní svět a jak ten vnímá Tebe atd. Tj. vlkodlaci jsou o tom jak máš otevřený mnohem bohatší svět, ale vlastně se tím vyčleňuješ z toho normálního, mágové jsou pak o tom, že žiješ ve světě lidí kteří magii dusí a o věcech, které nejde (snadno) získat nebo udělat ani s pomocí kouzel.


Pokud chceš hrát hru, v níž je kouzlení omezené, náročné a vzácné, tak nechceš hrát mágy, ale některou z "nižších" forem kouzelníků - okultisty, psioniky, thaumaturgy nebo čaroděje (sorcerery) (v tomto pořadí, cca). Pro okultisty je všechno hrozně složité a i když můžou kdeco, tak reálně umí jen málo, psionici zvládají víc, ale všechno je pro ně hrozně náročné, thaumaturgové mají širší možnosti a dokáží je snáz, ale je to pro ně hrozně riskantní a čarodějové dokáží skoro totéž co (slabší) mágové, ale v hrozně omezené míře. Na druhou stranu i právě kvůli všem těmhle omezením to jsou pořád ještě lidé, mnohem víc než ti mágové - nikdo z nich nemůže kdykoliv udělat něco jen tak ad hoc at will kdykoliv si zlíbí. Mág může.
Autorská citace #43
10.10.2017 15:09 - Nachtrose
Hele... co tak treba nekdy priste pokracovat v Mage se stejnyma postavama?
Autorská citace #44
10.10.2017 15:23 - sirien
Klidně můžem, pokud někde nepoztrácíte charsheety :)

Dokonce mě i napadlo jak ty předchozí hry pospojovat, i když to funguje jen pro některé možné hry, ale zrovna k mágům to zapadne vpohodě. Se klidně ještě postarám abyste všechny svoje dřívější postavy z ostatních her nenáviděli za všechno, co udělaly, ať už to byly úspěchy (jako ve Skotsku) nebo selhání (jako v té vesničce s vlkodlakama) nebo prostě jen rozhodnutí (jako na onom malém ostrůvku u Skotska - i když to by docenili jedině Cemi s Captainem...)
Autorská citace #45
10.10.2017 15:28 - Nachtrose
Mno... to se musim podivat, ale zatim sveho "Doktora" asi mam.
Autorská citace #46
10.10.2017 15:43 - Ebon Hand
Tak vzhledem k tomu, že mi nepřijde, že by Sirien nějak extra toužil, aby jsme hráli vlkodlaky, nebo upíry a narušili hluboce zažitý kánon těchto ras, tak souhlasím s další hrou za mágy. :-) :-)

Mám deník mága na nástěnce s deníkem z Orderu, deník ze Skotska je již odložen v archivu (celkem pochopitelně :-)
A nenívidět předchozí postavy a organizace? Nějak tak mi přišlo, že to jsi se snažil implementovat zatím do všech těch několika her. :-)
Autorská citace #47
10.10.2017 15:52 - sirien
Ebon Hand píše:
a narušili hluboce zažitý kánon těchto ras

Spíš mi taková hra osobně přijde o ničem - zahraješ si člověka co zvládne mrdnout autem na druhou stranu ulice nebo týpka co pije krev zatimco hypnotizuje každého okolo. Jako ne, že by to nemohlo bejt fun, ale dají se hrát věci co sou víc fun...

Ebon Hand píše:
deník ze Skotska je již odložen v archivu (celkem pochopitelně :-)

Vy DnDčkaři.

Ten deník možná ještě udrž v oběhu... ve WoD často smrtí příběh nekončí, ale teprve začíná :D (Srsly, ta postava zemřela, když se obětovala tím, že doslova skočila do chřtánu starého boha, fakticky čtyřkové nebo pětkové spirity - to otevírá dveře takovejm možnostem...)

Ebon Hand píše:
A nenívidět předchozí postavy a organizace? Nějak tak mi přišlo, že to jsi se snažil implementovat zatím do všech těch několika her.

Obecně. Tentokrát to bude naopak velmi konkrétně :D
Autorská citace #48
10.10.2017 17:59 - Ebon Hand
Tak týpka, co zvládne mrdnout autem na druhou stranu ulice, už hraju. :-)
Ačkoliv teda zatím má potřebu toto nijak neroztrubovat.

OK, deník vrátím k ostaním, když čtu to tvoje: "to otevírá dveře takovejm možnostem". Budu rád, když se využije.
Zase mi ale začíná být líto, že budeme hrát ase bůh ví kdy...

