Pravidla

ShadoWWW
22.8.2019 14:30
Autorská citace #81
13.9.2019 11:15 - Pastýř
Cely predpoklad toho boje s drakem je, ze postavy
1: Budou zcela odpocinute a bodou mit plne zdroje
2: Budou mit cas se na boj s drakem pripravit
3: Idealne ho prekvapi
4: Donuti ho bojovat podle jejich pravidel a na zemi

Ano v takovem pripade z nej muzou uvedene postavy udelat za jedno, ci dve kola hromadku supin.
Pokud to DM vadi a chce udelat souboj vic cool staci porusit jeden z predchozich bodu.
A pokud chce DM souboj jen prodlouzit, muze prohlasit, ze drak je mnohem mohutnejsi nez obdobni draci byvaji. Zvednout mu pocet HP a snizit ucinnost dechu.
Autorská citace #82
13.9.2019 11:21 - Aegnor
Pastýř: upřímně, kdybych jako hráč splnil ty podmínky a pak by ten drak byl silnější ("protože GM si myslí, že takhle to bude zábavnější"), tak jsem z toho fakt hodně rozmrzelej.

Ty přípravný kroky jsem udělal právě z toho důvodu, abych toho draka ideálně zabil dřív, než bude mít možnost nás všechny zabít.
Autorská citace #83
13.9.2019 11:36 - Pastýř
Proto jsem psal "pokud ti to jako GM vadi" aby me nikdo nepopotahoval za slovo. Pokud myslis ze bude pro hrace zabavnejsi zlikvidovat ho v jednom kole, klidne to tak udelejte. Je to vase hra a vas drak.
Mimo to HP draka jsou uvedeny jako prumer. Rozsah hodu dany v tech zavorkach za tim.
Autorská citace #84
13.9.2019 11:40 - Pastýř
Jinak tou upravou by nebyl silnejsi. Byl by mene nebezpecny v utoku, ale vic by vydrzel. Souboj by byl tedy delsi.
Z predchozi debaty jsem mel pocit, ze to je pro tebe zadouci. Asi jsem nepochopil ci resis.
Autorská citace #85
13.9.2019 11:55 - York
Sirien: Někteří hráči holt k hraní RPGček přistupují jinak a nad tím, jestli něco dává fikčně smysl, nemají vůbec potřebu přemýšlet. A když přijdeš s tím, že ty tu potřebu máš, bude to pro ně silné wtf.

Pro tebe jsou to možná muchkini, pro ně jsi zase idiot, co naprosto nechápe, o čem ta hra je.
Autorská citace #86
13.9.2019 12:14 - Šaman
Hele, munchkini a idioti - to jsou hodně silná slova. Zvlášť, když naprosto nedává smysl (obecně), aby nebylo možné použít dva meče, zatímco jeden meč a štít by Sirien povolil (žánrová klasika). A co jeden meč bez štítu (Sigfried, Beowulf)?

Krást kalhoty, nebo backstabovat balistou JE absurdní. Mlátit draka vším co mám v ruce mi absurdní vůbec nepřijde. Možná je absurdní efektivita dvou zbraní, ale to už není záležitost muchkinování, ale systému. Ano, dvě zbraně jsou v DnD OP. Asi to tak autoři zamýšleli.

A za další - v DnD je možné zcela podle pravidel dát nestvůře imunitu na některý typ zbraní. Např. Golem, který je nezranitelný sečnými a bodnými útoky. Jestliže vím, že systém má nástroj pro nezranitelnost a daná nestvůra ji v pravidlech definovanou nemá, pak jsem opravdu přesvědčený, že daný postup (dvě zbraně na draka) je systémově zcela validní. Jestli se to někomu nelíbí, ať si zvoli jiný systém, nebo si ho třeba upraví, ale nemůže obviňovat hráče, že je munchkin, nebo dokonce idiot. Jestli někdo chce hrát uvěřitelnější fantasy, pak je DnD (včetně 5e) as written absolutně nevhodný systém.


A ještě jeden, asi lepší obrázek. Protože Drizzt je se světem FR a systémem DnD nerozlučně spjatý. A tenhle autor taky. Ano, JE to přehnaně epické, ale taky to JE DnD. (A ty dvě zbraně nemá zdaleka jen ten profláklej Drizzt.)


