Pravidla

Necromancer
22.2.2021 09:05
[DnD 5e] Nejhorší kouzlo?
Tak mě tak napadá, co je podle vás nejhorší kouzlo v D&D 5e?


Věcně výkladová diskuse o působení kouzel

Game/Story/Plot breaking kouzla

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 99 bodů.
Oprava (Mending)kladné body5
Určení (Identify)kladné body6

Nejzbytečnější / Nejslabší kouzla

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 99 bodů.
Čarodějnický blesk (Witch bolt)kladné body11
Ochrana proti čepelím (Blade ward)kladné body14
Přesný úder (True strike)kladné body21
Stvoř nemrtvého (Animate dead)kladné body2
Roj sněhových koulí (Snilloc’s snowball swarm)kladné body4
Melfův kyselinový šíp (Melfs acid arrow)kladné body3
Najdi pasti (Find traps)kladné body4

Zmatlaná (blbý zápis/design) kouzla

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 99 bodů.
Přivolej [bytosti] (Summon / Conjure)kladné body14
Přání (Wish)kladné body5
Určení (Identify)kladné body6
Spektrální zeď (Prismatic wall)kladné body5
Spektrální sprška (Prismatic spray)kladné body2
Zemětřesení (Earthquake)kladné body2
Ovládni vodu (Control water)kladné body3
Magická střela (Magic missile)kladné body2
Spatři neviditelné (See invisibility)kladné body4

Kouzla co jsou WTF nebo by neměla být

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 99 bodů.
Tajemný výšlech (Eldritch blast)kladné body24
Zlomyslný výsměch (Vicious mockery)kladné body5
Přání (Wish)kladné body5
Stvoř jídlo a vodu (+stvoř n.z. vodu)kladné body6
Dobrůvka (Goodbery)kladné body18
Autorská citace #61
23.2.2021 17:37 - Gergon
sirien píše:
Černokněžník nicméně bez Výšlehu fungovat nemůže

Tady si dovolím nesouhlasit =) ano je na něj stavěnej a ano je s ním nabušenej, ale zrovna Matyáš z Krotitelů vyprávěl o tom jak je super udělat si dva černokněžníky, jednoho naspeedovanýho výšlehem a druhého, kterej jde úplně jiným směrem. Ale to asi hlavně proto, že já se snažím tvoři postavy zajímavé a ne namaxované, proto mě vůbec nějaké věci "must have" netrápí a klidně jdu bez nich =)
Autorská citace #62
23.2.2021 19:50 - Necromancer
Hej! Jakto že mi někdo sahá na záhlaví MOJÍ diskuze?!
Autorská citace #63
23.2.2021 19:57 - Šaman
Necromancer Naší diskuze, soudruhu.
Autorská citace #64
23.2.2021 19:59 - Aegnor
Hej, to je divný, za to beztak může něco mezi světlem a temnotou ...
Autorská citace #65
23.2.2021 20:24 - Necromancer
Šaman: Ano souško učitelko, promiňte souško učitelko...

Jinak teď vážne, jak někdo může změnit vizáž téhle diskuze?
Autorská citace #66
23.2.2021 21:12 - Aegnor
Necromancer: No, moderátoři takhle můžou upravovat všechny diskuze. A on se ti k tomu i přiznal, že to udělal.
Autorská citace #67
23.2.2021 22:28 - sirien
OT Kostka-netiketové a technické okénko...

Tak abysme si uvedli nějaké věci na pravou a historickými precedenty ustanovenou míru - kdokoliv může založit obecnou diskusi, ano, získá tím možnost spravovat její záhlaví, nicméně ta diskuse je obecná, nikoliv jeho/její.

"Vlastní" diskusi lze mít v rámci herní skupiny (...pro očividné účely, buď herní nebo případně vývojové v rámci nějakého projektu) nebo samozřejmě blogu (je tam implikovaný předpoklad, že tam bude blogový obsah, ne že to bude jen hack k vlastní-vlastní diskusi... předesílám, projistotu).

Technicky může záhlaví diskuse spravovat uživatel u záhlaví uvedený nebo kdokoliv z adminů (což se obecně děje se snahou respektovat snahu dotyčného to nějak spravovat autonomně).


Necromancer: Nicméně, samozřejmě, jsi tuhle diskusi založil s nějakým úmyslem a ten určitě všichni respektují. POKUD (!) něco není rozbité, tak bys měl mít možnost ankety upravovat sám (popř. je přidávat tím anketním tlačítkem napravo nahoře u záhlaví diskuse - takové ty tři barevné sloupečky), stejně jako záhlaví samotné (standardní editační tlačítko tamtéž) Hodil sem tam ty ankety protože mi to přišlo fun, ale jestlis to zamýšlel nějak jinak, tak dej vědět, určitě to můžu upravit :)

(Kdybys šahal do editace těch anket tak pozor - pokud něco smažeš, tak nenávratně smažeš i všechna dané věci udělená hodnocení; smazání položky nebo ankety jako celku je nevratný krok.)
Autorská citace #68
24.2.2021 07:18 - Necromancer
Jsem se fakt cítil jak za socializmu. Hezky všechno znárodnit! X-) Ale v pohodě, když mě napadne,tak nějakou možnost přidám.

