Pravidla

sirien
12.3.2021 18:01
Kritika 5e (/DnD) designu
Nejhorší DnD 5e kouzlo

Inteligence je vědět, že můj oblíbený systém má chyby, vědět, které to jsou, jak, kdy a v čem se projevují a co s nimi případně dělat.

Moudrost je vědět, že systém může být dobrý i přes své chyby a že si ho můžu užívat i se všemi chybami, o kterých vím.
17.1.2025 16:53 - LokiB
Aegnor píše:
Moc nerozumím, na co přesně u mě reaguješ a proč takhle. Já v téhle debatě konzistentně držím stále stejnou myšlenku - tím, že zrušíš bonusovku, tak ti zmizí i ta limitace.


Reagoval jsem na toto:
Píše:
kdekoliv je "Bonusová akce" tak místo toho bude "jednou v Tahu".


Asi jsem tě špatně pochopil. Tímhle komba nevzniknout. Vznikne tím asi potřeba vyjasnění "kdy v tahu je to povolené" a jak dát wording "za jakých podmínek" ... například, jak zmiňoval sirien, vzhledem k možným stavům postavy, které standardně vylučují možnost "akce", tak jak zajistit, aby bylo rozumně definované, že nemůžeš používat ani tyto schopnosti.
18.1.2025 15:12 - Chyba
LokiB píše:
Asi jsem tě špatně pochopil. Tímhle komba nevzniknout.

Jakože vzniknou.

Ať zůstanem u něčeho jednodušího. 2lvl Barbar nebo Mnich při zásazích konstantně dávají cca 12 dmg za kolo (při bonusu do útoku 3. nepočítám ki pointy, kterých má mnich málo na to aby to bylo možný považovat za konstantní, ale započítávám Zuření co vydrží na 2 celé boje)
1lvl Barbar + 1lvl Mnich s Bonusovkou je nic moc kombinace.
bez bonusovky znamená že můžeš při boji s dvěma zbraněmi zaútočit 3x (1. zbraň, 2. zbraň, beze zbraně díky mnichovy) a ke každému přičíst bonus za zuřivost čímž se dostávám za stejných podmínek na dmg 21,5.
S bonusovkou se musíš rozhodnout jestli se rozzuříš, zaútočíš druhou zbraní nebo zaútočíš beze zbraně a podobných nízkolevelových útoků navíc za bonusovku najdeš docela dost, takže na 6. úrovni bys docela určitě už mohl útočil 6x za kolo.
18.1.2025 17:08 - sirien
Chyba: to je ale přesně ten případ co vypadá děsivě pokud si představíš že jen odstraníš limitaci bonusovky, ale co ve skutečnosti je docela easy-to-solve pokud to bonusovku vyhodíš s adekvátním redesignem.

Celý problém multiple útoků řeší obecné pravidlo o omezení počtu útoků za Tah. Např. (v rychlosti z hlavy):
- za Tah můžeš udělat pouze právě jeden Útok, pokud nějaké praivdlo výslovně neříká jinak. Pokud dvě schopnosti říkají, že můžeš provést druhý útok, musíš si mezi nimi vybrat. Pokud nějaká schopnost říká, že můžeš provést útok navíc, tak jí uplatníš navíc ke schopnostem co ti dávají jmenovitě druhý (třetí...) útok, můžeš ale uplatnit jen jednu takovou schopnost naráz.
- ...jediná schopnost co ti dá útok navíc co mě napadá jsou vícenásobné útoky martial class.

solved.

