Pravidla

ShadoWWW
22.9.2016 16:51
Autorská citace #21
22.9.2016 22:16 - efram
Píše:
Pokud to toužíš brát takhle technicky (technologicky), pak je šíp takřka irelevantní, protože to co je zničující a co mu dává jeho sílu je kinetická energie, která mu je udělena lukem. Takže šíp může být obyčejný jak chce, protože energie výstřelu kterou nese vychází z magického luku.



nezapomeň na tvar hrotu (má svůj podíl na zranění)....jo je jasné odkud se ta klasická kynetika bere.
Autorská citace #22
23.9.2016 09:34 - Jerson
ShadoWWW píše:
Pokud se to vezme čistě technicky, tak zneviditelnění kouzlem znamená, že tě kouzlo přesune do světelného spektra, které je pro ostatní (i tebe) neviditelné. Dle popisu kouzla když něco vezmeš, tak to kouzlo přesune do tohoto spektra taky. Navíc i když jsi neviditelný, tak stále nevidíš sebe ani to, co držíš a máš na sobě, protože ani tvůj zrak neregistruje danou vlnovou délku.


K tomuto bych doplnil, že podle popsané logiky nemůže neviditelný jedinec vidět ani okolo sebe, protože jím záření z jiných zdrojů musí procházet bez zeslabení. A tak mi o dost zajímavější přijde neviditelnost, na kterou musíš být buď nahý, nebo mít na sobě jen tenké oblečení z přírodních materiálů, které se dá počítat jako tvá vlastní kůže, a vedle toho potřebuješ kouzlo, které ti jako neviditelnému umožní vidět, a zároveň způsobí, že jsou vidět tvé oči (pokud je nezavřeš). Pořád je to dost hustá magie s řadou možností, ale má svá omezení, která donutí mágy (a jejich hráče) přemýšlet a připravovat se.

K magické střele - už jste někdy slyšeli hlášku "Tahle kulka nese tvé jméno!" Ve válkách se požehnávaly zbraně včetně děl, ale pokud chtěli vojáci nějak (placebo efektem) uškodit nepříteli, směřovali svou "magii" na střely, nikoliv na zbraně. Nápisy na projektilech, nápisy na pumách nebo raketách. Pokud nějaké jméno, nápis, obrázek a podobně nesla zbraň, případně její hlaveň, bylo tím spíše zamýšleno, aby pracovala spolehlivě a vždy se trefila, ale účinek v cíli byl standardní.

Tedy realita je předobrazem spíše pro magii skrytou ve specifických střelách, které se samozřejmě nedají chrlit po desítkách nebo dokonce tisících - střelu "se jménem nepřítele" nikdo nikdy nevystřelil z kulometu nebo samopalu, ale opakovací pušky, do které ji předtím vložil, nebo revolveru (a možná pistole).
DnD má problém v tom, že na rozdíl od reality jedna střela na zabití pojmenovaného (a tedy důležitého) nepřítele prakticky nikdy nestačí, tedy ne, pokud je nepřítel nezraněný nebo jen lehce zraněný, takže by to asi bylo třeba řešit nějakým houserule, které by zvyšovalo účinek magické střely.

To co píše Sirien o magii dává smysl, ale mě osobně je prosti srsti magie, která se metá rychlostí samonabíjecí pušky a která do jím vytvořeného paragigmatu (o tom jak mág působí na cíl, a do magického působení zahrnuje všechny zainteresované objekty) moc nesedí.
Autorská citace #23
23.9.2016 10:15 - ShadoWWW
Jerson píše:
DnD má problém v tom, že na rozdíl od reality jedna střela na zabití pojmenovaného (a tedy důležitého) nepřítele prakticky nikdy nestačí


