Pravidla

sirien
13.5.2015 14:22
Autorská citace #1
13.5.2015 14:22 - Shako
Přelouskal jsem to. Ale pár věcí mi zůstalo nejasných.

Zajímavá mechanika, jak řešit peníze - mrknu na ni.

Pochopil jsem nástřel toho, jak probíhá vesmírný boj, ale přijde mi to lehce zmatečné/složitě napsané. Ale možná je to jen komplikované.

Nějak jsem nepochytil význam/účel/smysl rolí v týmu. A už vůbec ne rozdíl mezi planetární a vesmírnou činností. Buď tam chybí nějaký popis a nebo jsem ho přehlídnul. Vůbec mi není jasné k čemu by se to mělo používat.
Autorská citace #2
13.5.2015 15:06 - sirien
Shako píše:
Pochopil jsem nástřel toho, jak probíhá vesmírný boj, ale přijde mi to lehce zmatečné/složitě napsané. Ale možná je to jen komplikované.

Komplikované to úplně není. Je to složitější, než zbytek GUMSHOE, ale spíš jde o to že tam je několik postupných kroků, které jsem tady nahustil do krátkého textu.

Shako píše:
Nějak jsem nepochytil význam/účel/smysl rolí v týmu.

Žánrová stylizace a usnadnění tvorby postav. Vezmeš si balíček a rovnou s ním dostaneš startovací dovednosti a nějaký rámec konceptu své postavy. Zajišťuje to taky že všechno bude nějak rozumně pokryté a věci co je lepší mít u véce lidí budou u více lidí (např. aby jedna a tatáž postava neměla dovednosti na vesmírnou střelbu, manévrování a hackování)
Autorská citace #3
13.5.2015 16:48 - sirien
Jinak ten vesmírnej souboj by šel asi zpřehlednit následovně:

Začátek:
  • Určí se, kdo má iniciativu
  • Obě strany určí své cíle a zjistí tak, kolik vítězných skirmish pointů potřebují získat
.

Následuje recyklační kolečko - první průběh začíná ten kdo měl iniciativu, dál se to střídá:

  • Ten kdo jedná určí jeden ze čtyř možných manévrů (Fire, Maneuver, Override, Trackback)
  • Pokud ve svém vyhlašování ještě neprošel všechny 3 ostatní manévry, vyhodnocuje dle pravidel "egging it" (máš -3 na hod, ale +1 skirmish pokud zvítězíš)
  • Obě strany si hodí showdown na příslušný manévr
  • Vítěz získá skirmish body (1 za výhru, 1 pokud šlo o jeho vyhlášení a případně 1 další pokud při vyhlašení eggoval, 1 nebo 2 za margin, 1 pokud je některá strana blízko závěru svého cíle, oprava za Dishing it vítěze a Taking it obránce...)
  • Pokud vítěz získal 3 a více skirmish bodů, nastává Rocking it: poškodí loď a její posádka si hodí na zranění. (Lze obětovat skirmish body a zvýšit tak šanci na zranění posádky)
  • Pokud vítěz stále nemá dost bodů na splnění cíle, následuje Mopping up fáze kdy se volní členové posádek obou lodí mohou pokusit případně uzdravit zraněné kolegy nebo opravit škody způsobené předchozími rocking it
  • Pokud vítěz stále nemá dost bodů na splnění cíle, vrátíš se zpět na začátek kolečka. Vyhlašovat bude druhá strana
.

Pokud některá ze stran dosáhla svého cíle, boj končí a dál jednáš podle popisu daného cíle. Na Escape path to obvykle znamená odskok do nejbližšího translight coridoru (a způsobení případných "good bye" efektů), na engage path to obvykle znamená nějakou formu devastace nepřátelské lodi do neschopnosti. Všechny škody které nebyly napraveny v Mopping up fázích přechází do standardního módu nebojových oprav a léčby.
Autorská citace #4
14.5.2015 10:07 - Shako
sirien píše:
Jinak ten vesmírnej souboj by šel asi zpřehlednit následovně:


Jo, to je lepší. V tom původním příkladu máš spoustu podrobností na málo místa, tak se to těžko chápe.

