Pravidla

Aegnor
4.2.2019 23:51
Autorská citace #21
5.2.2019 23:32 - Colombo
LokiB: Ono to hodně záleží na konkrétní škole.

U nás jsou školy hodně orientované na vzdělání a sekundárně jako vědecké instituce. PhD práce pak je obsáhlý text popisující všelicos. Některé zahraniční školy, zejména v anglo-saské tradici a zejména USA, mají priority nastavené jinak. V prvé řadě jsou vědecké instituce a jako sekundární prioritu mají vzdělání, PhD se často dělá přímo z Bc. studia a PhD práce může být soubor publikovaných článků.

Množství publikací taky závisí na tom, jak moc je daný vedoucí zaměřený na výuku či výzkum.

Souhlasím s tebou v druhém bodě, jisté obory se vyvíjejí tak rychle, že pokud se daný člověk nevěnuje denně studium, tak je jeho praxe vcelku minoritní záležitostí.
Autorská citace #22
5.2.2019 23:44 - sirien
Colombo, Loki: Všimli ste si doufám, že WoDčko není hra o vědeckém výzkumu, vzdělávání a budování akademické kariéry, že jo?
Autorská citace #23
6.2.2019 00:36 - Colombo
Sorry, Jersonovy dvě tečky sem si vzal osobně.
Autorská citace #31
6.2.2019 09:39 - Shako
Ta debata o tečkách v Academics/Science je absurdní. Poslední člověk, co měl 4+ teček v nějakém takovém skillu tak mohl žít, tak ve středověku na začátku novověku. Ve 20. nebo 21. století už neexistuje člověk, který by měl široký přehled napříč všemi obory, které tydle skilly zahrnují.

Takže formálně všichni lidi, co dělají vědeckou kariéru by měli tak Academics/Science max 2-3 tečky a pak sérii specializací ve specializace a vylepšení specializací. Jinak řečeno žádného vystudovaného PhD nelze věrně natečkovat ve WoDku - ten systém to neumožňuje, ale ani to nepotřebuje.

Ty dovednosti jsou herní zjednodušení. Týpek, co má 4 tečky v science je pro mě třeba MacGyver (a k tomu má 3+ craft) a nějaké super merity. :)
Autorská citace #32
6.2.2019 10:21 - Šaman
Shako: To nedává smysl. Tím říkáš, že renesanční člověk byl co se vědy týče schopnější, než dnešní.
Ano, ten renesanční dokázal obsáhnout větší procento soudobé vědy, ale ten dnešní má znalostí objektivně víc. A nevěnuje se vedle toho ještě umění, politice a rétorice.
Autorská citace #33
6.2.2019 10:41 - LokiB
Šaman: tak ono to asi funguje "v rámci daného herního kontextu" ... takže když bys hrál s tím systémem ve středověku, tak mají ty tečky jiný význam než když budeš hrát "dnešek", ne?
Nejvzdělanější lidé středověku přeci nebudou mít v daném oboru méně teček než nejvzdělanější lidé dneška v daném oboru ... nebo ano?
Autorská citace #34
6.2.2019 10:51 - sirien
Shako: McGyver neni postava z WoDčka. To zaprvé. Zadruhé jeho primary skill by byl Crafts, Science by měl tak na trojce...

Zadruhé existuje věc, které se říká žánr popř. dramatická nadsázka atp. a různé fikční postavy mohou hravě mít tento obecný přehled, pokud se to dramaticky hodí a žánrově to odpovídá. Třeba v takové Stargate Daniel, Carter, McKey...


Šaman: no, ono to přesně tak nějak funguje. Jak píše Loki.

Ono taky v renezanci bylo těžší se k tomu vzdělání dostat (populačně vzato), takže ty tečky vyjadřují nějaký rozdíl mezi tou postavou a ostatními postavami resp. mezi tou postavou a "běžnými" schopnostmi okolí.

Typický příklad: výroba nějaké chemikálie v renezanci mohla vyžadovat Science 3, zatimco dneska to umí namixovat středoškolák v rámci chemickejch laborek - se Science (nebo aspoň Crafts) 1 dokonce bez dozoru učitele. Což zahrnuje jak "zobecnění" té znalosti (přesné návody v učebnicích, recepisy na netu...) tak to že jednotlivé vstupní chemikálie koupí v drogerii (krásně označené a popsané a s extrémně přesným a certifikovaným složením)
Autorská citace #35
6.2.2019 11:56 - Gurney
Aegnor píše:
seznam kondic je dost rozsáhlý, ale zase součástí již základní příručky je popis improvizovaných kondic a jak je tvořit. Když pak seznam kondic vezmu jako příklad "takhle by to mělo vypadat"* a při hře ty kondice jedu od boku, tak mi to přijde velice funkční a rozumné.

To je fajn a takhle bych s tím asi neměl problém (mimochodem taky mi to dost připomíná některé kapitoly v Mirrors), nicméně je pak otázka, jestli vlastně neignoruješ jednu ze dvou (za druhou považuju Integritu, kterou ale taky vidím spíš jako zajímavou variantu než přímo evoluci) největších změn, co CofD oproti nWoDu přínáší.

Aegnor píše:
když už nic jinýho, tak vždycky můžeš postavě bez bojových zkušeností hodit postih, třeba -2 (samozřejmě tady záleží na konkrétní situaci, když to bude situace s nějakou padesátkou, tak klidně -5)

To bych popravdě aplikoval hrozně nerad, v té chvíli už bych to radši řešil tím způsobem, jaký popisuje sirien...
sirien píše:
Firearms 2, specializaci ve střelbě na terč, merit, co z té specializace udělá 2 a Combat style: Sniping 1.

...byť už je to skrz nějaké rozšiřující příručky.

Jako popravdě, já jsem se tím v praxi asi nikdy nemusel zabývat nebo si alespoň nepamatuju, že by si někdo udělal postavu, u které by třeba vysoký Firearms skill zdůvodňoval jen sportovní střelbou. Maximálně jsme občas řešili, že moc nejde být špičkový odstřelovač a nemít zároveň nějaké tečky v Survival, Stealth a Academics/Science. A docela se mi líbí, jak má V5 tuhle "pyramidu dovedností" už v tvorbě postavy.

sirien píše:
výroba nějaké chemikálie v renezanci mohla vyžadovat Science 3, zatimco dneska to umí namixovat středoškolák v rámci chemickejch laborek - se Science (nebo aspoň Crafts) 1 dokonce bez dozoru učitele. Což zahrnuje jak "zobecnění" té znalosti (přesné návody v učebnicích, recepisy na netu...) tak to že jednotlivé vstupní chemikálie koupí v drogerii (krásně označené a popsané a s extrémně přesným a certifikovaným složením)

Přesně
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.23114609718323 secREMOTE_IP: 3.90.204.40