Pravidla

Necromancer
23.3.2021 15:09
Autorská citace #1
23.3.2021 15:09 - Necromancer
Btw, kdyby někoho napadlo ještě něco dalšího, tak dejte vědět a já to zkusím vytvořit taky. Přemýšlím jestli mám zkusit Kameny Nekonečna...
Autorská citace #2
23.3.2021 17:50 - Log 1=0
Je tam i něco jiného než MCU?
Autorská citace #3
23.3.2021 17:54 - sirien
Ne.
Autorská citace #4
26.3.2021 13:21 - shari
Nápad převést předměty z filmů do D&D je super.
Zrovna tyhle MCU předměty nejsou můj šálek čaje, ale třeba takový Tasukiho vějíř z Fushigi Yuugi bych brala všema deseti, takže třeba i tyhle předměty si najdou někoho, komu se budou hodit.
Schopnosti typu "máš X dávek a můžeš za ně seslat tenhle seznam kouzel" jsou takové meh, ale pro D&D jsou docela i výhodné, obzvlášť, když nejsou vázané na specifický setting.

Než se vrhnu na rozbor jednotlivých předmětů, musím poznamenat, že komixy jsem nečetla a MCU filmy jsem viděla jednou, některé výjimečně dvakrát, takže mi můžou unikat některé souvislosti s původními materiály, které by tam mohly být. Například u předmětů "Urna pradávných Zim" a "Sluneční kopí" si nevybavuju, co to je v originále.

Bouřné kladivo
Na to, že je legendární mi přijde trochu slabé, nebo možná přesnější označení by bylo nevýrazné.
Moc mi tam nesedí ten Naváděcí blesk (Guiding bolt), který způsobuje Zářivé zranění a s bouřkou nemá nic společného.
Jinak je popsané srozumitelně a dá se použít.

Žezlo ovládání mysli
Tohle má pěkný koncept, to vynucení Zmámení se mi opravdu líbí.
Jen ty záchrany na Inteligenci mi tam vůbec nesedí. Jak pro Omámení mysli, tak tu část "Pokud neuspěješ v ověřování Charismatu", se hodí Moudrost, v určitých případech by se dalo argumentovat i Charismatem, ale Inteligence mi tam připadá vyloženě mimo. Máš pro ni nějaký specifický důvod, který mi z textu třeba není jasný?

Urna pradávných Zim
"každý, kdo nemá rukavice či odolnost vůči chladnému zranění, může být zraněn" - znamená to, že pokud má tvor rukavice nebo Odolnost proti chladnému zranění, tak si nemusí házet tu záchranu na odolnost?

Sluneční kopí
Docela pěkná zbraň, efekty vypadají použitelně a nejsou přeplácané. Tahle zbraň se mi líbí.
Sluneční výbuch - "Každý v okruhu 2 sáhů od tohoto bodu" - předpokládám, že máš na mysli "kouli o poloměru 2 sáhů" a ten výbuch má trojrozměrný efekt?
Sluneční aura - za 1 dávku to je dost silná schopnost. Máš nějaký speciální důvod, proč je u oslepení záchrana na Moudrost? Vzhledem k tomu, že se jedná o oslepení světlem (a ne nějakým psychickým efektem), by mi seděla víc Odolnost.

Létající šíp
"Velmi vzácný" předmět, který má při každém použití 5% šanci, že se zlomí a bude potřeba ho nákladně opravit? Ne, díky. Jinak je super, ale tuhle část bych vyškrtla.


A to prozatím stačí, na ostatní předměty se můžu podívat později, pokud bude zájem o další rozbor.
Autorská citace #5
26.3.2021 18:36 - Aegnor
shari: Sluneční kopí má podle mě Odin a Urna pradávných Zim by měla být ta věc, o kterou měli zájem Ledoví obři v prvním Thorovi.
Autorská citace #6
26.3.2021 19:13 - shari
Aegnor: Ah, jasně, jo, tohle už zní povědomě. Dík. :)
Autorská citace #7
26.3.2021 20:23 - Necromancer
Shari: Jinak ano, Aegnor má pracdu. Sluneční kopí je Odinův Gungnir a Urnapradávných zim se jmenovala myslím v originále Casket of Ancient Winters, v mém dabingu to byla Truhlice, google říká že je to Rakev, ale mě nejvíc vyhovuje pojem Urna.

Add. Mjolnir- on dává naváděcí blesk zářivé? To jsem nevěděl, já vycházím z toho že je to "blesk". :D
Add. Žezlo - Nevím, prostě mi vadí jak inteligenci všichni pořád přehlíží. Ale ok.
Add. Urna - Jo, přesně takhle.
Add. Kopí - Ano, koule, trojrozměrný efekt. A moudrost je jsem zvolil, protože mi nepřijde správné, aby tvorové s přirozenou odolnosí, typicky zlí Mraziví obři, byli tak odolní vůči efektu dobra.
Add. Šíp - To byla neutuchající potřeba dát tam nějaké ale.

Jinak ostatní v pohodě?
Autorská citace #8
26.3.2021 21:03 - Jezus
Moudrost na ochranu zraku je imho v pohodě - smysly pod Moudrost spadají.

Naváděcí blesk mi připadá jako chabý překlad (nechci říkat špatný, bylo toho k překládání hromada, tak to chápu). Já to překládám jako "navádějící záblesk", právě aby zmizel ten blesk (protože to popisuju právě jako záblesk světla, což ke klerikovi sedí, a navádějící mi zase připadá, že míň evokuje navádění jako primární funkci toho kouzla /což není/, ale to už je asi věc osobních preferencí).

Jinak samozřejmě ty musíš používat oficiální překlad, jinak by se v tom nikdo nevyznal, ale prostě zde blesk není blesk :-)
Autorská citace #9
26.3.2021 21:29 - shari
Necromancer píše:
A moudrost je jsem zvolil, protože mi nepřijde správné, aby tvorové s přirozenou odolnosí, typicky zlí Mraziví obři, byli tak odolní vůči efektu dobra.

V tomhle případě to smysl dává, to máš pravdu. :)

Necromancer píše:
Nevím, prostě mi vadí jak inteligenci všichni pořád přehlíží.

To je dobrý výchozí bod, ale není zas tak dobré u něj skončit. Takže řekněme že chceš někde použít záchranný hod na Inteligenci - pak se můžeš zamyslet nad tím, jaký efekt by tomu odpovídal: když vezmeme příklady existujících kouzel, tak třeba Slabomyslnost (Feeblemind) vyloženě snižuje hodnoty Int+Cha; nebo Obklíčení (Enemies Abound) způsobí, že ztratíš schopnost rozlišit přátele od nepřátel; Přelud (Phantasmal force) ti vsugeruje, že realita kolem vypadá jinak... atd.
Což by mohlo fungovat třeba s jedním z těch Kamenů nekonečna (Reality stone?).

