Pravidla

Necromancer
22.2.2021 09:05
[DnD 5e] Nejhorší kouzlo?
Tak mě tak napadá, co je podle vás nejhorší kouzlo v D&D 5e?


Věcně výkladová diskuse o působení kouzel

Game/Story/Plot breaking kouzla

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 99 bodů.
Oprava (Mending)kladné body5
Určení (Identify)kladné body6

Nejzbytečnější / Nejslabší kouzla

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 99 bodů.
Čarodějnický blesk (Witch bolt)kladné body11
Ochrana proti čepelím (Blade ward)kladné body14
Přesný úder (True strike)kladné body21
Stvoř nemrtvého (Animate dead)kladné body2
Roj sněhových koulí (Snilloc’s snowball swarm)kladné body4
Melfův kyselinový šíp (Melfs acid arrow)kladné body3
Najdi pasti (Find traps)kladné body4

Zmatlaná (blbý zápis/design) kouzla

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 99 bodů.
Přivolej [bytosti] (Summon / Conjure)kladné body14
Přání (Wish)kladné body5
Určení (Identify)kladné body6
Spektrální zeď (Prismatic wall)kladné body5
Spektrální sprška (Prismatic spray)kladné body2
Zemětřesení (Earthquake)kladné body2
Ovládni vodu (Control water)kladné body3
Magická střela (Magic missile)kladné body2
Spatři neviditelné (See invisibility)kladné body4

Kouzla co jsou WTF nebo by neměla být

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 99 bodů.
Tajemný výšlech (Eldritch blast)kladné body24
Zlomyslný výsměch (Vicious mockery)kladné body5
Přání (Wish)kladné body5
Stvoř jídlo a vodu (+stvoř n.z. vodu)kladné body6
Dobrůvka (Goodbery)kladné body18
3.6.2021 00:34 - LokiB
Pastýř: zajímavé, vidím to skoro opačně ... ale možná je to tím, že jako GM nemívám ve hrách až tak často cíleně věci rozbité tak, že by na tom stála nějaká důležitá zápletka. A když tím postava vyřeší nějakou menší zápletku, tak mi to nevadí. Jestli ji vyřeší jiná mečem, tak vyřešit něco pro změnu mendingem je ok.
nedostávám postavy do situací, kdy se něco rozbije, i když mending nemají.
plus se to hodí na pomáhání a konání dobra po světě, což je taky fajn, jak vyjádřit povahu postavy, kterou zrovna chci hrát.
a že to pomůže od některých otravných situací, kdy se něco rozbilo, protože to tak ve hře padlo, ale nikoho nebaví složitě hledat jak to nahradit nebo složitě a draze opravovat, tak je to taky ok.

to, jestli to kouzlo má každý druhý hospodský neřeším. pro PC to může být jedinečné, něco, co jiní nemají a pro ni je to signaturní.
3.6.2021 06:12 - A15
LokiB píše:
nedostávám postavy do situací, kdy se něco rozbije, i když mending nemají.

Takže pokud kouzelník Mending nemá, tak se nic nerozbije?
Tohle nesmí zjistit běžná populace, jinak začnou lynčovat kouzelníky s Mendingem.
3.6.2021 06:42 - pilchowski
Z mé zkušenosti herně nejhorší: Suggestion, většinou to vypadá takhle: Hráč: sesílám suggestion, DM: ok, seslals, co mu vnukneš? Hráč: XY, DM: to nejde, to by mu nepřišlo reasonable, hráč: tak XXY... DM: to taky nejde (následuje dlouhá diskuse o tom, jak to kouzlo vlastně funguje, co je ještě ok a co je už za hranou), ve výsledku je to kouzlo strašná nuda...
3.6.2021 08:50 - LokiB
A15: výroková logika říká, že se ve svém závěru mýlíš :) zaměnil jsi "i když" za "pokud" a to není povolená operace

