Pravidla

ShadoWWW
22.8.2019 14:30
13.9.2019 14:57 - LokiB
Aegnor píše:
To, že se v hospodě k někomu připlížíš a nablízko do něj vystřelíš balistou.


Díky! Tys vykladač Šamanových myšlenek :)
Jestli je tedy backstabování jako akce v pravidlech, pak je buď omezena na nějaký druh zbraní (například zbraně na blízko), nebo není a pak je jedno, jestli backstabuješ ruční kuší nebo balistou. To byl ten point ;)

sirien píše:
Zacházíš s pravidly RPG jako s deskovkou.


No, to ale není sám, takových hráčů je ... nemálo. hrají to obdobně. A pravidla se tomu nijak nebrání (konec konců 4E), takže je to spíš na domluvě lidí u stolu, jestli takovouto hru chtějí, nechtějí, tolerují, ... proč to řešit obecně, jestli to je nebo není správné. Hrát se tak dá a ničemu to nevadí.
13.9.2019 15:12 - Šaman
LokiB píše:
takže je otázkou, co přesně myslíš tím "backstabovat" ;)

Narážka na "I want to steal his pants" + "You're going to backstab him with a ballista?"
13.9.2019 15:22 - efram
Celkem by mne zajímalo vyjádření nějakého odborníka na boj s draky. Mohli bychom oslovit například sv. Jiří. Nemáte na něj někdo mobil?

Myslím si, že srovnat příklad čaroděje (magika) specializovaného na ohnivou magii, který se setká s na oheň imunní bestií, a boj PC s dvěma meči vs drak, prostě nejde. Pravidla umožňují tuto volbu a hráč prostě pravidla využil. Tohle omezení měl vědět dopředu, už při tvorbě postavy a je otázkou proč tohle omezení vlastně zavádět. Za mne je daleko důležitější ztotožnění hráče s postavou. Samozřejmě pokud proběhne diskuse, že z nějakých důvodů to gm nechce tak vznikne houserule. A pak vznikne další houserule až se skupina ushouserulej uplně celá. Protože co když se zase někomu dalšímu nepozdává něco dalšího atd. atd.

Ještě k tomu Backstabingu. Osobně beru útok ze zálohy tak, že PC útočí na konkrétní cíl a zraňuje ho více tím, že zasahuje nějaký důležitý orgán atd. prostě umí v danou chvíli zasáhnout. Je pak otázka proč by to i s tou balistou nešlo, pokud o střelci cíl neví a je vhodně otočen.

citace pravidel:

Od 1. úrovně víš, jak udeřit zákeřně a využít protivníkovy nepozornosti. Jednou za tah můžeš způsobit dodatečné zranění 1k6 jednomu tvorovi, kterého zasáhneš svým útokem, pokud máš výhodu k hodu na útok. Útok musí být proveden vytříbenou zbraní nebo zbraní na dálku.

myslím si, že zákeřný útok balistou je zcela reálný :). Představte si to jako útok snipera například.
13.9.2019 16:26 - ShadoWWW
V PPJ má balista příznak obléhací zbraně, ne zbraně na dálku. Takže se s ní backstabovat nedá. :(
13.9.2019 17:27 - Kropy
Pastýř:
Na tvém příkladuby mi hlavně vadil přístup, situace je připravená s drakem na 100 životech a dechu za 5k8, ovšem postavy by 100 dmg dokázali dát, než si drak vůbec zahraje, tak mu v situaci, kdy ho už potkali upravím staty, aby měl více životů, a aby mi někdo neřekl, že škodím postavám tak mu snížím zranění dechem. Tohle téma bylo nakousnuto už v debatě o fixlování kostek. Prostě se mi ten přístup nelíbí, stejně jako Sirienovo při souboji prohlášení GM, že dva meče proti drakovi jsou nesmysl a nešli by používat. I kdybych podobnou situaci řešil odolnostma a imunitama, tak za mě musí být připravené dopředu a ne dopsané ve chvíli, kdy se něco pokusím udělat.

