Pravidla

Lethrendis
19.1.2020 18:27
23.1.2020 12:30 - sirien
Aegnor píše:
Myšlenka dobrá, technologie nedostatečné

...a rohově mžourací provedení úplně mimo.
24.1.2020 08:38 - Jerson
V souvislosti s predikcí budoucnosti v SR - 40 milionů izolovaných lidí kvůli nákaze, to už je docela dost, VITAS 2 měl být v roce 2022, to není tak velká odchylka.
24.1.2020 10:55 - Corny
Stejně za sebe musím říct, že ten fluffový posun v pozdějších edicích Shadowrunu je zrovna to, co mi na těch edicích už prostě nesedlo (resp. pokud bych hrál SR, tak jen kvůli fluffu a systém bych nějak snad 'přežil'). Vždycky se mi daleko víc líbila ta původní idea a estetika "cyberpunkové budoucnosti optikou let sedmdesátých-osmdesátých", kdy skoro nic není wireless, na všem jsou displeje s cca desítkou polygonů a něco jako mobilní telefon prakticky neexistuje", Neuromancer-style. To mělo takový větší šmrnc, teď už mi to nějak postrádá to Shadowruní kouzlo.
24.1.2020 11:04 - LokiB
Corny +1
24.1.2020 11:09 - Šaman
Corny +2
24.1.2020 11:38 - Jerson
Já bych dal taky plusko, protože mi technologie z 80. přijde na hranici pochopení a nastavení rozumných fluffových možností settingu. Ale můžu porovnat jen 2e a teď 6e, nic mezi tím neznám.
24.1.2020 12:25 - Gurney
To retro má rozhodně svoje kouzlo. Ale zároveň už je to jak dneska podobně "intuitivní", jako číst ve Forsythově románu, jak lidi komunikují skrz inzeráty v novinách nebo čekají na recepci v hotelu, aby nezmeškali hovor v předem domluvený čas.
24.1.2020 12:58 - LokiB
Gurney: dnes je to uz futureretro :) teda vlastne retrofuture
24.1.2020 13:42 - Lethrendis
My jsme v partě hráli dost dlouho SR2E, ještě před pár lety vlastně. No a za sebe musím říct, že mi vadilo, jak je to zastaralé i v porovnání s dneškem.

Myšlenka bezdrátového Matrixu mi naopak přijde bezvadná. EDIT: A ten přišel ve 4E tuším v roce 2008.
24.1.2020 13:54 - Jerson
K tomu mám otázku - dejme tomu, že vyšlu svůj dron a chci najít na ulici určitou osobu. Jak se vyhodnotí, zda ji najdu, když se dotyčný snaží skrývat, a naopak když o sledování neví (přičemž předpokládáme běžný městský provoz za dne, tedy ulice můžou i nemusí být plné lidí.)
Ve 2e jsme na řešení podobných situací strávili dost času, protože srovnatelná reálná technologie ještě neexistovala.
24.1.2020 14:01 - Aegnor
Můj velice velice hrubý odhad z dálky.

Varianta 1 - Opozitní test používající nějakým způsobem hodnocení dronu (dle tabulky vybavení na konci pravidel) proti schopnosti skrývání.

Varianta 2 - Jednoduchý test za použití hodnocení dronu.

Nijak jsem nekoukal na riggování, nevím jak přesně ho ovlivňuje.
24.1.2020 14:02 - York
Jerson: Neexistenci technologie v reálném světě řeší abstrakce na úrovni mechanik. Když vezmeme systémy, kde se sčítá atribut s dovedností, tak na hledání osoby, která se snaží skrývat, by si typicky oba hodili atribut + dovednost (třeba drone handling vs stealth) a na sledování bys házel atribut + dovednost proti jeho atributu (nesnaží se skrývat, tak si nepočítá dovednost).

Okolnosti, jako třeba hustota provozu, jsou situační modifikátory.


Aegnor: Co přesně se do kterých testů započítává byla docela velká bolest 4e (a trpí tím všechny systémy, kde se sčítají dvě hodnoty, ať už je to atribut + dovednost nebo něco jinýho). Někdy se počítal atribut, někdy device rating, někdy hodnocení programu, někdy dovednost, někdy dva atributy a vůbec v tom byl slušnej bordel.

Pokud ale nejsi rules-laywer, tak je to vcelku jedno, stačí prostě hodit "něčím, co vzhledem k dané situaci dává smysl".
24.1.2020 14:09 - Aegnor
Hej, třeba v CofD (nWoD) jsem s tím vůbec neměl problém. Dovednost je většinou jasná, atribut byl většinou taky jasnej, občas jsem se akorát ptal na ujasňující otázky, ale fakt si nevybavuju, že bych se někdy zasekl a fakt nevěděl, co použít.
24.1.2020 14:18 - York
Ve WoD to není takovej problém, protože máš malej počet atributů a dovedností, svázání atibutu a dovednosti je vždycky napevno (jestli se teda nepletu, ale snad ne), máš to tuším na deníku napsaný u každý dovednosti a nepletou se do toho žádný device ratingy, hodnocení autopilota u dron a podobně.

