Pravidla

Demonica
21.12.2018 10:56
Autorská citace #41
23.2.2019 12:19 - ShadoWWW
Když TSR expandovalo do Velké Británie, zvolilo si jako distributora britský Games Workshop. Dospělo to až tak daleko, že na počátku 80. let uvažovali o koupi GW. Z toho ale nakonec sešlo a TSR v UK založila svou vlastní pobočku, která distribuovala D&D ve Velké Británii a měla i vlastní produkci.

Jako první měla za úkol vytvořit vlastní bestiář, a tak vzniklo Fiend Folio. Následně se dali i do produkce vlastních dobrodružství. Série z britské pobočky byla označena jako UK, konkrétně vyšly moduly UK1-UK7. Tyto moduly se lišily od americké produkce. Zatímco dobrodružství z amerického TSR se vyznačovali různorodostí prostředí a samotná zápletka i tajemství bylo ukryto v onom prostředí, v UK dobrodružstvích se hráči setkávali s propracovanými cizími postavami a záporáky, politickými zápletkami apod. Zkrátka dobrodružství tkvěla ve vztazích, ne v prostředí. A většina dobrodružství z této produkce se dala projít bez jediného bojového střetnutí. Tato dobrodružství se taky (pochopitelně) často odkazovala na nestvůry z Fiend Folia.

Na konci 80. let ale americké TSR usoudilo, že celý kreativní tým bude jen v Ženevském Jezeře ve státě Wisconsin, ústředí TSR (a dnes ústředí WotC). UK pobočku zrušili. Nicméně si všimli odlišnosti UK produkce a chtěli, aby v USA taky vznikala podobná produkce, mimo té klasické. Díky tomu vznikaly moduly jako I6: Ravenloft nebo série Dragonlance či Dark Sun, které očividně vybočují z klasické DnD produkce a staví na podobných principech jako kdysi UK série.
Autorská citace #42
24.2.2019 23:11 - LokiB
Tak třeba zrovna dobrodružství v Saltmarshi byla z UK a byla označena jako U1 - U3 (nikoli UK1). byla to vůbec první dobrodružství z UK, rok 1981
Autorská citace #43
5.4.2019 20:19 - ShadoWWW
Ještě jednou díky za ten překlad. Teď o Víkendu budu vést první část tohoto dobrodružství a překlad se báječně hodí.

Jen jsem zatím objevil drobnou překladatelskou chybku v Předmluvě. "So-many-Hit-Dice-with-such-and-such-an-Armor-Class" by se přeložilo dle 5E "tolik-Kostek-životů-s-takovým-a-takovým-Obranným-číslem" (včetně těch velkých písmen), nebo dle starého překladatelského klíče platného v dobách DrD, který by mohl navozovat atmosféru pionýrských herních časů, by to bylo "taková-životaschopnost-s-takovým-a-takovým-Obranným-číslem". (Osobně bych se ale asi přimlouval spíš pro to první.)
Autorská citace #44
6.4.2019 11:06 - exi
Díky, opravím. Kdybys při hraní na něco narazil, klidně napiš sem nebo do SZ, debugujem průběžně :) I když jsem tu předmluvu četl asi 50x, tak tohle jsem nekontroloval, asi protože už v tom originálu je to psaný tak, že je to vlastně jedno. No každopádně dál už by to mělo být v pohodě, co se terminologie týká :)
Autorská citace #45
8.7.2019 09:25 - Demonica
Vložena opravená verze, jedná se o drobnosti jako překlepy a tak.
Díky všem, kteří se na korekturách podílejí. :)
Autorská citace #46
9.8.2019 20:21 - Mistra
Díky moc za překlad, chystám se tenhle příběh zprznit na "trénink" na mistrovství v DrD (ano, DrD), tak jsem zvědavá, co s tím provede změna systému. Budu pro takovou změnu potřebovat spoustu poznámek, proto se chystám soubor vytisknout.
Můj problém: Jde nějak vypnout pozadí dokumentu, abych ušetřila inkoust?
Autorská citace #47
9.8.2019 21:21 - ShadoWWW
Ano, jde to ve všech místních překladech 5E s grafikou. Stačí vypnout vrstvu Pozadí, například v Adobe Acrobat Reader:

Autorská citace #48
9.8.2019 23:58 - exi
Mistra: Rád slyším, dej vědět, jak to to funguje :)
Autorská citace #49
24.4.2020 22:41 - Log 1=0
Dotaz na ty, co to vedli nebo to mají dobře načtené:
O tom, co se stalo s tím třetím drahokamem z vinice (co se ztratil před 10 lety), v tom modulu ni nepíšou. Nebo jsem něco přehlédl?
Autorská citace #50
25.4.2020 09:12 - exi
Perkins psal v tweetu, že tam není schválně. GM si to má uzpůsobit sám.
Autorská citace #51
25.4.2020 09:51 - Log 1=0
Hm.
No, asi ho strčím Strádovi do pokladnice.
Autorská citace #52
22.7.2020 22:06 - Log 1=0
Dohráno.
Je to dobrý modul, fakt že je, a vůbec se nedivím, že se umisťuje na přední příčky v žebříčcích.
O to víc mne mrzí, že obsahuje docela dost věcí, které mě u hry neskutečně štvaly a celé to dost kazily.
1) Je to hrozně nepřehledné, informace jsou neskutečným způsobem rozházené po celé knížce, a prolinky neexistují. Matka pláče pro zmizelou dceru, postavy se ptají na to, jak zmizela. Což je schované mezi padesáti nesouvisejícími místnostmi Ravenvolfu. Nejenže tu je 0 snaha o nějaký take-and-play-friendly přístup, ono je to těžké najít, i když víte, že tam ta informace musí někde být.
2) Je to na první pohled sandbox, ale ve skutečnosti nemají hráči tolik možností volby, kvůli rozlétanému powerlevelu, což se dá zachránit trochou combat-as-war přístupu, ale je to dost o hubu. A nemají ani moc možnost vybírat si zápletky, které je zajímají, protože musí vylevlit, a nějaký návod, jak to udělat (krom expů, které se tu hodí asi jako rána pěstí), to úplně chybí.
3) Losování prostřednictvím karet je dobrý nápad na papíře, ale ve skutečnosti dost škodí. Nám to vyšlo blbě, dvě věci na Ravenlofu, jedna skoro na začátku, takže přirozený milestone byl pouze jeden.
4) Některé sideqesty vyžadují návštěvu Ravenlofu a Jantarového chrámu. Ou...Kej... Takže mám signalizovat, že to tam je nebezpečné (srsly, postavy chrám jen prolítly, a i tak jim dal zabrat, Ravenlof až tak ne, ale jen protože jsem jim šel ve skutečnosti trochu na ruku.) ale pokud chtějí splnit sideqest na nízké úrovni (abych jim nedával levely jen za účast), tak tam musí.
5) Nejsou tam žádné návody, jak Strád přímo či nepřímo reaguje na některé akce postav. Jasně, že si to můžu jako PJ vymyslet, ale...nějaké tipy? Fakt chci moc?

A proč je to tedy tak dobré? No, jednoduše, protože to je skoro sandbox, ale má to jednotící téma a linku, takže se z toho nestane bramboračka, lokace mají atmosféru, NPC jsou stylová a vůbec, po prvním přečtení to vypadalo skoro dokonale. No, po zkušenostech z hraní bych býval provedl docela dost úprav, ale i když jsem dělal jen menší úpravy za běhu, pořád to fungovalo.
Autorská citace #53
23.7.2020 08:18 - strucky
Ad 3) Dělá to spousta lidí, a i já to tak plánuju, že si ty karty "připravím", aby z toho nevyšla náhodně právě nějaká takováhle... nešťastnost. No proč to vůbec říkám, teď už je to stejně jedno. Ale třeba si to přečte někdo, kdo to teprve plánuje vést. :-)
Autorská citace #54
23.7.2020 08:19 - shari
Log 1=0 píše:
3) Losování prostřednictvím karet je dobrý nápad na papíře, ale ve skutečnosti dost škodí. Nám to vyšlo blbě, dvě věci na Ravenlofu, jedna skoro na začátku, takže přirozený milestone byl pouze jeden.