Btw. Proč kouzelníci a čarodějové nemůžou mít kouzlo Rozkaz?
- You shall not pass!
Autorská citace #69
24.2.2021 15:03 - sirien
Tak zaprvé, Gandalf byl bojovník a to co referuješ byl pokus o zastrašení. Zadruhé, Gandalf, neboli Olórin, byl jeden z Maiar, což mu dává docela dost oprávnění používat divine magii.

A zatřetí, fakticky, zrovna v tomhle případě je to ad hoc stylizační rozhodnutí.

(Rozdělení kouzel má dva kroky, v prvním jsou zohledněna nějaká gamistická pravidla jako např. kdo ne/může léčit nebo kdo ne/má přímé útoky atp., v druhém to už pak je čistě podle citu.)
Autorská citace #70
24.2.2021 15:36 - RoVan
Hmm za mě je WTF STVOŘ JÍDLO A VODU a STVOŘ JÍDLO A VODU - zvláště v high magic světech, kde je hodně sesilatelů, myslím, že by to slušně rozhodilo fungování světa (minimálně by se to projevilo, v žádném DnD settingu jsem to neviděl zohledněno).
+ chovám k nim trochu zášť, kvůli části kampaně v poušti (hodně to vzalo flavour tomu prostředí) :-)

Edit: STVOŘ NEBO ZNIČ VODU a STVOŘ JÍDLO A VODU
Autorská citace #71
24.2.2021 15:45 - shari
RoVan píše:
STVOŘ JÍDLO A VODU

Do stejné kategorie pak spadá ještě Goodberry/Dobrůvka. "Na co jídlo? Máme druida!"
Autorská citace #72
24.2.2021 15:50 - sirien
...sorry, odmazal sem se v naději že to stihnu :D

Tak moc, že to nominuješ hned dvakrát? :D (ale ok, pochopil sem co má být to druhé)


Nicméně mě přijde, že se tohle kouzlo zlořečí až moc. Stvoř jídlo sice nasytí 15 lidí na 1 den, ale je kouzlo 3. Stupně - tzn. vyžaduje Klerika 5. Úrovně (Paladina nebudu řešit, to sme někde na 10+) Stvoř vodu je jen 1. Stupeň, ale vytvoří 5 litrů vody - dost pro 3 lidi v optimálních podmínkách, reálně spíš pro 2 (a to ještě radši ne na poušti).

Jakože to už ve většině světů neni zrovna trivialita a popravdě to je od pohledu tak vzácný a nákladný, že je velmi snadno představitelné, že to do chodu světa skutečně nijak nezasáhne. (O tom, že klerici můžou mít morální / filosofické zábrany to používat, stejně jako se nemusí vrhat na oživování dlouho mrtvých, nemluvě.) Silnější klerik by tím asi dokázal zmírnit následky hladu v jedné menší vesnici, ale ne odstranit a jako - kde by malá vesnice vzala tak silnýho klerika.


Ža ty kouzla můžou drsně zkazit feeling nějakého survival žánru, protože na zajištění malé skupiny jsou silná dost a v nějaké situaci se můžou vyplatit hodně, o tom žádná, v tomhle směru jsou fakt dost WTF.


Jinak Dobrůvku dám zvlášť, protože tak je fakt mega ustřelená i oproti těmlhe - zvlášť když si vezmu, že jako kouzlo 1. stupně dokáže efektivně totéž, co Stvoř jídlo na 3. Stupni (...pro 10 lidí místo 15 a míň křiklavě, ale efekt je tentýž).
Autorská citace #73
24.2.2021 15:54 - sirien
hm. Přemýšlím, jestli udělat i kategorii "přesílená kouzla", ta Dobrůvka mi nepřijde nutně WTF, ale přijde mi totálně silově ustřelená. Jen nevim, jestli by se tato uživila? Resp. co vim tak stížnosti na přesílenost kouzel u DnD 5e moc nejsou a nominací co by do této kategorie zapadaly sem tu taky moc neviděl
Autorská citace #74
24.2.2021 16:09 - RoVan
Shari Jednoznačně souhlas, ta mě hned netrkla. :)

Sirien:
S tím stvořením jídla jsem měl spíš na mysli, jakým způsobem si církve získávají následníky - jakože pokud tvůj bůh je o to mocnější čím má víc věřících, tak nenecháš ve městě kde máš chrám žebráky hladovět a začneš si z nich budovat věřící (když tam budeš mít nějakého biskupa, nebo tak).
Farmáři budou stále pěstovat obilí a chovat dobytek, to jo. Ve chvíli, kdy by přišel hladomor, tak si dovedu představit církve vysílající kleriky-misionáře aby strávili v postižených oblastech zimu a získali co nejvíce následovníků (klidně vybavené svitky).
//V tomhle je pravda, že Dobrůvka je prostě úlet viz video.

