Kultura

Endy
5.11.2018 00:31
Konkrétní zranění během souboje
Při poslední hře se mi "kousl" jeden hráč, že ho nebaví pouhé odečítání si čísel při zranění. Rád by měl více realističtější pojetí ve smysli, sekl tě do nohy, takže budeš kulhat atp...

Bohužel jsem typ PJ, který már rád oporu v pravidlech, protože jinak mám pocit že podvádím (sebe nebo hráče). Neznáte nebo nehrajete někdo nějaké řešení, rozšíření k D&D 5e, kde by se něco takového řešilo? Nemusí to být nutně hned podrobná tabulka. :)

Řešili jsme přechod na jiný systém, ale rád bych dohrál minimálně rozehranou kampaň v jednom stylu. Přidat tam jednoduché rozšíření poškození mi problém nedělá, ale nenašel jsem nic.

__________________

DMG SRD "Úrazy"

Daelina zranění

Reddit krity zbraněmi a elementy

Konverze ADnD kritů do 5e

Článek s přeloženými tabulkami kritických zásahů a selhání
Autorská citace #21
5.11.2018 17:28 - LokiB
Šaman píše:
Však dokud jsou to jen škrábance, je to ve Fate stres. A když dojde na následky, tak "rozseknuté stehno" je pro Conana asi lepší, než "má housera" :D


ale to jsem se vrátil od Fate zpátky k tomu popisování ztráty hpček v DnD, které tu bylo zmíněno dneska na začátku ... tady ztráta hp tam byly i ty složité úhyby. a to my ke Conanovi tolik nesedělo, jako by to bylo třeba u wizarda.

tím jsem to nerozporoval, že to tak nemůže být. je to o představivosti a zde neexistuje jeden mustr, který by fungoval pro všechny stejně dobře za všech okolností.
Když budu chtít hrát boje dvou šermířů v aréně, tak různé jiné projevy, nejen krev a modřiny jsou fajn pro popis ztráty hpček v DnD.
A 5E s tím tak nějak i pracuje, to měl sirien pravdu.

Když ale spadneš z 3. patra na dláždění, tak se stejně dobře hodí i popis těch polámaných kostí.
A pro lidi, co jsem s nimi mluvil, pak přišlo jako wtf popis: "ráno jsem se musel ohýbat, abych uhnul před mečem a odpoledne jsem spadl z okna, zkusil jsem obojí a dá se to vlastně celkem dobře srovnat".
Jakkoli když budeš chtít, tak si to herně odůvodníš a určitě se najdou lidi, kterým to přijde "naprosto logické a ok".
Autorská citace #22
5.11.2018 20:09 - sirien
Šaman píše:
Já si stejně pořád myslím, že označení "stres" je nevhodné

A vidíš, mě přijde naopak nejvhodnější hned z několika důvodů :)

Šaman píše:
Ony jsou to sice jen převlečená HP

Tohle je ve skutečnosti něco co mi přijde že lidi hrozně podceňujou. Resp. jakože to fakt jako nejsou převlečená HPčka a lidi ten rozdíl hrozně míjej.

HPčkaStres
0 vyřazujeANONE
S 1+ postava fungujeANONE nutně
Pomalá obnovaANONE
Lze probít vše narázANONE
...rozdílů by samozřejmě přibylo, kdybych navíc ještě nesrovnával stres a HP obecně ale stres a DnD HP (tj. vysoko-množstevní + rychlo-inflační) a dál by to přibylo kdybych začal rozepisovat detailní možné návaznosti (např. vazbu mezi zdrojem a možnými užitími).

HP a stres se chovají krajně odlišně ve hře a zejména designově, ale přijde mi že na první pohled to prostě většina lidí vůbec nevidí.

Samozřejmě Fate zná i speciální mód, v němž se chování stresu začne podobat HPčkům víc, i když tam pořád zůstanou nějaké odlišnosti (je to použité v Dresden Files Accelerated).


LokiB píše:
Jo, tohle je pro Old skool gamery skutečně problém

no - podle reakcí co sem zaznamenal to je problém asi tak pro stejné množství lidí jako absence konkrétních zranění :)

A podobně jako konkrétní zranění to má v DMG / UA svůj hack (ta obnova se dá dost zpomalit v návaznosti na snížení účinků obou typů odpočinku)
Autorská citace #23
5.11.2018 21:02 - Aegnor
Šaman píše:
Tak přesně o tomhle jsem mluvil, když jsem řešil to pochopení.

LokiB píše:
Tím nemyslím, že je to nepochopitelné nebo špatné, jen to prostě složitější je.

