Pravidla

sirien
24.5.2017 23:14
Autorská citace #1
24.5.2017 23:14 - Gurney
Pěkné shrnutí, myslím že je tam všechno potřebné.

A zrovna jsem chtěl udělat shrnutí downtime akcí, ale pak jsem zjistil, že už je tam máš... dodal bych snad jen, že hodiny se u Dlouhodobého projektu posunují o při hodu 1-3 o 1 segment, na 4-5 o 2 segmenty, na 6 o 3 segmenty a na crit (6,6) o 5 segmentů.
Autorská citace #2
24.5.2017 23:28 - ShadoWWW
Pěkné. A chválím i za překladový klíč. Ty české pojmy zní dost dobře a přitom docela přesně vystihují původní výrazy.
Autorská citace #3
25.5.2017 00:27 - sirien
Dopsal jsem ještě zapomenuté pravidlo o tom, že se dá házet i nějakou ne-zcela-odpovídající akcí s tím, že si zhorším pozici.


Gurney: dík, doplněno.

ShadoWWW: taky dík, na to, že sem si to narychlo cucal z prstu :D Trochu mi tam nevyšli Lurks, chtěl sem je jako Slídily, ale bilo se mi to se Slíděnim (Prowl) a nechtěl sem, aby tam byla shoda... popravdě si nejsem jistej, jestli je vůbec Šmejdilové legitimní české slovo (Cemi tvrdí, že ne...), ale tak whatever :)
Autorská citace #4
26.5.2017 00:30 - Gurney
Taky myslím, že není :) Že se shoduje Slídil (Lurk) jako archetyp a Slídění (Prowl) coby atribut mi nepřijde zase jako takový problém, zvlášť když coby Lurk dostaneš ten stat hned na začátek namaxovaný.

Ale jako žádný stres, než tuhle hru objeví a začne hrát někdo další asi stejně bude ještě nějakou dobu trvat :)
Autorská citace #5
2.7.2017 19:17 - Gurney
Rob Donoghue se na svém blogu zabývá velmi zevrubným popisem této hry (zde).
Autorská citace #6
12.11.2017 00:07 - Aegnor
Lidi, co hrajete Blades ... jak moc archetypy odpovídají svému popisu (třeba feelingem jejich speciálních abilit a tak)? Jestli se opravdu dá řídit tím stručným popisem na deníku, nebo je tam nějaký háček.
Autorská citace #7
12.11.2017 01:09 - sirien
Hodně.


Co se pochopitelnosti týče: Ty speciální ability fungujou jako stunty ve Fate - efektivně to co se v nich píše je celé jejich pravidlo, nic víc v tom neni a nikde nenajdeš žádné další detaily (resp. v knize je myslim jejich nějakej rozkecanější popis, ale neobsahuje nic faktického navíc).

Resp. teda podobně jako ve Fate občas potřebuješ znát nějaké pravidlo nebo settingovou reálii, ke kterému ta schopnost odkazuje, protože občas ta schopnost nedělá jen suché +1d/něco ale je to změna nějakého obecného pravidla které to logicky jen referuje - např. schopnost co Ti dá ghost veil Ti je logicky nanic když nevíš, jak v tom settingu funguje ghost world nebo schopnost co Ti přihodí 1 downtime aktivitu zdarma navíc Ti je nanic když nevíš, jak fungujou downtime aktivity atp. Od oka tipnu že tohle se týká třeba 1/5 schopností nanejvýš, u skupinových schopností možná 1/3.


Co se týče toho jakej to má feeling: ty schopnosti tím co dělají odpovídají dost přesně tomu jak je ten archetyp v tom světě popsaný. Malý háček může být ve frázi "v tom světě" - je to hodně genre specific a trochu setting specific, kdybys to chtěl přenášet a dělat z toho nějakej leverage ze současného světa atp. tak by se asi hodilo to poupravit.