Jo, souhlasím. U mě si kdysi hráči taky vylosovali 2x Ravenloft, tak jsem po hře prošla zbytek lokací a dala ty předměty někam jinam, kde to aspoň zhruba odpovídalo popisu toho, co si vylosovali.
Autorská citace #55
23.7.2020 08:52 - Demonica
Log 1=0 píše:
1) Je to hrozně nepřehledné, informace jsou neskutečným způsobem rozházené po celé knížce, a prolinky neexistují. Matka pláče pro zmizelou dceru, postavy se ptají na to, jak zmizela. Což je schované mezi padesáti nesouvisejícími místnostmi Ravenvolfu. Nejenže tu je 0 snaha o nějaký take-and-play-friendly přístup, ono je to těžké najít, i když víte, že tam ta informace musí někde být.


Souhlas, za mě největší neduh celé příručky.

Log 1=0 píše:
2) Je to na první pohled sandbox, ale ve skutečnosti nemají hráči tolik možností volby, kvůli rozlétanému powerlevelu, což se dá zachránit trochou combat-as-war přístupu, ale je to dost o hubu. A nemají ani moc možnost vybírat si zápletky, které je zajímají, protože musí vylevlit, a nějaký návod, jak to udělat (krom expů, které se tu hodí asi jako rána pěstí), to úplně chybí.


Tak to v naší družině nebyl problém. Pokud postavy nebyly na dostatečném levelu a bylo jim jasné, že souboj by byl pro ně smrtící, řešili situaci jinak, nebojově. Takto prošli Jantarový chrám jako snad třetí lokaci, hned po Barovii a mlýnu.

Moje skupina celkově chodila jak se jim zachtělo a měla tendence všechno řešit spíše získáváním informací nebo sociálními konflikty, do bojů si nijak nutně nevrhali. :) A fungovalo to dobře.

shari píše:
Jo, souhlasím. U mě si kdysi hráči taky vylosovali 2x Ravenloft, tak jsem po hře prošla zbytek lokací a dala ty předměty někam jinam, kde to aspoň zhruba odpovídalo popisu toho, co si vylosovali.


Přesouvání poté, co si hráči nějakou lokaci vylosovali, se mi moc nelíbí. To už bych raději o lokaci pevně rozhodla předem a setkání s věštkyní by fungovalo právě jako návod, jak se k těmto místům dostat.
Autorská citace #56
23.7.2020 09:53 - shari
Demonica píše:
Přesouvání poté, co si hráči nějakou lokaci vylosovali, se mi moc nelíbí. To už bych raději o lokaci pevně rozhodla předem a setkání s věštkyní by fungovalo právě jako návod, jak se k těmto místům dostat.

Jenže oni si nevylosovali lokaci, ale "Seek a cask that once contained the finest wine, of which not a drop remains." Což je dost vágní návod a dá se podle něj dostat na docela dost míst.
Autorská citace #57
23.7.2020 10:27 - Demonica
shari píše:
Jenže oni si nevylosovali lokaci, ale "Seek a cask that once contained the finest wine, of which not a drop remains." Což je dost vágní návod a dá se podle něj dostat na docela dost míst.


Tak to je podle mě jasný odkaz na to vinařství, kde už se víno už nepěstuje, ale pořád tam nějaké sudy zůstaly. Pokud to jasný není a určíš si rovnou lokaci, kde se předmět nachází a té se pak držíš, tak proti nic nemám. Ale myslím, že u těch karet bylo přímo určeno, kde se ten předmět nachází, takže to ani nebylo nutné z pohledu GM vymýšlet. Alespoň tady v této verzi dobrodružství.
Autorská citace #58
23.7.2020 15:22 - wlkeR
Nevím, jestli jsem to tu už nezmiňoval, doporučuju to prakticky na potkání: YT kanál Lunch Break Heroes myslím docela pěkně vypichuje různé příběhové neduhy CoS, a má celkem zajímavé nápady na zpestření.

Já si knížku pořídil, páč mi přišlo, že je to spíš setting, než dobrodružství. Jako jo, nějakou linii to tam má, ale třeba když jedna družina prostě šla a přečetla si to, abych je jako nemohl ničím překvapit, nedalo mi nejmenší práci nechat v Jantarovém chrámu vylíhnout něco, co děsilo samotného Strahda, a co si z Iriny udělalo jakousi paladinku. Celá story okamžitě postavená na hlavu, zbytek mohl klidně zůstat, jak byl.

Ale přiznám se, že taroty mám taky předem vytipované, podle toho, kam chci, aby postavy šly.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.25241994857788 secREMOTE_IP: 34.200.222.93