Jerson píše:
Nebo je to legitimní postup hráče, jak se v rámci pravidel snažit minimalizovat riziko pro svou postavu, a od GMma je to vyjebávka?
Za mne je to tato varianta. Většina bojovníků se chce co nejlépe bránit a/nebo co nejlépe útočit. Tady si hráč navíc hodil na tabulce, kterou mu dal ten DM, viz to co psal sirien.
Postup DMa je podle toho popisu vážně špatný. Dělat setkání vyloženě tak, aby sejmulo toho "problémového" bojovníka se mi ani za mák nelíbí. Pokud by to byla volba hráčů, že chtějí na někoho takového jít (tj. vědělo by se o něm, že tento padouch je známý tím, že standardně podobně odstřeluje bojovníky družin, které se odvážou na něj vytáhnou atd.), pak by to bylo OK, ale z toho popisu mi to vyznívá spíš jako překvapení.
A je logické, že pokud by se bojovníkovi toto stávalo častěji, že se začne proti takovým věcem cíleně chránit. A myslím si, že by tento DM opět hledal způsob, jak projít skrz.
Lepší mi přijde řešit to tak, že si to brnění ten hráč bojovníka užije a přesto bude zvýšená šance, že ho protivníci zasáhnou. Jelikož je to takový borec, měl by se tak chovat i při hře. Tedy například postavit se skupině nepřátel (přilákat je na sebe), zatímco ostatní je budou mít jen po jednom nebo úplně volné působiště a budou mu jen asistovat. Tím by se dostal do značné nevýhody co se počtů útoků týče a byla by tak větší šance, že ho někdo zasáhne. Zároveň by se on cítil jako boss, že to zvládá.
Nebo by se rovnou mohl vrhnout na bosse, který je očividně drsnější, než zbytek jeho poskoků (a kdokoliv z bojovníkovy družiny), případně ho vyzvat na souboj. Ten boss zase bude mít větší šanci ho zasáhnout a tak bojovníka více ohrozí (plus případní poskoci, pokud by nešlo o duel, nebo by to na něj byl podraz).
Toto mohou vymyslet jak samotní spoluhráči nebo hráč samotného bojovníka. Ale může je popíchnout i nějaké NPC, které je na takovou myšlenku přivede.
Já v jedné své hře mám takovou postavu bojovnice, která je tak drsné, že výrazně převyšuje bojeschopnost většíny ostatních postav. Hráči samotní tímto způsobem řeší většinu bojů a tak si to hráčka užije a zároveň má větší šanci, že jí někdo trefí, což se i děje.