K útoku balistou:
Jde o to, co je myšleno backstabem (znám tu situaci, kde je udělaná ad absurdum), ale backstab bych neomezoval použitou zbraní. Balista postavená v hospodě je extrémní příklad, ale v případě balisty někde na stálo umístěné, kdy cílová osoba prochází okolo a nevšimne si vraha, který balistu otočí jeho směrem. V tu chvíli nečeká možnost útoku, vrah má možnost zamířit na slabší místa zbroje (no slabší při použití balisty :D ) prostě si může svou akci připravit a využít nejideálnější čas ve kterém vystřelí.
13.9.2019 17:33 - sirien
Šaman píše:
když naprosto nedává smysl (obecně), aby nebylo možné použít dva meče, zatímco jeden meč a štít by Sirien povolil

To naopak dává smysl, protože se dvěma meči se bojuje úplně jinak než s jedním.

Už sem to popisoval dřív když byla řeč o dual wieldingu obecně, někde na začátku diskuse o realistickém boji.

Každopádně s Tvou tendencí k tomu vykládat pravidla v doslovném extrému sem nesouhlasil už u Fate, takže žádné překvapení že s tím nesouhlasím ani u DnD.
13.9.2019 17:42 - Šaman
Inu, stejně jsem přesvědčený, že v tomhle případě nejde o nějaký doslovný výklad pravidel, ale věc v daném žánru a settingu běžnou. Viz ty obrázky. A že bys to (v kontextu DnD) nedovolil mě upřímně překvapilo. Ve Fate je to něco jiného, ten systém je založený na společné domluvě jaká fikce dává hráčům smysl. Ale DnD ten svět právě těmi pravidly docela definuje.

Ale jestli začnem diskuzi na téma, kde nedávají dualy smysl, tak to bude na dlouho a v tomhle vláknu offtopic. Ony totiž v reálu smysl opravdu moc nedávají skoro nikde, kromě šermu neobrněných soupeřů. Jakmile nejde o boj na meči podobné zbraně a jakmile má protivník zbroj, je volba dvou zbraní nesmyslná. A rozhodně nedávají akci navíc. Ale to už by znamenalo zásah do samotného jádra DnD a tedy dělat z toho jiný systém. (Který by se nám třeba líbil víc.)
13.9.2019 17:56 - malkav
sirien: Nechápu tvé kategorické odmítnutí nějaké možnosti. Prostě obě ty špičaté věci zapíchneš tím správným koncem do bestie. Když máš v ruce jen jednu tu špičatou věc v kombinací se štítem, pak do bestie vrazíš jen jeden hrot. Píšu o mečích, oštěpech nebo kopích? Nějaké šermířské dual-wielding techniky asi můžeme ignorovat, protože se shodneme na tom, že šerm s drakem asi nemá moc smysl.
13.9.2019 18:59 - efram
ShadoWWW

myslel sjem toopravud jen jako zamysleni a tak jak treba sirien vidi jako spatne utocit dvam zbranema na coz ma regulerni narok tak jsem chtel ukazta variantu kdy nekdo muze videt moznosti i nekde jinde
13.9.2019 20:40 - Pastýř
Kropy:
Ja jsem ale nikde nerikal, aby se menily staty nestvury, kdyz na ni postavy narazi. Upravovat a tvorit nestvury je v dnd bezne, venuje se tomu docela velka cast PPJ. Ale neslovickarme.
Jaky pocit mas z bojovych stretu (Felvender a myslim ze i drak)kde primo v dobrodruzstvi navadi aby si protivniky davkoval. Kdyz bude stretnuti prilis snadne, tak dorazi posily. Pokud se ukaze jako tezke, posily nedorazi a hraci se nikdy nedozvi ze nejake posily byly.
13.9.2019 20:46 - malkav
Pastýř: pozor pozor ... právě jsi vstoupil na dost tenký led a jsem zvědavý, jak z něj budeš pod palbou některých zdejších diskutujících bruslit ven :D
13.9.2019 20:51 - ShadoWWW
Tak nestvůrám jdou měnit útoky i životy. Respektive u útoků lze používat ty střední hodnoty, nebo kostky. U životů je to vždy střední hodnota a lze je měnit kdekoli v tom kostkovém rozsahu (klidně i na maximum). Je to tak udělané schválně, aby to šlo snadno přizpůsobit velikosti a stylu herní skupiny.
13.9.2019 20:54 - Tarfill
Kushadru píše:
jen mě trošku zajímá jako DM jak řešíte když družina bere šupiny z draka

Popravdě, tuhle situaci jsem jako GM nikdy neřešil. Každopádně by hodně záleželo na tom, jestli se jede oneshot, nebo dlouhodobější hraní, kde se dá dobře roleplayovat a nejde jen o suchá čísla - SO XY - vydělal jsi xy šupin a za SO XYZ se Ti podařilo vydělat xyz peněz.

