Pravidla

Delph
14.2.2019 13:59
DnD 5e - porovnání: bonus vs. hod s výhodou?
Zdravím, snažil jsem se najít nějaké zhodnocení, jakou výhodu poskytuje "hod s výhodou".

Zcela přesně jsem v situaci - trpasličí druid,současný bonus ke kondici +3. Na 8. úrovni přemýšlím jestli si vzít feat "warcaster" který mi dá zvýhodněný hod na koncentraci (a pár dalších věcí, ale ty mě tolik nezajímají) a nebo Resilent na kondici a přičítat si další +3 (a od další úrovně +4) k hodu na koncentraci (a ve výsledku na každý hod na odolnost)
Autorská citace #1
14.2.2019 14:05 - York
Záleží, proti čemu házíš. Na následujícím grafu černá představuje hod bez výhody i nevýhody, žlutej je s výhodou, modrej s nevýhodou.



Každých +1 zvýší šanci o 5%. U výhody a navýhody to takhle říct nejde, záleží na tom, proti jakému čílovému číslu házíš a jaký máš bonus. Nejvíc ti to zvýší šanci, když házíš proti jedenáctce - z toho grafu je to vidět, že v tom případě výhoda zvýší (a nevýhoda sníží) šanci o 25%, což je ekvivalent bonus +5 (protože 5% za každou +1). Když házíš proti vyššímu nebo nižšímu číslu (vůči rozsahu kostky), tak to šanci změní míň - když bys házel proti jedničce, tak výhoda ani nevýhoda například nezmění šanci vůbec (alespoň jednička ti padne vždycky).
Autorská citace #2
14.2.2019 14:27 - sirien
Delph: Ono to porovnání takhle napřímo moc nefunguje. Obecně co vím se "hodnota výhody" odhaduje že by dlouhodobě měla odpovídat cca +3 (cca), ale to je jakože hodně hodně moc hrubý srovnání.

Bonus dává nějakou % výhodu proti danému DC (jak York správně řekl 5% za každý bod), ale hlavně zvyšuje hranici toho, co je vůbec možné hodit. Tj. s bonusem prostě dokážeš víc.

Výhoda neumožní překonat vlastní limity, ale o dost zlepšuje šanci, že hodíš k horní hranici (stranou toho že má nějaké další mechanické návaznosti např. na sneak attack atp.)

Tj. - opět hodně hrubě - např. pro útoky se nejspíš vyplatí jít spíš po bonusech (zlepší šanci na zásah a navíc umožní útočit i na hodně pancéřované cíle), zatímco pro obrany a záchranné hody ta výhoda obvykle vyjde líp (většinou nepotřebuješ na záchrany přehazovat 20+, na druhou stranu velmi často prostě nechceš selhat, i když je DC třeba jen 12).

Pak hodně záleží na Tvym buildu - pokud máš hromadu kouzel s koncentrací, tak se samozřejmě výhoda na CON save projeví víc. A i na vašem hernim stylu - pokud bojujete často a v boji standardně držíš koncentraci a dostáváš zásahy, tak se výhoda na CON save vyplatí ještě o to víc.
Autorská citace #3
14.2.2019 15:05 - Delph
Tak build je tak víceméně nastaven tak, že na někoho hodím koncentračku (ať už buff na spoluhráče, nebo něco na protivníka), změna na zvíře a jít bojovat....

No tak jsem si zkusil přímo v excelu s generátorem náhodných čísel 200 hodů (respektive 400, abych měl ty "hody s výhodou") a nahodil bonusy, které mám. Teď tedy +3, s resilent jsem pak bral už těch +7. Proti základnímu DC 10, byl slabounce lepší resilent (16:23 neúspěchů), proti DC 15 hody s výhodou(57:69) a proti DC 20 už zase resilent (120:126)...