V DnD existují magické popravčí šípy (nebo šipky), které se štěstím dají nepřítele na jeden zásah - v 5E dávají dodatečné zranění 6k10 (+ normální zranění jako obvykle). Pokud je to megahustý záporák, například prastarý drak nebo démonický kníže, tak ho tím nedáš na jednu ránu, ale to u takových záporáků je příběhově pochopitelné. Souboj s takovým záporákem má být megahustý minimálně hodinový souboj s vyčerpáním všech zdrojů a osudem visícím na vlásku na obou stranách konfliktu.
Autorská citace #24
23.9.2016 10:19 - Vojtěch
Kombinuj ještě alespoň s lukem proti XY a true strikem ;)
Autorská citace #25
23.9.2016 10:54 - Dungo
No když vemu ten případ magického luku a nemagického šípu a k tomu s tou pistolí a stříbrnou kulkou, tak ten případ je podle mě hodně podobný ne? Vždy u obou jde o zranitelnost. Magičnost luku se taky řeší jen kvůli nezranitelnosti tvora nemagickými zbraněmi. To same s tou kulkou a vlkodlakem. Ten je zase zranitelný stříbrem. A pokud budu mít stříbrnou zbraň a obyčejnou kulku, tak mu stejně neubliží, max. kdyby zbraň byla celostříbrná a byla by tu šance že kulka při výstřelu sedřela z vnitřku hlavně trochu stříbra, tak by měla potencionálně šanci napáchat nějaké škody, proto se to řeší stříbrnými kulkami. A tak samo luk, který je magický, ale stříli nemagické šípy, pořád střílí nemagické střely, takže tvor nezranitelný nemagickými útoky by podle mě měl být stále nezranitelný takovým šípem. A je podle mě jedno, jestli jde o materiál nebo magické očarování zbraně, která projektil vystřelí. Max, kdyby si přišel a prásknul s tím magickým lukem toho nezranitelného tvora po hlavě, tak by dostal nějaký dmg :D
Jasně, ženu to do extrému, podle mojí logiky. Ve skutečnosti bych tohle neřešil že jo. Prostě napsali, že utoky magickým lukem jsou magické tak jsou magické, jen řeším to že je škoda, že autoři nenapsali, podobné vysvětlení jako merlin s tím očarováním na pár vteřin při útoky magickou zbraní na dálku. Tím by řešení tohodle odpadlo ;)
Autorská citace #26
23.9.2016 11:09 - Vojtěch
Většinou se magický účinek střel dřív vysvětloval přes auru na tom luku, která pak vedla střelu až k cíli. Na + něco zbraních to jako vidět není, ale v zásadě to bylo stejné jako u různých flaming luků atd. Nejde na to nahlížet jako na zaměřovač na luku ale jako na skutečnou mystickou výpomoc kdy střela je postrkována k cíli krvežíznivým vrahem prorůstajícím dřevem luku ;)
Autorská citace #27
23.9.2016 11:22 - Dungo
Právě, proč to takhle hezky nevysvětlí v pravidlech, hned ta základní magická zbraň chytá lepší rozměr. Lepší než, jooo máš +1 zbraň co dáva magické útoky. I pro ty postavy by znělo lépe, kdyby přes historii poznali, že tu zbraň používal nějaký slavnější lučíšník a tím pádem se část jeho duše vlila do luku a pomáha majiteli být lepším lučišníkem :) Třeba v Dole je hezky vysvětleno proč je Rubač +1. Je tam vysvětleno jak jméno tak i proč dává maximální dmg do rostlin a dřevěných předmětů :)
Autorská citace #28
23.9.2016 11:30 - Vojtěch
Jo, to má asi být ten fluff, co si máš dodat k těm předmětům a proč už tentokrát nemají ceny.
Autorská citace #29
23.9.2016 12:21 - Jerson
ShadoWWW píše:
Souboj s takovým záporákem má být megahustý minimálně hodinový souboj s vyčerpáním všech zdrojů a osudem visícím na vlásku na obou stranách konfliktu.

