Pravidla

sirien
29.5.2020 14:27
DnD 5e: hacky a house-rules
Autorská citace #62
31.5.2020 22:50 - GOLEM
Efram: O tom žádná. Ale kritika vítána. Víš kolikrát jsem si myslel, že jsem vymyslel něco co by mohlo fungovat a potřeboval jsem někoho kdo se na to podívá jinýma očima a totálně mě setře.
Autorská citace #63
31.5.2020 22:59 - efram
Team DnD celkem hodně pracuje s komunitou a i nechává věci testovat. Třeba by přivítali nějaký postřeh o tom co v pravidlech odflákli nebo se jim nepovedlo.

GOLEM

Já ti tvůj postup opravdu nekritizuji. Nehraju s tebou, neznam vase preference jako skupiny. Jen jsem ti postnul to co pouzivam ja a funguje mi to.
Autorská citace #64
1.6.2020 01:41 - sirien
Malý OT - ohledně 5e a errat:

Team DnD hodně testuje a pracuje s komunitou dokud věc ofiko nevydají - tj. v rámci testovacích materiálů, od vydání 5e tedy převážně v rámci Unearth Arcana. Od chvíle vydání s věcmi zachází jako s tesanými do kamene. Jediná výjimka, o které vím, byla pseudo-errata Rangera skrz Xanathara - a i ta ve skutečnosti vyšla pod pláštíkem "rozšíření" a až potom co Ranger dostával fakt příliš velkou a trvalou sodu (nějaké nevyváženosti se ukázaly i u jiných class / oborů, u těch se to odmávlo s tím, že "těm kteří je hrají vyhovují, jak jsou" - což je na jednu stranu dost alibismus, na druhou stranu to má ale i určitý merit...)

Že jsou nějaké věci v 5e neoptimální a šly by udělat líp - a to jak dílčí záležitosti tak i některé větší designové bloky - někteří autoři dokonce otevřeně přiznali. (Např. Mike svého času jak řek a vysvětlil, že by zpětně nejradši úplně vyhodil koncept bonusovek.) Zároveň ale i zdůvodnili, že žádné opravy nebudou, protože marketing 5e je založený na co nejsilnější stabilitě existujícího produktu a na politice minima volitelných a nekritických rozšíření s vysokou přidanou hodnotou (tj. málo věcí s vysokou prodejností, ale čistě opt-in, bez nutnosti je kupovat). Tj. záměrná antiteze těch cvokáren co předváděli se 4e - tj. žádné 5.5 edice, ani ofiko ani krypto (aka "5e essentials"...) - a komunita jim to kvituje, takže změna politiky nejspíš nebude.

Tj. 5e je takové, jaké je, a takové taky prostě zůstane. Ovlivnit feedbackem lze pouze věci, na nichž se teprve pracuje.

Vzhledem k celkové kvalitě 5e to popravdě vnímám spíš pozitivně. Ta stabilita těch pravidel, i za cenu zachování nějakých nezabroušených hran, má něco do sebe. (Prozačátek umožňuje naší komunitě tvořit překlady a pracovat na JaD bez hrůzy z toho, že obratem zahlášená 6e smete půlku práce kamsi do prachu komunitních archivů...)
Autorská citace #65
1.6.2020 06:08 - efram
Částečně jsem ti odpověděl vedle. Tvoje tvrzení jak je něco špatně v pravidlech je tvůj subjektivní názor. Jistě se dá o některých věcech diskutovat. Nicméně můj pohled je ten, že tvůrci drží určitou linii a smysluplnost. Rozhodně bych je nenarknul, že tam něco dali jen tak bez rozmyslu. To, že tobě něco nevyhovuje ještě neznamená, že to je odflakle a špatně.
Autorská citace #66
1.6.2020 06:35 - wlkeR
Možná by bylo docela zajímavý, kdyby konkrétní rules varianty navrhovalo samo dobrodružství. Hrajete Curse of Strahd? Osekejte postavám léčení, jak jen to jde. Hrajete ten a ten megadungeon? Doporučujeme přidat pravidla o flankingu. Kara-Tur? A víte, že v DMG je popsanej Honor stat? Dungeons and Ctulhu? Tabulku šílenství najdete na straně XY.