Ty archetypy sou hodně striktně vymezené (ostatně sou to archetypy), ale všichni mají možnost vzít si schopnost "veteran" což efektivně znamená, že si vezmeš libovolnou schopnost z jakéhokoliv cizího playbooku. Já třeba hraju postavu co je by default "Slide" (~leverage "face"), ale naprosto bez čehokoliv sem hned z kraje šáhnul po schopnosti od Spidera (~leverage "mastermind") a rovnou pokukuju po další odtamtud. TEORETICKY bys měl bejt omezenej na 3 takový "nakradený" schopnosti, PRAKTICKY to je spíš vestavěná žánrová pojistka a ničemu nevadí když jí hacknutim odstraníš, pokud máš za to že jí nepotřebuješ. Teda, teoreticky tam je potřeba bejt lehce opatrnej protože tam můžou vzniknout nějaký comba (např. si vzít z různých playbooků dvě schopnosti které dělají totéž a znásobit tak jejich efekt), nicméně ta jdou přes veteran tvořit stejně a obvykle nejsou "až tak" výhodná (ve smyslu ano, dostaneš combo co Ti škrtne 2 Heat za nic každej downtime - ale obětuješ na to 2 schopnosti místo kterých sis mohl vzít nějaké jiné věci).


Spolu s těma atributama/skillama to dělá fakt hezky žánrově odpovídající postavy co dobře zapadaj do zbytku těch žánr podporujících mechanik (engagement, entanglements...)
Autorská citace #8
12.11.2017 01:44 - Gurney
Aegnor: Popisek vedle názvu archetypu a druhý bod v sekci XP ("You addressed a challenge with..." - liší se archetyp od archetypu) jsou myslím docela výstižné, háček v tom nevidím.
Autorská citace #9
12.11.2017 03:23 - sirien
Přeložil sem obecný termíny z karty postavy a pokusně sem přeložil karty Pijavic (zbylý playbooky a karty skupin někdy jindy)
Autorská citace #10
12.11.2017 10:14 - Gurney
sirien píše:
Co se pochopitelnosti týče: Ty speciální ability fungujou jako stunty ve Fate - efektivně to co se v nich píše je celé jejich pravidlo, nic víc v tom neni a nikde nenajdeš žádné další detaily (resp. v knize je myslim jejich nějakej rozkecanější popis, ale neobsahuje nic faktického navíc).

Z pohledu GMa - docela se hodí znát podrobnější popisky z knihy, není nutné vše, stačí ty které mají postavy + Whispera (aby měl člověk nějakou představu, co zhruba takový lepší Whisper dokáže) a asi i Leeche (protože crafting a že alchemy, spark-craft a sorcery jsou různý obory). Viz. třeba Tideova schopnost...

Deník postavy píše:
MESMERISM
When you Sway someone, you may cause them to forget that it’s happened until they next interact with you.

Rozšiřující popisek v příručce píše:
The victim’s memory “glosses over” the missing time, so it’s not suspicious that they’ve forgotten something. When you next interact with the victim, they remember everything clearly, including the strange effect of this ability.


EDIT:
sirien píše:
Přeložil sem obecný termíny z karty postavy a pokusně sem přeložil karty Pijavic

cool
Autorská citace #11
13.11.2017 02:21 - sirien
...a přeložil sem zbytek postav a už mě to nebaví, takže skupiny až zas někdy příště.
Autorská citace #12
16.2.2018 16:20 - Aegnor
Jak přesně může skupina získat Turf? Pouze přes Claim říkající "Turf", nebo i nějak jinak?
Autorská citace #13
16.2.2018 16:36 - sirien
To je jeden z těch případů oboustranné vazby, kdy mechanika (claim: turf) reprezentuje něco ve fikci a tudíž by daná věc ve fikci měla být reprezentována mechanikou - princip ekvivalence který najdeš ve Fate u aspektů (always true) nebo v AWčku u moves (when you do it, do it, when you are doing it, you are doing it). Tj. ta otázka nedává úplně smysl.

Turf je jeden typ "claim" (další sou informants, stashes atd.) Získání claim vyžaduje nějakou aktivitu, která toto ospravedlní - může jít o obchod/odkup, vyjednávání, vydírání, politikaření atp., nicméně obvykle (v default BitD settingu, kde je řečeno, že všechny claims sou "already controlled by some faction") jde o nějaký "útok", který vysvětlí jeho převzetí, a řeší se to jako běžnej score ("akce", opak downtime, prostě session, s SR by to byl "run" atp.)

