Pravidla

Autorská citace #1
2.6.2015 20:38 - sirien
Héééj, Dalcor žije :D To je nejvíc epic zjištění článku :)

Anyway docela hezký přehled DA systému. Doteď jsem o něm jen slýchal a upřímně - z toho co lidi říkali jsem si představoval trochu víc, tak sem pak zvědavej na zhodnocení toho updatu.
Autorská citace #2
3.6.2015 06:06 - Vojtěch
BTW ten update už je dávno venku alespoň jako PDF od půlky dubna.

link
Autorská citace #3
3.6.2015 14:07 - Dalcor
Dalcor měl jet na GameCon,a le kvůli práci nejede.

Máš pravdu Vojto, je to venku od dubna. Jako beta verze, kde mají zadarmo proofreading. Jestli fakt udělali jen kosmetické změny, tak je to hrozná škoda
Autorská citace #4
3.6.2015 14:09 - Dalcor
Viz beta proofreading PLATÍCÍMI klienty:
http://roninarmy.com/threads/2105-Dragon-Age-Core-Rulebook-Missing-Things-and-Mistakes-%28Errata-Collection-%29/page4
Autorská citace #5
3.6.2015 14:42 - Dalcor
Sirien píše:
Doteď jsem o něm jen slýchal a upřímně - z toho co lidi říkali jsem si představoval trochu víc, tak sem pak zvědavej na zhodnocení toho updatu.
Nevím co jsi slyšel, nicméně Dragon Age má spoustu výhod, ale teda rogue a obecně boj je velmi velmi nepovedený. Vzhledem k tomu, že pravidla Dragon Age nenabízí žádná jiná pravidla, je to dost zvláštní. Bohužel ze spousty pravidel máš pocit, že jsou napsaná "jen pro pravidla" aby balancovala jiná pravidla.
Jiná odkazují na CRPG - třeba úplně (a pardon za to slovo) debilní pravidla pro Backstab. Jenže CRPG k tomu má další návaznosti ve speciálních schopnostech, nebo to že dvě zbraně fakt dávají velké zranění.

Hodně tomu pomůže sloučení do jedné knihy, protože třeba moje družina poté co jsem sehnal set 2 a 3 kompletně předělávala postavy, protože prostě to co chtěli nefungovalo.

Jasně, spoustu věcí, které kritizuji jsou o stylu a o zvyklostech mých a mé družiny, koneckonců 20 let hraju jen ADnD a d20, jenže prostě takových je nás víc a tohle pro někoho může být důležité.

I proto že jsem uvažoval o nákupu AGE systému pro jednoduché one-shotovky z různých settingů (Cadwallon; Engel; sága Trnu, Žalu a Jasného ostenu a třeba i historický RPG).
Autorská citace #6
3.6.2015 14:50 - Vojtěch
V současnosti už je to PDF 1.1 s opravami. Bohužel jsem neměl moc čas vrtat se v mechanikách, abych potvrdil, či vyvrátil změny, ale myslím, že setting je mnohem rozsáhlejší. konkrétně str. 152-196 a 251-263. Celkem i s deskami je 441 stran. Je to i s ilustracemi atd., tedy je to něco, za co není člověk naštvaný zaplatit (zvlášť když do finální verze update bude zdarma taky).

Pokud ovšem toužíš po settingové knize ve stylu ralmsů k 3E, pak by asi bylo záhodno sehnat si toto (graficky moc pěkné IMO).

Dragon Age: The World of Thedas Volume 1
Autorská citace #7
3.6.2015 15:07 - sirien
Dalcor píše:
Dalcor měl jet na GameCon,a le kvůli práci nejede.

:( Sem se těšil.

Dalcor píše:
Nevím co jsi slyšel, nicméně Dragon Age má spoustu výhod

Ta mechanika boost kostky zní hodně cool minimálně. (podobně jako escalation dice v 13th age, tyhle mechaniky se nějak rozjížděj zdá se)

Dalcor píše:
ze spousty pravidel máš pocit, že jsou napsaná "jen pro pravidla" aby balancovala jiná pravidla.

To je poněkud nanic, vždycky mám dojem že takový věci vypadaj jak záplaty blbě promyšlenýho (nebo vůbec nepromyšlenýho) designu.
Autorská citace #8
3.6.2015 15:23 - Dalcor
Vojtěch píše:
Pokud ovšem toužíš po settingové knize ve stylu ralmsů k 3E, pak by asi bylo záhodno sehnat si toto (graficky moc pěkné IMO).