+Vzhledem k tomu, že nehraju simulaci světa, tak vlastně o běžné populaci tolik nevím. Ať jde třeba k čertu, b z mendingu. :D
3.6.2021 09:49 - Jerson
S kouzlem na instantní opravu bych byl v reálném světě bůh. Ve fantasy, kde se většina věcí nikdy nepoškodí a kde se vůbec neřeší běžný život je to možná zbytečné kouzlo. Kdybych hrál DnD, tak tohle kouzlo bude na mém Top 5 listu nejneuvěřitelnějších kouzel :-)
3.6.2021 10:25 - A15
Hlavně by to bylo skvělé kouzlo spolu s permanencí.
Katapult rozbije hradby či bránu? Šup a je zase v celku.
K tomu Stvoř jídlo a vodu a obrana hradu je pohoda.
3.6.2021 12:50 - Jezus
Bylo by asi dobré si uvědomit, že i když jsou ta kouzla přehnaná a silná, pořád mají nějaké limity.


Oprav je docela omezené objemem - na opravování hradeb se nehodí.

Dále neopravuje mechanismy ani složité stroje. Cool na opravování prasklé nebo odlepené podrážky, ale boha by z tebe udělala až schopnost opravovat elektroniku- a to to kouzlo neumí.

Stvoř jídlo je kouzlo třetí úrovně a nají se z něj tuším tucet lidí. V oblehaném hradě určitě výhoda, ale pokud bys měl tolik podobně silných kleriků, aby nakrmili posádku, pak bys pravděpodobně spíš zlikvidoval ty obléhatele:-)

Nicméně ano, silný klerik zvládne držet boheschopnou posádku příhraniční pevnůstky nebo strážní věže - to bych ale id někoho, kdo umí dělat božské zázraky tak nějak čekal.

Horší je ta Dobrůvka. Kouzlo první úrovně, které dokáže celkem spolehlivě rozbít každý pokus o survival v divočině.
3.6.2021 13:49 - snekoun
Jezus píše:
Horší je ta Dobrůvka. Kouzlo první úrovně, které dokáže celkem spolehlivě rozbít každý pokus o survival v divočině.


K té dobrůvce.Každá bobule tě zasytí jako jídlo na celý den a vyléčí 1HP. Můžu sníst najednou více bobulí a vyléčit si tím HP?
3.6.2021 14:00 - sirien
Najednou ne, ale postupně ano. A jak nám na posledním Virtuálním víkendu názorně demonstroval krytah, tak kombo s multiclass klerikem života je RAW možná lehce diskutabilní, ale když projde přes DM/skupinu tak je fakt krutě silný (až na desetkrát dělitelný heal 40HP za kouzlo 1. stupně - sice to je off combat, ale stejně, navíc jen za 1 level multiclassu.)
3.6.2021 14:10 - cyrasil
Nebo life domain + feat a nemusis vubec multiclassovat
3.6.2021 14:13 - Šaman
Lesní elf: Dobrůvka - jediná bobule zasytí vzrostlého muže na celý den.
Hobit 1: Kolik jsi jich měl?
Hobit 2: Čtyři.
3.6.2021 14:18 - snekoun
Re: Dobrůvka ... zajimavé :-) Ten Feat mi přijde lepší. Pokud jsi člověk a hrajete pravidlo že si může vzít feat na prvním levelu místo zvýšení vlastnosti, tak už to má člověk, klerik na 1 levelu a rozdávat 10 bobulí která každá lečí za 4 HP, slušný.
3.6.2021 14:18 - Jerson
Jezus píše:
Cool na opravování prasklé nebo odlepené podrážky, ale boha by z tebe udělala až schopnost opravovat elektroniku- a to to kouzlo neumí.

Mluvím o případech "vidím tuhle prasklinu na místě, kam se nemůžu dostat / kde budu muset rozebrat půl zařízení", ale nemám ji jak opravit. Navíc ty nepotřebuješ opravit celý složitý a velký stroj, ale obvykle jen jednu relativně malou součástku. Pořád bys musel vědět kam sáhnout a co konkrétně se poškodilo.

