Pravidla

Autorská citace #1
1.2.2019 14:29 - Log 1=0
Přiznám se, že mi ten archetyp, podle kterého je to vytvořeno, nic moc neříká.
To je z nějaké knížky/hry/filmu co neznám, nebo je to autorův vlastní nápad?
Autorská citace #2
1.2.2019 14:36 - York
Mám trochu problém s pojmem "příkrov". Co to bylo v originále? Cover?
Autorská citace #3
1.2.2019 14:42 - shari
Log: Popravdě si nevybavuju, jestli někde říkal, čím se inspiroval. Ale předpokládám, že chtěl něco s vysokou pohyblivostí založeného na obratnosti a inteligenci.

York: Je to Shroud. A já s tím taky měla problém, ale bohužel mě nenapadla lepší varianta. :( Kdyžtak na 3. stránce článku je celý slovníček.
Autorská citace #4
1.2.2019 14:57 - York
Mlžný závoj? Nebo i "mlžný příkrov", ale nechal bych tam určitě to přídavný jméno.
Autorská citace #5
1.2.2019 15:10 - krytah
Možná "body zahalení" nebo "mlžné body".
...
...
...
Nebo "body mlžného zahalení". :)
Autorská citace #6
1.2.2019 15:19 - sirien
Ve Fate sem "Shroud" přeložil jako "Rubáš". (Neříkám, že to je dobrej překlad ani že se to sem hodí, dávám čistě pro inspiraci)

Jinak osobně mi idea combat classy založené na Int přijde docela dobrá.
Autorská citace #7
1.2.2019 15:54 - shari
sirien píše:
Ve Fate sem "Shroud" přeložil jako "Rubáš".

Nebudu tvrdit, že jsem po tomhle překladu taky ze zoufalství nepokukovala... :)

sirien píše:
Jinak osobně mi idea combat classy založené na Int přijde docela dobrá.

To mně taky, proto jsem to překládala.
Ovšem při překladu mi zrovna tohle provedení přišlo dost OP a překombinované. Minimálně ten Mist Walk bych pro hraní nějak zkrouhla.
Autorská citace #8
1.2.2019 16:05 - krytah
Pro hru bych možná zakázal kombinování "mlžného" a normálního pohybu nebo bych naopak povolil příležitostné útoky při "mlžném" pohybu. No, a kdyby se mi to stejně zdálo moc silné, tak bych udělal obojí. Je to bohužel takové neelegantní řešení, takže úplně nevím.
Autorská citace #9
1.2.2019 16:16 - LokiB
Pro Shroud jsem používal většinou Zahalení (a to třeba i pro zahalení stíny).

Je to classa pro ty, kteří chtějí hrát "válečníka s něčím trochu magickým navíc" ... což je (aspoň v mém okolí) poměrně žádaný koncept :)
Autorská citace #10
1.2.2019 17:29 - malkav
Otázka - potřebuje mlžný chodec ke svým schopnostem přirozenou mlhu? nebo třeba Průchod mlhou může používat opravdu de-facto bez omezení i za bezmlžného dne?
Autorská citace #11
1.2.2019 17:43 - shari
Pokud si pamatuju správně, když to autor hrál v Save or Dice: Glory, tak tam žádná omezení na přirozenou mlhu neměl.
Autorská citace #12
1.2.2019 18:01 - efram
přiznám se, že nevím zde je úplně košér takové povolání z pohledu balance s ostatními kclasami.
Autorská citace #13
1.2.2019 18:03 - Šaman
Co znamená neoficiální? Nějaký fan made?
Autorská citace #14
1.2.2019 18:24 - krytah
Mé nápady na změny v překladu:
Expansive Mind - Rozsáhlá mysl
Forceful Jaunt - Násilný odskok
Violent Jaunt - Náhlý/okamžitý odskok
Misty Mark - Mlžná značka/ mlžný cejch
Veiled Ferry - Zahalený přenos
Vigilant Response - Ostražitá reakce
Veiled Subterfuge - Zastřené prohození
Soothing Mist - Konejšivá mlha
Vanishing Step - Stínový krok
Vampiric Transference - Upíří sání života