Jinak samozřejmě dát si tam můžeš, jakýkoliv záchranný hod chceš, pokud tam vyloženě chceš Inteligenci, nic ti nebrání napsat ji tam. Jen to tam drhne.

Jinak ostatní předměty jsem jen zběžně prolétla, nechávám si je na později.
Autorská citace #10
26.3.2021 21:35 - Necromancer
shari píše:
Jinak ostatní předměty jsem jen zběžně prolétla, nechávám si je na později.

Znamená to že se na nějaké později může těšit? "-)
Autorská citace #11
26.3.2021 21:54 - shari
No, nevím, jestli těšit, ale něco ti k nim napíšu. :)
A poté možná napíšu něco i k textu samotnému.

Necromancer píše:
Add. Šíp - To byla neutuchající potřeba dát tam nějaké ale.

Pokud tam chceš mít nějaké to ale (já mám ráda předměty s ale), napadlo mě toto: "Když se šíp vrátí k tobě, hoď si 1k20 a když padne 1, zasáhne tebe." Je to Velmi vzácný předmět, to už bys měl být na levelu, kde to zranění většinou ustojíš. :D
Autorská citace #12
30.3.2021 21:26 - shari
Tak jsem se dostala k tomu se podrobně podívat i na ten zbytek a... uf, ty artefakty jsou na mě moc. Tím myslím přeplácané a vůbec nezvládám odhadnout, jestli či jak moc by byly ve hře silné. Což teda... originální D&D artefakty taky.

Ještě poznámka k tomu Žezlu ovládání mysli a záchranným hodům - k tomu druhému záchrannému hodu (vynucení seslání Omámení mysli) se docela hodí i Charisma, pokud by ti Moudrost přišla užívaná až příliš.


Zbroj Železného muže
- 1k6+Síla - není to málo na artefakt?
- máš OČ 20 - Paladin nebo Bojovník s obyčejnou plátovou zbrojí, štítem a Obranou (bojový styl) má OČ 21 a nic magického na to nepotřebuje. Asi chápu, že tu zbroj nechceš mít úplně OP, a v kombinaci s tou odolností vůči zranění a s Bojovým vylepšením Silový štít by to asi mohlo fungovat... Jen to na mě působí trochu vtipně.
- Sonická bomba - záchranný hod na obratnost + hromové zranění - Hromové zranění se obvykle pojí se ZH na Odolnost, která k tomuhle typu zranění sedí víc. Máš nějaký spešl důvod, proč tam máš Obratnost?
- Vysouvací meč - "se kterým jsi schopný bojovat" - Pokud tohle má znamenat, že si přičítáš svůj Zdatnostní bonus (Proficiency bonus), pak by byla lepší formulace "máš zdatnost" nebo "jsi zdatný".
- Elektrický šok - "Utracené dávky si zbroj obnoví vždy o půlnoci" - tohle by bylo lepší přenést do části "Bojová vylepšení" hned za počet dávek. Takhle to vypadá, že si je obnovuje jen po Elektrickém šoku.
- To zvyšování SO u pokusů o svlečení má nějaký spešl důvod? Kdyby to mělo po třech neúspěších nějaký zajímavý efekt, tak by to asi mohlo být OK, ale takhle mi to přijde jako zbytečné účetnictví.
- Zase ta Inteligence... ale tohle dělali gnómové, tak to asi může fungovat.
- Jinak ty celé "vlastnické účinky" mi přijdou poněkud bizarní... pokud neustále selháváš v hodech, jak se převlékáš z propoceného oblečení nebo chodíš na záchod?

Helma změny velikosti
Jak Zmenšení, tak Zvětšení mají dost zvláštní formulaci. Kombinace částí "Vydržíš tak po dobu 10 minut" a "Helma se poté musí 1 hodinu dobíjet, než se dá použít znovu" znamená co přesně? Jednou se Zmenšíš (na maximální dobu těch 10 minut), a pak musíš nabíjet? Nebo máš alokovaných 10 minut a můžeš se Zmenšit třeba čtyřikrát, pokaždé na dvě a půl minuty (tedy dohromady 10 minut), než je potřeba nabíjet?

Sekyra vládce Blesků
- "Abys s ní mohl manipulovat, musíš mít sílu minimálně 22+6." - Síly 22/+6 může v D&D 5e přirozenou cestou dosáhnout jen barbar na 20. úrovni. Ostatní (třeba paladin nebo bojovník) musí použít jiný magický předmět, nebo si sílu zvýšit nadpřirozeně. Tohle omezení mi připadá přehnané. Doporučila bych tu vyžadovanou sílu dát na 20/+5. A pokud to chceš omezit ještě víc, tak je vždy možnost něčeho jako: (vyžaduje sladění s postavou na 15. a vyšší úrovni)
- Máš spešl důvod, proč Hněv vládce Blesků funguje i bez sladění?
- znovu ZH na Inteligenci - tady by se hodilo víc Charisma nebo Moudrost.
- Zvyšování SO u vynucení útoku - stejný dotaz jako u Zbroje Železného muže.
- Teleportační most - "ve všech třech případech dokážeš přenést jen sebe a až dva další tvory" - Dimenzionální dveře můžou se sesilatelem přenést pouze jednu osobu. Znamená to tedy, že pokud je sešleš pomocí této zbraně, je to taková silnější verze toho kouzla?


Několik poznámek k textové podobě
Je to jen pár věcí, co mě trkly do očí, korektury na tom dělat nebudu. Ale to budeš upravovat a potom budeš nějaké ty korektury chtít, můžeš mi poslat verzi toho textu v Google Dokumentu - ten má výhodu, že se tam dají dělat návrhy. (Neslibuju ale, že se k tomu dostanu "hned" nebo "nějak brzo".)
- Zbav se všech "-li" a nahraď je opisem (jestliže, pokud, aniž by...). Ono to "-li" se sice může občas hodit, ale takhle koncentrované to vypadá divně.
- Sjednoť velká písmena - tedy například u Hromového kladiva máš u "Bleskového či Hromového zranění" velká písmena, ale dál už máš typy zranění s malým. Vyber si jedno a to použij všude.
- Urna pradávných Zim - "s dvěmi držadly" - DVĚMA! Slovo "dvěmi" neexistuje. Vždycky "dvěma". (a dál pak třemi, čtyřmi...)
- Sekyra vládce Blesků - Jak "sekyra" tak "sekera" jsou OK, ale vyber si jedno a to používej.
Autorská citace #13
31.3.2021 06:16 - Necromancer
Na tohle ti určitě odpovím, ale ne teď hned.
Autorská citace #14
31.3.2021 09:18 - Necromancer
Shari:

Zbroj Železného muže
- To je útok beze zbraně, přímo na fighty je tam ten meč.
- Dvacet OČ mi přijde tak akorát, při těch dalších schopnostech. Navíc je to hezký číslo :-)
- Ok, to dává smysl, já se chtěl držet Fireball-like efektu, ale přitom jsem chtělzměnit ty zranění.
- Ano, Jsi s ním zdatný.
- Jop, to dává smysl
- Čím déle bereš drogu, tím těžsí je si odvyknout
- Gnómové...
- Jako je účel aby ti to komlikovalo život - např. nemůžeš odpočívat. Ale asi tam bude odklápěcí kryt na rozkrok. Nebo viz. Iron Man 2, párty scéna.