Stvoř vodu - Stvoří 10 galonů, není to skoro 40 litrů?
Edit: 10 galonů (US) ~ 38l

Edit2: Jako přesílené kouzlo se typicky udává Ohnivá koule, v nějakém rohovoru někdo z design teamu přiznal, že to je záměr, aby zůstali konzistentní s předchozími edicemi. Přece jen to je jedno ze signature kouzel DnD.
Autorská citace #75
24.2.2021 16:53 - sirien
RoVan: jako... Klerik na 5. Úrovni co udělá jídlo pro 15 lidí - to mi nepřijde zrovna jako politickej game changer.

Uvědom si, že 5. Úroveň už fakt neni standard (o tom, že v mnoha světech ani vůbec neplatí že co kněz to Klerik-Sesilatel ani nemluvě). Efektivně jeden Klerik co takhle obstará pár lidí toho nezvládne o moc víc než připravenej boháč (šlechtic, obchodník... biskup) s dobře zajištěnou sýpkou. Spíš míň. Spíš o hodně míň. Představa že by takhle církev zvládla zvrátit hladomor... ono to taky může skončit davama nespokojenců, na které se nedostane, a hromadným odvrácením od dané církve. Jako vem si, že na vesnici o 150 lidech (což je nějakejch 20 rodin) bys potřeboval 10 full-time kleriků 5. Úrovně. To je asi 7% tamnější populace.

Jakože tohle kouzlo prostě v globálu fakt moc rozdíl nenadělá (ve skupině ano - ve světě ne). Dobrůvka, u které už Druid-novic zvládne obstarat 20 lidí denně... to je už jiná.


Ad galony - ano, sorry, splet sem si galony a pinty. Dementní imperiálka, fakt.
Autorská citace #76
24.2.2021 17:01 - shari
sirien píše:
na vesnici o 150 lidech (což je nějakejch 20 rodin) bys potřeboval 10 full-time kleriků 5. Úrovně

5 kleriků - na 5. levelu máš 2 spell sloty 3. úrovně, takže 1 klerik = 30 porcí denně. Ale i tak je to hodně, to by musel být fakt super-magický svět, aby mohli s klerikama takhle "plýtvat".
Autorská citace #77
24.2.2021 17:05 - sirien
á, sorry, pravda, sem zapomněl, že sloty pro první 3 stupně naskakujou hned z kraje po dvou a ne po jednom.

Ale jak píšeš, ve skutečnosti to je pořád hrozně limitující.
Autorská citace #78
24.2.2021 17:12 - Aegnor
sirien píše:
Ža ty kouzla můžou drsně zkazit feeling nějakého survival žánru, protože na zajištění malé skupiny jsou silná dost a v nějaké situaci se můžou vyplatit hodně, o tom žádná, v tomhle směru jsou fakt dost WTF.

A opravdu jsou v tomhle WTF? Vždyť DnD není na survival žánr úplně dělaný ... jako ano, nehodí se tam, ale WTF mi to nepřijde.
Autorská citace #79
24.2.2021 17:30 - cyrasil
Píše:
Ža ty kouzla můžou drsně zkazit feeling nějakého survival žánru, protože na zajištění malé skupiny jsou silná dost a v nějaké situaci se můžou vyplatit hodně, o tom žádná, v tomhle směru jsou fakt dost WTF.


Tak ale tohle je otazka na session 0: "chcete hrat survival, tahle kouzla vam ho znici" vs "par casti kampane je trochu vic survival, pokud vas to moc nezajima tak muzete pouzivat tahle kouzla"...
Autorská citace #80
24.2.2021 17:33 - RoVan
Tak to mám zkreslenou představu o High fantasy světech, bral jsem, že NPC kněz má dvě pozice kouzla třetí úrovně, chápo, že to není každý kněz, ale bral jsem, že jich bude víc.
(Ergo můj domácí setting, kde je sesilatelů jak šafránu a církve a organizace se o ně bijí, jsou trochu víc high magic než jsem myslel :-))

Aegnor: DnD není survival žánr, ale ten aspekt toho prostředí a průzkumu/cestování je prostě cool. Třeba když přes poušť putuješ do nějaké hrobky, nebo ji v poušti hledáš, tak chceš aby to bylo cítit nějakým nebezpečím a výpravností.
A třeba ta limitace vody to dělá zajímavější půjdete dál - hlouběji do pouště k hrobce, nebo budete hledat oázu? Dojtede k hrobce unavení a vyprahlí? Budete se muset probít ke studni?
Potom je i vidět proč je ta hrobka století netknutá a je epické už jenom, že se ní postavy dostanou. Bez těch nástrah mně to přijde prašť jak uhoď, jestli je hrobka uprostřed nebezpečné pouště, nebo na kopci za městem.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.073786020278931 secREMOTE_IP: 3.133.131.168