A sice to nekoresponduje s originálem, ale:
Veiled Shield - Mlžný štít
Autorská citace #15
1.2.2019 19:12 - malkav
shari - přijde mi to v některých ohledech celkem brutální a když si "průchod mlhou" spojím třeba s tulákovým zákeřným útokem, tak je to hodně zajímavé kombíčko :)
Autorská citace #16
1.2.2019 19:13 - shari
Šaman píše:
Co znamená neoficiální? Nějaký fan made?

V podstatě fan made, ano. Náhodný týpek, co s Wizardama nemá nic společnýho, to vytvořil a prodává pod Open Game License.


krytah:
Vanishing Step - Stínový krok: Zrovna tohle už má mnich.
Soothing Mist - Konejšivá mlha: Tohle zní docela dobře.
O těch ostatních popřemýšlím.


malkav:
Jo, co se vyváženosti týče, tak hlavní kritika, co jsem na to viděla, se týkala právě toho, že je MCh moc silný.
Autorská citace #17
1.2.2019 19:30 - krytah
Hm, toho jsem si nevšimnul. Tak možná "Krok mizení/zmizení".
Autorská citace #18
1.2.2019 19:37 - Maelik
Šaman píše:
Co znamená neoficiální? Nějaký fan made?


Jedno z mnoha fan-made/homebrew povolání z dílny jednoho z mnoha youtube kanálů zabývajících se D&D.

Jinak jsem to povolání pročítal a.. takhle, nemám moc zkušeností, ale můj dojem po přečtení tohodle povolání je že to povolání je přesílené.

Když nic jiného, Průchod mlhou je v zásadě Misty step/ Mlžný krok, kouzlo 2. úrovně, které tohle povolání má na 1. úrovni jako schopnost bez omezení, ala magické triky.
Autorská citace #19
1.2.2019 19:54 - ShadoWWW
Vanishing se někdý taky překládá jako "úběžný", tj. úběžný krok by šel taky. Případně vymizející krok, ale to mi nezní moc dobře.
Autorská citace #20
1.2.2019 20:07 - malkav
Maelik - souhlasím. V nějaké temné, vrahounské kampani by se toto povolání zase moc pěkně vyjímalo.
Autorská citace #21
1.2.2019 20:42 - krytah
No, teoreticky by asi šlo udělat to, že by měl nějakou redukci ke zranění, které dává. Něco jako, že je částečně z mlhy a tak jeho útoky nemají takovou sílu nebo tak.
Autorská citace #22
2.2.2019 12:55 - Šaman
shari píše:
V podstatě fan made, ano. Náhodný týpek, co s Wizardama nemá nic společnýho, to vytvořil a prodává pod Open Game License.

Pak to beru spíš jako zajímavost a (ne)vyváženost a nekocepčnost mě nějak ze židle nezvedají. Takových bylo… a bude.

(Ok, tohle je možná trochu dotaženější, ale když si vzpomenu na všechny ty zaklínače a paladiny do oDrD, tak to bylo totéž v bleděmodrém. Cool efekt 10/10, síla 11/10, použití již zavedených mechanik a konceptů 3/10)
Autorská citace #23
2.2.2019 13:40 - Jerson
Neznám jiné schopnosti z DnD, tak nevím jak je tohle povolání vyvážené s ostatními, ale vyvolat si dvojníka jako klamný cíl, který umí zraňovat, to mi přijde hodně silná schopnost.
Autorská citace #24
2.2.2019 14:41 - krytah
Jerson: Pro tvou představu sem vypíšu hraničárské schopnosti na 15. úrovni.

Na 15. úrovni získáš jednu z následujících schopností
dle své volby.

Neuvěřitelné uhýbání.
Když tě zasáhne svým útokem útočník, kterého vidíš, můžeš použít svou reakci ke snížení zranění, které utrpíš tímto útokem, na polovinu.