Helma
- No, to by dávalo větší smysl, kdyby byl ten 10 min limit.

Stormbreaker
- Myslím že myšlenka toho Sílového omezení je o tom, že ji dokáže uzvednout jen někdo "nenormnálně, nepřirozeně, božsky" silný.
- Blesky to metá taky bez sladění, je to taková pasivní schopnost. Prostě tě ovlivňuje vůle (což dokazuje jak je silná) zbraně, i když ji jen držíš.
- Musíš zachovat chladnou hlavu, rozvahu, nesmíš se oddát emocím (Charisma), ale racionálně uvažovat.
- Stejná odpověď. Čím víc jsi zvyklý se oddávat emocím, vzteku, tím těžší je se chovat klidně.
- Thor (sesilatel), Groot a Rocket. Ale ano, v podstatě si tím léčím mindráky z dětství, že v D&D nemáš do sedmý (myslím) úrovně kouzel kvalitní teleportaci.

Poznámky
- První, druhý a čtvrtý bod si vezmu k srdci pro příště. Díky.
- Fuj! Ten třetí bod mi přopoměl nejhorší zážitky ze školy!

Závěrem díky za revizi, pokusím si něco vzít k srdci, na něčem si stoím, ale většinou jsi měla ok argumenty. Díky a něco zase vyhodím příště. :-)
Autorská citace #15
31.3.2021 11:24 - shari
Necromancer píše:
Čím déle bereš drogu, tím těžsí je si odvyknout

Aha, jasně, tam je "pokud uspěješ třikrát za sebou", já jsem tam kdovíproč četla "neuspěješ". OK, to už smysl dává. :)
Ale nechceš tam dát nějaký strop? To, že v určitou chvíli už nebude možné uspět vůbec, je takové... hm... bavilo by tě hrát za postavu, která je do něčeho stále nucena a nemá možnost se toho zbavit?

Necromancer píše:
Fuj! Ten třetí bod mi přopoměl nejhorší zážitky ze školy!

Jak fuj? Koukej to opravit! :D
Autorská citace #16
31.3.2021 11:46 - Necromancer
shari píše:
Ale nechceš tam dát nějaký strop?

Já myslel že tam nějaký je. Něco kolem dvaceti...
Autorská citace #17
31.3.2021 12:39 - shari
V popisech těch předmětů to uvedené nemáš, nebo já to tam alespoň nevidím.
A v pravidlech, pokud vím, jsou nějaká doporučení na hodnoty pro SO, ale nevím o ničem, co by zmiňovalo "maximální povolenou obtížnost".
V tabulce "typických SO" jsou dokonce hodnoty až do 30, což bych ti ale jako strop nedoporučovala.
Autorská citace #18
31.3.2021 13:33 - Necromancer
Já bych dal strop 20.
Autorská citace #19
31.3.2021 23:12 - sirien
Necromancer: Ok, tak já to vezmu z trochu kritičtějšího úhlu.

Osobně mi přijde, že by asi šlo rozebírat ty předměty jeden po druhém (jako to udělala Shari), ale je to spíš bezpředmětné - ty předměty samotné jsou udělané "řemeslně" stejně kvalitně a popravdě vcelku dobře (stranou poněkud bolestivě zjevné a ne moc nápadité šablonovitosti typu "10 dávek a každé tematické kouzlo okolo"). Problém, který u nich vidím, je trochu někde jinde a to v celkovém přístupu k jejich designu.

Co mi na nich vadí je zjevná výchozí myšlenka, že víc = lepší. Víc bonusů (byť ok, ve skutečnosti jsou držené v rámci příčetných hodnot - nicméně přiznejme si spíše na horní hranici těch příčetných hodnot), víc dávek (10!), víc kouzel (každé, co vypadá že se tematicky hodí), víc schopností (Iron Man armor na mě popravdě působí víc jako švýcarskej nožík než jako zbroj)... víc, větší, silnější.

Takový přístup má dvě stinné stránky. Zaprvé, přesílený předmět hrozí zastínit samotnou postavu a její schopnosti. Což obvykle nedělá dobrý příběh. Zadruhé - je to vcelku nudné; nic ve zlym, ale jakože podobnej design prostě neni zajímavej. Napsat Thorovo kladivo jako "kladivo... +10, 2d6 drtivýho a 2d6 bleskovýho, a dohoz 20 sáhů... a 15 Dávek, a umí to každý kouzlo co má v názvu Blesk"... popravdě jediné co je na takovém přístupu těžké je vyvážit jak velká čísla jsou ještě dost malá, aby mi to někdo nehodil zpátky na hlavu že mi hráblo.

To, co je na Thorově kladivu zajímavé, nejsou jeho bonusy - napříč Marvel-versem je hromada stejně silných nebo i silnějších zbraní - ale to, co symbolizuje: označuje toho, kdo je ho hoden. Nejvíc cool scény nejsou momenty, kdy Thor do něčeho praští bleskem, ale chvíle, kdy to kladivo vezme do ruky někdo jiný - Vision a Captain America. Smozřejmě, aby mělo smysl brát ho do ruky, tak to musí být silná zbraň... ale když je stránkový popis věnovaný bonusům a dávkám a damage a výčtu kouzel, zatímco otázce toho kdo je hoden je věnována jedna věta co mluví o jedné pozici na jedné ose přesvědčení, tak to prostě není cítit správně. Opět, podobně bych mohl jít předmět po předmětu - Iron Manův power-armor není o miliardě věcí co v něm jsou naskládané. Skoro bych si dovolil říct, že ty věci ani nejsou součást toho armoru - "pravidlově", ve smyslu pravidel jako konstrukce příběhu, jsou všechny ty raketky a naváděné kulky a další nesmysly spíš schopnosti Tonyho Starka, které jsou do toho brnění jen popisně vložené. To brnění je prostě brnění, co umožňuje létat a útočit paprskama. Nic víc. (Ostatně srovnej to s War Machinem). Mimochodem srovnání toho kladiva se Storm-breakerem se nabízí - storm breaker je větší a silnější a mocnější a větší... ale stranou toho že umí zabít Thanose ta zbraň prostě není zajímavější. A tím v podstatě je horší, byť je silnější. Pokud bych si v MCU hře mohl vybrat jestli se moje postava dostane k Thorovu kladivu nebo oné silnější sekeře, tak kladivo bude jasná volba. (Stranou toho že se vůbec dá diskutovat o tom jak moc jsou ty blesky vůbec spojené s Mjolnirem - Thor: Ragnarock docela napovídá, že ani v tom MCU ve skutečnosti moc nejsou.)


