Pravidla

sirien
21.12.2016 17:14
Autorská citace #61
17.3.2017 12:53 - Jarik
Kluci. Já jako chápu, že se potřebujete realizovat, ale...
... tuhle diskusi sleduji za účelem rozboru pravidel. A ne, za účelem něčího chatu.

Děkuji za pochopení. Musel jsem to ze sebe nějak setřást.
Autorská citace #62
20.3.2017 01:11 - sirien
Ou fuck... tohle vidět dřív, tak sem to vepsal do pravidel někam do rámečku :D

https://www.youtube.com/watch?v=A9_Lcuf1-Ng

TLDR (/TLDW): Podle samotného kánonu (z "Rebels"):

- Světelné meče se skutečně chovají, jakoby měly hmotnost v čepeli. "It's heavier than I thought" / "You are not fighting with a simple blade, as much as you are directing a current of power..." (následuje nějaké mumbo-jumbo o tom, že to není jen fyzikální energie, ale i psychická - myšlenky, akce...) Tj. čepele světelných mečů působí na okolí silou kterou generuje energie, která je tvoří, a která způsobují, že se v ruce chovají, jakoby měly skutečnou hmotnost (mají setrvačnost, dopadovou energii...)

- "The blades will be drawn to each other" - čepele světelných mečů se navzájem přitahují - nejspíš nijak fatálně silně, přesto dost na to, aby to bylo cítit a mělo to nějaký efekt (ať už protože jde o nějaké kompatibilní energie nebo kvůli nějakému magnetickému poli). V důsledku to znamená, že se při kontaktu "fixují" v místě, v němž se dotkly. To zdůvodňuje, proč nemají žádné záštity (když vím, že čepel nesklouzne po druhé čepeli, záštita ztrácí dost ze své užitečnosti - ne všechno, přirozeně, pořád se mohou hodit proti přímému útoku na ruku, ale už to je minimálně míň významné).

Ve výsledku to dost vysvětluje, proč Jediové nepoužívají bojové techniky, které by spoléhaly méně na úder a více na "skluz" po druhé čepeli - skluzu zjevně brání čepele samy ze své podstaty a v tu chvíli má síla úderu význam, protože silný úder může protivníka zatlačit a když zatlačím jeho meč zpátky, můžu snáz "uvolnit" ten svůj a provést další útok o zlomek vteřiny dříve a překvapivěji, než kdybych musel svůj meč "odtrhávat", což by mě zdrželo a protivník by to i líp "cítil".


Jako... pořád to je děsné mumbo-jumbo, ale např. Jersonovi by to mohlo dost ulehčit spaní :D
Autorská citace #63
31.3.2017 13:53 -
Zdravím vespolek. Jak sem slíbil, píšu dojmy z hraní SW dle příručky.

Máme za sebou první dvě SW sezení a myslím, že se více než vydařila. (doufám, že sem napíše i někdo ze skupiny, abych si tu jen nehonil triko)
Postřehy:

Archetypální způsob hraní
Je velice osvěžující, když se postavy i NPC chovají podle prvního zdání. Ve chvíli, kdy řeknu: "V koridoru před vámi se objevil do zbroje zakovaný a těžce ozbrojený Mandalorian," je jasné, že to není Lukova matka, která si jen vyšla na nákup a hráči mohou ihned jednat agresivně.

Ukázkové rasy, koncepty, opozice, vybavení, lodě, atd.
Není třeba úprav, lze použít jak jsou a je to skvěle hratelné. Pro toho, kdo si chce vytvořit něco trochu jiného je to super šablona. Vytvoření vlastní rasy mi zabralo cca 20 minut, vytvoření vlastního konceptu cca 15 minut. To v číslech je o 2-3x rychlejší, než když jsem se o to samé pokoušel bez SW příručky.
Ukázková opozice je snadno použitelná pokud člověk neodhadne sezení a hráči mají potřebu vybíjet vše, co dýchá. Stačí přejmenovat a je to.