Proti proudu.
Když tě nepřátelský tvor mine útokem na blízko, můžeš ho pomocí své reakce přinutit,
aby zopakoval stejný útok proti jinému tvorovi (a jinému, než je on sám) dle tvé volby.

Vyváznutí.
Můžeš hbitě uskočit z určitých oblastí účinků, například před ohnivým dechem rudého draka nebo před kouzlem blesk. Když jsi vystaven účinku, který ti umožňuje, abys pomocí záchranného hodu na Obratnost utrpěl pouze poloviční zranění, tak místo toho neutrpíš žádné zranění, když v záchraně uspěješ, nebo utrpíš jen poloviční zranění,
když neuspěješ.
Autorská citace #25
2.2.2019 15:56 - krytah
Nebo kouzelník může už na 17. úrovni jednou denně seslat kouzlo, které dává plošný dmg 40k6, při úspěšném savu polovinu. To je 40 až 240 dmg, za jedno kolo a plošne.
Autorská citace #26
2.2.2019 19:28 - Jerson
Jako nic proti, ale uhýbání nebo zvýšené zranění mi proti samostatně jednající kopii sebe sama přijde takové nenápadité a málo variabilní.
Autorská citace #27
2.2.2019 19:53 - malkav
Jerson: Tady si myslím, že to bylo pro ilustraci, kdy se která classa naučí určitou dovednost. Samozřejmě máš pravdu, že autonomní stínový klon je brutální. On popravdě i ten neomezený průchod mlhou je účastný boost, i když výrazně povrchnější.
Autorská citace #28
2.2.2019 20:31 - krytah
Jerson: Jak napsal malkav, nebyl to protiargument. Psal jsi, že nemáš srovnání, tak teď už máš. :)
Autorská citace #29
3.2.2019 02:27 - Jerson
No nevím, to zvýraznění na 17. úrovni a podtržené informace "za jedno kolo" působí jako srovnávací protiargument tak silně, že mám spíše problémy ho v tom nevidět. :-)
Autorská citace #30
3.2.2019 07:43 - krytah
Mooožná trošku, ale hlavně proto, abys to nepřehlédl.
Autorská citace #31
3.2.2019 08:19 - shari
Mně teda jako větší problém než ten klon přijde ten Průchod mlhou. Hlavně proto, že klon je na 20. levelu, kam se většina družin ani nedostane.
Na druhou stranu ten Průchod mlhou je od začátku, je to neomezená teleportace a ještě to během souboje můžete kombinovat s normálním pohybem. To je opravdu moc.

Já bych to omezila následovně:
- počet použití by byl oprava Inteligence (min 1), dobíjí se při krátkém nebo dlouhém odpočinku
- v rámci jedné pohybové akce se můžeš buď teleportovat nebo pohybovat, ne kombinovat - možná bych tu kombinaci povolila od vyššího levelu, tak 10 (nebo 14, tam nic nemá)
- možná trochu zpomalit růst vzdálenosti
Autorská citace #32
3.2.2019 09:12 - krytah
Oprava inteligence mi přijde dost málo, dal bych třeba (oprava inteligence + level) nebo třeba (inteligence x level :2), či něco podobného.
Autorská citace #33
3.2.2019 11:26 - Aegnor
Tak zase ten průchod mlhou mi přijde jako takový signature move tohohle povolání. Nevím, jestli bych limitoval počet použití.
Co takhle omezit kolikrát ho můžu kombinovat s klasickým pohybem a teleportaci dodat nějakou minimální vzdálenost? Něco jako "smíš se teleportovat o 4-6 sáhů v přímé linii" (s tím, že nižší hodnota rozsahu se neměnní a vyšší se mění s úrovní, tak jako to je napsaný teď). Člověk by pak mohl mít motivaci používat i klasický pohyb, ale zůstaly by zachovány jeho styl založený na skákání z místa na místo.
Autorská citace #34
3.2.2019 11:44 - shari
Aegnor píše:
Tak zase ten průchod mlhou mi přijde jako takový signature move tohohle povolání. Nevím, jestli bych limitoval počet použití.