Z toho logicky vyplývá, že abys získal turf, musíš (obvykle) provést nějakej score abys ho získal. A naopak pokud by se stalo, že příběhová logika v rámci nějakého score, co se nějak vyvinul, říká, že si logicky nějakej turf převzal, tak ho tím získáš (např. pokud se všechno podělá a Ty v rámci zoufalé improvizace vyřešíš jiný problém tím, že obyvatele turf vzbouříš proti tomu kdo ho v současnosti drží a obrátíš je na svou stranu atp.)

Totéž platí i pro všechny ostatní claims. Frakci, které si to provedl, se to nejspíš nebude líbit (bere se to jako "hostility" a obvykle to vede k -2 nebo aspoň -1 ve vztazích s danou frakcí).


Detaily viz pravidla p. 44 - 47 (podkapitoly Hold, Development, Turf, Claims, Seizing a claim, Losing a claim).
Autorská citace #14
16.2.2018 17:00 - Aegnor
Takhle. Hrajeme Assassiny, provedeme 2x score na claim: Turf a získáme tyhle dva claimy (tj. máme Turf 2). Můžeme provést další score zaměřený na získání Turfu, i když není nikde v claimech?

Prostě se v téhle části pravidel ještě úplně neorientuju. Ale pokud to chápu správně, tak se to dá stručně popsat takhle:
1. Můžeme rozjet score cílený na získání claim: turf.
2. Můžeme rozjet score cílený na získání turfu obecně.
3. Můžeme v payoffu říct "hej, tyhle a tyhle akce z posledního score by nám měli přihodit turf, nemyslíte?"

Chápu správně?
Autorská citace #15
18.2.2018 12:21 - sirien
Technicky máte 2x Turf (každej ten Turf je jakože samostatná fyzicky existující oblast).

Bod 1 a 2 sou jedno a totéž - mezi "claim: turf" a "turf" neni rozdíl - turf je prostě typ claim.

Jinak p 46 jasně říká, že mapy claims pro jednotlivé typy skupin jsou sice typické, ale nikoliv tvrdě limitující a klidně se můžeš pokusit získat claims v jiném pořadí nebo i claims které tato mapa neobsahuje (jen musíš počítat s tím, že to může být nebezpečnější, náročnější atp.)
Autorská citace #16
19.2.2018 10:38 - Aegnor
Ok, díky. Mně prostě rozhodilo to, že je v pravidlech napsáno "můžete mít max 6 turfů" a žádnej crew playbook nemá k dispozici 6 turfů (aspoň co jsem koukal).
Autorská citace #17
3.6.2018 18:30 - Gurney
Obzvlášť vypečené náměty na smlouvu s ďáblem Uncle Aldo’s Devil’s Bargain Emporium
Autorská citace #18
26.9.2018 21:32 - sirien
to radši zazálohuju než ten dokument někdo smaže

Píše:
What’s Our Take? - The gang wants a bigger cut of this score. -1d on subsequent Development roll.

Walls Have Ears - Word gets out to a faction your crew is friendly with that you did a job against their ally if the Heat for this score is 2 or more.

Hunter or Hunted - So intent on tailing your mark, you fail to notice you yourself are followed by a rival.

All Or Nothing - If the danger comes to pass you cannot resist it.

Now Or Never - If you don’t overcome the obstacle entirely, you must abandon it forever.

Quelle Horreur! - You’re in for some sleepless nights. -1d on long-term projects next Downtime.

Lay Out - You're gonna find yourself face-down or flat on your ass, no matter what else the outcome.

Leave Yourself Open - If the face the effect of the danger at hand, you'll be -1 level on your effect roll to resist it. (Stacks with 1-3 result on a desperate move).

SMASH - whatever you're using for this, it's broken, shattered, ruined. And it probably makes a bit of noise.

Ghostly attraction - Your activities attract a host of ghosts, think the 'frighteners'.

Hell hath no fury like a lover spurned... It's love at first sight. Your mark is besotted, you can do no wrong other than ignore them and become romantically stalked.