Nebo možná jít o krok dál a představit buď vlastní mechaniky, nebo podpořit homebrew určitým směrem, např. "Feywild je místo nevyzpytatelné magie. Podpoř hráče sesilatelských postav v tvorbě vlastních kouzel!"
Autorská citace #67
1.6.2020 08:43 - Tarfill
Wlkere,
tahle myšlenka má něco do sebe a určitě bych jí ve své hře podpořil. Následné odehrané kampaně by tak měly možnost stát se více originálnější nebo možná dokonce i zajímavější...
Autorská citace #68
1.6.2020 08:47 - Log 1=0
Tomb of Anhilation vypíná všechna kouzla na vzkříšení mrtvých a zvyšuje DC záchran proti smrti, Dungeon of Mad Mage vypíná teleportační magii.
Descent into Avernus mělo tuším něco s odpočinky (ale my na to kašlali, tak už nevím přesně), a Strád pár refluffů, hlavně kouzel, ale přímo mechanického nic. EDIT Tedy vlastně, po případném vzkříšení se fasuje náhodné šílenství. /EDIT
Ostatní nevím, ale evidentně se s tou myšlenkou pracuje, i když velmi opatrně.EDIT Ale jsme ve vláknech o house-rule... kdo chce, může klidně vymyslet vlastní.
Autorská citace #69
1.6.2020 14:41 - wlkeR
Jako jo, pracuje se s tím, třeba ta Madness byla natvrdo v Out of the Abyss, kde jsem se s tímhle konceptem vlastně setkal poprvý. Je to ale, jak říká Log, dost... subtilní. Ještě jsem nikdy nenarazil na kapitolu nebo sidebar "Recommended optional rules," nebo něco v tom smyslu.
Autorská citace #70
1.6.2020 21:40 - Xyel
On problém s většinou house rules je, že hýbají s vyvážením class, takže se často stane, že dané house rule někoho z družinky fakt svačí, zatímco jinému je to vlastně jedno/pomáhá mu to.

Z těch co jsme zkoušeli, tak snížení obnovy životů dost svačilo melee postavy, protože o životy přicházejí nejvíc, první, a součástí síly class jako barbar a fighter je, že těch životů mají hodně, což má vcelku malý význam, když o ně rychle přijdou a pak si je nemají jak obnovit.

Pak jsme kdysi zkoušeli trvalejší zranění, ale ty se jenom kupily na stále stejných postavách, takže se z toho časem stal monk-punishment system spíš než něco hru obohacující.

A poslední pokus byly fumble při kritickém failu na hit s kompenzací v podobě silnějších kriťáků (původní kosty se berou jako max roll), což ale děsně svačilo bojovníka, který jede 2-4x za kolo bez výhody, takže fumbluje relativně často a ze silnějšího critu nic nemá, zatímco hobbit rogue jede vždy s výhodou a jedničky přehazuje, takže nefumbluje nikdy, ale za to počítání max rollu u sneak attack critu od něj fakt dává rány.

Takže ve výsledku hrajeme as written.
Autorská citace #71
1.6.2020 21:46 - shari
Xyel píše:
A poslední pokus byly fumble při kritickém failu ..., což ale děsně svačilo bojovníka, který jede 2-4x za kolo bez výhody, takže fumbluje relativně často

Na tohle téma jsem se bavila s jiným DMem a u něj se háže na fumble, jen když padne 1 na všech útocích, které máš v současném kole. Takže u bojovníka se pravděpodobnost nepříjemnosti s úrovní snižuje. Neviděla jsem tuto úpravu v praxi, ale on si to docela pochvaloval.
Autorská citace #72
1.6.2020 22:19 - sirien
Xyel: ono to funguje dvousečně. Jako house-rule Ti často bez problémů fungují věci, které by jako obecné pravidlo neobstály - často právě kvůli tomu co by to udělalo s rovnováhou hry.
Autorská citace #73
2.6.2020 06:55 - GOLEM
Xyel: ten fumble na "1" jsem nezkoušel protože bych to musel kompenzovat na "20" a jak píšeš třeba u bojovníka se třemi útoky bych to viděl spíš na opačný problém. První útokem srazí k zemi a a zbytek s výhodou + větší krit.šance by asi rozbila rovnováhu jak píše Sirien. Takže souhlasím že zasahovat do systému boje je na ostří nože a klaním se k názoru nechat to as written jak píšeš.
Autorská citace #74
2.6.2020 09:48 - wlkeR
Já Fumble používám u družin, kde nejsou boje až tak vyostřený a "kompenzuju" ho tím, že funguje i na nestvůry. Vybírám pro takový útok jiný target, pokud to dává smysl, pokud ne, improvizuju. Ale občas z toho pro postavu může vzejít i výhoda.
Autorská citace #75
4.6.2020 20:13 - GOLEM
Dobrá napíši to sem, ale možná by se to hodilo jako dotaz ohledně pravidel. Takže takový malý průzkum. Kolik podmínek dovolíte postavě při akci příprava? Máte na to nějakou fintu nebo to řešíte případ od případu?
Autorská citace #76
4.6.2020 23:06 - Xyel
GOLEM píše:
Xyel: ten fumble na "1" jsem nezkoušel protože bych to musel kompenzovat na "20" a jak píšeš třeba u bojovníka se třemi útoky bych to viděl spíš na opačný problém. První útokem srazí k zemi a a zbytek s výhodou + větší krit.šance by asi rozbila rovnováhu jak píše Sirien. Takže souhlasím že zasahovat do systému boje je na ostří nože a klaním se k názoru nechat to as written jak píšeš.

No, né úplně - když vezmu co teď hraju, tak polearma má d10 dmg, s great weapon stylem tj průměr 6,5, takže max kostka dá +3,5 dmg, což je vedle pasivního +17 ze síly/magické zbraně/great weapon mastera v podstatě nic.