Pokud by moje družina skolila draka a chtěla si dát tu práci se zpracováním a prodejí šupin, rozhodně bych nebyl proti.
Samotné pitvání bych určil asi jednoduchým vzestupným SO na obratnost (nejspíš přežití) v závislosti na tom, jestli je drak mladý či starý a rozhodně bych to nepočítal na šupiny, ale třeba na sáhy čtvereční, podobně jako kvalitní plátno pro krejčovou. Pak by také záleželo, jestli by družina potřebovala vyrobit něco většího (např. zbroj) nebo menšího (náhrdelník, náušnice apod) a podle toho bych určil cenu odhadem x násobně více oproti nějakému ekvivalentu.

Hodně by šlo o to, jaký je to svět:
- draci létají poměrně běžně (v každé větší oblasti je jinak zbarvený a za život jich postavy mohou vidět hned několik). V tomto případě by si tolik nevydělaly a zpracování a prodej by nebyl nějak velký problém, protože by s tím mělo zkušenosti i více řemeslníků.

- Ale ve světě, kde za život uvidíte stěží jednoho draka a někdo ho zabije, tak to bude pozdvižení pro kilometry daleko. Jakmile by postavy jen jednou ukázaly šupinu a prozradily by, že dračí mrtvola leží nedaleko, hned by se o ně začaly zajímat různé pochybné existence. Šupiny by chtěli lidé ukrást pro sebe, hrdinství postav by si někdo ukradl pro sebe a vydával se za drakobijce jménem svým, podsvětí by se o postavy začalo zajímat (v dobrém i ve špatném), k mrtvole draka by se sjely další rádoby dobrodruzi, kteří by si chtěli nakapsovat apod. Jakmile by se smrt draka rozkřikla a rozvířily se různé teorie o tom kdo ho zabil a jak, postavám by logicky začalo věřit méně a méně lidí. Navíc, ne v každém městě by byla možnost šupiny prodat za dobré peníze (ne každý by je dokázal zpracovat), takže postavy by stejně musely urazit delší cestu, než by se jich zbavily.

V konečném důsledku by tedy doba "po ulovení draka" mohla znamenat další menší dobrodružství, v závislosti na tom, jak moc četní ve světě draci jsou a dalo by se s tím opravdu vyhrát, pokud by hráči chtěli.

Co se týče zbrojí, nezapomeň na štít. Takový štít potažený dračími šupinami bude taky cool a může pomoci v záchranných hodech apod. Jinak můj válečník, když byl součástí skupinky, která draka sundala, tak se zajímal hlavně o zuby. Takovej náhrdelník z dračích zubů je třeba pro mě víc cool, než nějaká zbroj... ;-)
13.9.2019 22:42 - Log 1=0
Šaman píše:
Ve Fate je to něco jiného, ten systém je založený na společné domluvě jaká fikce dává hráčům smysl. Ale DnD ten svět právě těmi pravidly docela definuje.

Příručka pána jeskyně DnD 5E píše:
Pravidla D&D pomáhají tobě a ostatním hráčům se bavit, ale nerozhodují. To ty jsi Pán jeskyně, ty rozhoduješ o hře.
14.9.2019 07:45 - LokiB
Log: no, to Šamanův výrok nevyvrací. Já ho chápu tak, že Fate takové věci jako boj dvěma meči neřeší, prostě když půjdete hrát Fate, tak se dohodnete (nebo se pak dohodnete při hře, to je jedno), co vám dává smysl a co ne ... pravidla to v základu neřeší.