On je podle mě asi i docela rozdíl mezi tím, kdy systém studuji z příručky a kdy mi ho vysvětluje někdo, kdo ho aktivně používá a chápe.
Autorská citace #24
5.11.2018 22:11 - LokiB
Aegnor píše:
On je podle mě asi i docela rozdíl mezi tím, kdy systém studuji z příručky a kdy mi ho vysvětluje někdo, kdo ho aktivně používá a chápe.


Ani ne. Zatím jsem všechny systémy nejdřív studoval z příručky.
A jako třeba Savage Worlds taky nejsou jednodušší než hpčka z DrD/DnD. Podobně jako ve Fate to není složitý systém. jen složitější ... to není myšleno negativum, že by bylo třeba se o nějak moc hádat.

On i ten Fate mi pak sirien na one-shotu zopakoval :)

sirien píše:
HP a stres se chovají krajně odlišně ve hře a zejména designově, ale přijde mi že na první pohled to prostě většina lidí vůbec nevidí.


Na tom je zajímavé, že když jsem Fate četl sám, tam jedna z prvních věcí, co mě napadla, bylo - jé, to nemá hpčka. A ani dál jsem o těch mechanikách nepřemýšlel jako o hpčkách. Ale daleko víc jako věcech nějak ukotvených ve fikci, což jsem u hpček nikdy neměl potřebu dělat.
Možná proto, že jsem k Fate dopředu přistupoval s tím, že tam něco takového očekávám, nevím. Možná, že mě mechanické věci Fate tolik nezajímaly a neprováděl jsem srovnávací analýzu s DnD :)
Autorská citace #25
6.11.2018 00:29 - Šaman
sirien píše:

Tohle je ve skutečnosti něco co mi přijde že lidi hrozně podceňujou. Resp. jakože stres fakt jako nejsou převlečená HPčka a lidi ten rozdíl hrozně míjej.


Já to myslel jako stres + následky. Tam už platí víceméně všechno. Zmatek v tom dělá jen to kvantování, tedy že i když mi zbývá neproškrtnutý vážný následek (tedy potenciálních 6HP), tak škrábnutí za 1 mi ho vezme celý. Tohle kvantování (proškrtávání celých políček, nikoliv odečítání přesného čísla) ty životy efektivně snižuje. Bez toho by se ale dala nahreslit osa dlouhá v základu 15 polí, kde první tři políčka (HP) se na konci scény samy doplní, při větším zranění než tři se získá drobný následek, zranění > 5 odpovídá střednímu, zranění > 9 je pak už těžký následek a při vyčerpání všech 15 "HP" nastává vyřazení. Klidně by šel použít posuvník na klasickém deníku postavy a jen políčka obarvit zelenou (stres), žlutou, oranžovou a červenou barvou (oblast kde získám následek).
Což je velmi podobné některým úpravám DrD.

Dokonce o tom, že stres se dá zapsat jako jedno číslo a odečítat, se píše i v Toolkitu.
Autorská citace #26
6.11.2018 01:03 - Endy
Jen vsuvka pánové... vážím si toho, že jsem tu rozvířil takto plodnou diskuzi! :) je to pro mě opravdu velice inspirativní... moc vám všem děkuji!!!

Nenechte se rušit, pokračujte dle libosti :)
Autorská citace #27
11.11.2018 08:15 - Boldrick
Pěkný a jednoduchý systém zásah/zranění má Warhammer.
Dá se tam přijít i o prsty a to náhodně či cíleně a spoustu dalších pěkných vychytávčiček. A stále je to docela jednoduché.
Autorská citace #28
11.11.2018 09:14 - Jerson
Z mých zkušeností většina hráčů nechce své postavy nechat mrzačit v boji, zvlášť ve světech bez možnosti silného magického léčení nebo cyberwaru. Před zaváděním takových systémů by určitě chtělo probrat s ostatními hráči, zda nebudou mít výhrady.
Autorská citace #29
11.11.2018 19:30 - Gurney
Boldrick píše:
Pěkný a jednoduchý systém zásah/zranění má Warhammer.

Hlavně k první edici existoval takový krátký doplněk s rozšířenými tabulkami kritických zásahů a to je podle mého doteď to nejlepší, co se dá sehnat, pokud chce někdo kombinaci (malého počtu) HPček s konkrétně popsanými zraněními (která přicházejí na řadu, když postavě dojdou HPčka) do nějaké přízemně brutální fantasy.

Jen bych možná dneska postavy nechal obnovovat si ty HPčka po nějaké klidnější scéně nebo cca hoďce odpočinku, pokud by to někdo chtěl konkrétně na čas.
Autorská citace #30
12.11.2018 14:45 - Boldrick
Jojo.
A ještě v jedněch Apokryfech byla fajn chirurgické léčba té doby. Nádhera :-)
to Jerson: byly/jsou tam body osudu, které hlavně zabraňovaly nepříjemné nehrdinské smrti.
Určitě je to skupinka od skupinky, ale díky brutálním bojům jsme se boji vyhýbali, plánovali a útočili jen v přesile :-) A protože WFRP hodně podporuje i nebojové akce, stalo se z toho utíkání, pronásledování, zastrašování, přemlouvání ... jojo:-)
konec reklamy :-)
Autorská citace #31
29.11.2018 15:00 - sirien
tak pro zajímavost teď sem náhodně vyhrabal z místních archivů tenhle článek:

Boj: Jak na to?

