Pravidla

sirien
8.4.2020 17:00
Autorská citace #1
8.4.2020 17:00 - MarkyParky
Sirien: Celkem fajn přehled a drtivá většina je dobře.


Je tam pár věcí, které IMHO stojí za opravu - a zkusím na to jít pozitivné a navrhnout takovou opravu, která bude akceptovatelná i ve "tvém" volnějším paradigmatu, ať se zase nezaseknem na základním nastavení.


I.
* 6 a méně je selhání. Nedostaneš co jsi chtěl a bude to bolet.
Lepší by bylo:
* 6 a méně je selhání. MC rozhodne, co se stane dál - a připrav se na nejhorší....


II.
Buď fanoušek hráčskejch postav. ...(stav překážky) aby mohly bejt cool!
Má být:
Neber jim to, co je charakterizuje a respektuj jejich vítězství.


III.
Přemejšlej i mimo záběr. Plánuj. Nech svět okolo žít i bez postav.
Má být:
Přemejšlej i mimo záběr. Předstírej, že svět okolo postav žije i bez postav - a využívej toho ve svých tazích.


IV.
MC provádí své tahy "navolno" v rámci popisů běžného dění a pak (zejména) jako reakci, resp. vyjádření neúspěchu, když hráč selže v nějakém svém hodu.
Lepší by bylo:
MC provádí své tahy zejména*
- jako rozehrávky zajímavých situací v rámci popisů běžného dění či jako reakce na dotazy hráčů, nebo
- jako odehrávky definitivních či nevratných událostí jako reakci na selhání v hodu či příležitost na stříbrném podnose**


* tady hodně ustupuju do tvého paradigmatu - já bych tam napsal "právě" - ale pro teď mi přijde zásadní nevynechat to rozdělení a navázání měkkých a tvrdých tahů ze strany 89 - to je fakt jeden z nejdůležitějších bodů vedení hry - tak to nechci hrotit a nabízím pozitivní přístup.

** nemám u sebe tvůj překlad, tak nevím, jak překládáš Golden oportunity, oprav si.
Autorská citace #2
9.4.2020 02:04 - sirien
Marky: dík, updateováno (místy s mými formulacemi které jsou v článku občas záměrně trošku jiné, než v příručce, ale obsahově by to mělo ladit s tím cos navrhnul; u bodu IV sem šel střední cestou a nechal sem to bez kvantifikátoru.)

Doplnil sem ještě info že tahy MC se dělí na "obecné" a na tahy hrozeb.

Kdybys tam našel ještě něco tak dej vědět.

(Můj překlad máš jen dvě tři kliknutí daleko na awsrd.d20.cz a překladový klíč najdeš na prekladoveklice.d20.cz; nicméně zrovna golden plate koukám klíčovaný nemám, ale koukám že sem šel s doslovnějšim / míň českym zlatym podnosem.)


Jinak ohledně těch věcí u MC - ono ber prosím v úvahu, že tahle série článků nemá nahrazovat znalost pravidel a je určená pro začátečníky a hráče, nikoliv pro gamemastery (pro ty max. jako rychlá reference / rozcestník do SRD) Tj. jde spíš o to aby hráči chápali, jak ta hra funguje, což místy vede k záměrnému zjednodušení (a faktickým nepřesnostem) Typicky "zlatý podnos" mi už přijde jako příliš-žargon, protože aby to dávalo smysl, tak bych musel vysvětlit, co se tim myslí, tzn. celou návaznost té gradace a to jak má to MCování probíhat... jenže o tom tam je celá ta příručka a tohle má bejt její TLDR pro hráče. Tzn. podobné termíny v tomhle článku mi přijde lepší pochopitelně (byť třeba ne 100% přesně) opsat. Koho to bude zajímat víc si to přečte v těch stránkou a prolinkem na SRD odkázaných pravidlech.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.24679780006409 secREMOTE_IP: 3.85.214.125