V DnD to pravidla řeší, a když někam půjdu hrát DnD, tak předběžně budu očekávat, že co pravidla povolují, tak se může hrát. jasně, dá se nad rámec toho říc "v rámci této hry jsou navíc taková a taková omezení,protože nám to vyhovuje".
Takže tady to srovnání Šaman vystihl dobře.
16.9.2019 10:11 - Kushadru
Ahoj z dnd začínáme ( hrali jsme zatím jen lost mine ) a mam otázku pro zkušenější DM či hráče
chceme do kampaně zapojit i jídlo a počítaní šípu ( lost mine jsme hrali bez toho ) pro šípy jsme se rozhodli pro "house rule - descending dice" voda je jasná ta je v pravidlech napsaná srozumitelně ale jídlo mám obavy že pár členů bude zneužívat ( teda jestli to dobře chápu podle toho jak je v to PHB ) jestliže zásoby na 1den váží 2 lb (PHB str 150) a postava potřebuje 1 lb (PHB 185) na den aby nehladověla ( 1/2 lb se bere jako půl dne bez jídla) tak to znamená že 2 lb které jsou v zásobách se bere porce jídla aby postava byla "well fed" ? jestli to dobře chápu teda … příjde mi jako blbost aby 1 lb vážilo jidlo a 1 lb obal … jestli je to tak jak to chápu tak má otázka je jak hráče tak nějak nakopnout k tomu aby dodržovali 2lb porce na den protože par hráčů ve skupině budu určitě jist jen 1lb ( takže zasoby na jeden den vydží 2 dny ) aby ušetřili apod myslíte že když zavedu že ti co budou "well fed" dostanou jednu inspirační kostku jako odměnu za to ? napadla mě 1k6 ale nevím jestli je to moc nebo naopak málo

edit. omlouvám se za offtopic
16.9.2019 10:26 - Aegnor
Kushadru: já s dovolením zareaguji do Obecné DnD 5e diskuze, tam ten dotaz sedí víc.
16.9.2019 17:55 - Šaman
Fun fact: Obrázek ze Starter setu (místní český překlad, strana 23). Hádám tedy, že oficiální art z pravidel? Říkal jsem, že s D&D jsou ty dualy nerozlučně spjaté (i když jak na ně, tak na Drizzta je spousta lidí alergická, i know).
17.9.2019 11:53 - Uncle_Smyk
Lidi jsem tu sice nový, ale o to víc si myslím, že je následující celkem důležité:
Mohl bych vás poprosit, abyste se v diskuzích (není to zdaleka poprvé, co jsem z toho rozmrzelý) bavili k danému tématu? Pak projíždím X stránek názorů, dohadů, řešení kdo co napsal a nenapsal a jak to myslel apod., a to nejhorší občas mi příjde, že si tu někteří před ostatníma akorát honí ego nebo dělají chytrolíny a vytahují se...

Rád bych si občas otevřel diskuzi s názvem, co mě zajímá a přečetl si věci k tématu.

Vím, že tento příspěvek nepatří do této diskuze a za to se omlouvám, ale jsem tu nový a nevím, kam to jinak napsat a zároveň zrovna tato diskuze byla ta kapka, co mě donutila toto napsat.

Děkuji
17.9.2019 13:00 - sirien
Uncle: asi Tě nepotěšim, ale spíš ne - tradice webu je naopak diskuse moc nemoderovat - zaprvé protože autoritativní moderování je protivný a vytváří nepříjemné rozdělení na moderující a moderované a zadruhý protože i když je off-topic občas otravnej, tak jindy se z něj řídí velmi zajímavé diskuse a občas i úvahy a hodnotné články a někdy je i potřeba vyřešit v diskusi něco jen volně souvisejícího aby šlo hodnotně pokračovat v původní diskusi - přitom je dost těžký říct předem o jaký případ tentokrát jde. Tahle filozofie se tu praktikuje přes deset let, patří ke koloritu a přijde nám, že funguje dobře.

Na druhou stranu libovolný uživatel (včetně Tebe) může kdykoliv vyzvat ostatní aby svůj off-topic skončili nebo si ho vzali do vhodnější diskuse (ideálně ale ne nutně i s odkazem na takovou diskusi a čím vstřícnější a slušnější žádost, tím větší šance že lidi fakt vyhoví).

Detaily můžeme kdyžtak probrat v systémové diskusi :)


ADD: nicméně jako žádost o ukončení OT tady a teď je Tvůj příspěvek samozřejmě legitimní a nejspíš i na místě, díky za něj.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087677001953125 secREMOTE_IP: 100.24.20.141