Pravidla

Necromancer
22.2.2021 09:05
[DnD 5e] Nejhorší kouzlo?
Tak mě tak napadá, co je podle vás nejhorší kouzlo v D&D 5e?


Věcně výkladová diskuse o působení kouzel

Game/Story/Plot breaking kouzla

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 99 bodů.
Oprava (Mending)kladné body2
Určení (Identify)kladné body4

Nejzbytečnější / Nejslabší kouzla

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 99 bodů.
Čarodějnický blesk (Witch bolt)kladné body8
Ochrana proti čepelím (Blade ward)kladné body9
Přesný úder (True strike)kladné body13
Stvoř nemrtvého (Animate dead)kladné body1
Roj sněhových koulí (Snilloc’s snowball swarm)kladné body3
Melfův kyselinový šíp (Melfs acid arrow)kladné body3
Najdi pasti (Find traps)kladné body3

Zmatlaná (blbý zápis/design) kouzla

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 99 bodů.
Přivolej [bytosti] (Summon / Conjure)kladné body12
Přání (Wish)kladné body4
Určení (Identify)kladné body4
Spektrální zeď (Prismatic wall)kladné body4
Spektrální sprška (Prismatic spray)kladné body2
Zemětřesení (Earthquake)kladné body2
Ovládni vodu (Control water)kladné body2
Magická střela (Magic missile)kladné body1

Kouzla co jsou WTF nebo by neměla být

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 99 bodů.
Tajemný výšlech (Eldritch blast)kladné body18
Zlomyslný výsměch (Vicious mockery)kladné body2
Přání (Wish)kladné body2
Stvoř jídlo a vodu (+stvoř n.z. vodu)kladné body4
Dobrůvka (Goodbery)kladné body15
Autorská citace #81
24.2.2021 17:39 - sirien
Aegnor: podívej se na to z pohledu použití z perspektivy příběhu/DMa, resp. game designu: pokud to kouzlo nepotřebuješ (protože si někde v civilizaci a prostě si jídlo koupíš), tak je to kouzlo zbytečný. Pokud jsi někde v lesích, tak ti ušetří nějaký triviální metaherní problém s lovem (efektivně Tě to možná trochu zrychlí). Pokud se ale octneš v poušti nebo na území, na které udeřil hladomor nebo nějaká kletba, tak tohle kouzlo totálně boří DMem budovanou atmosféru / žánr / zápletku / totálně neguje překážky, které má být fun řešit.

Tj. máš tři situace, v jendé je to kouzlo zbytečné, ve druhé je trošku užitečné, ale děje se na pozadí a netvoří nic zábavného a ve třetí to je totálně game breaking věc co buď znemožní určitý typ hry nebo při pokusu u něj vyjebe DMa do ucha nebo si vynutí aby se DM musel jít domlouvat s hráčem že ty kouzla tady mít nebude - nebo aby hráče na to téma vyjebal do ucha nazpátek...

To je prostě špatnej design.
Autorská citace #82
24.2.2021 17:50 - sirien
RoVan: jakože... high fantasy a high fantasy. Jedna věc je pokud v tom světě existují vysokoleveloví sesilatelé asi jako... nevim, doktoři v 18. století (jakože ano, jsou a dá se k nim dostat, ale vůči celkové populaci...), což je koncet ve kterém pořád ještě lze udržet nějaké na středověku / starověku založené ladění, a druhá věc je, pokud ten svět začne být tou magií skutečně prostoupený - což je cool, ale už se pak fakt nemůžeš tvářit, že to má vypadat jak nějaká pseudohistorie, protože tím se octneš v nějaké sféře alchemy-punku, New weirdu atp.
Autorská citace #83
24.2.2021 20:12 - Necromancer
sirien píše:
Tak zaprvé, Gandalf byl bojovník

Ano, pokud je tvůj pohled omezen jen na principy D&D RPG.
sirien píše:
to co referuješ byl pokus o zastrašení.

Ale měl velmi duchovní smysl.
sirien píše:
Zadruhé, Gandalf, neboli Olórin, byl jeden z Maiar, což mu dává docela dost oprávnění používat divine magii.

Ujišťuji tě, že já mám dostatečný přehled o loru tLotR, o tomhle mi kázání dělat nemusíš.
sirien píše:
A zatřetí, fakticky, zrovna v tomhle případě je to ad hoc stylizační rozhodnutí.

Špatné stylizační rozhodnutí.