Jakože aby to nevyznělo špatně - na to, že to je pokud vím Tvoje první veřejná tvorba, to je velmi dobré. Po formální stránce máš nějaké rezervy, ale rozhodně menší, než mnoho jiných (...i starších a teoreticky vypsanějších autorů) Po řemeslně-tvůrčí stránce to není špatné, ta čísla jsou na horní hranici únosného, jsou to věci pro epic-high level hrdiny, ale nepřekračují ji a asi by se ve hře daly snést a je vidět že máš cit pro ten systém ve kterém to tvoříš a že to i tvoříš v linii se stylem toho systému (což kupodivu ze všeho co jsem kde okolo viděl není vůbec samozřejmé). Problém je v tom, kde hledáš těžiště zajímavosti těch věcí.

Tzn. pokud chceš svojí další tvorbu dál zlepšit, tak bych doporučil zaměřovat se míň na čísla a nával všech schopností okolo co se dají čemu dát, a víc na nějakou podstatu těch věcí a jejich kontext v příběhu. A jako ne, že bys tam nějaké hezké náznaky neměl - třeba ta návykovost u toho pancíře je... zajímavý náhled na vyobrazení Tony Starkova PTSD z Iron Mana 3. Za mě mnohem hodnotnější myšlenka, než všechny ty vejvrtky a pilky okolo - bohužel se právě pod návalem těch kleštiček a nůžtiček a pinlíčků dost ztrácí, což je hrozná škoda.
Autorská citace #20
1.4.2021 09:26 - Necromancer
Sirien: Díky, jdeme na to.
sirien píše:
ty předměty samotné jsou udělané "řemeslně" stejně kvalitně a popravdě vcelku dobře

Díky :-)
sirien píše:
"10 dávek a každé tematické kouzlo okolo"

Tenhle přístup mě upřímě zlobí taky, jen mi nepřišlo jak to vytvořit jinak, aby to bylo vyvážená a přitom to vypadalo hezky. Ale jinak chápu.
sirien píše:
Víc bonusů

Nechci aby to vypadalo jen jako "Tolik dávak, tolik kouzel, nic jinýho, další!" Aby každá věc nebyla jen o jedný věci.
sirien píše:
víc dávek (10!)

Příjde ti moc?
sirien píše:
víc kouzel (každé, co vypadá že se tematicky hodí)

Náhodou, mně přijde zajímavější, když máš větší paletu využití, která ale stále spadá do jednoho oboru. Třeba s Lokiho žezlem můžeš i číst myšlenky nebo někoho vystrašit. Což mi přijde zajímavější, než jen někoho ovládnout, i když to stále souvisí se zdrojem (Mind Stone).
sirien píše:
víc schopností

Viz. výše.
sirien píše:
Zaprvé, přesílený předmět hrozí zastínit samotnou postavu a její schopnosti.

Tak to doufám že se vzhledem k vzácnosti a tudíž dostupnosti na dané úrovni předmětu nestane. I když velmi mě lákala myšlenka postavit proti sobě dvě postavy lvl1, jednoho se Stormbreakerem, druhého se zbrojí.
sirien píše:
"kladivo... +10, 2d6 drtivýho a 2d6 bleskovýho, a dohoz 20 sáhů... a 15 Dávek"

Tak takhle nudně jsem to snad nenapsal!
sirien píše:
"a umí to každý kouzlo co má v názvu Blesk"

Hele taky nechápu proč se to nejmenuje nějak originálněji, například Svolej blesky by mohl být třeba Úder bouře. Jinak ale zrovna u Mjolniru toho je víc(!). Tehdy byl Thor totiž ještě taky Hromovládce, ne jen jiskřičkář jak v IW a EG.
sirien píše:
zatímco otázce toho kdo je hoden je věnována jedna věta co mluví o jedné pozici na jedné ose přesvědčení, tak to prostě není cítit správně.

Na druho stranu, jak bys chtěl v DnD (kde v tomhle ohledu nejsou skoro žádná pravidla) udělat něco, jako že "jsi hoden", když to nebyly ani postavy se ZD přesvědčením (Iron man, Benner, Hawkai)? sirien píše:
Iron Man armor na mě popravdě působí víc jako švýcarskej nožík než jako zbroj

No a to jsem to původně chtěl udělat ve stylu Mk 50.
sirien píše:
Ostatně srovnej to s War Machinem

Jestli to myslíš takhle, tak jo. Ten má jenom standartní Lasery, Velkej kulomet na rameni, Dva další na obou zápěstích, Bejvalku, Dropovací nálože, Sonický kanón Energetický obušek...
sirien píše:
Storm-breakerem se nabízí - storm breaker je větší a silnější a mocnější a větší... ale stranou toho že umí zabít Thanose ta zbraň prostě není zajímavější.

Tak tak, snažil jsem se, aby to tak trochu vyznělo. Zmenšení výběru kouzel, odebrání Hromového zranění z nabídky... Obecně, Thorova zbraň je a vždy bude jen a jen Mjolnir.
sirien píše:
Stranou toho že se vůbec dá diskutovat o tom jak moc jsou ty blesky vůbec spojené s Mjolnirem

Taky pravda. Thor je bůh Hromu, ne Hromových Kladiv. - I když, Cap v EG a Lady Thor...
sirien píše:
Jakože aby to nevyznělo špatně - na to, že to je pokud vím Tvoje první veřejná tvorba, to je velmi dobré. Po formální stránce máš nějaké rezervy, ale rozhodně menší, než mnoho jiných (...i starších a teoreticky vypsanějších autorů) Po řemeslně-tvůrčí stránce to není špatné, ta čísla jsou na horní hranici únosného, jsou to věci pro epic-high level hrdiny, ale nepřekračují ji a asi by se ve hře daly snést a je vidět že máš cit pro ten systém ve kterém to tvoříš a že to i tvoříš v linii se stylem toho systému (což kupodivu ze všeho co jsem kde okolo viděl není vůbec samozřejmé).

Tak díky nó! XD
sirien píše:
vejvrtky a pilky okolo - bohužel se právě pod návalem těch kleštiček a nůžtiček a pinlíčků dost ztrácí, což je hrozná škoda.