Munchkins! Munchkins everywhere! Nebo to jsou idioti co nepochopili hru?


Hledání DnD/Pathfinder obrázků dualů vs draků kupodivu přináší nesrovnatelně více výsledků, než kradení kalhot. Možná to v rámci žánru a systému není srovnatelně absurdní.
Autorská citace #87
13.9.2019 12:21 - obbivan
York přesně. Taky mám jednoho takového hráče. Důležité je pro něj počet kostek, které dokáže vygenerovat. A jak těžce nese když mu to nepadne.. Při jeho vzrůstu se u něj projevuje typický napoleonský komplex.
Autorská citace #88
13.9.2019 12:26 - Aegnor
Pastýř: Možná si mě s někým pleteš. Mně se naopak líbí to, jak paladin epicky sundá draka během jednoho kola* a pak na to budou hráči dlouho vzpomínat, jak jim ten boj krásně vyšel.

*Epicky, takže s pořádnýma popisama.

Pastýř píše:
Proto jsem psal "pokud ti to jako GM vadi" aby me nikdo nepopotahoval za slovo. Pokud myslis ze bude pro hrace zabavnejsi zlikvidovat ho v jednom kole, klidne to tak udelejte. Je to vase hra a vas drak.

Tohle si rozhodli hráči tím, že udělali tu přípravu a že je paladin ochotnej tam spálit svoje spell sloty a schopnosti. Kdo jsem já, abych je přesvědčoval, že je to ve skutečnosti jinak?
Autorská citace #89
13.9.2019 12:32 - Aegnor
šaman: já tady odcituju Siriena.

sirien píše:
Ale jako to si tu jen tak poznamenávám, je to moje preference a určitě to jako nikomu nenutim :)
Autorská citace #90
13.9.2019 12:33 - ShadoWWW
Všichni se snad shodneme, že nejdůležitější je nulté sezení, kde si skupina dohodne, jakým stylem chtějí hrát. Tito si vybrali, že chtějí hrát heroicky a chtějí tomu podřídit i možnosti pravidel. Chtějí využít veškerá pravidla 5E, aby si naklonili štěstěnu na svou stranu. To je validní a číhá z toho kopec zábavy.

I to dobrodružství s tím počítá jako s validní možností. Jak to nakonec dopadne, už záleží na konkrétní situaci, do jaké se družina s drakem dostane, i na tom, jak se to nakonec vyvrbí (jak budou padat kostky), což nikdo nedokáže předem odhadnout a i ten nejlepší plán se obvykle zboří nejpozději v 1. kole boje. Ale jak píše Aegnor. Pokud máte rádi boje a taktiku a všechno tomu podřídíte, pak je zábavné, když draka epicky zabijete a stanou se z váš vyhlášení drakobijci (to taky může mít své konsekvence později v kampani).

Spoiler
Dobrodružství počítá i s tím, že se družina pokusí draka přesvědčit svými argumenty a boj vůbec nevypukne, takže dobrodružství mohou úspěšně zakončit i zcela nebojové postavy. U nich pak případně záleží na hodu na přesvědčování. To, že si budou cpát herní možnosti do maximalizace sociálních dovedností taky může být svým způsobem munchkinování, ne? :-) Ono jde toho draka "porazit" i bez mechanik, jen čistě role-playingově*, takže všichni mohou být spokojeni.

-------------------------
*To ostatně předvedla i skupina na Mrkwově streamu poté, co dostala zásah dechem za 51 životů (na 3. úrovni, jestli se nepletu). :-)
Autorská citace #91
13.9.2019 12:36 - Kushadru
ShadoWWW:
ne od první úrovně ale finální boj s drakem je kolem 5-6 urovně takže jsem dopředu díval co postavy na těch úrovních dokáží
Autorská citace #92
13.9.2019 12:38 - Pastýř
Aegnor:Jej. Sorry, fakt jsem si te spletl.
Tvoji preferenci pro takovy souboj beru, i kdyz ta moje je hodne odlisna.
Pro me jsou draci top protivnici, s nimiz se utkam zcela vyjimecne. Proto me predstava spiciho knedliku na kterej vsichni skocime a rozbodame ho, nez se probudi, moc nebere.
Autorská citace #93
13.9.2019 12:45 - ShadoWWW
Kushadru: Pak je to úplně v poho a nedělej si s tím hlavu. Pokud hráči všech těch šest úrovní udělají vše pro to, aby v boji s drakem vyhráli, pak je určitě lepší, když vyhrají v druhém třetím kole, než kdyby všichni umřeli v prvním kole po zásahu drakovým dechem (který ale určitě použij, ideálně v kombinaci s letem, pokud dojde k boji). Z takové případné výhry budou nadšeni, z TPK v prvním kole by byli naopak nejspíš hodně rozčarovaní.
Autorská citace #94
13.9.2019 12:53 - Kushadru
ShadoWWW:
jo s drakem už zkušenosti družina má takže dech určitě budou očekávat :)( zkoušeli zabít Jedozuba když jsme hrali ztracený důl )

