V DrD - Hyperprostor II - při útěku před pronásledovateli překonání hluboké strže, ke které byla družina "zahnaná". Mostek buď není, nebo je obsazený, nebo je těsně před použitím družinou zničen. Postupné přenesení členů družiny, kdy družina odráží a zdržuje blížící se pronásledovatele a čaroděj kolo za kolem postupně hyperprostoruje jednotlivé členy družiny, tedy obranných zdrojů ubývá, a čaroděj musí být odvážný hrdina, protože ví, že "půjde poslední".
ADND - Wraithform - solo dobrodružství elfí fighter-wizard - prozkoumávání kouzelnické věže, kde sídlí zlý čaroděj v cizáckém městě. kouzlo umožňuje se dostat i tam, kam by se daná postava jinak dost nemohla, skrývat se při napínavém postupu věží až do okamžiku, kdy byl spuštěn magický poplach.
DND 3.5 - Dimensional Door - plán točící se kolem zjištění přesného umístění podzemní pokladnice mocného náboženského řádu, tak, aby se šlo do ní pomocí Dimensional Door později přenést "naslepo". Plán zahrnoval falešnou záminku, přesvědčování, získání si důvěry a akci spojenou s návštěvou dané pokladnice "v přestrojení", s mnoha strážemi, s tajným umístěním "kotvy" v pokladnici, pomocí které bude možné určit přesnou vzdálenost a směr později.
Celkem pobavilo, když o pár let později Keith Baker použil tenhle motiv v druhé knize série Dreaming Dark - Shattered Land
Píše:
A druhá otázka - jaký je poměr mezi situacemi, kdy bylo kouzlo použito zajímavě, a kdy mávnutím ruky (nudně) obešlo situaci, kterou by bez něj bylo třeba nějak řešit?
To nevím. Víš ty, jaký je poměr mezi situacemi, kdy bylo Hold Person použito zajímavě a kdy mávnutím ruky obešlo situaci, kdy by se jinak muselo zajímavě bojovat?
Každé kouzlo obchází nějakou situaci. Ať už si magicky vytvoříš klíč k zámku, pomocí sugesce přinutíš někoho něco vykonat, mega útočným kouzlem sesmahneš nepřítele přes jeho slabost, zneviditelníš se, polymorfneš se do ptáka nebo myši aby ses dostal někam, kam by ses jinak nedostal. Každé kouzlo prostě slouží k "obejití situace". Dokážeš pro každé z nich určit poměr zajímavých a nezajímavých použití, která vyřešila potenciálně zajímavou situace přiliš snadno?