Však ona jednou přijde rez(i když herně je to proti ní odolný)... ;-)

Závěrem:
Hele díky, kdyby tak už jen proto, že jsem měl jak proprokrastinovat zrušenou hodinu Zemáku.. Svoje jsem ti k tomu napsal. Díky za čas, který si tomu dal (myslím celkově). Přemýšlím, jestli bych si u tebe neměl předplatit kurs tvorby dokonalých kouzelných pžedmětů. ;-)
Jinak teda pokud se pokusíš counternout moje caunter argumenty, sem s tím! :-)
Autorská citace #21
1.4.2021 09:55 - Gergon
Necromancer píše:
Iron man, Benner, Hawkai
Tyhle postavy mají ZD přesvědčení? Myslím, že jsi nepochopil hloubku Marvel postav. Právě jejich zajímavost a síla jsou v tom, že nemají ZD přesvědčení - Iron man - arogantní sukničkář co chlastá, Banner co má v sobě monstrum, které bezohledně ničí, Hawkai zabiják a žoldák... Právě díky tomu jsou zajímavé a perfektní postavy. A kvůli tomu nejsou "hodné" kladiva - protože nejsou hodné =)
Autorská citace #22
1.4.2021 10:40 - Aegnor
Necromancer píše:
Tak to doufám že se vzhledem k vzácnosti a tudíž dostupnosti na dané úrovni předmětu nestane.

Tohle není o vzácnosti. Sirienovi šlo o to, že když takhle nějaké postavě dáš předmět, který má odpověď na všechno, tak ... je najednou úplně jedno, kdo ten předmět vlastní. Protože problémy už neřeší postava díky schopnostem, ale ten předmět.

Pokusím se to popsat na příkladu z jednoho larpu, na který jsem jezdil. Tam bylo pravidlo, že hráč může každou hodinu "sníst" jedno herní jídlo (surovina) a tím dostat nějaké expy a postavu si zlepšit. A hobiti měli schopnost, že mohli z jednoho herního jídla udělat 4 jídla (takže tím získali zkušenosti 4 hráči místo jednoho). Podmínkou teda bylo, že tyhle 4 jídla musí být reálná (díky tomu byli hobiti oblíbení, protože sváča během dne se docela hodí :-) ). No, vedlo to k tomu, že u hobitů nikdo neřešil, jaké mají povolání a co umí - prostě byli hobiti, uměli vařit jídlo a víc nikoho nezajímalo. Stejně tak, když máš příliš mocný předmět, tak hrozí, že se z "tiefling barbara" stane "ten týpek s hustým kladivem".

Gergon: 1. Hawkeye. A jinak, já bych řekl, že Iron Man má dobré přesvědčení. Ono teda docela záleží na tom, z jaké fáze MCU toho Iron Mana vezmeš (začátek Iron Man 1 se nedá srovnávat s Endgame), ale obecně bych řekl, že má dobré přesvědčení. Ano, Hawkeye je neutrál, a Banner ... jako nevím, Banner je dobrej, Hulk je zlej, Banner-Hulk je imho spíš dobrej.
Autorská citace #23
1.4.2021 11:12 - Gergon
Neříkám, že jsou špatní nebo zlí, říkám že nejsou zákonně dobří a to je to co je na nich zajímavé. Zákonně dobrý je akorát Captain amerika, Vision a Thor s přimhouřenýma očima =) a i ten měl problémy kladivo zvednout, když udělal jednu hloupost. A ano pokud vezmeme Endgame, tak tam by po sebeobětování Iron man mohl být hoden kladivo zvednout, ale už to nestihl zkusit.
Autorská citace #24
1.4.2021 11:17 - Jerson
Nechci úplně unášet debatu o magických předmětech, jen si myslím, že MCU charaktery se do klasické DnD mřížky přesvědčení dají nacpat jen s obtížemi, pokud vůbec.
Autorská citace #25
1.4.2021 11:23 - RoVan
Zkusím neopakovat připomínky ostatních.

Obecně, jak tady v nějaké formě zaznělo. Méně je někdy více, je rozhodně zajímavější, když má předmět 1-2 zajímavé schopnosti/mechaniky, než když má všechny. (Je to jako s jídelním lístkem - lepší je mít na menu 5 jídel než 200.) V tomhle ohledu se mi líbí sluneční kopí = badass zbraň tři schopnosti odpovídající jejímu feelingu

Záchrané hody na INT - líbí se mi, že se je snažíš zapracovat 5e INT systémově dost zanedbává, ale zkus si víc promyslet vstah efektu a schopnosti - inteligence je v DnD spíš svázaná se dedukcí, vědomostmi a pamětí.

Bouřné kladivo
-předměty založené na přesvědčení se mi nelíbí (mj proto, že přesvědčení dlouho nepoužívám a 5e v podstatě mechaniky postavené na přesvědčení odstranila). Mít ve hře takový artefakt, raději bych jeho použití podrobil splněním nějakého úkolu, nebo nezjištného činu a kladivo by bylo postavě 'propůjčeno' (mechanicky to jde zanést do DnD předmětů jen steží, ale s trochou fluffu by to mohlo fungovat)

Létající šíp
-Lámání šípu mi do DnD5e nesedí, navíc je tam vyvolaný hod navíc, možná bych ho raději svázal třeba s koncentrací nebo nějakým záchraným hodem (ve chvíli, kdy koncentraci ztratíš spadne šíp na zem a musíš utratit akci abys jej přivolal zpět, nebo tak něco)

Helma
-je to drobnost, ale zvážil bych tu hodinu dobíjení, pro 5e jsou přirozenější limitace dlouhými/krátkými odpočinky a jsou mechanicky podchycené (fluffově může být změna velikosti namáhavá a musí si od ní nositel helmy odpočinout

Power-levelově a mechanicky (když vezmu že to jsou artefakty pro hero-tier hru) moc hezký homebrew-materiál.
////A hele - upřímně; když to srovnám s tím, co běžně vidím v anglofonních DnD skupinách, kde 9/10 homebrew materiálů rozbíjí funkční mechaniky, nebo trpí silným power-creepem (přesílením), tak dokonce nadprůměrnný.////
Autorská citace #26
1.4.2021 11:25 - LokiB
No, to je pravda, co píše Jerson ... taky bych se jinak ptal, proč je Hulk podel Aegnora zlej? Chaotickej jo, ale zlej? Nevybavuju si takovou scénu, kde bych ho označil za zlého.