v součtu to vychází defakto stejně, ale jen pro držení koncentrace. Když vezmu, že se během hry háže na kondici i u různých jedů, kyselin, kouzel... tak se mi vyplatí právě spíš resilent, kde ten bonus mám pořád. A proficiency bonus taky může jen růst (i když na 13. lvl to asi nedotáhnem)
Autorská citace #4
14.2.2019 15:22 - Rilkin
Doplním Yorkův a sirienův příspěvek o konkrétní čísla. Ekvivalent bonusu výhody je roven
(PV - PN)/5,
kde PV je pravděpodobnost hodu alespoň daného čísla s výhodou v procentech (oranžová čára v Yorkově grafu), PN je to samé pro normální hod (černá čára) a dělení 5 odpovídá bonusu +1 za každých 5%. Konkrétní čísla jsem zaokrouhlil na jedno desetinné místo. K tomu jsem přidal informaci o zranění, jaké by postava s bonusem +3 k odolnosti musela utržit, aby potřebovala hodit alespoň příslušné číslo.

Hod alespoň Zranění Ekvivalent bonusu výhody
1 0.0
2 1.0
3 1.8
4 2.6
5 3.2
6 3.8
7 <= 21 4.2
8 22, 23 4.6
9 24, 25 4.8
10 26, 27 5.0
11 28, 29 5.0
12 30, 31 5.0
13 32, 33 4.8
14 34, 35 4.6
15 36, 37 4.2
16 38, 39 3.8
17 40, 41 3.2
18 42, 43 2.6
19 44, 45 1.8
20 46, 47 1.0
Závisí, jak velké zranění tvá postava typicky dostává. Předpokládám, že to většinou více než 20 z jednoho útoku není (maximálně do 30). Pak je z pohledu udržení koncentrace na 8. úrovni jasně lepší Warcaster. Od 9. úrovně je pořád lepší, ale už ne o moc. Od 13. úrovně pak vyhrává Resilient. Když k tomu připočteš, že CON savy mají jedny z nejhnusnějších efektů ve hře, tak bych ti doporučil Resilient.
Autorská citace #5
14.2.2019 15:31 - LokiB
My si to počítali dřív takto:

Zas když házíš proti jedničce, tak ti vlastně nepomáhá nijak ani ten bonus +3
+3 je fajn v tom, že ti dá "jistotu úspěchu" v některých hodech, kde bys jinak mohl s ne moc velkou šancí selhat (ale statistika, hodně hodů atd) a umožní ti "šanci na úspěch" u hodů, které bys jinak prostě hodit nemohl (např. náročnost 22).

Otázka ke zvážení tedy je, jestli chceš spíše lepší výsledky v běžně obtížných výzvách, nebo v těch teoreticky velmi snadných či prakticky bez bonusu nemožných.
Autorská citace #6
14.2.2019 15:34 - Delph
víceméně to odpovídá tomu co jsem si nasimuloval já v tom excelu. A taky jsme se shodli, že Resilent je výhodnější i jindy, než když musím držet koncentraci. A to jsem ten resilent z počátku úplně přehlížel, dokud mi ho neporadil spoluhráč... škoda, že mi to +1 do Con nezvedne i bonus. To by bylo úplně výživný :D
Autorská citace #7
14.2.2019 16:58 - ShadoWWW
Grafy jsem čekal. ;) Tak jednoduché to ale není. Pro některé postavy (hlavně tuláka) je mnohem výhodnější výhoda než bonus kvůli zvýšenému zranění při kritičáku.

Z dob playtestu 5E taky vyplývá, že někteří hráči si zkrátka raději hází koustkou a jiní mají raději pevný bonus. To je taky konec konců vidět třeba i na fanoušcích DrD 1, kdy často mají raději pro zbraně bonus (útočnost) místo kostek zranění a pro obranu zase hod na obranu místo statického OČ.
Autorská citace #8
14.2.2019 18:38 - York
ShadoWWW píše:
To je taky konec konců vidět třeba i na fanoušcích DrD 1, kdy často mají raději pro zbraně bonus (útočnost) místo kostek zranění a pro obranu zase hod na obranu místo statického OČ.


Tohe je ukázkovej příklad "familiar feels good".
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16181302070618 secREMOTE_IP: 18.207.134.98