Jako umět opravit elektroniku nebo jemnou mechaniku jako komplexní zařízení, to by se bůh mohl jít rovnou zahrabat.
3.6.2021 16:06 - sirien
Jerson: ne, žádnej bůh bys nebyl - v závislosti na v pravidlech neřešených detailech fungování kouzla bys dost možná byl horší jak podprůměrnej servisní opravář v třetiřadym zastavárenskym bazaru co si vydělá sotva na suchej chleba a žije z podpory.

A15: ...až na to, že ani jedno kouzlo takhle nefunguje a k obraně hradu jsou prakticky nanic - možná by je ocenila parta zoufalejch schovávajících se partizánů, ale to je tak všechno.

...jakože vážně lidi, zkuste si ty kouzla nejdřív přečíst a zamyslet se nad nima, tyhle výkřiky jak je kdeco ultimátní a world-braking sou na úrovni toho že "ale když budu mít ve fantasy těžkou kuši, tak všechny jen tak postřílim!" Prozačátek by třeba Jerson zjistil, že Oprava vyžaduje dotyk (a to ještě není - viz výše - moc specifikované jaký, kdyby DM řekl že musíš mít danou věc celou v rukách a nestačí se jí jen dotknout prstem, tak bych to považoval za naprosto smysluplnej ruling), takže součástky mimo dosah jsou - mimo dosah. (O tom, že to je v originále "mending" a ne "revive", ani nemluvě.)

Zároveň vaše představa, že kouzelníci kteří tenhle trik ovládají nemají nic lepšího (a výnosnějšího) na práci než opravovat chudině nějaký tretky (...protože boháči na to zaplatěj tu chudinu) je velmi fascinující - velmi realistická co do tržních mechanismů libovolného světa.

--

Pastýř: jakože... částečně jo, ale ve skutečnosti pokud chceš záměrně stavět zápletku na něčem rozbitém, tak jediné co potřebuješ abys vyšachoval Opravu je dát do věci špetku magie. Pokud se roztrhnou šaty které měly vyšitý magický vzor dávající jim krásu (nebo zářivost nebo whatever), tak Oprava sice zalátá látku, ale bez dotyku živého řemeslníka prostě neopraví jejich magii - tzn. poslouží to jako rychlý patch a odklad, ale ne jako řešení problému. Podobně s trofejí atp. (popř. řekneš že trhlina v šatech je delší než jedna stopa)

Popravdě pro mě byla Oprava vždycky takové to "mundane" kouzlo co dost možná budou mít "civilní" sesilatelé, ale pro dobrodružnou postavu to je spíš plejtvání trikem.
3.6.2021 16:28 - LokiB
Jsem u jednoho kouzelníka v 3.5E Mending měl ... ono zas těch triků, které mi přišly zajímavé, tolik není.
Občas jsem to kouzlo použil, ale že by na tom nějak závisela kampaň nebo to naopak snahu DMa nějak ničilo, to ne. Ne nijak častěji než jiná kouzla + jak píše sirien, fakt jsem nechodil ve vesnici od domu k domu a nesháněl se, kdo má rozbité hrnce :)