Heroické pojetí
Tak přesně tady je vidět největší rozdíl proti ostatním hrám. Tuny problémů, které postavy prostě rozsekají, přeskočí, předběhnou, ukecají, či přemanévrují dělají radost jak hráčům, tak vypravěči. Megatunové problémy, které postavy zastaví a donutí je k přeskupení sil, k vymýšlení šílených plánů, či dokonce k odstoupením a prohrám pak zvyšují touhu "nakopat jim za to zadky" a krásně urychlují hru.
Zde je tedy třeba mého značného úsilí, aby se hráči naučili, že i neúspěch se dá popsat jako hrdinský čin.
"Hele, to není tak, že ti ta vichřice podrazila nohy a ty sis jako nějaký nýmand vyhodil rameno. Stalo se to jinak. Ta vichřice uvolnila bednu s vybavením a ty, abyste nepřišli o cenný materiál, jsi jí na poslední chvíli zachytil. Jenže jsi za to zaplatil vyhozeným ramenem."

Nejde o logiku ani o realističnost
Ano nejde. Ba naopak. V mnoha případech je realističnost a dodržování logiky typu: To by ten zkušený stratég nikdy neudělal! pouze zavádějící a hloupě omezující.
Jediná logika, kterou si nedovolím zahodit je ta příběhová. A ono to asi vážně funguje.

S proměnlivým rytmem
Stálý tlak na hráče, rychlejší střídání scén, automatický úspěch za dobré, zajímavé i efektní řešení se podobá dělá z příběhu žužu, které rychle schroustáš, abys zjistil, že chceš další.
Uvolnění tlaku, uklidnění situace a cílená pobídka k sociální interakci mezi postavami, či mezi postavami a jejich okolím zase přináší hloubku a prohlubuje sžití hráčů s příběhem.

Postavy v popředí
Tak tohle bych viděl jako absolutní základ, který jsem konečně pochopil a to díky větě:
"... nejsou o Republice, která je zachraňována hrstkou hrdinů, jsou o hrstce hrdinů, kteří zachraňují Republiku."
Za tuhle větu Siriene díky.

Vynucování situačních aspektů a jejich váha
Supééér. Konečně jsou ty situační aspekty k něčemu dobré, konečně dostávají postavy od života kapky, pokud se překračují svou přirozenost. Dokonce se mi stává, že i záporné NPC přežijí. :O

Pojetí Síly
Nejlépe asi funguje požívání Síly, jako povolení k akcím jinak neodůvodnitelným, které ale lze udělat i jinou dovedností. (manipulace, pozornost, znalosti, atletika, koncice, technika...). Pokud uživatel síly chce něco extra, nebo chce někde zvýšit své šance, je aspekt obsahující Sílu super. Ukázkové triky Síly mi nepřijdou až tak moc cool. Spíše se mi líbí, pokud ukazují, že na TOHLE je uživatel síly prostě machr.
Rozhodně skvělé je zpracování působení temné strany. Máme ve skupině Jedie, který ztratil paměť (hráč se teprve seznamuje s SW) a jaké bylo jeho překvapení, když ho po telekinetickém škrcení nepřítele přepadla touha si to zopakovat.

Závěrečné hodnocení SW příručky zatím odložím a počkám si na chvíli, kdy otestuji dalších pár rad, přístupů k vedení a ke specialitám.
Autorská citace #64
31.3.2017 15:39 - sirien
Hej to je super, sem rád, že vám to funguje :)

Píše:
Ukázkové triky Síly mi nepřijdou až tak moc cool. Spíše se mi líbí, pokud ukazují, že na TOHLE je uživatel síly prostě machr.

Zpětně mě napadá, že sem tam možná mohl víc rozepsat, jak se s těmi triky dá pracovat. Já je třeba používám z velké části jako v podstatě svolení k instant akcím.