Já mám s hodinovými souboji problém, ale to je dané spíše prostředím, ve kterém hraju. Každopádně asi nemám co bych dodal, oficiální odpověď je zřejmá, tak vlastně není co řešit.
Autorská citace #30
23.9.2016 13:38 - Merlin
Dungo píše:
Právě, proč to takhle hezky nevysvětlí v pravidlech, hned ta základní magická zbraň chytá lepší rozměr.


protože to můžeš jednoduše popsat jako DM? Než se nechat vést za ruku?
Autorská citace #31
23.9.2016 13:56 - LokiB
Možná to vyznělo zmotaně, pak se omlouvám ... já v zásadě řešil situace, kdy jde o zranitelnost příšery. Dřív to bývalo přímo na nezranitelnost (DrD/ na Damage Reduction "magic weapon" ... což je v funkčně ekvivalentní Damage Reduction Silver.
V 5E ma třeba werewolf: Damage Immunities bludgeoning, piercing, and slashing damage from non magical weapons that aren't silvered.

V ADND 2E měl werevolf: Special Defenses: Hit only by silver or +1 or better magical weapon

Takže buď stříbrné, nebo magické ... imho stříbrný luk a normální šíp nestačí (můžu se plést, nehledal jsem to). Že stačí magický luk a normální šíp je neintuitivní. Že si to dokážu fluffem magického vlákna ospravedlnit, je jiná věc :)
Autorská citace #32
23.9.2016 14:09 - Vojtěch
Stříbrný luk + normální šíp nestačí, protože sříbrný != magie. Je to jen materiál, na který jsou někteří tvorové alergičtí. Tedy s ním musí příjít do kontaktu, aby to fungovalo.
Autorská citace #33
23.9.2016 14:12 - LokiB
Vojtěch: ano. a úplně stejně si to můžeš vysvětlit i u té magie ... že jsou alergičtí na magii, která se jich musí dotknout.
Hele, já neříkám, že to nejde vysvětlit tak i tak, jakožto sofista jsem schopen zastávat kterékoli stanovisko a hádat se s ostatními, že nemají pravdu :)
Tady jen říkám, že je to na první pohled divné a musí se hledat dodatečné fluff vysvětlování, proč by se při imunitě na magii a stříbro měly šípy chovat odlišně. Toť vše.
Autorská citace #34
23.9.2016 14:16 - sirien
Jerson: to je docela zajímavá poznámka o těch "střelách se jménem". Zase trochu jiná "magická tradice", v tomhle případě mnohem lidovější než to, co sem popisoval já, nicméně rozhodně validní věc.

Ohledně toho jak moc je cool aby luk chrlil magii takovým a onakým způsobem - Ty máš tendenci všechno nahlížet z pohledu her co sám hraješ, což je stylově dost úzká záležitost. Já styly střídám. V DnD na to neřeknu popel, v Exalted to budu naopak přímo očekávat, ve WoD budu čekat, že to zdaleka nebude tak snadné (bezpečné, laciné...), v nějakém low style fantasy nebo urbanfantasy by mě to rušilo. Generalizovat bych se to neodvážil.

Dungo píše:
No když vemu ten případ magického luku a nemagického šípu a k tomu s tou pistolí a stříbrnou kulkou, tak ten případ je podle mě hodně podobný ne? Vždy u obou jde o zranitelnost.

Ne úplně. U magického luku může jít o mrtě magických efektů od různých save or prone, save or charmed, save or whatever, popř. o různé elementální údery, o různé další efekty (každý do 10 stop od zasaženého cíle dostane lightning cantripem) atp.

Pak máš otázku té zranitelnosti, která už je na straně "příjemce".


Jinak jeden další point k zamyšlení - osobně nevidim až tak moc rozdíl mezi lukem co dá magický útok nemagickou střelou a třeba postavou co dá magický útok nemagickou zbraní. Jen v tom prvnim případě to pro tu postavu někdo předpřipravil do luku a v druhém to způsobí at will sama, ale princip je v podstatě tentýž.
Autorská citace #35
23.9.2016 14:20 - Aegnor
LokiB píše:
Tady jen říkám, že je to na první pohled divné

Naopak, dává to smysl. Stříbro je prostě materiál a jde na něj použít klasická logika a selskej rozum. Magie je magie a jako taková (nebál bych se říct i by-definition) se vymyká "běžné" logice a selskýmu rozumu.