...v úvodu obsahuje nějaké variace DnD HP systému (zjevně dobově pro 3e, teda, ale mělo by to asi jít relativně snadno překlopit případně - i když co to udělá konkrétně netušim, v 5e by bylo asi potřeba adekvátně modifikovat hit dice nebo určit jejich jiné fungování pro ty dvě kategorie zranění)
Autorská citace #32
29.11.2018 15:51 - Log 1=0
Popravdě, zrovna tohle house-rule by se mi konvertovat nechtělo. Skoro jistě to rozhodí nastavení hromady subsystémů. Léčení, magie, vlastně i boj, dynamiku odpočinku, na kterou jsou vázané schopnosti povolání...
Autorská citace #33
20.12.2018 19:04 - sirien
Postnu mojí novou oblíbenkyni i sem - potom co se vyrovná s otázkou vzkříšení popisuje svojí velmi hezkou verzi systému konkrétních zranění.

- pro úroveň 3+ platí, že:
- po jednom zásahu za 1/2 HP a víc...
- ...a po failnutém savu na CON, DC 15
- ...viz tabulka na 7. minutě

...nicméně celé to povídání co kolem toho má je docela důležité - zaprvé vysvětluje logiku za tou tabulkou a za druhé, again - sice tentokrát nemá lízátko, ale furt je cute a pořád má point.
Autorská citace #34
20.12.2018 19:23 - ShadoWWW
A pak že DnD odpuzuje holky... ;)
Autorská citace #35
20.12.2018 20:40 - sirien
Dael je awesome - a vede hru pro 7 hráčů. Kde má 1 kluka. A když jí Marcer kterého zbožňuje udělal promo na svym kanále tak málem dostala infarkt. A má vedlejší playlist kde převypravuje různé mytologické příběhy. (A je ze Západní Austrálie... škoda že sem jí v tamnější komunitě totálně minul kdysi.)
Autorská citace #36
24.12.2018 14:53 - sirien
Pro účely polemiky...

Metthew Corville: Let's Kill A PC!

...zajímavá úvaha obhajující HPčka (první tři a půl minuty). Teda, ve skutečnosti nepřináší nic až tak nového, ale hezky dává dohromady obecně známé argumenty pro věc.

To vysvětlení HPček jako "extra stunts" zásobníku co umožňuje dělat awesome věci aby člověka nepřítel nesejmul má za mě dva problémy:

a) ne každý bude ochotný na tuhle logiku přistoupit (resp. ne každému přijde podvědomně intuitivní - a ano, Quentine, vracíme se tu k mému dřívějšímu argumentu, že HPčka nejsou o nic míň metagame než fate pointy, jen na jedno si náhodou zvyklej a na druhý ne a žádnej další rozdíl v tom neni)

b) v systému jako je DnD kde jsou souboje relativně (!) dlouhé a zásahy poměrně časté to může v praxi selhat na nutnosti vymýšlení neustále nových a dalších a ještě dalších "stuntů" a jejich omýlání stále dokola. Po chvíli to přestane být moc zajímavé a buď to upadne do pozadí (a HPčka budou opět jen count-down bez explicitního popisu - viz obecně problém s popisným přetížením nebo to ve hře zůstane, ale opakování popisů zevšední a věci přestanou působit jakkoliv "zajímavě".
Autorská citace #37
24.12.2018 21:47 - LokiB
sirien: ad b) ono nejde jen o ten jeden dlouhý souboj ... ale hlavně příští a přespříští. To, co na one-shotu tolik nevynikne, je v kampani, kterou hraješ každý týden víc vidět. A tam se to zevšednění imho velmi rychle projeví. U běžné DnD hry, kde se bojuje třeba v průměru 2x za session.
Autorská citace #38
25.12.2018 00:15 - Maelik
Jen sem přihodím tuhle tabulku popisů ztráty HPček po útoku chladnou zbraní nablízko. Zatím je to zřejmě WIP, ale mohlo by se to někomu hodit.
Autorská citace #39
30.12.2019 16:40 - Maelik
nedávno jsem narazil na úvahu kdy zranit a jak moc zranit. Konkrétní tabulky zranění nečekejte, jde spíš prostě o soft rozdělení HP na stres a na zranění.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.086730003356934 secREMOTE_IP: 54.159.186.146