Pravidla

ShadoWWW
22.9.2016 16:51
Autorská citace #41
23.9.2016 14:50 - Aegnor
Dungo píše:
. Svým způsobem sem si to představoval, že z pásu vyjíždějí +1 meče a z druhého +1 sekery.

To si pleteš, to je 4e. :-)

LokiB píše:
Hráči by prostě hůř nesli, kdyby měli magický luk, který by ale, narozdíl od magického meče, nefungoval tak úplně proti příšerám s magickou ochranou, kdyby zároveň neměli magické šípy.

Myslíš jako třeba ADnD, kdy můžeš mít magickej luk +5, ale pokud nemáš šípy aspoň +1, tak máš smůlu?

LokiB píše:
inu, prostě tomu tvému "hernímu vysvětlení jak funguje magie" nevěřím

Teď nevím co přesně myslíš. Nevěříš tomu, že magie se prostě vymyká selskýmu rozumu?

LokiB píše:
off-topic2: byl Bardův Černý šíp magický? Býval by stačil i obyčejný šíp, kdyby měl Bard víc štěstí? :)

Bardův černý šíp bych označil za relikvii (viz nWoD). Stačil by jakýkoliv luk.
Autorská citace #42
23.9.2016 14:53 - LokiB
sirien: jo takhle. že to tedy není jen ten útok nemagickou zbraní, ale doprovodíš ho nějakou schopností, která je jako spell-like / supernatural ability v podstatě.
Tak třeba v Pathfinderu má inkviiztor Bane ... Bane (Su): At 5th level, an inquisitor can imbue one of her weapons with the bane weapon special ability as a swift action.

Takže tam se asi v danou chvíli stane zbraň zároveň kouzelnou (nebude už nemagická pro potřeby imunity).
Jestli to má v DND v jiných edicích jiné povolání jinak si teď neuvědomuju.
Autorská citace #43
23.9.2016 14:53 - Vojtěch
LokiB offtopic2: Pravděpodobně stačil. Taky by stačil obyč. meč, kdyby se Šmak rozvaloval na zlatě a neměl tak lehké spaní. Díra na holou kůži hned u srdce byla jasná, jenže u Tolkiena se neřešila jen magická imunita, ale také osud,resp. komu je co souzeno vykonat. Černý šíp byl AFAIK pouze Bardův šťastný šíp, který se mu nikdy nezlomil a vždycky ho pak našel. Tedy mohl být zrovna tak magický, jako lehce cinklá kostka.
Autorská citace #44
23.9.2016 14:55 - LokiB
Aegnor píše:
Teď nevím co přesně myslíš. Nevěříš tomu, že magie se prostě vymyká selskýmu rozumu?


néé, nevěřím tomu, že popis v pravidlech o tom, jak zbraň nabije střelu magickou mocí po dobu letu až do zásahu, má jiný účel, než aby se vlk nažral a koza zůstala celá.
tedy že je to podfuk autorů na hráče, aby si zjednodušili návrhářskou práci :)
Autorská citace #45
23.9.2016 14:56 - Aegnor
Well, to ale není vysvětlení ode mě.
Autorská citace #46
23.9.2016 14:58 - sirien
Dungo: magické manufaktury vznikly někdy koncem druhé a kolem třetí edice, kdy se z efektu magic itemů stala natvrdo uvažovaná součást postavy (systém, resp. adventures a později různé rady a tabulky v DMG atp., začal předpokládat, že na určitém levelu máš určité množství předmětů s určitou silou). To začalo vést k brutální inflaci magických předmětů, což si vynucovalo jeden ze tří efektů:
- buď se hra začala topit v magických enchanterech v každé druhé vesnici
- nebo ze sebe musel DM začít ždímat nepřeberné množství dávných magických impérií, jejichž pozůstatky se stále válí v každé druhé rozvalině
- nebo ses musel smířit s tím, že ten svět je jedno velký magický smetiště for no bloody reason (Forgotten realms FTW!)

Čtvrtá edice šla ještě dál a udělala z toho absolutní peklo (průměrná i low level postava na sobě měla víc magie než kolik na sobě my dneska nosíme elektroniky - kdyby byla magie jen lehoulince radioaktivní, všechny postavy by spojeným efektem svého vybavení nejpozději do 30 let věku zemřely na rakovinu) - a nešlo se tomu vyhnout, ty bonusy cos z toho dostával byly natvrdo vepsané do systému, do encounter tables, do monster v Monster manualu.
To mělo za následek, že se z toho stal hroznej nepřehlednej bordel kde si bez online aplikace nedokázal udělat ani 1th level postavu a kde zkušenej hráč udělal postavu co měla doslova 3x větší bonusy než postava kterou udělal začátečník. Problém magické inflace proletěl stropem a vesele mířil do stratosféry. Magické předměty byly brané takřka jako tuctová výbava, měla v pravidlech uvedené ceny a šla koupit pomalu na každém druhém bleším trhu jakoby se nechumelilo.