Dragon Age: The World of Thedas Volume 1

Mám i dvojku, navíc existuje Dragon Age Wiki, ale mluví se o tom že posunuli setting k DA:I

Sirien píše:
Ta mechanika boost kostky zní hodně cool minimálně. (podobně jako escalation dice v 13th age, tyhle mechaniky se nějak rozjížděj zdá se)
Jasně, ale nakonec se zvrhne jen dva v relevantni boosty: extra damage a extra utok, ostatni maji minimalni vliv na hru (treba odsunuti o ctverec znamena ze ztracis bonus AIM coz je +2, a tedy pravdepodobnost hitu snizuje o cca 15%, oproti +1D6 damage...) Bohuzel neni kreativni
Autorská citace #9
3.6.2015 15:38 - sirien
Dalcor píše:
Jasně, ale nakonec se zvrhne jen dva v relevantni boosty

To už je mizernej design v implementaci - já teď hodnotil spíš ten samotnej nápad té kostky co náhodně generuje bonus efekty. Že jsou bonus efekty samotné rozložené špatně je samozřejmě nanic, ale to už se dá doupravit popř. redesignovat.
Autorská citace #10
3.6.2015 15:56 - Vojtěch
Ta dvojka už není taková :(

Tenhle boost se začíná jevit zajímavější v momentě, kdy můžeš někoho žuchnout do nějaké díry, táborového ohně atd. Jiank mi zatím přišly boosty celkem v pohodě a užitečné vzhledem k tomu, že ty levnější prostě připlácneš k tomu dalšímu.
Autorská citace #11
3.6.2015 16:15 - Dalcor
Píše:
Tenhle boost se začíná jevit zajímavější v momentě, kdy můžeš někoho žuchnout do nějaké díry, táborového ohně atd. Jiank mi zatím přišly boosty celkem v pohodě a užitečné vzhledem k tomu, že ty levnější prostě připlácneš k tomu dalšímu.
Jak často se to stane? Jako push over the edge je fajn, to jo. Je sražení do díry pořád výhodnější, než +1d6 damage? Většinou ne... Dalo by se tam udělat spoustu kreativnějších věcí.
Autorská citace #12
3.6.2015 16:17 - sirien
Z toho co píšeš mi přijde že to není jen o kreativitě, ale obecně o velmi špatně nastavených číslech. Už jen ta bezpředmětná obrana mě osobně dost irituje, ale tak já jsem obecně fanoušek filozofie Exalted proti filozofii DnD (tj. superior defense s významnými zásahy namísto superior offense s průběžnými menšími zásahy)
Autorská citace #13
3.6.2015 16:24 - Gurney
První a nejdůležitejší věc - Dalcor na Kostce! A hned s článkem, awesome!

A musím říct že s fakt zajímavým - Dragon Age jsem měl možnost si vyzkoušet jednou a velmi krátce, od té doby už jsem se k tomu nedostal. Navíc se mi docela líbí že jdeš rovnou k tomu kde se láme chleba (a mnohdy bohužel i celé herní systémy) - k boji.

Musím říct že se mi taky docela líbí to nakupování speciálních efektů za body, ale za tu krátkou hru jsem neměl moc příležitost to nějak moc vyzkoušet. Totéž pravděpodobnosti - přišly mi tehdy docela ok, ale za tu chvilku... mimochodem podle toho co tam píšeš mi to přijde jakoby Green Ronin udělal vlastně d20 systém a aplikoval do něj houserule s 3d6 hodem (tady na kostce svého času mimochodem vášnivě diskutované) namísto dvacetistěnky, ale už moc nedomyslel co to udělá s pravděpodobností.