Oproti i jeden ztracený útok navíc z fumble fakt sníží dmg output.

GOLEM píše:
Máte na to nějakou fintu nebo to řešíte případ od případu?


ještě jsem nezažil, že by hráč dal podmínka, nad kterou by se neřeklo "jo, jasně" a nešlo se dál... takže s tímto problémem jsem se ještě nesetkal.
Autorská citace #77
5.6.2020 08:10 - Tarfill
GOLEM píše:
Kolik podmínek dovolíte postavě při akci příprava?

Asi by se to opravdu hodilo do jiného vlákna, každopádně za mě žádnou speciální fintu nemám. Pokud se postava chce v rámci iniciativy zdržet a počkat si na něco, musí dávat trochu smysl "na co vlastně."
Pokud by mi hráč řekl jen "postavím se tady do kouta a počkám co ostatní" tak o svojí další případnou akci přijde, protože jen čeká na ostatní.
Pokud by mi řekl "postavím se tady a vrhnu se na prvního nepřítele, který kolem mě proběhne / který jako první začne sesílat kouzla apod" tak ho nechám v rámci iniciativy čekat a pak ještě může jednat.
Autorská citace #78
6.6.2020 23:05 - Tarfill
V souvislosti s řešením interakcí ve vedlejší diskuzi jsem si ještě vzpomněl na jednu věc, kterou řešíme v rámci pravidel jinak a lze jí uvést tady:

V pravidlech je v rámci příkladných interakcí v rámci tahu v boji uvedeno třeba i
"vypít všechno pivo ve džbánu"
Tento příklad vede k tomu, že spousta hráčů pije nejrůznější magické lektvary v rámci boje, v rámci svého tahu, přímo před schopným nepřítelem.

Toto se mi nijak nelíbí (a nejen mě) a pití jakýchkoliv tekutin je v rámci boje v našich hrách nepoužíváno. Respektive je to povoleno, ale nepřítel na Vaši postavu dostane možnost příležitostného útoku v rámci svojí reakce.
Pokud tedy hráči chtějí vypít lektvar během souboje, musí se buď odpoutat, nebo prostě stát jinde v bezpečí.

Pro ty, kteří by chtěli protestovat - ano, pravidla to umožňují, ale zkuste si v rámci boje jen tak vypít třeba jen decku ze skleničky, aniž byste nedali schopnému soupeři možnost reagovat třeba jen obyčejnou fackou. Nehledě na to, že lektvary se musí navíc běžně třeba odšpuntovat (mini činnost navíc) a příkladný džbán piva může být hooodně hluboký (vypít byť jen půllitr piva v rámci jednoho kola v boji bez postihu je fakt výzva)... ;-)
Autorská citace #79
7.6.2020 14:56 - Maelik
Nahazuju pravidlo, které jsem experimentálně zařadil do současné hry:

- Prvních 80% HP není na tělo. Je to ztráta převahy, vyražený dech, těsně vykrytý šíp... prostě věci, které v boji mohou rozhodnout o životě a smrti, ale do hodiny o nich člověk už ani neví.

- 0-20% HP jsou chvíle, kdy zranění jde už na tělo, ale není ještě životu nebezpečné. To znamená jsou tu zranění na úrovni modřin a ran.. ale nic z čeho by se člověk do týdne nevylízal. Pokud má postava méně než 20% HP, nebo ji nějaké zranění přes tuhle čáru přenese, tak kromě zranění si musí hodit CON save. v případě neúspěchu se jí snižuje maximum životů o 10% aktuálního maxima (čili ze 100 na 90, z 90 na 81, atd.)

- pokud nějaké zranění dostane postavu na 0 HP, postava utrpěla vyřazující zranění, a nahazuje se efekt podle tabulky.

Během důkladného odpočinku je možné si hodit na zotavení se z těchto zranění.
Autorská citace #80
7.6.2020 15:09 - Maelik
Tarfill: K těm lektvarům.. osobně mám pravidlo, že pití letvaru, právě kvůli tomu odzátkování apod. je bonusová akce pokud ho piješ sám, plná akce, pokud ten lektvar leješ do někoho v bezvědomí.

Vyvolání příležitostného útoku zní na první pohled zajímavě, aledo hry bych to nedal. Protože pokud argumentuješ tím, že tě během odzátkovávání flakónku někdo může praštit... proč by to samé pak nemělo vyvolávat jakékoliv kouzlení? Koneckonců, zkus si bezchybně odříkat název účiné látky v celkem libovolném léčivu, přitom jednou rukou kreslit čtverec, druhou kruh, a přitom se vyhnout tomu, aby i někdo dal facku...
Autorská citace #81
7.6.2020 15:34 - GOLEM
Maelik píše:
Nahazuju pravidlo, které jsem experimentálně zařadil do současné hry:


Ty "trvalé" zranění jsme jednou zkoušeli a je lepší je zařadit až od určité úrovně. Jinak máš do třetí úrovně bandu invalidů.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08146595954895 secREMOTE_IP: 18.227.228.95