Chápu, že tě to rozhazuje, protože chceš, aby všechno fungovalo na naprosto stejném základu.
Autorská citace #36
23.9.2016 14:23 - LokiB
sirien: co si (v kontextu DnD) představuješ pod "třeba postavou co dá magický útok nemagickou zbraní" ... resp. jak ten magický útok nemagickou zbraní dá?
Magická postava/nestvůra (ze své podstaty magická) dává magický útok i nemagickou zbraní. Kupříkaldu taková Deva v DnD.
Autorská citace #37
23.9.2016 14:35 - Vojtěch
LokiB píše:
ano. a úplně stejně si to můžeš vysvětlit i u té magie ... že jsou alergičtí na magii, která se jich musí dotknout.


Jenže u té očarované zbraně máš přímo napsané, že to očarování se přenáší na munici. Je to přímo součást toho očarování v pravidlech a je jedno, jakou kolem toho patláš omáčku. (str. 140 překladu třeba - dost dobře nechápu, co na tom chtějí dovysvětlovat). U materiálu to tak není.
Autorská citace #38
23.9.2016 14:35 - sirien
Loki: Musel bych si teď projít PHBčko a mrknout na různé Warlocky, Paladiny a podobnou havěť, abych Ti řekl jak přesně to je v 5e, ale co pamatuju, tak v DnD je poměrně dlouhá tradice schopností které říkají věci jako "ke svému běžnému útoku způsobíš XdY radiant damage", což se obecně bralo jakože se útok jako celek stává magickým.

Tj. např. normálně si tak šermuješ s paladinem, spoléháš se na svojí magickou zbroj co Ti dává rezistenci proti nemagickým útokům a paladin najednou zařve "ve jménu božím zhebni!" a při dalším zásahu z místa dopadu vytryskne záře a Tvoje zboj praskne jakoby byla zasažená magickým mečem (i když meč zůstává nadále naprosto nemagický a není ani nijak krátkodobě očarovaný).
Autorská citace #39
23.9.2016 14:39 - LokiB
Aegnor: no, já myslím, že i autoři chtějí, aby to fungovalo co nejvíce na stejném základu, protože jim to zjednudušuje vývoj a nemusí řešit spory hráčů :)
ale holt ne vždycky to jde.
Tady to jde celé na vrub mechanice magických předmětů, jejich ceně a oblibě u hráčů DnD (historicky). Hráči by prostě hůř nesli, kdyby měli magický luk, který by ale, narozdíl od magického meče, nefungoval tak úplně proti příšerám s magickou ochranou, kdyby zároveň neměli magické šípy.


off-topic1: Pak do toho taky vstupuje ekonomie výroby/shánění a ničení šípů atd. a jejich nevýhoda oproti melee zbraním ... Což nedokázali/nechtěli v pravidlech reflektovat jinou výhodou zbraní na dálku (bez které by se luky v reálu asi moc nepoužívaly) - tedy šanci zabít "celkem snadno" nepřítele než se k tobě vůbec dostane, aby tě ohrozil.

Takže aby hráče-lučištníky nenaštvali, tak to vyřešili takto ... inu, prostě tomu tvému "hernímu vysvětlení jak funguje magie" nevěřím :)

off-topic2: byl Bardův Černý šíp magický? Býval by stačil i obyčejný šíp, kdyby měl Bard víc štěstí? :)
Autorská citace #40
23.9.2016 14:41 - Dungo
Merlin: Ale já neřešil, to že maji napsat co přesně jim k tomu mám říct za balast ;) jen tam mohli dát tu zmínku, že u kouzelné věci by nebylo od věci k ní vytvořit příběh proč se z ní stala kouzelná věc :) asi sem natvrdlý, ale tohle mě třeba nikdy nenapadlo. Svým způsobem sem si to představoval, že z pásu vyjíždějí +1 meče a z druhého +1 sekery. Nenapadlo mě, že i ty low lvl magické předměty by měli mít nějaké backstory :) to je celé :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085231065750122 secREMOTE_IP: 3.81.165.210