Kolik kol má typický vesmírný souboj s relativně vyrovnanou sílou i cílem na obou stranách? 3-6 nebo významně víc? Chápu, že když to někomu výjde, tak escape se může povést už po druhém kole, ne?

sirien píše:
Žánrová stylizace a usnadnění tvorby postav. Vezmeš si balíček a rovnou s ním dostaneš startovací dovednosti a nějaký rámec konceptu své postavy. Zajišťuje to taky že všechno bude nějak rozumně pokryté a věci co je lepší mít u véce lidí budou u více lidí (např. aby jedna a tatáž postava neměla dovednosti na vesmírnou střelbu, manévrování a hackování)


Jo, to dává smysl. A jaký je tedy rozdíl mezi to funkcí vesmírnou a planetární? Každá posádka má oboje? Je to dohromady 5/6 nebo 10/12 lidí? Má to nějaké přiřazení nebo můžu být třeba pilot a kulturní důstojník zároveň?
Autorská citace #6
29.5.2015 09:49 - Nachtrose
Nevím ani tak proč jsem se nad tím vůbec zamýšlel, ale včera mě tak napadlo, že by Ashen Stars/Gumshoe nemusel být španý systém ( s jistou úpravou stylizace ) pro vedení her v Star Trek universu. o.O
Autorská citace #7
29.5.2015 14:38 - sirien
Nachtrose: Možná, protože Star Trek byl jednou z velmi silných inspirací a nejedna recenze ho rovnou zmiňuje jako příklad SF seriálu jehož epizody se řídí v podstatě čistou GUMSHOE investigativní logikou? (jen teda Ashen Stars default setting mi přijde zajímavější, než Star Trek -verse, takže bych ty ST-like hry vedl radši v něm než v původním ST, ale to je asi otázka vkusu)


PS - na Pelgrane forums sem dostal odpovědi k těm dvěma nejasným pasážím, tak jsem je v článku rovnou opravil. Jde o:

- Rocking it: za vzdání se skirmish bodu zvyšujete DC na Athletics check o +2. Příklad je špatně.
- Output: obnovuje se vždy po boji. Příslušný bolt-on (lodní doplněk) co nedává smysl je napsaný špatně - nemá obnovit output po boji, ale po vítězném skirmishi během boje.
Autorská citace #8
1.6.2015 09:01 - ShadoWWW
V rámci červnového Cartographer Annualu měl vyjít city pack od nizozemských kartografů Brauna a Hogenberga. Natěšeně jsem si dnes otevřel stránku, že si ho stáhnu a... oni ho posunuli až na červenec a v červnu místo toho vydali nějaký sci-fi balík. Acho jo. Ale počkat! WTF?

Píše:
The June issue of the Annual 2015 contains a four-deck starship from the Ashen Stars role-playing game by Pelgrane Press, the Mandible-class Laser vessel.

Each deck is rendered in loving detail and exported in a variety of high-resolution formats for quick and easy use in a online or tabletop game. Use CC3 with Cosmographer 3 to view and edit the original FCW drawings.


Bomba! Mapa lodi z Ashen Stars! Pro editaci mapy je sice potřeba doplněk Cosmographer 3, který nemám, ale ty mapy jsou v balíku i v jpg a png ve vysokém rozlišení a v PDF! ;) Enjoy! ;-)
Autorská citace #9
7.9.2015 14:59 - Shako
sirien píše:
- Output: obnovuje se vždy po boji. Příslušný bolt-on (lodní doplněk) co nedává smysl je napsaný špatně - nemá obnovit output po boji, ale po vítězném skirmishi během boje.


Hej, todle jsme nehráli. Output lodi se dle tvého vysvětlení obnovuje až po celé misi.
Autorská citace #10
10.9.2015 15:56 - sirien
Hm. Jo no.

Věc se totiž má tak, že v pravidlech to je uvedené duálně a já na to kdysi narazil u nějakého ship addonu tak jsem šel na Pelgraine Press forums a zeptal se a dostal jsem Tebou citovanou odpověď, která se mi zdála dávat smysl (ve vazbě k tomu addonu kterej sem tam zmiňoval).