jen mě trošku zajímá jako DM jak řešíte když družina bere šupiny z draka ( prodej nebo možnost výroby brnění ) kolik jich dat z draka případně SO na získání šupin aby byly použitelné nějaký nápad na to mám ale zajímá mě jak to řeší ostatní
Autorská citace #95
13.9.2019 13:03 - ShadoWWW
Kushadru: Zbroj z dračích šupin je už v samotných pravidlech, takže mechanicky to máš pokryto.

Ve hře bych to řešil asi tak, že kdyby hráči zabili draka (což je samo o sobě heroický výkon, který si zaslouží odměnu!), tak bych je nechal vyčinit jeho šupiny. Protože ale dračí šupinová zbroj je magický předmět, tak by s těmi šupinami museli jít za alchymistou (protože pro výrobu zbroje je nutná magie) a ten by jim za výrobu zbroje stanovil nějaký úkol. Po splnění úkolu bych jim tu šupinovku dal. Další možností samozřejmě je, že alchymista by chtěl peníze, případně kombinace obojího.
Autorská citace #96
13.9.2019 13:13 - Kushadru
ShadoWWW:
jo na ni jsem se právě díval ale podle craft systemu by stala 50k zlatých a to ani nepočítám dny na výrobu :D mám pocit že xanathar nějak upravuje craft system u několika věcí ale k tomu nemám přístup takže to spíš hodit za hlavu ten craft system a vymyslet to jinak třeba jak říkáš ty

na druhou stranu přece jen draka nikdy nestahovali takže počet šupin které z něj získají nemusí na výrobu zbroje ani stačit ale i prodej šupin něco muže hodit nebo je ještě možnost když nebude dostatek šupin na celé brnění tak aspoň částečně upravit brnění aby dávalo aspoň odolnost na ledové poškození
no uvidíme to byla spíš jen otázka mimo téma
Autorská citace #97
13.9.2019 13:50 - LokiB
Šaman píše:
backstabovat balistou JE absurdní.


ale sneak attack se dá dělat vším ... vojáci překvapení náhlým "dělostřeleckým přepadem" by ti mohli, resp. spíš nemohli vyprávět. a tanková četa ukrytá v lese dokáže koleně slušně zavařit ...

takže je otázkou, co přesně myslíš tím "backstabovat" ;)
Autorská citace #98
13.9.2019 13:52 - LokiB
obbivan píše:
Taky mám jednoho takového hráče. Důležité je pro něj počet kostek, které dokáže vygenerovat. A jak těžce nese když mu to nepadne.. Při jeho vzrůstu se u něj projevuje typický napoleonský komplex.


Já mám přesně jednoho takového hráče, který měří 205 cm ... u něj to asi bude goliášský komplex :) ... jinak ale funguje přesně jak jsi popsal. a jeho takhle ta hra prostě baví a za 30 let se na tom nic nezměnilo :/
Autorská citace #99
13.9.2019 14:00 - Aegnor
LokiB píše:
takže je otázkou, co přesně myslíš tím "backstabovat" ;)

To, že se v hospodě k někomu připlížíš a nablízko do něj vystřelíš balistou.
13.9.2019 14:18 - malkav
Aegnor: Pokud ti šipka vyčnívá přes lučiště (snad se tomu tak říká i u kuše/balisty), tak bys asi nemusel ani vystřelit ... backstab, odskočit a ještě výstřel ... to je combíčko :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.071877002716064 secREMOTE_IP: 3.227.252.87