Loki: já asi nějak míjim Tvojí otázku. Zkusim to znovu jinak.
Zastarale designovaná hra bude stále stejně hratelná, jako hry z designového období, k němuž by cca náležela. Když dneska navrhneš hru s designovou úrovní DrD 1.2, tak bude prostě obdobně hratelná, co DrD 1.2.
Ano, pro úplného ničím nedotčeného nováčka to může mít stejné kouzlo, jako mělo kdysi DrD 1.2 (...nebo taky ne, protože dnešní doba je kontextově jiná a např. Wizardi otevřeně mluví o tom, že u dnešních nováčků by původní DnD takový úspěch nemělo, protože dnešní introduction hra potřebuje mít mnohem snazší a rychlejší cold start než kdysi - ale to dejme tomu teď zanedbejme.) Resp. ho to bude mít, dokud nepotká současné alternativy. Protože ono jedna věc je když máš DrD 1.2 a pak zjistíš, že alternativou je dobově odpovídající ADnD - a druhá věc je mít DrD 1.2 s dobovou alternativou v podobě DnD 5e. Abych to přirovnal - když máš trabant, tak ze 105 možná na hubu nespadneš, ale když máš trabant, a zjistíš, že alternativou je Superb v plný výbavě...
Pro hráče, co neni nováček a má aspoň nějakej přehled, to už tohle kouzlo nebude mít ani ze začátku. Když znáš DnD 5e a někdo Ti nabídne Dračí hlíd... doupě 1.2, tak Tvoje reakce bude dost jiná, než byla z kraje devadesátek.
Takže ano, bývaly doby, kdy sem prakticky nic neznal a DSA by mi přišlo ok. Dneska... ne, díky.
Gurney: jo, nějaké specifické příručky byly. Kdo se k nim (u nás) dostal. (Podobně to bylo popsané v různých knížkách. Kdo je u nás četl.) Reálně to bylo popsané sem tam v nějakém adventure-booku (run-booku?), což už u nás někteří četli, ale nějak moc to tam rozvedené ani tak nebývalo.
EDIT: Lethrendis: aha, tuhle tabulku sem úplně přehlíd, sorry.