S čím bych hodně polemizoval je, že Dragon Age (alespoň pokud se bavíme o Origins, tuším že když to Green Ronin vydal, ještě ještě nic jiného nebylo) je kdovíjak dark fantasy a tudíž že by PnP RPG mělo být grim’n’gritty, aby dobře emulovalo svět DA. Tak nějak "formálně" se proti tomu nedá nic namítnout, protože DA obsahuje všechny ty klasické klišé žánru - upřímně, mám dojem jakoby tvůrci DA settingu jeli podle seznamu, aby na žádné nezapoměli a byli tedy dostatečně grim-dark-cool. Jenže v tom příběhu samotném je to všechno hlavně kulisa k veskrze hrdinskému příběhu o vyvoleném, který v zásadě všechno vymlátí a zachraní svět. Že věci kolem sucks se hlavního hrdiny prakticky přestane týkat po jednom z relativně krátkých (aspoň ve srovnání s délkou celé hry) úvodů a nebýt krvavých stříkanců, eeeevil magie, zotročených elfů a utlačovatelské církve, na tom příběhu se prakticky nic nezmění. Navíc ta dark fantasy jaksi moc neproniká do gameplaye samotného, který se v zásadě nijak moc neliší od jiných PCRPG. Takže pokud je ta grim'n'dark stylizace pro PnP hlavně takové pozlátko, paradoxně to věrně kopíruje DA:O.

S čím naopak souhlasím - bojově orientovaní roguové a vodítka pro vytváření férových soubojů zrovna tady dost chybí. Sám sice rád hraju nepříliš bojové tuláky (zrovna nedávno jsem přemýšlel nad tím jak pro 5e vyrobit mimo jiné Rogua podobného tomu z AD&D, kde je má právě jen ten backstab) a tabulky pro stavbu střetnutí nepoužívám (a přemýšlím jestli jsem někdy viděl nějaké, které by opravdu fungovaly - aniž by se musely odvolávat na nějaké to "to víte, ono je to vlastně víc umění než věda"), ale v pokud někdo chce emulovat DA, obojí (resp. v druhém případě aspoň pokus o něco funkčního) mi přijde jako dost důležité.

Mimochodem, shodou okolností jsme se nedávno bavili o tom, že pro hraní v prostředí Dragon Age by se výborně hodilo 13th Age. Není to sice úplně jedna ku jedné, ale ta hra používá naprosto stejné archetypy postav (včetně toho DPS-rogua), má vodítka a rady na to jak udělat férové souboje a v zásadě by stačilo vynechat některá povolání (Kněz) a omezit přístup k některým spellům (musíš být Blood mage, aby jsi mohl mít Charm). Že je to dost hrdinsky laděné RPG odpovídá Dragon Age ve skutečnosti velmi přesně.
Autorská citace #14
3.6.2015 16:41 - Vojtěch
Dalcor: To je o designu prostředí a spolpráci s DM. Pokud bereš placaté mapy, tak asi nikdy. Pokud začneš po okolí trousit různé legrácky, tak se může stát náhle zajímavější nepřítelem šoupnout, nebo naopak odtančit pryč, když už se třeba trefím s nějakým haluzákem, byť bez dmg. Pokud je v rohu místnosti kýbl, do kterého se dá nepřítel nahnat, aby se přerazil, nebo se mu srazila rychlost na půl dokud ho nesundá, pokud je část podlahy na houby a vypadá to, že se tam propadne a nebude moct dál, atd. atd. Napadá mě, že pokud na takové věci začneš upozorňovat hráče třeba přes přes stay aware (nebo je tam rovnou přimaluješ), tak by mohla být ještě švanda.
Autorská citace #15
3.6.2015 19:32 - Dalcor
Gurney - jak bys definoval Dark Fantasy prostředí? Osobně Dragon Age je Dark Fantasy prostředí ale samotné CRPG není, asi bych odlišoval prostředí a celkem epický příběh, který hry prodává. Mimochodem nepamatuji CRPG hru, která by nevykrádala všechno co vidí. Osobně mi třeba vadil kdysi jeden nejmenovaný časopis který napsal.
Dragon Age je nudné klasické žánrové fantasy prostředí a na druhé stránce pro Zaklínače napsali jak je skvělé,že tam jsou elfové, trpaslíci a pod a Zaklínač je ted yplný žánrového klišé, kromě snad toho že si nepamatuji trpasličí Království pod horou.