Btw s těma krmícíma kouzlama máte pravdu, jen to nemažte, pro hráče je to výhodný asi jako Fireball.
Autorská citace #84
24.2.2021 20:45 - Colombo
Meh, sloty jsou omezené zdroje. Připravit si jídlo/vodu může znamenat, že nějaké jiné kouzlo bude chybět v nějakém konfliktu. Zas tak, že to rozbije survival genre bych nevyváděl. To pak onen survival může rozbít i skilly jako je lov nebo stopování.
Autorská citace #85
24.2.2021 21:51 - sirien
Colombo: no... jakože ne. Protože u dovedností se s prostředím může velmi snadno měnit jak obtížnost, tak výsledek (v lese s SO 10 při úspěchu ulovíš srnu pro celou družinu na tejden - v poušti s SO 20 najdeš nějaké škorpiony a hada, sotva pro dva lidi na den), zatímco u toho kouzla je prostě dané že uspěje a je prostě dané že nasytí 15 lidí.
Autorská citace #86
25.2.2021 20:42 - Necromancer
Mezi velmi slabé mi pak přijde Kyselinový šíp a Roj sněhových koulí. Jako oni v podstatě nejsou špatné, jen by prostě vzhledem k jejich síle mely být kouzla lvl 1, nikoly 2.
Autorská citace #87
25.2.2021 21:30 - Gergon
Vážně? 3k6 zranění několika cílů ti přijde málo na 2. level kouzla? DMG sice uvádí v tabulce zranění doporučené 4k6, ale přijde mi to jako slušný průměr. Nevidím důvod proč by bylo to kouzlo vyloženě slabé. Stejně tak 6k4 je docela fajn zranění.
Kouzla druhého stupně má kouzelník už na nějaké 3. úrovni, a tam je počet životů cca kolem 15-20 u kouzelníka pokud si dobře hodil a pokud má slušnou odolnost. Takže při dobrém hodu dokáže kouzelník jednou ranou sejmout stejně silného kouzelníka. To je slabé kouzlo?
Autorská citace #88
25.2.2021 21:31 - sirien
To je otázka. Když si za referenční kouzlo vezmu Chromatic orb, který na 1. Stupni dává 3d8 dmg a ještě si volím typ zásahu, tak ano, jak šíp tak sněhový koule vypadají slabě - dokud nepřihlédneš k tomu, že a) Chromatic orb je všechno nebo nic, zatímco tahle kouzla mají všechno nebo půl, a b) Chromatic orb vyžaduje diamant - což chápu že v mnoha skupinách nehraje roli, protože se suroviny moc neřeší, ale v mnoha jiných to může být dost kritický ohled.
Autorská citace #89
25.2.2021 22:38 - RoVan
Já myslím, že Necro možná srovnává ta kouzla jen z pohledu zranění.

Když se člověk podívá zejm. na triky a kouzla první úrovně, jde vidět, že často větší zranění a vedlejší efekty jsou vyvažovány menším dosahem, hodem na útok a riskem, že kouzlo přijde vniveč (až na pár vyjímek... ehm jednu... černokněžníci vědí).
Autorská citace #90
26.2.2021 07:36 - Gergon
Tak srovnávat čistě zranění je samozřejmě možné - říct - tohle kouzlo zraní za méně než jiné kouzlo - ok. Ale nemůžu u toho tvrdit, že by to jen kvůli velikosti zranění mělo být kouzlo jiné úrovně, než je. To je jako tvrdit, že by dětský luk z hračkářství a těžká kuše měly být stejně dostupné, protože obojí střílí šípy.
Autorská citace #91
26.2.2021 11:02 - Necromancer
Gergon píše:
Vážně? 3k6 zranění několika cílů ti přijde málo na 2. level kouzla? DMG sice uvádí v tabulce zranění doporučené 4k6, ale přijde mi to jako slušný průměr. Nevidím důvod proč by bylo to kouzlo vyloženě slabé.

