Pravidla

Tarfill
28.11.2020 16:54
[DnD 5e] Paladinská kouzla a soustředění
Autorská citace #1
28.11.2020 16:54 - Tarfill
V souvislosti s řešením kouzel ve vedlejším tématu jsem si vzpomněl na jeden můj otazník ke kouzlu Závratný úder (Staggering Smite) a tímto prosím o Váš názor / správný pravidlový výklad.

Kouzlo je na soustředění a trvá až jednu minutu. Vyvolání je bonusová akce.
A říká, že příštím útokem zraním při zásahu dodatečně ještě za 4k6.
Vzhledem k tomu, že je to kouzlo čtvrté úrovně, tak nějak jsem si myslel, že v rámci té jedné minuty můžu každý zásah způsobit dodatečné zranění. Ale čím víc v tom čtu, tím víc jsem nejistý, že by to mohlo být vztaženo pouze na jeden jediný úder.

Jak je to správně? Platí dodatečné zranění na jakýkoliv útok v rámci jedné minuty, nebo pouze na první zásah v dané minutě?
Autorská citace #2
28.11.2020 16:54 - cyrasil
"The next time you hit a creature with a melee weapon attack during this spell’s duration, your weapon pierces both body and mind, and the attack deals an extra 4d6 psychic damage to the target. The target must make a Wisdom saving throw. On a failed save, it has disadvantage on attack rolls and ability checks, and can’t take reactions, until the end of its next turn." -> next time takze jednou, jinak by tam imho bylo each time
Autorská citace #3
28.11.2020 16:54 - RoVan
Jop, trochu problém formulací smite spells používají 'fist time' a občas 'the next time' i někteří rodilí mluvčí mají různé výklady, hlavně proto, že to není konzistentní.

Viz. Jeremy Crawford
Autorská citace #4
28.11.2020 17:01 - Tarfill
Hmmm, tak to je docela slabý kouzlo, pokud můžu zasáhnout jen jednou...
Autorská citace #5
28.11.2020 17:02 - Aegnor
Já dost přemýšlím, proč je tam to soustředění ... aby nešlo nakombit víc bonusů k "následujícímu útoku" a pak útočit s bonusem třeba +100k8?
Autorská citace #6
28.11.2020 17:11 - cyrasil
No tam jde o to, ze pokud zautocis a mines, tak ti to kouzlo nepropadne. Mas proste jistych tech 4d6 (dokud ti teda nespadne koncentracece). Oproti jinym kouzlum u kterych delas spell attack/save, kde ti to muze nepritel resistnout a bud proste mines, nebo delas polovicni zraneni.

edit: navic tam mas sanci na tu nevyhodu/reakce coz je imho docela slusny tankovaci efekt
Autorská citace #7
28.11.2020 17:14 - RoVan
navíc tuším, že některá paladinská smite kouzla mají následný efekt který trvá déle než do příštího kola...
A nakombit by to šlo, kdyby na to nebyla třeba koncentrace = 1 aktivní concentrate efekt.
Edit: třeba efekt smite Wrathful Smite
Autorská citace #8
28.11.2020 17:48 - Aegnor
cyrasil: dík, nedošlo mi, že je to "následující úspěšný zásah". Ta nevýhoda + reakce je něco, co funguje až po úspěšným zásahu, takže by na to imho neměla být potřeba ta koncentrace (ale tím si nejsem jistej).

RoVan: no to jsem právě psal, že díky koncentraci se to nedá kombinovat s dalším koncentračním kouzlem. Jenom jsem přemýšlel, jestli je to jediný důvod pro koncentraci.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19467902183533 secREMOTE_IP: 18.234.247.75