Zkus si představit, jak by se ta schopnost dala použít i mimo boj. Opravdu bys to nechal kohokoli používat neomezeně?
Autorská citace #35
3.2.2019 12:18 - efram
co to prostě omezit na přítomnost mlhy......vím hodně limitující, ale ve městě typu Londýn ...
Autorská citace #36
3.2.2019 12:23 - LokiB
efram: jo, ve městě typu Londýn ... to už ale pak bude hodně situační povolání. Obecně se zdá koncept povolání, která jsou závislá na nějaké podmínce (jako třeba býval druid-les) sice fajn, ale v praxi to má hodně opruz nedostatků. takže třeba pro nějaký specifický setting se to tematicky použít dá, obecně moc ne.
Autorská citace #37
3.2.2019 12:31 - efram
LokiB - vím, souhlasím, nemysle jsem to úplně vážně. Jen mi ta schopnost přijde dost op. Kor od 1. levelu.

jedinou možnost bych viděl, kdy by tahle podmínky mohla být splněna, že by se jednalo o specifický setting, případně by si tu mlhu musel vytvářet (kouř, smog, atd.)
Autorská citace #38
3.2.2019 14:13 - sirien
Tak sem se dostal k tomu si to fakt i přečíst a jako... ten Průchod mlhou je overpowered jak sviň. Jakože v rukou někoho kdo to bude umět trochu kreativně použít to je overkill - v podstatě:
- každé kolo budu některému z nepřátel útočit do zad se všemi výhodami z toho vyplývajícími
- nikdy mě nikdo neflankne, nezatlačí na zeď, do kouta, neohrozí mě shozením přes okraj propasti
- pokud někdo nemá speciálně upravenou celu, tak sem neuvěznitelnej. Což efektivně znamená nezajmutelnej.

...o tom jak brutálně to přebíjí např. eladriní vílí krok a že to je 1th level power která je efektivně řádově hustší než 3rd level spell Blink ani nemluvě.


Jako osobně bych čekal že na 1th levelu budu mít něco jako schopnost povolat v nějaké oblasti mlhu o nějakém rozsahu (např. kdekoliv v dohledu do 60 metrů můžu vyvolat 2* úroveň metrů krychlových mlhy)

Následně bych čekal že dostanu nějaké další benefity za pohyb v mlze (např. automatickou nenápadnost atp.)

Nějaký pohyb z jednoho chuchvalce mlhy do dalšího bych čekal až někde za pátou úrovní a čekal bych že to bude schopnost omezená počtem užití mezi odpočinky.
Autorská citace #39
3.2.2019 15:31 - malkav
A co to rozdělit do dvou situací:
1) je-li přítomna přirozená mlha, pak Průchod mlhou bez omezení (resp. podle výše psaný pravidel);
2) není-li přítomna mlha, je "sesílání" delší a jeho součástí je vytvoření "nepřirozené" mlhy, což vyžaduje "spálit" Bod příkrovu.

LokiB: Prakticky by to vysvětlovalo Jacka Rozparovače v Londýně :) Jinde už to takový vrahoun nebude mít tak jednoduché a bude si muset počkat na 2. lvl a vystačit si se dvěma průchody denně (podle úrovně).
Autorská citace #40
3.2.2019 15:42 - sirien
Popravdě, čim víc nad tím přemýšlím, tím víc mi přijde že spojovat ty schopnosti s výsktem mlhy je... divný. Asi vám to může fungovat v něčem jako je ta Taurilská pseudo-anglie, která je celá zahalená mlhou a přítomnost mlhy je defaultní stav (tam bude podobná classa docela awesome), ale kdekoliv jinde pak bude ta classa hrozně odkázaná na DM fiat toho zda mlha je nebo neni, což vcelku sucks jak pro hráče, tak pro DMa.
Autorská citace #41
3.2.2019 15:45 - malkav
sirien: Na první úrovni ano, od druhé úrovně by se to dalo řešit právě těmi body příkrovu. Přijde mi to rozumnější, než nechat průchod bez omezení.
Autorská citace #42
3.2.2019 15:57 - Šaman
Ne, že bych chtěl někomu mluvit do toho, čemu věnovat volný čas, ale - s jakým záměrem se vlastně snažíte toho Mlžného chodce řešit? Napadá mě pár dobrých důvodů
- procvičit se v psaní dobrých pravidel
- líbí se mi koncept a chci ho někdy hrát
- analyzovat to jako příklad a ukázat co je na něm špatně
- mám teplotu, ležím a nudím se a začalo mě bavit štourat v mlžnych pravidlech