Obecně magické předměty v DND jsem rád nikdy neměl ... právě proto, že mi přišla důležitá moje postava a ne ten kus železe, dřeva nebo čeho, co má v ruce.
Jako magické předměty v DND svoje místo mají, ale ne v tom, aby dávaly postavám hafo nových schopností (válečníkům kouzlení, kouzelníkům mlácení mečem) a celkově je "vylepšovaly". Důvody popsal sirien.
Jestliže pro hru potřebuje kouzelník magickou hůl, která mu dá dvě kouzla na den navíc z levelu 3 nebo 4 a zvýší mu inteligenci ... tak chápu, že to mnoho hráčů miluje, ale mně to přijde meh koncept.
Autorská citace #27
1.4.2021 19:04 - Log 1=0
Gergon píše:
arogantní sukničkář co chlastá,

A takový nemůže být zákonně dobrý? Jasně, arogance není pozitivní vlastnost, ale pokud vysloveně nepovažuje ostatní za podřadné, tak by ho to posouvat nemuselo, že je sukničkář... jestli ta ženská ví, do čeho jde, tak nemám problém (a naopak, pokud by si tohleto fakt důsledně hlídal, tak bych to považoval i za projev zákonného dobra), že chlastá... to je selhání spíše vůle, než morálky.

Btw, problém s Iron Manovou zbrojí jako předmětem v DnD je v tom, že v originále je tím, co dělá Iron Mana "úžasným". Je to jeho superschopnost, a je to naprosto legit, protože si ji jednak sám udělal, protože co dokázal díky zbroji, dokázal díky sobě a svému umění výroby hi-tech zbrojí, a zároveň je nedílnou součástí jeho příběhu, ty samé události, které formovaly jeho osobnost ho posunuly i směrem k jejich výrobě. A zároveň tak nějak chápeme, že jsou pro něj na míru, a nemůže ji jen tak někomu půjčit (vyrobit mu jako dárek či službu jeho vlastní je jiná věc). To všechno by se ve chvíli, kdy by to byl loot, ztratí. A zbyde jen hromada schopností, které reálně musí zastínit toho člověka vevnitř.
Autorská citace #28
1.4.2021 19:17 - Necromancer
Jestli jste chtěli něco méně švícarsko-nožíkového, tak tady je taková moje od boku střelená adaptace Mark 5 z druhého Iron mana.

IRON MANOVA ZBROJ MK. 5
Typ: Zbroj (plátová)
Vzácnost: Velmi vzácná (Vyžaduje sladění)

Tato zbroj byla postavena podle Mk. 3, ale specializovala se snadný přesun a obléknutí. Proto ve své pasivní podobě spočívá v podobě kovového kufříku s rozměry 6x16x24 palců. S tím souvisí také nutná minimalizace zbraňového systému a možných vychytávek. Zbroj tudíž disponuje pouze repulsorovými kanóny a má jen základní schopnosti. Také nemá pozlacené povrchy a skoro žádné směrové klapky, čímž získává jen omezené letové schopnosti.
Pokud jsi se zbrojí sladěný, můžeš ji jako akci aktivovat a obléct si ji. Poté získáš následující schopnosti:
Fyzické superschopnosti – Tvá síla a obratnost se zvedne na 18 (+4), pokud předtím nebyla stejná nebo vyšší. Získáš OČ 18, rychlost létání a plavání 6 sáhů, vidění ve tmě 15 sáhů a dýchání od vodou. Poslední dva body vyžadují, abys měl nasazenou helmu. Tvé útoky beze zbraně způsobují 1k4+Síla drtivého zranění
JARVIS – Jako akci nařídíš inteligentnímu programu zbroje, aby zanalyzoval jeden cíl - tvora či objekt do vzdálenosti 10 sáhů. Jeho pohyby, jednání, bojový styl či si o něm vyhledal nějaké informace na sítích. Získáš výhodu k příštímu ověřování vlastností či útoku vůči cíli provedeného během příští minuty.
Repulsorový výstřel – Zaměříš Cíl do vzdálenosti 6/18 sáhů a provedeš proti němu hod na útok z jednoho ze svých repulsorů na dlaních. Při zásahu cíl utrpí 1k10+1 silového poškození. Takto můžeš v rámci akce zaútočit až dvakrát.
Uni-parsek (obnovení 5-6) – Z tvého reaktoru ve hrudi vytryskne jasný a silná paprsek energie. Zvol cíl do vzdálenosti 10 sáhů. Ten musí provést záchranný hod na obratnost se SO 19, jinak utrpí Silové zranění 5k10+5 a je odhozen 10 stop směrem od tebe. Při úspěchu utrpí poloviční zranění a odhozen není.
Slabiny – Zbroj je absolutně nefunkční v antimagickém poli a pokud je cílem kouzla Rozptyl magii, je neschopná po počet kol rovných pozice použité k seslání kouzla.
Autorská citace #29
1.4.2021 21:47 - sirien
Necromancer: problém s 10 dávkami všude je právě symptom toho, že se snažíš mít všude víc všeho - narveš tam hromadu kouzel (zbytečně) a přitom chceš aby šly použít všechny (zbytečně), takže Ti nezbejvá než tam narvat hromadu dávek. Že to pak zaokrouhlíš všude na 10 je jen nějaká autorská lenost, která je ale ve skutečnosti ten poslední problém.

...a vracíme se zpátky k tomu co sem psal, že zaměňuješ "zajímavé" za "silné, s hodně bonusy, kouzly, možnostmi". Což prostě není pravda. Popravdě, to, že Thorovo kladivo sesílá nějaké blesky, mi přijde naprosto nezajímavý a až nudný. Základ Mjolniru je, že:
- ho musíš být hoden
- je to silná a mocná zbraň
- ...která se pojí s Thorem a proto s blesky
- ...a ve filmech dává Thorovi lítání

...za mě je naprosto ok když to bude jenom magická zbraň která bude mít třeba 2d8 Drtivého zranění a 1d8 Bleskového (nebo Zářivého) ke všem útokům a seslaným kouzlům, když s ním jsi Sladěný. Nebo místo toho Drtivého zranění tam může být Silové. Do toho je Vrhací, nejspíš na dost velkou vzdálenost, a vrací se do ruky. To samo o sobě je velmi mocná zbraň. Když k tomu přihodíš nějaké 3 k Útoku, tak to už je samo o sobě hodně brutální záležitost, která naprosto nalňuje onu stylizaci. Abys to měl filmový, tak Sladěná postava může dostat Rychlost létání 8.

To zajímavé začne být že s tím kladivem nemůžeš hnout (natož se s ním sladit), pokud ho nejsi hoden. A tady začíná ona zajímavá část. Musíš být ochoten zemřít v bitvě, do které se chystáš ve prospěch bezbranných? Nebo jsi něco podobného už udělal v minulosti? Nebo to bude mít nějaké jiné ladění? Protože "být hoden" tady naprosto zjevně překračuje hranice pouhého přesvědčení. Captain America byl vždycky Zákoně dobrý a bojoval za ostatní atd., přesto Mjolnir v Avengers 2 nezvedl. Stal se ho hodným, když začal bojovat za samotnou věc a ne jen z poslání jako zaslepený patriot s vtištěnou morálkou? Stal se ho hodný, když se kvůli své niterní morálce vzepřel systému? To je pak ta zajímavá věc, která to podtrhne.