Vojtěch: imho šlápnutí do kýble je narativně zajímavé, ve skutečném boji radši využiješ své okamžité výhody nad protivníkem a rozsekneš ho ve dví a ne že budeš řešit jestli ho nenatlačíš aby šlápl do ho...kýble.
Nicméně levné stunty jsou supr, dokud tě všechny stunty nestojí stejně 1. Neříkám že shift nepoužiješ, ale radši oponenta rozseknu. Kdyby talenty nabízeli to co nabízí talentový strom v CRPG a ne že zlevňují stunty, pak by celý systém byl o mnoho zajímavější

BTW to je na dlouhá léta asi zase poslední článek co jsem napsal... Plácám se ve svém Pathfinderu a RPG scénu nesleduju. To raději wargaming: http://wargamingasp.blogspot.cz
Autorská citace #16
3.6.2015 19:37 - Dalcor
Píše:
mimochodem podle toho co tam píšeš mi to přijde jakoby Green Ronin udělal vlastně d20 systém a aplikoval do něj houserule s 3d6 hodem (tady na kostce svého času mimochodem vášnivě diskutované) namísto dvacetistěnky, ale už moc nedomyslel co to udělá s pravděpodobností.
Green Ronin má vlastní d20 systém. A ne Dragon Age VUBEC není jako d20 a matematický model není dělaný na d20. Myslím si, že šli touto cesou do začátku. Gaussova křivka u 3d6 je poměrně vyrovnaná (proto defence nemá opodstatnění) ale už je celkem velká pravděpodobnost na stunt, který je ale nakonec pouze na 1d6 bodů, kde už je křivka více zvlněná. Matematický model je skvělý, jen k tomu nedodělali zbytek pravidel
Autorská citace #17
3.6.2015 20:42 - Vojtěch
Mno, pokud máš 3 body, tak můžeš třeba hodit lightning attack a dát si attack ještě jednou, nebo mighty blow + skirmish a máš damage a ještě mamlase v kýbli (zvlášť pokud ti ten attack moc dmg nedělá), nebo disarm + skirmishn od zbraně pryč. Myslím je to o preferencích, ale zrovna u zloděje mi takovéhle vymýšlení blbin a špinavostí docela sedí. Nějak mi to přijde celkem vyrovnané.

EDIT: Jinak i Pathfinder je zajímavá látka ke článkům a myslím, že i Wargaming novinky by si čtenáře našly.
Autorská citace #18
3.6.2015 21:27 - Dalcor
Vojtěch píše:
EDIT: Jinak i Pathfinder je zajímavá látka ke článkům a myslím, že i Wargaming novinky by si čtenáře našly.

Abych řekl pravdu nevím co bych o Pathfinderu psal...
A o wargamingu píšu na domovské stránce ;-)
Autorská citace #19
3.6.2015 21:34 - Vojtěch
Mno, nevím jestli sleduješ co tam poslední dobou vychází.
Autorská citace #20
4.6.2015 07:56 - Dalcor
Sleduju
Autorská citace #21
4.6.2015 08:47 - Vojtěch
No vidíš, tak můžeme rozebírat i Unchained, Monster Codexy a další legrácky :D
Autorská citace #22
4.6.2015 09:30 - Dalcor
Krása, jen na to nemám čas, dvakrát týdně hraju Legacy of Fire, nebo Skulls and Shackles, nebo Dragon Age.

Jednou týdně Wargamingy a zbytek barvím

Na druhou stranu asi bych mohl udělat článek o narativním wargamingu a dát ho sem i na můj domovský blog.
Autorská citace #23
4.6.2015 09:45 - Vojtěch
Já snad budu muset něco napsat :D
Autorská citace #24
4.6.2015 10:14 - York
Vojtěch píše:
Já snad budu muset něco napsat :D


Tak to každopádně ;-)
Autorská citace #25
6.6.2015 00:43 - Gurney
Dalcor píše:
Gurney - jak bys definoval Dark Fantasy prostředí? Osobně Dragon Age je Dark Fantasy prostředí ale samotné CRPG není, asi bych odlišoval prostředí a celkem epický příběh, který hry prodává.

V tom to asi je - podle mě dark fantasy někde na cestě mezi fantasy a hororem a pokud bych měl říct jednu věc bez které se neodejde, pak je to určitá míra zranitelnosti protagonistů toho příběhu; nedá se to oddělit a prostředí mi prostě nestačí k tomu abych příběh vnímal jako dark fantasy. V DA se všechno špatné děje NPCčkům, hlavní hrdina a jeho družina mezitím kempuje a probíjí se světem.