Ale jestli k tomu dobrý důvod není, tak vzhledem k neoficiálnosti toho povolání hrozí, že je to spíš ztráta času…
Autorská citace #43
3.2.2019 16:09 - Log 1=0
Tak jsem se na to trochu důkladněji podíval:
Průchod mlhou: Chtěli jste hrát chromého dobrodruha, který ale není ve skutečnosti nijak omezen? Nyní máte možnost. Tenhle "mlžný chodec" totiž ve skutečnosti nemá důvod chodit. Pokud to má zůstat at-will, musí se to upravit, a to hodně.
Obrana beze zbroje: OK, proč ne.
Bojový styl: Tím se taky nedá nic pokazit.
Příkrov: V principu dobré, pak se vrátím k jednotlivým schopnostem.
Metodický úder: Popravdě se mi tohleto situační plusjedničkování moc nelíbí.
Jistota: Chápu, že se chtěl autor vyhnout banálnímu a nudnému "archetypu" ale jistota je dost divný název pro subclassu. K subclassám se ještě vrátím.
Zvýšení hodnot vlastností: Samozřejmě, jak jinak.
Útok navíc: Přesně tam, kde má být.
Obsáhlá mysl: Popravdě nic moc, slabé a nezajímavé.
Mlžný únik: Je jasně vidět úmysl dát mu tulákovo uhýbání, ale trochu ho propojit se zbytkem classy. Jako metoda dobré, ale výsledek mi připadá jako solidní zpatlanina.
Taktická přesnost: Mechanicky funkční, ale suché, a nemá to žádný fluff.
Vybroušená mysl: Dost meh, tohle potřebuje dost vylepšit.
Vidění v mlze: Tohle je ovšem pěkné.
Mlžná forma: Nemám moc výhrady.
Vylepšený průchod mlhou: Nelíbí se mi to s tím po x dnech. Jo, klerik má něco podobného, ale u toho se mi to taky nelíbí. Pokud by to bylo v plné formě moc silné, tak bych to prostě natvrdo omezil "jen na sebe".
Mlžný klon: Jo, je to silné, ale je to 20. level, takže to není nic hrozného. A je to vlastně zajímavá schopnost. Jenže způsob, jakým je to popsáno to dost sráží, protože je dost zmatený a nepřehledný.
Příkrovy:
Halící mlha: Ve srovnání se zbylými dvěma dost silné.
Zastřený štít: Naopak bych řekl, že to je slabší.
Odskok: Nevidím důvod, aby to bylo za reakci.
Vzdhledem k tomu, že dost kopíruje efekty kouzel, mohl si autor vzít i jejich mechanickou rovnováhu.
Teď tedy k subclassám.
Čepel:
Nucený odskok: Je hezký, ale dost situační.
Prudký odskok: Vlastně proč ne.
Zbraně prodchnuté mlhou: Docela dobré.
Cejch mlhy: Kopíruje Kletbu a Lovcovu kořist, jen nemá dodatečné efekty a dává větší zranění. Hm, to je o něco nudnější než ty kouzla.
Zničující výpad: Mechaniky nesedí s fluffem, a nejsou vlastně ani moc sourodé. Buďto vzít to, že hledá slabiny (a pak mu dát třeba výhody k útoku na celé kolo) nebo vzít to silové zranění, a pak to použít jako magickou schopnost s nějakou záchrannou.
Mysl:
Tíživý závoj: Zpomalení za body. OK
Odzbrojující mlha: Tohle je OP a není tam obtížnost hodu.
Překážející mlha: Asi bych chtěl za tohle víc než dva body.
Pohotové navádění: OK.
Dále
Propočítaná výměna: Asi bych to musel vidět ve hře, ale vypadá to zajímavě.
Zastřený přenos: Účinek OK, ale ta regulace je zbytečně složitá a už tam těch věcí, co se musí sledovat, začíná být hodně.
Ostražitá odezva: OK.
Zastřený úskok: To se mi líbí!
Příkrov:
Tišící mlha: Originalita se sice cení, ale tady bych asi raději viděl nějakou kopii klerického kouzla.
Mizející krok: Jo, proč ne.
Přenos života: Asi bych si neházel dvakrát, prostě bych použil pro oboje tentýž hod.
Toxická mlha: Popravdě mi to připadá jako další dobrá schopnost příkrovu. Vzhledem k názvu subclassy by dávalo smysl, že jich má dost navíc.
Upíří přenos: Schopnost je to parádní, ale měla by být více omezena co do použití a spíše na vyšším levelu.
Neochvějná mlha: Mohla by být i na nižším levelu a možná i silnější.
A mám pocit, že některé ty schopnosti by se mezi tím mohly trochu zpřeházet a stylizačně by lépe seděly.
EDIT: Šaman: 1+3. Kdyby to byl místní výtvor, tak bych i chtěl poradit, předat své nápady a tak, ale protože je to překlad, tak vlastně není komu.
Autorská citace #44
3.2.2019 16:31 - efram
je to moc komplikované a op....
Autorská citace #45
3.2.2019 16:32 - sirien
Šaman: ono nikdy nevíš předem, co se z diskuse vyvine. Minimálně fakt že různých house-made povolání je okolo dost a lidé si rádi tvoří další (viz i DrD) myslím může být mnoha lidem k užitku když budou mít příležitost podívat se na nějakou analýzu toho na co si dávat pozor a tak.
Autorská citace #46
3.2.2019 18:17 - shari
Log 1=0 píše:
Jistota: Chápu, že se chtěl autor vyhnout banálnímu a nudnému "archetypu" ale jistota je dost divný název pro subclassu.