Jenže pak jsem vám začal dělat ten výpiskovej přehled kyberware a toho, co dělá a najednou jsem začal narážet na další a další věci, co žerou lodní output... a ta odpověď mi přestala dávat smysl - kdyby byl output na souboj a addony ho vracely po vítězném skirmishi, tak jak by se pak řešily ty kyberwary, které Ti umožňují škrtout část outputu a použít ho zástupně za různé investigative pooly? Technicky bys tím získal hromadu bodů do investigativních abilit naprosto zdarma, navíc by Tě nic nelimitovalo do toho narvat ten output úplně celej, že jo.

No a na čím víc věcí jsem narážel, tím víc se mi zdálo, že output má být na celou misi. Ostatně to docela i odpovídá obecné GUMSHOU logice ohledně obnovování poolů.

Ještě to budu muset opravit v tom článku a možná zajít na Pelgraine a napsat to tam taky.



Každopádně sem čekal, kdo z vás si toho všimne první, máš dva expy za pozornost. Hned co RDL přesvědčíš, aby do GUMSHOE zakompomoval expovací systém na zlepšování je můžeš utratit dle své libosti :)
Autorská citace #11
10.9.2015 22:53 - Shako
Sirien: Těch věcí, co tam máš trošku jinak než si vysvětloval naživo je tam víc, ale tenhle mi přišel jako ten nezávažnější, tak jsem ho zmínil.

Ale máš tam třeba i reputaci -1, když nemáš rozdělené role, ale říkal si -2 a tak... ;-)
Autorská citace #12
11.9.2015 00:57 - sirien
Sem holt zlej na PR, no - sem říkal, že když přijde na morální volby, tak cokoliv co by neudělal sám kapitán Picard nepovažuju za potkávající standardy... A navíc, Ty zase hraješ normální hry ToC v polovičnim Purist módu :p

(jo, sem si to pamatoval blbě tu reputaci, no... na tom stejně pro one shot nezáleží... ale pokud bys našel nějakou další nesrovnalost co není jen přehmat v paměti tak dej vědět)
Autorská citace #13
16.9.2015 10:32 - Shako
Zajímavá otázka ze včerejší hry: Co má dělat Durugh, kterému došli body phasování, ve chvíli, kdy je stále v bytě, ve kterém někdo je? :-D

a) prostřílet se ven
b) odpočinout si a obnovit si body phasování na útěk
c) okouzlit obyvatelku svým šarmem
Autorská citace #14
16.9.2015 10:41 - Aegnor
c), následováno a)
Autorská citace #15
16.9.2015 16:26 - sirien
Aegnor: heh. Nikoliv. Správnou odpověď nalezneš tady.

Každopádně Shako trefně poznamenal, že celá situace ukázala zajímavou problematiku toho co má dělat chudák Durugh, který se někam vkrádá a profázuje se tak daleko, že nemá na to profázovat se zpátky... v praxi jsme si vyzkoušeli, že takové sitauce mohou být pro durughy poměrně dost nepohodlné :D
Autorská citace #16
5.10.2015 08:10 - ShadoWWW
Před pár dny vyšlo rozšíření pro Ashen Stars - Akreční disk.
Autorská citace #17
5.10.2015 10:10 - Shako
ShadoWWW píše:
Ashen Stars - Akreční disk.


A obsahuje speciální hmyzáckou příručku "MeatButNotEatFriend" a taky plány lodí. :)
Autorská citace #18
5.10.2015 11:08 - Gurney
Thri-kreeni/kch-thk mi vždycky připomenou Finding Nemo ...člověk je kámoš, ne žrádlo :)
Autorská citace #19
5.10.2015 14:04 - sirien
jj, potkali jsme na hraní a chystám se udělat recenzi. Popravdě to je zaměřené hlavně na fluff, resp. nějaká vysvětlení a tak pro snazší uchopení plus nějaké bonusové rasy a plánky vnitřků pár lodí.

A Meat But Not Eat Friends je naprosto boží :) Jsou tam vůbec dobrý hlody, třeba u StratCo warpside pozice jsou nějaké poznámky k taktikám vesmírných soubojů a "taktická bible" Kch-thk se menuje "1001 ingredients for victory" :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.095193862915039 secREMOTE_IP: 44.213.75.78