...a z toho pak mohou začít vyplývat další zajímavé věci. Protože ta zbraň je Artefakt a je známá, pokud ho nesu, tak to znamená, že ostatní vidí, že jí jsem hoden (protože jsme v DnD a ne v Marvelversu - pamatuj, že ty předměty překlápíš do DnD prostředí, netvoříš je pro MCU d20 RPG - tzn. okolí k tomu nebude přistupovat s tou humornou cyničností co Avengers parta) Co to znamená? Dostanu Výhodu na vůdcovství a zastrašování zlých nepřátel? Dá mi Mjolnir imunitu proti Zastrašení a Zmámení?

Tímhle způsobem můžeš udělat úplně v klidu velmi zajímavý Mjolnir, aniž bys mu dal jediný kouzlo a/nebo dávku, je to konzistentní, stylizačně koncentrované, má to širší možnosti... ale není to přehnané.


EDIT: totéž platí pro tu Iron man zbroj. To, že to je plnoplátová zbroj, kterou můžu mít složenou v nějaké nenápadné podobě a co na mě během jedné Akce naskočí, je mega cool samo o sobě. Nemusí mít ani brutální AC, čekal bych nějaké Odolnosti vůči hromadě typů poškození. Že mi navíc umožní lítat je už samo o sobě awesome.

Pokud tomu chceš navíc dát nějaké paprskové zbraně, budiž, stejně jako případně bonus na Sílu... ale proč do toho rveš Obratnost (což btw. ani nevidim zdůvodněné z těch filmů), nebo cokoliv dalšího navíc? Vidění ve tmě... ještě tak nějak, ale dýchání pod vodou? Rychlost plavání?

Naopak, "jarvis" je zajímavej koncept. Ale naprosto nezužitkovanej. V DnD nemáš poslušné AI - v DnD máš zakleté démony a magická vědomí. Překlop to. Vytěž to. Udělej z toho vnímající inteligentní předmět s vlastní vůlí. Ano, pohlídá ti nějaký cíl popř. Ti dá výhodu na Vnímání atp. - ale zbroj která se dokáže částečně hýbat bez ohledu na Tebe a co má vlastní vědomí? Jakože to je mnohem zajímavější, než nějaké tretky jako dýchání pod vodou a zvyšování obratnosti. (A btw. když už to děláš, dej si tu práci a překlop ten SF žargon do fantasy - ono Ti to pak právě dost pomůže i hledat to co je na tom pro DnD skutečně zajímavé a co je jen nějaká blejskavá ale bezcenná tretka.) /EDIT

Necromancer píše:
Tak takhle nudně jsem to snad nenapsal!

Upřímně? V jádru ano. Samozřejmě, já to vulgárně vytáhnul aby to řvalo, zatímco Ty sis dal hromadu práce s tím že ses snažil ty předměty vystihnout nějak zajímavě - bohužel tím, že "zajímavě" pro Tebe bylo "víc, silnější...", tak výsledek v podstatě není až tak moc jiný. Stranou (docela důležitého) faktu, žes to samozřejmě mnohem víc zabrousil a zahladil a tím tak trochu i zakryl.

Jakože já s Tebou i souhlasim, že Artefakty by měly být trochu rozmanité a nabízet větší paletu možností - ale to není totéž jako snažit se jim dát každou jednu možnost která se nabízí jako možná.

S tím mimochodem souvisí to, že ne všechno co vidíš na scéně jako detail je nutně samostatná schopnost. Tvůj výčet zbraní kterými je ověšený War Machine je slepá ulička úvahy a špatná perspekiva. Warmachine má prostě útoky na dálku. Že si hráč útoky na různou vzdálenost nebo na různé typy cílů popisuje jako různé zbraně/části pancíře je věc druhá. Můžeš mu dát víc typů útoků (bonus, menší damage, bez bonusu, větší damage, možnost prohodit bodné za ohnivé...), ale nemá smysl snažit se modelovat každou hračku, kterou si někdo vymyslel při psaní scénáře, tvorbě modýlku, tvorbě kostýmu nebo při CGI dodělávkách.

Necromancer píše:
Na druho stranu, jak bys chtěl v DnD (kde v tomhle ohledu nejsou skoro žádná pravidla) udělat něco, jako že "jsi hoden", když to nebyly ani postavy se ZD přesvědčením (Iron man, Benner, Hawkai)?

To je ve skutečnosti výborná otázka a rozhodně by neměla zapadnout - protože když se jí naučíš zodpovědět, tak to z Tebe udělá mnohem lepšího designera s mnohem zajímavější tvorbou :)


______________

Gergon: Přesvědčení neznamená, že je postava dokonalá. Někdo zákoně dobrý pořád může být děvkař, protože to je prostě jeho charakterová vada. A zrovna komiksový postavy se kategorizujou dost snadno (byť občas je potřeba specifikovat období nebo komiks/autora).

That being said, Iron Manův story arc v MCU ho provedl od Chaotic neutral přes Chaotic good po Neutral good.

Ne, že by to mělo nějakou větší diskusní relevanci, ale Heil OT! Hydra, teda, Heil hydra. Se spoustou hlav, jakože témat, na jednom těle, jakože v jendom diskusnim vlákně chápeš. Protože vysvětlovaná narážka je vždycky zábavnější :)

LokiB: Ten Hulk je vážně míněná otázka? Vraždící ničící naprosto sebestředný monstrum kterýmu sou ukradený nevinný, o colateral damage nemluvě?
Autorská citace #30
1.4.2021 22:02 - Aegnor
sirien píše:
Captain America byl vždycky Zákoně dobrý a bojoval za ostatní atd., přesto Mjolnir v Avengers 2 nezvedl.

Doporučuju si tu scénu shlédnout ještě jednou. Ona ta Thorova Endgame replika "I knew it!" má smysl.
Autorská citace #31
1.4.2021 22:03 - sirien
Aegnor: já vim - a jak to rozporuje co píšu? Zved to? Nezved. Zjevně měl nakročeno být hoden, ale ještě hoden nebyl.
Autorská citace #32
1.4.2021 22:05 - Aegnor
Poměrně oblíbená interpretace je, že by to kladivo zvednout dokázal, ale rozhodl se to neudělat.
Autorská citace #33
1.4.2021 22:14 - sirien
Aegnor: Cap's fanboy's bullshit.
Autorská citace #34
1.4.2021 22:35 - LokiB
sirien píše:
Ten Hulk je vážně míněná otázka? Vraždící ničící naprosto sebestředný monstrum kterýmu sou ukradený nevinný, o colateral damage nemluvě?