No, autor tam "Jistotu" neměl, ten tam měl "Conviction". Jenže překlad toho slova je "Přesvědčení" a to už je jaksi zabrané, takže jsem celkem dlouho hledala nějaký tématicky vhodný ekvivalent. A šlo mi to tak dobře, že jsem kvůli tomu celý překlad na cca půl roku odložila...
Autorská citace #47
3.2.2019 18:22 - Log 1=0
Přístup?
Autorská citace #48
3.2.2019 18:33 - sirien
Důvěra? (Důvěra v - , tzn Důvěra v meč, Důvěra v mysl...)
Autorská citace #49
3.2.2019 19:17 - malkav
Překlad uvádí i možný výklad jako rozsudek/odsouzení ... tak co třeba "sudba"?
Autorská citace #50
3.2.2019 20:01 - krytah
To už spíš ta sirienova důvěra. Ono to je s překlady tak těžké proto, že my máme pro něco 1 slovo, ale angličtina víc slov toho významu a naopak. Někdy se holt musí změnit ten význam.
Autorská citace #51
4.2.2019 06:49 - shari
sirien píše:
Důvěra? (Důvěra v - , tzn Důvěra v meč, Důvěra v mysl...)

To už zní skoro OK.

malkav píše:
Překlad uvádí i možný výklad jako rozsudek/odsouzení ... tak co třeba "sudba"?

MCh získávají své schopnosi tvrdým tréninkem. "Sudba" do tohoto konceptu extrémně nesedí.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14046907424927 secREMOTE_IP: 34.234.83.135