Tak si vem třeba Hořící ruce. Ty mají taky zranění 3k6 a mohou zasáhnout až devět středních tvorů. Roj sněhových koulí má stejné zranění, ale i když ho lze použít na dálku, má oblast s poloměru jen 1 sáh, což znamená že se do něj vejdou max. čtyři tvorové tzn méně než polovina předchozího kouzla. To dle mého i Ledový nůž funguje líp. To kouzlo je snesitelvé jako spell 1. levelu, ale jako dvojka je prostě slabé. Stejně tak Kyselinový šíp odpovídá zranění Barevné kouli, jen nemůžeš měnit typ zranění, což ale vyvažuje možnost záchranného hodu. Ale stále odpovídá spíš kouzlu lvl 1.
Autorská citace #92
26.2.2021 11:09 - Aegnor
A uvědomuješ si, že u těch hořících rukou musí stát nepřátelé přímo u tebe? Což jako čaroděj nebo kouzelník jako ... úplně nechceš. Teda, většinou. :-)
Autorská citace #93
26.2.2021 11:33 - GOLEM
Zrovna hořící ruce může třeba klerik světla kterému to být vepředu úplně nevadí.
Autorská citace #94
26.2.2021 12:08 - sirien
...jenže sněhové koule jsou pro Kouzelníka a Čaroděje, takže co může a nemůže mít Klerik je vcelku jedno.
Autorská citace #95
1.3.2021 10:07 - Kosťa
Sněhové koule mají poloviční rozsah a nižší kostku zranění oproti Roztříštění který je že stejného slotu, kyselinový šíp je dobrý v tom že je to útok který dá alespoň malé zranění i když mine cíl proto je to dvojka
Autorská citace #96
4.3.2021 18:31 - shari
Další kadidát na WTF zápis kouzla je Spektrální sprška (Prismatic spray).

Ze tvé ruky vyletí osm různobarevných paprsků světla. Každý paprsek má jinou barvu, vlastnost a účel. Každý tvor v 12 sáhovém kuželu si musí hodit Záchranný hod na Obratnost. Pro každý Cíl hoď k8 a urči, která barva na něj bude působit.

Pokud si pro dva tvory hodíte stejné číslo (tedy stejný paprsek) a pro tvora mezi nimi jiné... JAK TO SAKRA VYPADÁ?!

Dále, jak jich je osm? Těch paprsků je sedm a když na kostce padne 8, zasáhnou dva paprsky a házíš znovu!

JAK? To se ty paprsky vlní, otáčí, nebo co se to vlastně děje? T-T
Autorská citace #97
4.3.2021 18:43 - sirien
Jako - já mám už značný bolesti hlavy ze Zemětřesení. Autoři tam nejdřív daj fixní damage pro budovy (50HP/kolo). Následně tam doplněj instakill možnost pro budovy. ...a to celý aniž by kamkoliv napsali nějaký vzorový přehled HPček budov.

Tak ok, v pohodě, člověk si vezme ta pravidla v DMG a udělá si nějakej přehled toho kolik by asi tak různé stavby nebo jejich části měly mít HP. A zjistí, že Zemětřesení v podstatě na 1. dobrou insta-killne všechny stavby v rozsahu jen na damage. A to včetně většiny hradních staveb - kamenné opevnění (hradby, věže...) má šanci přežít asi tak dvě nebo možná tři kola.

...což takhle asi zamejšlený nebylo, protože jinak by tam nebyla ta možnost insta-killu budov, že?

(Jsem silně přesvědčenej, že ten damage budovám tam někdo plácnul bez jedinýho zamyšlení a při neexistujících pravidlech pro HP budov - tj. to číslo vlastně nemá žádný význam; alternativa je, že by byla úplně blbě tabulka pro HP předmětů a staveb - což je samozřejmě taky možnost, ale pro jiné věci vychází docela rozumně, takže bych řek že bullshit je prostě to zranění u toho Zemětřesení a že tam mělo být spíš něco jako 10 nebo 20 - pak by to vycházelo možná i relativně rozumně)
Autorská citace #98
4.3.2021 18:44 - RoVan
1. jop, je to jasný kandidát (za tu mechaniku random efektů)
2. originál je 'multicolored rays' což bych nevyložil jako různobarevný ale možná raději vícebarevnýc - takže každý z těch paprsků obsahuje těch barev více (jop, světlo se tak nechová, je to BS, ale DnD magic...)

Představuju si to nějak takhle (paprsky vlevo dole)

Edit: nebo možná ne, když k8= 8 vyloženě říká 'dva paprsky'
Autorská citace #99
4.3.2021 18:49 - shari
RoVan píše:
'multicolored rays'

To sice jo, ale podle následující věty to vypadá na 1 barvu na paprsek: Each ray is a different color and has a different power and purpose.

Jako kdyby napsali něco jako "spousta světelných paprsků v sedmi barvách", tak neřeknu ani popel.
4.3.2021 19:03 - RoVan
Jo, úplně jsem to přehlíd, utkvěl mi zrak na tom multicolored a prvně jsem si myslel, že to mohli myslet jinak.

Vypadá to, jako jedna z těch věcí, co někdo kdysi vymyslel pro ADnD dal to do pravidel protože to tenkrát vypadalo cool a v dalších edicích zůstalo z nostalgie, jen to natáhli do nových mechanik.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14701294898987 secREMOTE_IP: 54.80.173.217