again - nesrovnáváš s ideálem, ale s realitou a realita je bonusovka, která rozhodně je pro mnohé hráče trochu obtížnější tak jako tak. I sama o sobě, o některých jejich specifických implementecích (ehm ehm Sesílání ehm) nemluvě.
Navíc ty "pokud" nejsou moc problém - ani ne tak protože sem to napsal v rychlosti trochu kostrbatě a šlo by to dost zahladit, ale hlavně protože "konkrétní přebíjí obecné" je obecný systém psaní DnD pravidel kde každá třetí* schopnost je ve skutečnosti výjimka z nějakého obecného omezení. Tohle by bylo naprosto v linii ostatních pravidel okolo. Zároveň v praxi by se to omezilo na nějaké poměrně zaběhlé případy - Vícenásobné útoky (bojovník, barbar, paladin) ti jako jediné dají útok navíc, druhá zbraň ti umožní druhý útok v Tahu - stejně jako většina (možná i všechny) ty low(er) level schopnosti co dávají útok v bonusovce. Takže skončíš s obecnou situací kde ti všechno okolo dává možnost provést (právě a jenom jeden) druhý útok, vyjma vícenásobného útoku který k tomu přihodí +1 nebo +2 další (podle úrovně). (A ano, asi bys pak mohl začít dělat psí kusy jako že kouzlo Rychlost umožní změnit jeden z tvých druhých útoků na třetí útok - což je ale ve skutečnosti spíš neplánovaný unlock zajímavé nové možnosti schopností než nějaký problém)
* nevím, nepočítal sem, napsal bych "každá druhá" ale bude jich míň než půlka. I když... <podezřívavý pohled na Odbornosti>