Ano ... mně to, co jsi popsal, přijde dost neutrální.
Autorská citace #35
1.4.2021 23:29 - Log 1=0
Hm.


Mimochodem, co se týká těch superhrdinských předmětů:
Laso pravdy
Laso: Máš bonus +3 k hodům na Útok na dálku pomocí této magické zbraně. Zasažený tvor je Zadržený, a dokud držíš laso, máš výhodu ke všem hodům v rámci použití Manévrů. Tvor se může osvobodit Ověřením síly nebo obratnosti se SO 20.
Moc pravdy: Každý tvor, který drží laso nebo je jím zadržený, je vystaven následujícím účinkům.
- Jedná, jako by byl pod vlivem kouzla Zóna pravdy
- Skončí účinky všech Očarovávacích kouzel, která na něj působí, stejně jako efektů měnících paměť.
- Automaticky prohlédne všechny Iluze.
- Získá Zdatnost a Kvalifikaci ve Vhledu, a výhodu k hodům na tuto dovednost. Vznesen dotazu či pochybnosti ohledně tvrzení, kterému tvor dosud věřil, umožní provést toto Ověření i s příslušnými bonusy zpětně.
Autorská citace #36
2.4.2021 00:23 - sirien
LokiB: to máš hodně nízké standardy. Které ani neodpovídají ofiko popisům věci (nebo aspoň jejich většině), popravdě Chaotic evil jak vyšitý, ale whatever, na další tuhle diskusi teď asi nemám moc náladu.
Autorská citace #37
2.4.2021 01:36 - Šaman
Tak můj dojem z té scény (film jsem neviděl) je taky ten, že se rozhodl to nezvednout (a nekazit Thorovi image). A tím pádem by to určitě nebylo o fyzické síle.
Ale upřímně - vzít mytologického Thora, převést ho do komixů a tam pracovat s přesvědčením… je mi jasné, že to není TEN Thor, ale mytologický Thor se uměl právě jako Hulk rozuřit a zabíjet i nevinné. Koneckonců on je bouře. A Mjollnir mi jednou třeba ukradli obři. Zakonně dobří určitě nebyli.
Jinak samozřejmě v mytologii byl tím trikem opasek síly na nejsilnějším z bohů. MinMaxovaná postava. :)
Autorská citace #38
2.4.2021 01:50 - sirien
...same bullshit again :)
Autorská citace #39
2.4.2021 01:53 - Aegnor
Šamane, nevím, jak moc dává smysl srovnávat vikingskou mytologii a něco, co napsali lidi v šedesátkách na LSD. :-)
Autorská citace #40
2.4.2021 07:06 - Jerson
Když říkám, že je zajímavé mít pro jeden jev více vysvětlení bez jednoznačné možnosti rozhodnout, které vysvětlení je "pravdivé", myslím tím právě takové scény jako když Rogers zvedá Mjolnir. Pro fanoušky Kaoitána jasná ukázka, že s ním hne na první pokus, ale protože je kým je, nebude to teď a tady hrotit, stačí, že - a Thor tuší - pro případné pozdější použití.
Pro Siriena bullshit, protože Kapitána nemá rád. :-)
Autorská citace #41
2.4.2021 08:05 - Gergon
sirien píše:
Přesvědčení neznamená, že je postava dokonalá.

Nic takového netvrdím, ani kapitán amerika není dokonalý =) ale tím že jsi rozepsal character arc ironmana jsi akorát potvrdil to co tvrdím od začátku - není zákonně dobrý =) to je celé, víc jsem to pitvat nechtěl =)
Autorská citace #42
2.4.2021 09:09 - Necromancer
Add přesvědčení hrdinů

1) Benner není Hulk - To je podle mě velmi důležitý fakt, na který se ale často bohužel zapomíná. Hulk je ten Chaoticky Neutrální surovec, který ničí co mu přijde do cesty, ale zastaví se třeba před hezkou holkou - ta generálova dcera, Natasha, se kterou má nějaký vztah. Benner je ten Zákonně Dobrej génius, kterej se dobrovolně vydá léčit černochy do slumů. Své přeměny se o ává a když je zase zpátky, strachuje se o nevinné, které mohl zranit. A kladivo se tehdy na párty vydal zvednout Benner.
2) Hawkai není bezcitný vrah ani žoldák. Je to voják co plní rozkazy, ale taky jenom ty dobré. Má rodinu kterou miluje a která miluje jeho. Rozhodl se nazabít Maximofovy, i když měl příležitost a lidi které zabíjel byli a) Chitauri b) Roboti c) Fanatici z Hydry d) Outrideři... To je jako říct že kažfej Paladin musí být zlej (nebo minimálně nemůže být dobrej), protože zabíjí Skuruty a Bazilišky.
3) Ano, Tony Stark byl sice na začátku arogqntní sukničkář s vysokým egem. Ale to první se vyřešilo postupem filmů, to druhý jeho vstahem s Pepper a to třetí později taky nějak. V AoU už byl určitě klaďas, sice ne možná na 100%, ale pak v EG ano.

Takže ti hrdinové mají nárok na ZD přesvědčení, v D&D-like hře, ale stejně Mjolnir nezvedli.
Autorská citace #43
2.4.2021 10:29 - sirien
Necromancer: mám trochu podezření, že tu osu Řád-Chaos nevnímáš úplně správně. Zákonné dobro není o nic víc nebo míň dobré než to Neutrální nebo Chaotické. Ta osa Ř-C mluví o něčem úplně jiném a záměrně nesouvisejícím.

Banner je spíš Neutrálně dobrý. Stark rozhodně není Zákonný. A Hulk je zlej a fakt že nezmlátí hezkou holku to fakt nemění.

Ale asi totéž co Loki - asi nemám moc chuť to pitvat, charakter MCU postav tu je pro mě spíš nijak moc zajímavý OT.
Autorská citace #44
2.4.2021 11:44 - LokiB
Všichni vědí, že když budete chtít aplikovat pravidlová přesvědčení na reálné postavy, ale i na postavy z knih a filmů, tak to v naprosté většině případů nebude sedět dokonale. Ano, některé vymyšlené archetypální postavy se mohou blížit ZD či ZZ, ale u naprosté většiny je to obvyklá hádka o to "nene, on je víc tohle než tamto".

Taky mě nebaví sirienův způsob diskuse "já budu mít poslední slovo, pak řeknu, klidně i opakovaně, že už mě to nebaví, tím jakože diskusi ukončím" :) A ještě zopakuji, že "důkaz úporným tvrzením není důkaz".
Ve skutečnosti si myslím, že si sirien ani nemyslí to, co píše, ale chce se o Velikonocích hádat
A tím to můžeme ukončit, nebo se jít o přesvědčení hádat do jiné diskuse :P

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1177179813385 secREMOTE_IP: 18.226.93.209