Autorský tým 5e se velmi rozumně rozhodl, že celému tomuhle bordelu je potřeba udělat velmi razantní konec a v podstatě to položil na špalek a sejmul popravčím mečem +5 (který následně rituálně roztavil v nejbližší sopce).
- DnD 5e je postavené tak, aby postavy stály na schopnostech a ne na itemech
- Itemy sou postavené tak, aby i když je máš nepřebily vliv schopností
- Všechny ceníky byly roztrhány a zahozeny a byly naopak nahrazeny doprovodnými kategoriemi znějícími jako "uncommon", "rare", "legendary" sloužícími k naznačení toho, že tyhle věci se fakt neválí všude okolo
- DMové jsou nabádáni k tomu, aby každý byť slabý magic item měl nějakou vlastní alespoň malou storku v pozadí
Autorská citace #47
23.9.2016 15:00 - Merlin
Dungo: někde v DMG je tuším popsáno, že každý mag. předmět je originál a měl by ho DM opatřit nějakým příběhem (pro zjednodušení nebo zhoršení je tam tabulka "vlastností a minulosti" předmětu)
Autorská citace #48
23.9.2016 15:01 - sirien
Loki: obdobnou schopnost má v 5e Witch hunter. Nicméně to není to co sem myslel. Jak sem psal, nevím jak přesně v 5e, ve 4e rozhodně byly schopnosti co tvořily magický útok aniž by jakkoliv působily na zbraň samotnou.


Ohledně toho vlka co se nažere a kozy co zůstane celá - ano, pokud nadále uvažuješ ve vědecko-technologickým paradigmatu. Pokud se přepneš do nějakého magičtějšího, kde se věci nechovají podle zákonů fyziky, tak bys mohl třeba naopak dát autorům DnD kredit navíc. Ale to asi nemá smysl řešit.
Autorská citace #49
23.9.2016 15:15 - LokiB
sirien: a z to, co udělali v 5E s magickými předměty, jsem jim neskonale vděčen. nesnáším doteď závislost postav na magických předmětech. koncept existence magických předmětů je zajímavý, ale prostě 3x/PF a 4E byly v tomhle pro mě hnusné.
Sláva těm, kdo stáli za rozhodnutím pro 5E!

Ad schopnosti ... 4E jsem přečetl a přeskočil, takže tam si to už nepamatuju. Chápu, co máš na mysli.

ad koza a vlk: no já spíš uvažoval prismatem herního vývojáře, jehož oumysly jsem za tím viděl. a jak jsem psal (mylně Aegnorovi), to magičtější paradigma tam imho přichází zpětně, nikoli předem. ale máš pravdu, ve výsledku je to jedno.
Autorská citace #50
23.9.2016 15:27 - Merlin
LokiB píše:
sirien: a z to, co udělali v 5E s magickými předměty, jsem jim neskonale vděčen. nesnáším doteď závislost postav na magických předmětech. koncept existence magických předmětů je zajímavý, ale prostě 3x/PF a 4E byly v tomhle pro mě hnusné.
Sláva těm, kdo stáli za rozhodnutím pro 5E!


magické předměty dávám tak, že jsou postavy rády za každý, který se jim dostane do ruky a váží si ho. Velké překvapení bylo u jednoho hráče, který "zblblý" 4e v jednu chvíli začal popisovat ostatním hráčům co dělá ta věc co našli. Když jsem mu naznačil, že budu rád, když nebude v DMG hledat mag. předměty, že je dávám a popisuji tak, aby postavy vyzkoumaly co je to zač a měly z toho radost, tak se vyjádřil, že si projížděl předměty, aby věděl co si má koupit ve městě. Tak jsem mu řekl, že obchod s mag.předměty neexistuje..prostě si to nekoupí...a jeho věta...já si chtěl našetřit na nějakou +1..tak jsem mu vysvětlil, že se musí oprostit od starých návyků a doufat, že jeho postava někde najde nějaký runami popsaný zaprášený meč...:)
A najednou je rád i za obyčejný, zdobený meč...či utrácí za postříbření atd. :) a každý mag. předmět co najdou je velkou oslavou
Autorská citace #51
23.9.2016 15:31 - Dungo
Sirien, LokiB: tyo sem četl asi ve 12 letech knížku, kde hlavní postava měla kouzelný luk a zahodila ho do moře na konci prvního dílu s tím, že každá magický očarovaná zbran, dělá z vlastníka otroka, který ji potřebuje k tomu, aby dobře bojoval a že takový otrok nechce být, že chce světu ukázat co dokázal vlastní silou :) to se mi mrtě moc libilo :)
Autorská citace #52
23.9.2016 15:39 - sirien
LokiB: V tom se shodneme, taky mi přijde zajímavější hrát hustou postavu než postavu co nese hustej equip. Byla to jedna z věcí, co mě na 3e/4e DnD fakt hodně iritovala.