Takže jako jo, dá se to minimalizovat natolik, že to nevadí. Je prostě dobrý si na to při návrhu dát pozor (a i tak preferuju systémy, kde se počítá vždycky jen jeden stat, protože je to prostě z principu jasnější a jednodušší).

V tomhle byl zrovna SR 2e a 3e lepší, jelikož se házelo jen jedním statem.
24.1.2020 14:20 - Jerson
York píše:
Neexistenci technologie v reálném světě řeší abstrakce na úrovni mechanik. Když vezmeme systémy, kde se sčítá atribut s dovedností, tak na hledání osoby, která se snaží skrývat, by si typicky oba hodili atribut + dovednost (třeba drone handling vs stealth) a na sledování bys házel atribut + dovednost proti jeho atributu (nesnaží se skrývat, tak si nepočítá dovednost).

Okolnosti, jako třeba hustota provozu, jsou situační modifikátory

to jsi mi popsal mechaniku, ale už ne co konkrétně to bude znamenat ve hře. Najdu tu osobu, nenajdu, najdu někoho podobného vzhledu, za jak dlouho ji najdu (najdu ji včas, než dojde na místo, kam za ní nemůžu?), atd ... Mechanika byla celkem jasná, ale její převedení do fikce už bylo docela komplikované.
24.1.2020 14:24 - York
Jerson píše:
co konkrétně to bude znamenat ve hře. Najdu tu osobu, nenajdu, najdu někoho podobného vzhledu, za jak dlouho ji najdu (najdu ji včas, než dojde na místo, kam za ní nemůžu?)


Na to se dá odpovědět podle počtu získaných úspěchů. Jeden úspěch je typicky "něco jsi našel", "něčeho sis všimnul" a podobně, další úspěchy pak představují víc detailů.

Otázku "najdu ho včas" řešila 4e komplikovaně přes extended testy, to bych doporučoval s klidem zapomenout a prostě říct, na co vlastně házíš a podle toho určit obtížnost (tj. "Házím na to, jestli ho najdu dřív, než mi zmizí někam, kam se nebudu moct dostat".)
24.1.2020 14:41 - Aegnor
Jerson: to je jednoduchý - uspěl jsi? Tak jsi ho našel ve vhodné situaci pro svůj plán (a míra úspěchu pak říká, jak dobrá ta situace je).
Neuspěl jsi? Tak jsi ho nenašel, ale mohl jsi chytit stopu, nebo v případě dramatického neúspěchu dron opravdu našel někoho podobnýho.

York: jsme OT a jsem na mobilu, tak jenom stručně - ne, fixní je pouze boj, zbytek je volnej (a reakci kdyžtak k nějaké diskuzi o WoD, třeba CofD v kostce).
24.1.2020 14:44 - Lethrendis
Velmi snadné, podívej se do přehledu vzadu.

Buď je dron autonomní, pak použiješ kostky autosoftu Snímání + Senzory, nebo je rigger uvnitř, pak může použít vlastní Vnímání + Senzory. To je na straně hráče.

Pokud se cíl nijak neskrývá a neví, pak je to jednoduchý test proti prahu (počet nutných úspěchů), který určí GM podle okolností (respektive podle tabulky Průvodce prahy). Pokud se živý cíl aktivně skrývá, tak je to opozitní test proti Utajení + Obratnosti.
24.1.2020 14:45 - LokiB
Lethrendis: no ale to nereaguje na tu pozdější jersonovu otázku ... jak určit ten popis do fikce
24.1.2020 14:51 - Lethrendis
A odpovídám dál na pokračování Jersonovy otázky:

Míru úspěchu určí hod. Pokud přehodíš práh, tak jsi uspěl, čím více, tím lépe, takže asi rychleji, v tomto případě.

Pokud padne na polovině a více kostek jednička, je to neúspěch, ale ne nutně fatální - je to prostě komplikace. Teoreticky může nastat situace, kdy uspěješ (dosáhneš prahu), ale stejně Ti pandne na polovině kostek jednička, to se nevylučuje. Každopádně pokud jenom neuspěješ, tak můžeš zkusit znova s postihem - 2 kostky. Opakovat můžeš do té chvíle, dokud máš kostky.

Když Ti padne polovina jedniček a žádný neúspěch, je to kritický neúspěch = velký špatný.

Jo a taky to můžeš zkusit podmazat Hranou.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08739185333252 secREMOTE_IP: 44.201.24.171