Bombs away - Things flung by rooftop revellers attract unwanted attention to your activities, making things loud & chaotic. Roll at least 3 dice on the heat roll for this score.

Once more unto the breach - No one trusts your judgement.For the rest of the score, no one can Assist you when you're on Point.

Sign here - Accept the next devil's bargain or suffer -1D.

Falling or stalling - The floor beneath you cracks to the brink of collapse. Any action now is desperate.

Hot or not - Something you wear is on fire.

Bold or old - A thin needle pierces your flesh. Countdown 4 till the poison slams you.

Player or played - You are a pawn in a bigger play. Next downtime an NPC faction takes an extra downtime action and extra advances to their project clocks.

Raining or pouring - The stars are aligned. Roll for another entanglement next development roll.

Thrice or nice - You’ve uttered a demon’s true name thrice since the last tide. Oops. You feel it’s presence pressing...

Ash - Your appetite is ruined. Next vice roll only clears half stress.

Red pill or blue - You don't see bodies, only the spirits within. Till your next downtime, you can’t distinguish between souls, undead, ghosts, spirits, or shadows. The hollows are nothing to you.

Or else - A faction got wind of your plan and warned against it. Countdown 4 till their assault teams hit.

Men or omen - You dreamed this would happen. Take double stress for the next negative effect you resist.

Magic or magnets - Someone (built like Arnie) throws the table on your plan. Your plan is now Assault. What's your point of attack?

Divided or conquered - Your point breaks and the team is scattered. Each player makes a clock for this obstacle or danger. The crew can't use Teamwork till each PC fills their clock.

Locked up or out - The main entrance to your crew's lair is blocked. Now getting in is a score in itself.

One for all or all for one - Tell us who you're really working for. If this score is completed and a success, the Development roll gains 1 coin less for the crew. Add that coin to your secret stash.

Planned to fail or failed to plan - You're not even following Plan B anymore. For the rest of the score, PC flashbacks cost 1 extra stress.

Snap it's a trap - Someone you told about the plan has betrayed you completely. It's all a trap. You succeed at this score now if you escape and get revenge. What's your plan?

Heat it or beat it - One obstacle or danger you face is bigger, badder, or smarter than you planned for. Add 4 segments to its clock.

The Cleaner (Murder or Mayhem) - All those bodies you're racking up? Someone's gotta clean up the mess. The cleaner has discovered one of your secrets, what is it? You're not so hidden anymore. They definitely will blackmail you over it.

Snake in the Grass - one of your roster is selling you out to a rival faction. You know Who…. whomever has the most stress after a 6-segment countdown, names the traitor. Tell us and lower your crew's hold by one.

Highest Bidder - Another faction offers you a lucrative favor if you sell out a friend or ally (significant NPC or friendly faction) in a significant betrayal.

Siren Song - After this action concludes (or at the first opportunity) you must subordinate or abandon the plan to satisfy your vice.

Why’d it have to be snakes? - During this action you discover, develop, or reveal a character weakness or phobia that will hinder you in similar situations in the future. Tell us the details and origin of this flaw.

In the family way - While you may not have expected or known until now, you are now a parent; Congratulations! Enjoy your new responsibilities while pulling scores.

Crossfire - You are mixed up in the middle of a bitter conflict between two parties that are unaffiliated with the present score. (Wait, are you sure they are unaffiliated?)

Dissent - One or more of the crew’s gangs begin grumbling and disrespecting you behind your back. Have you ever considered a mutiny in the crew?

Blood Runs Thicker than Blade - A key victim of your score turns out to be close kin. Your intel must have missed that. Are you able to follow through with the plan? Will you allow your crew to do so? What will the rest of the family think?

A cold shiver - That faction you thought you could trust? They help but then pull the pin. Lose one hold over them.
Autorská citace #19
26.9.2018 21:43 - Aegnor
O co jde?
Autorská citace #20
26.9.2018 22:39 - sirien
copypasta z toho dokumentu co Gurney odkázal v předešlym postu pár měsíců zpátky - asi sem to minul když to postoval.

Sou to návrhy na možné Devil's bargains.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.098629951477051 secREMOTE_IP: 34.205.246.61