Ono u 4e v té přestřelené inflaci hodně hrálo roli to plánované a nakonec nerealizované propojení s MMO RPG, se kterým ta hra pak měla fungovat úplně jinak. V důsledku to ale prost skončilo jako ultimátně destilované zlo.

Jinak ono to ze strany komunity dostávalo sodu docela dlouhodobě - ne všichni si na to zvykli a i lidi co to přijali na to dost mrmlali, navíc to je těžce v rozporu s feelingem oDnD a ADnD, takže to že to tak brutálně zatnuli byla od autorů docela logická volba. Ale mohli to udělat i umírněnějc - sám sem ale rád že našli odvahu a zatnuli to dost nekompromisně ve velkym.
Autorská citace #53
23.9.2016 15:51 - LokiB
sirien: já zas moc postav v 3.5 nehrál, protože jsme většinou hráli dlouhodobé kampaně. ale u jedné jsem si vyžebral Vow of Poverty z Book of Exalted Deeds ... jako není to čisté, mohl jsem se obejít i úplně bez magických věcí "beznáhrady" ... akorát v tom světě by to prostě byla bohužel konečná. takže takhle byla postava sice "slabší", ale stále schopná přežít, a mně přišla o dost snesitelnější, než nosit ten radiokativní odpad na sobě.
a když to byl half-ork monk/ninja/cleric/swordsage (neptej se proč) ... tak k tomu asketický život celkem patřil

Na magických věcech mi hlavně vadí ta generika ... zbraň +1, +2, nebo výběr z 8 druhů schopností, takže každá druhá zbraň dává Haste, vrací se do ruky nebo dává oheň/mráz/... je to takové děsně bezinvence

když si GM s magickým předmětem pohraje, aby byl zajímavý, aby měl smysl, a zajímavě fungoval ... tak s tím problém nemám. koneckonců to bude ozvláštnění příběhu. však nakonec GM s hráčema tu zábavu můžou vytvořit dle libosti
Autorská citace #54
23.9.2016 17:15 - Lurker
V mým světě teda magický manufaktury mám. A to doslova. Fabrika, kde desítky 1.-5. úrovňovejch kouzelníků a kněží bouchaj den za dnem magický +1 meče, léčivý lektvary a hůlky magických střel. Není to teda _úplně_ běžný, a produkujou výhradně pro armádu jistýho velkýho impéria, ale je tam.

Vzhledem k tomu, že každej člen družinky umí aspoň trochu kouzlit (bard, paladin, ranger, Eldrith trickster), tak vlastně magická manufaktura není vůbec nic divnýho. Spíš by byl divnej opak.
Autorská citace #55
23.9.2016 17:23 - LokiB
Lurker: otázka je, jestli schopnost kouzlit má nějakou přímou souvislost s výrobou magických předmětů.

+ V DnD 3.5E na to byl poměrně jednoduchý postup, přes schopnost wizarda a featy.
u jinejch povolání to moc jednoduchý nebylo

Druhá otázka je, kam to vede ... u nás taky byla nejdřív doba kamená, pak měděná, pak bronzová, pak železná, pak ocelová ... pak asi titanová nebo jaká :) taky si to můžeme představit jako postupná plus ...
v okamžiku, kdy je to použito k nastínění jednostranné převahy "vyspělejší civilizace", tak to třeba smysl dává.
v rámci konfliktu se pak mohou být i zábavné questy s cílem na tyto technologie .

V okamžiku, kdy to bude dále rozšířeno po celém světě, když mají všichni zbraň aspoň +1 a všichni aspoň brnění +1 a i příšery se přizpůsobily ... , tak nakonec stačí několik +X škrtnout a může se začít od začátku :)
Autorská citace #56
24.9.2016 01:11 - sirien
Lurker: když po tom toužíš, tak jako vpohodě. Jenom teda mám podezření, že bych jako vládce/vojevůdce dokázal najít mnohem efektivnější využití pro takové množství magiků než výrobnu mizernejch +1 zbraní. Resp. pokud by mi už zbylo dost podobných individuí na manufakturování +1 mečů a léčivých lektvarů, tak by to znamenalo, že mám ve skutečnosti mnohem rozsáhlejší zdroje magiků, které už nasazuju někde úplně jinde (a mám jich takové hafo a tak silných, že mi těch pár loserů co manufakturuje meče nerve žíly).

Jediná výjimka co mě napadá by byla že bych stál proti nějakému super-evil impériu a moji nepřátelé by byli něco ve stylu legie nemrtvých nebo jiných bytostí co jsou blbě zranitelné běžnými prostředky, ale jinak...