Mohl by si napsat třídy těch spirit? Abych pochopil, co znamená čtyřková spirita.
Autorská citace #49
10.10.2017 18:53 - sirien
Taková kategorizace od sotva uvědomělých zámotků Essence (rank 1) přes ustanovené spirity (3-4?), různé "bohy" (6-7) až po entity mimo příčetnou škálu (8-9... Luna, například...) až po koncepty "beyond comprehension" (rank 10).

Efektivně cokoliv nad 6 je něco s čím přijdeš do styku spíš nepřímo a už 3 jsou spirity s tak ustanovenou silou, že je fakt problém se s nimi nějak vyrovnat.

Rámcově. Samozřejmě různé bytosti mají různé možnosti, ale rozebírat tu jak by si stáli mortálové, okultisté, spirit-hunteři, upíři, upíří blood sorcereři atd. asi nemá moc smysl a stačí říct, že všichni efektivně interagují se spiritami do rank 5 maximálně (a někteří o dost níž). Jediní kdo se z tohodle nějak hodně vymykají (tj. mohou se rozumě potýkat se silnějšími spirity a teoreticky se setkat a interagovat i s nějakými 6+ spirity) jsou vlkodlaci (a celé jejich smečky) a specializovaní Spirit mageové (adepti a vyšší - tj. mágové se Sférou Spirit 4+)


Co byla ta spirita ve Skotsku sem nějak moc neřešil - kdysi (tisíc+ let zpátky?) to mohla být nějaká 6 nebo 7, ale s časem nejspíš dost zeslábla ve své podstatě, navíc byla relativně vyždímaná (resp. sotva probuzená z letargie a bez kafíčka) a vy ste se fakticky vyrovnávali jen s její fyzickou manifestací (tj. bez ohledu na to jakej ohňostroj si tam předved, tak si zrušil jen fyzickej korpus, kterej si pro sebe vytvořila při přechodu do hmotného světa - ta spirita samotná kdesi ve Spirit realmu zůstala a ony události jí nejspíš nijak zvlášť neublížily)
Autorská citace #50
10.10.2017 21:22 - Tarfill
sirien píše:
můžem, pokud někde nepoztrácíte charsheety :)

Ups, už se stalo... ;-)
Autorská citace #51
10.10.2017 22:17 - Dukolm
sirien píše:
Klidně můžem, pokud někde nepoztrácíte charsheety :)

A mužeme pozměnit čísla mezi sférami :-D
Autorská citace #52
10.10.2017 22:33 - sirien
...tak pokud si hlavně pamatujete, koho že ste to vlastně hráli, tak na těch puntících až tak moc nesejde a pro mě za mě si je klidně přeházejte (i mezi sférama) :)
Autorská citace #53
11.10.2017 00:50 - Nachtrose
Já si sféry ponechám, mně se to líbilo ;-)
Autorská citace #54
11.10.2017 09:45 - Ebon Hand
Já mám určitě poslední dva deníky (Order + Mage). Deník ze Skotska bych měl mít taky, ačkoliv předpokládám, že ten je nepodstatný.

Nevím, jestli si budu něco měnit, byl jsem s postavou dost spokojený. Možná o tom trochu pomedituji.
Autorská citace #55
11.10.2017 11:20 - Nachtrose
Pomodli se k Pánu, jistě Ti zjeví svůj úmysl.
Autorská citace #56
11.10.2017 11:28 - Babaj
ja se s zadnym umyslem nesveruju .-)
Autorská citace #57
11.10.2017 13:39 - Ebon Hand
Nacht: Myslíš, že by Pán mohl nahlédnout do Sirienovi krotké mysli a vyjevit mi věcí budoucí? Myslíš, že by naslouchal tak nicotnému požadavku? :-) Nebudu ho obtěžovat tak triviálním požadavkem. :-)
Autorská citace #58
11.10.2017 14:02 - Nachtrose
Ebon: mno, zalezi, kolik mas tecek ve sfere casu ;-)
Autorská citace #59
12.10.2017 09:43 - Ebon Hand
Asi budu muset přetečkovat deník, sféra času má své jisté kouzlo. :-)

Vůbec po hře musím říct, že nějak potřebuji víc sfér. I další sféry, které nemám, mi přišly velmi atraktivní. :-)
Autorská citace #60
12.10.2017 11:57 - Nachtrose
Tak mne by se taky nejaky tecky navic hodili, ale zase ke svemu konceptu mi prijde, ze je mam tak akorat rozdeleny. A zbytek spis zavysi na kreativnim vyuziti ;-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.078412055969238 secREMOTE_IP: 44.192.47.250