(Že se v prvním kole zároveň rozzuříš a rovnou dáš útok navíc druhou zbraní nevidim jako problém.)
18.1.2025 17:44 - LokiB
No, je asi na posouzení, jestli tohle je ještě elegantní způsob řešení ...
18.1.2025 18:28 - sirien
Ano je.
I v rámci útoků to vyjde nastejno jak teď ty bonusovky (a zmatky ohledně toho že vícenásobné útoky jsou akce, ale ne každé útok je akce, a... v tomhle směru by podobně potřebovalo přeformulovat kdeco, včetně těch Vícenásobnejch útoků.) a trik je samozřejmě v tom, že takhle formulované se to přestane jakkoliv motat se vším ostatním v bonusovkách, co ale útoky nejsou a nijak (přímo) s nima ani nesouvisí.
18.1.2025 19:24 - LokiB
sirien píše:
- za Tah můžeš udělat pouze právě jeden Útok, pokud nějaké praivdlo výslovně neříká jinak. Pokud dvě schopnosti říkají, že můžeš provést druhý útok, musíš si mezi nimi vybrat. Pokud nějaká schopnost říká, že můžeš provést útok navíc, tak jí uplatníš navíc ke schopnostem co ti dávají jmenovitě druhý (třetí...) útok, můžeš ale uplatnit jen jednu takovou schopnost naráz.


Chápu, že je to nějaký rychlý nástřel ... myslel jsem to tak, že pravidla s několika "pokud" mi přijdou pro hráče trochu obtížnější.
18.1.2025 19:39 - sirien
again - nesrovnáváš s ideálem, ale s realitou a realita je bonusovka, která rozhodně je pro mnohé hráče trochu obtížnější tak jako tak. I sama o sobě, o některých jejich specifických implementecích (ehm ehm Sesílání ehm) nemluvě.

Navíc ty "pokud" nejsou moc problém - ani ne tak protože sem to napsal v rychlosti trochu kostrbatě a šlo by to dost zahladit, ale hlavně protože "konkrétní přebíjí obecné" je obecný systém psaní DnD pravidel kde každá třetí* schopnost je ve skutečnosti výjimka z nějakého obecného omezení. Tohle by bylo naprosto v linii ostatních pravidel okolo. Zároveň v praxi by se to omezilo na nějaké poměrně zaběhlé případy - Vícenásobné útoky (bojovník, barbar, paladin) ti jako jediné dají útok navíc, druhá zbraň ti umožní druhý útok v Tahu - stejně jako většina (možná i všechny) ty low(er) level schopnosti co dávají útok v bonusovce. Takže skončíš s obecnou situací kde ti všechno okolo dává možnost provést (právě a jenom jeden) druhý útok, vyjma vícenásobného útoku který k tomu přihodí +1 nebo +2 další (podle úrovně). (A ano, asi bys pak mohl začít dělat psí kusy jako že kouzlo Rychlost umožní změnit jeden z tvých druhých útoků na třetí útok - což je ale ve skutečnosti spíš neplánovaný unlock zajímavé nové možnosti schopností než nějaký problém)

* nevím, nepočítal sem, napsal bych "každá druhá" ale bude jich míň než půlka. I když... <podezřívavý pohled na Odbornosti>
20.1.2025 16:01 - crowen
Nové DnD bude také ňuňuňu
20.1.2025 18:49 - cyrasil
"Player name?" to jako ze bych mel vedet i jak se jmenuji hraci a ne jen postavy?
20.1.2025 19:13 - Corny
Tak pro ty z vás, kdo si u stolu říkají "Hej ty lůzo!" a GMovi říkají "Oh, GM~senpai" tam ty kolonky jsou samozřejmě zbytečné :D
20.1.2025 22:11 - LokiB
Dávat do deníku postavy Player name je úplně běžné u mnoha systémů.
21.1.2025 01:49 - Naoki
treba pro DnD, ze?
21.1.2025 08:19 - Tarfill
No ono to vypadá jako dotazník na očekávání "od hry před hrou," takže tam má mít smysl znát očekávání konkrétně, což?
21.1.2025 09:14 - sirien
Mě to přijde trapný. Umět poznat co hráče tramatizuje a pak je tím zákeřně překvapit je tvrdej GM skill - když to hráč přizná rovnou a navíc ví že mi to napsal, takže to tam má čekat, to je půlka GM zábavy v tahu.
21.1.2025 09:18 - LokiB
Sirien: i hráč může bluffovat ;)
21.1.2025 11:14 - crowen
Skôr som myslel toho usmievajúceho sa plyšáka s krásnymi očkami :-)
21.1.2025 12:15 - Corny
Cute mimic je stejně best. Může být jako pet? :D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.075201034545898 secREMOTE_IP: 18.97.9.169