LokiB píše:
V okamžiku, kdy to bude dále rozšířeno po celém světě, když mají všichni zbraň aspoň +1 a všichni aspoň brnění +1 a i příšery se přizpůsobily ... , tak nakonec stačí několik +X škrtnout a může se začít od začátku :)

Ne tak úplně. To je jako tvrdit že vývoj zbraní a brnění v realitě byl nula od nuly a proto se dodnes války vedou face-to-face.

Výsledné poměry se sice moc nezmění, ale:
- změní se podoba věcí
- a svět se rozdělí na ty co si mohou dovolit jít do toho naplno a na ty, co ne
Autorská citace #57
24.9.2016 16:56 - Jerson
Po době ocelové byla krátká doba hliníková a pak doba plastová, takže s tím postupným zlepšováním to není úplně tak jisté :-)

S nudností bonusů u magických zbraní souhlasím - já to řešil tak, že v magických zbraních (tedy artefaktech) byla duše nebo otisk části duše nějakého slavného bojovníka, který nositeli propůjčoval své bojové schopnosti, svůj styl boje, ale taky své pocity při boji, názory a chování, tím víc, čím silnější jeho duše a tím i zbraň byla. A nositel pak používal místo svého hodnocení bojové dovednosti hodnocení, které mu dávala zbraň. Takže zbraň 6 dávala dovednost boj mečem 6 každému, kdo ho vzal do ruky. Mělo to výhodu, že magické zbraně nepřelézaly limit normálních postav, a opravdu dobří bojovníci nemuseli použít magické zbraně vůbec, pokud nechtěli, a nebyli o nic méně schopní. A taky uživatelé magických zbraní museli mít silnou vůli, jinak je zbraň předělala k obrazu svému. Ale jak psal Sirien, hrál jsem prakticky jen jeden typ fantasy světů.
Autorská citace #58
24.9.2016 18:17 - LokiB
Jerson: má to své výhody a nevýhody, že s danou zbraní byl opravdu každý stejný ... to pak právě bude válečníka štvát, že celý život dře, nic jiného neumí, ale s jednou a tou stejnou zbraní umí každý nýmand bojovat stejně jako on. nalezení správné zbraně se tak stane důležitější než výcvik. za cenu toho, že ti do života kafrá nějaká duše.

s postupným zlepšováním to nebylo jisté ... nicméně dobu hliníkovou ani dobu plastovou zatím nikdo oficiálně nevyhlásil, takže se jimi nemusíme zabývat :)
plus z hlediska zbraní na blízko se tyto materiály kór moc neprojevily. zůstaňme tedy dále u doby titanové.
Autorská citace #59
25.9.2016 22:39 - Jerson
LokiB píše:
že s danou zbraní byl opravdu každý stejný

Nebude, protože pořád bude záležet na vlastnostech, to zaprvé. A zadruhé když ten kdejaký nýmant tu zbraň odloží (či spíše o ni přijde, protože ji dobrovolně nebude chtít odložit), tak bude zase mizerný bojovník, zatímco profík nespoléhající na magické zbraně může vzít jakoukoliv zbraň a bude pořád dobrý. A zatřetí - ten kdo používá magickou zbraň si nemůže zvýšit svou bojovou dovednost, protože ji nepoužívá. Takže ho válečník bez magické zbraně dříve či později předežene. Začtvrté se magická zbraň musí "nabíjet", obvykle tak, že je třeba s ní někoho zabít, když už je vytažena. To vede k řadě dalších komplikací, nebo k nutnosti dávat zbrani "pít svou krev", pokud byla vytažena a nikoho nezabila.
A to že ti do života - tedy do boje, který se stává ústřední části tvého života - kafrá nějaká zbraň je dost zásadní problém, protože máš zbraň s vlastním vědomím, kterou dobrovolně necháš ovládnout své tělo. A když nebudeš dělat to co chce na zbraň a nedokážeš jí udržet na uzdě, tak tě nemusí poslouchat, v horším případě tě může sama zabít, aby našla vhodnějšího nositele.

LokiB píše:
icméně dobu hliníkovou ani dobu plastovou zatím nikdo oficiálně nevyhlásil, takže se jimi nemusíme zabývat :)

Doba plastová byla zpětně vyhlášena s rozšířením bakelitu a žijeme v ní oficiálně. Většina věcí - ať z hlediska ceny nebo počtu - se vyrábí z plastů. Z titanu se toho vyrobí naprosté a nezajímavé minimum. Pokud potřebuješ nějaké oficiální vyhlášení, tak dobu titanovou nevyhlásí nikdo :-)
(a kdo mluvil jen o zbraních nablízko? :-) )

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088406085968018 secREMOTE_IP: 35.173.178.60