Typicky teď na ukázkovku sem měl ve skupině udělané dva Jedie, jeden měl trik telekineze, druhý ne. V praxi to znamenalo, že ten první může zahlásit nějakou telekinetickou akci kdykoliv jako svou běžnou akci. Tj. padnul jí pod nohy termální detonátor* a ona ho ihned mohla odhodit, protože měla ten trik - po druhém Jediovi co ten trik neměl sem pro tu samou akci chtěl jedno kolo koncentrace (fakticky CAčko, které sem ale přešel bez hodu a ani sem se ho nenamáhal sepisovat explicitně do aspektu) předtím, než to udělá.

Tohle funguje docela dobře - Force useři můžou dělat všechno, co jejich hráčům přijde, že by měli umět, nicméně protože to nemůžou udělat ihned, pokud si na to nedali trik, tak dost věcí dělají jen zřídka popř. v kritických situacích kdy to je fakt ve prospěch skupiny, což v důsledku vede k tomu, že mají všechno co mít mají/chtějí, ale přitom tím nezastiňují ostatní postavy.


* poznámka: ...který mu pod nohy hodil jeho vlastní kolega, který zjistil, že termální detonátor nezvládne dohodit až pod nepřátelskou stíhačku, jak zamýšlel, a tak došel k následujícímu závěru: "tak já to hodim pod nohy jediům, k těm dohodim a oni to pak pošlou dál".

_______________

Lightsabery

Po troše testování ještě poznámka k lightsaberům - nakonec se ukázaly být vyváženější, než sem původně myslel když sem to psal; minimálně ty Jediijské. Ten trik co pomáhá s pohlcováním Síly v podobě lightningů atp. se využije jen zřídka a trik co umožňuje odrážet blastery a bránit se tak Bojem proti střelbě se sice použije hodně, ale zároveň Jedi s lightsaberem nemá moc efektivní možnosti útoku na dálku v danou chvíli.

Ve výsledku se změní to, že Jedi stojí v palbě a kryje, ale nemůže toho až tak moc dělat (resp. musí se neustále přibližovat k protivníkům na close nebo sázet na relativně slabé redirecty), zatímco ostatní někam zapadnou a z krytu brutálně odstřelují okolí.

Tzn. tyhle dva triky v konečném důsledku dohromady mají zhruba tak sílu co běžně odpovídá jednomu jinému triku, takže ten Lightsaber s cenou 2 triků docela sedí.


Sithské lightsabery sem ještě netestoval, uvidim teď v neděli :)
Autorská citace #65
3.4.2017 21:51 - Naoki
Tak to zatím vypadá, že Sirienovi se zase zvedne ego, neboť momentálně si mi hráči odhlasovali že pojedeme kampaň ve FATE SW... což je trochu blbý neboť část z nich SW moc dobře nezná a já jsem ty pravidla ještě vůbec nečetl :D (že jsem to blbec dával jako možnost...)

mmch, v době kdy píšu tento příspěvek mi nefunguje odkaz na stahování příruček
Autorská citace #66
3.4.2017 21:57 - sirien
Trpělivost. Hoši z wedosu si hráli tak dlouho až cca před hodinou něco rozbili, nejspíš DNS, protože někdo je ok a někdo ne. Prý už to spravují.
Autorská citace #67
3.4.2017 22:33 - sirien
Ok, už sem u compu...

Naoki píše:
to zatím vypadá, že Sirienovi se zase zvedne ego

nejsem si jistej, jestli to v těch úrovních ve kterejch lítá ještě bude nějakej rozdíl...

Naoki píše:
část z nich SW moc dobře nezná

Neni asi úplně nutný - nicméně bylo by dobré jim zdůraznit ty věci co sem psal do úvodu (resp. to co píšu v článcích Background vs. Archetyp a Jak hrát (správně) Star Wars, které sem do těch pravidel přepsal).
Autorská citace #68
4.4.2017 06:17 - Vojtěch
sirien píše:
nejsem si jistej, jestli to v těch úrovních ve kterejch lítá ještě bude nějakej rozdíl...


Mno, mohl by...
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10125207901001 secREMOTE_IP: 54.158.253.134