A není to tak že by nešlo udělat opravdovou dark fantasy v herní podobě - Dishonored, Prince of Persia: Warrior Within nebo i ten prastarý Planescape Torment jsou mnohem temnější příběhy než Dragon Age.
Píše:
Dragon Age VUBEC není jako d20 a matematický model není dělaný na d20.

Staty v podobném rozsahu, stat+modifikáry+roll vs. DC (opět v podobném rozsahu jako u low level d20), útok je stat+roll+modifikátory vs. 10+stat obrana... neřekl bych že se pustili zrovna do neznámých vod... což jim nevyčítám, jen tam tu podobnost nemůžu nevidět.

Píše:
narativní wargaming

Jak to konkrétně vypadá?
Autorská citace #26
6.6.2015 00:47 - sirien
Gurney píše:
Jak to konkrétně vypadá?

(to je asi jako když hraješ šachy, ve kterejch Ti pěšec odmítne vstoupit na políčko co je napadené věží, protože na to jít proti takový váze fakt nemá morálku)
Autorská citace #27
6.6.2015 05:46 - Vojtěch
Ono s těmi čísly aby to nebylo jako s delfínem a ichtyosaurem. Podobný tvar určuje voda a nikoli příbuznost. Zrovna tak tady to určuje rozsah hodnot na použitých kostkách. Pokud nechtěli dělat nějaké složité propočty, nebo dice pool, tak toto je asi jedno z nejlépe uchopitelných rozložení čísel.
Autorská citace #28
8.6.2015 12:47 - Dalcor
Gurney píše:
Jak to konkrétně vypadá?

No o tom bude ten článek. V zásadě příběhově orientovaný wargaming, tedy držící se konceptu pravidel, ale nabízející zjednodušeně minipříběhy. Jsou hry ve kterých jsou i pravidlově ošetřeny, ne že je hráč vkládá jako požadavek na hru a aplikace své fantasye.

Není to tak, že pěšec nevstoupí na území ovládané věží, ale například A Fistfull of Kung Fu nabízí příběhy protagonistů, jeho sidekicka a pár extráků (Obi Wan Kenobi+Anakin Skywalker+klonoví vojáci). Hra pak motivuje hráče k tomu aby aktivoval prostředí, pokud to nehrajěš čistě mechanicky, či kompetitivně, ale pro příběh pak zde je prostorLove is More Powerfull then Ironman

Lion Rampant má sice nějaké obecné objectives, jako pobij nepříteli více vojáků, ale zároveň má mechaniky tzv "bosast" ve které si určuješ čeho chceš ty osobně (resp tvůj vojevůdce) na bojišti dosáhnout a dokonce ti umožňují vyhrát hru, i když nesplníš main objective.

Nový Frostgrave je pak kapitola sama o sobě, tam navíc jsou obsaženy i CnL RP mechaniky ;-)

Samozřejmě to není o tom, že hraješ za jednotlivce, nicméně se držíš nějakého příběhu v tom hraní, ať už jednotlivých her, nebo celé kampaně
Autorská citace #29
8.6.2015 12:48 - Dalcor
Píše:
no s těmi čísly aby to nebylo jako s delfínem a ichtyosaurem.

Přesně, naprsotá většina her je tedy d20. Protože WOD má taky hod kostkami + vlastnost + modifikátor...

Matematický model je jiný.
Autorská citace #30
8.6.2015 12:53 - Shako
Dalcor píše:
příběhově orientovaný wargaming,


Zklámání. Já myslel, že je to jen zastírací manévr ala FFG, když potřebuješ vydat deskovku, ale nemáš na ni licenci. :-D Výsledkem je Star Wars: Imperial Assault, částečně tedy i X-Wing.
Autorská citace #31
8.6.2015 12:55 - Dalcor
Píše:
V tom to asi je - podle mě dark fantasy někde na cestě mezi fantasy a hororem a pokud bych měl říct jednu věc bez které se neodejde, pak je to určitá míra zranitelnosti protagonistů toho příběhu;
Obecná definice Dark Fantasy je prostředí, na pomezí žánru hororu a fantasy.

Herní prostředí Dragon Age mi zrovna tak připadá. A zlé věci se dějou i hlavním hrdinům všech třech počítačových her. Ale obecně zde je ta hranice tak subjektivní, že to je asi každý jak to cítí.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10159587860107 secREMOTE_IP: 44.222.225.12