Tam to mělo dosah asi 3 metry, nebyl nutný dotyk, ale otravné bylo to omezení na max 0,5 kila. Třeba pro opravu lodi, do které zatéká, tedy obecně nevhodné (ale z nějakýho důvodu se mi ta loď vybavila ... jestli to tehdy DM povolil, už si nejsem jistý).
3.6.2021 17:17 - Pastýř
Podle mě, jsou Oprava, Dobrůvka i Stvoř jídlo a vodu stejný druh kouzel. Na Opravu nasazují hlavně proto, že to je trik a tedy neomezený. Pokud by to bylo lvl kouzlo, tolik bych neremcal.
Jen se snažím pochopit, proč to tam autoři nacpali.
Chápu že počítání jídla, vody a rozbitých věcí, je většinou herně nezajímavé. A většina družin to neřeší, bez ohledu na systém a kouzla.
Někdy to ale zajímavé být může ( hej boys, za námi je zavál. Máme vodu a světlo na dva dny, tak hejbněte zadkem, musíme najít jiný východ).
Za pomoci těch kouzel, se jen autoři ujišťují, že se to nebude počítat nikdy.
3.6.2021 17:17 - Jerson
Siriene, a jsi si jistý, že oba píšeme o stejném kouzla Oprava?
Protože nevím, zda nevyřčené poklady jsou nějaký žolík GMma, který může použít jako klacek na příliš kreativní hráče?
Popis toho kouzla říká, že spraví jednu věc, které se dokážu dotknout, a jejíž poškození není větší než 30 cm, a která může být složena z několika součástí (prosakující měch) nebo může být sama součástí jiného celku (článek řetězu).

Tedy místo abych se snažil opravit zlomenou osu vymontováním, svařením, vybroušením a vyvážením, stačí mi na to minuta dotyku. Mimo dosah třeba znamená, že se k ní nedostanu běžnými opravářskými nástroji, ale pořád se jí můžu dotknout. Dokonce ji ani nemusím vidět.
Pokud bys věděl, kolik oprava takových věcí může stát a jak dlouho trvá, tak by si poznámky o průměrném servisním opraváři nechal pro sebe.

Poznámku o tom, že neopraví magii chápu tak, že pokud z nějakého důvodu poškozením předmět ztratil své magické schopnosti, tak je tenhle trik nedokáže vrátit. Ale říct, že poškozený předmět ztratil magické schopnosti asi taky není úplně samozřejmá úvaha, ne?

Jo, a kde je omezení, jak velký předmět lze trikem opravit?
3.6.2021 18:45 - sirien
Jerson: hodně štěstí s hledánim takový příhodný a vhodně rozbitý osy ve fantasy světě, víc asi nemá smysl dodávat. (Kromě toho, že bys byl mizernej automechanik, co prohlásí spojenou, ale pokřivenou osu za opravenou. Reklamace, 0* a nasraný Google review. A pokud to nechápeš, tak znovu opakuju, že originální název je mending a ne renewal.)


Pastýř: jakože - dobrůvka spíš ne. Jinak ano, jsou to kouzla co nabízí univerzální řešení na určitý široký okruh problémů. Za motivací autorů bych nějaké velké rozvažování nehledal - část bude otázka tradice, část bude, že jim to prostě přišlo zajímavý a neviděli v tom žádnej extra problém.

On tam taky ve skutečnosti žádnej moc problém neni, ta Oprava viz výše se dá poměrně snadno obejít když potřebuješ něco rozbít "příběhově" a stvoř jídlo - už je trochu únavné opakovat že to je kouzlo 3. stupně který klerik na 5. levelu (což !!!) sešle právě jednou (a zruší tim svoje nejmocnější kouzlo).
3.6.2021 19:11 - LokiB
Pastýř: Hermiona v HP umela spravit brejle ... Nezdalo se, ze by se tim chtěla živit
Jestli to je trik ... V tom je to vyvážené -nedělá to nic moc hru ovlivňujícího, není pro to většunu času využití, za mě ok.

Jerson: imho to takhle bývalo v 3.5, ale v 5e se wording změnil
3.6.2021 19:15 - Jerson
sirien píše:
hodně štěstí s hledánim takový příhodný a vhodně rozbitý osy ve fantasy světě

Hele, a všiml sis, že jsem psal o reálném světě? O fwntasxjsem psal, že naopak nebude moc využívané. A že by mi přišlo neuvěřitelné.

Pokud má to kouzlo jen spojovat roztržené věci, tak by bylo lepší v popisu nahradit slovo "rozbitý předmět" slovem "roztříštěný".

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.09171199798584 secREMOTE_IP: 18.191.171.20