Pravidla

Gergon
11.4.2021 21:19
[DnD 5e] komba
Autorská citace #1
11.4.2021 21:19 - Gergon
Máte nějaká oblíbená komba kouzel? Co s čím a jak spojovat a vytěžit z toho maximum?
Autorská citace #2
11.4.2021 21:19 - sirien
Když máš někde nějakej hrad, tak se mi líbí začít Zemětřesenim, během Soustředění tam poslat pár fireballů, pak nahodit Investiture of flame a pokračovat fireballama. Když nejsi čaroděj, tak ty nižší pozice doplejtváš na ohnivý ruce. Když k tomu máš poruce druida, tak z nudného hradu zvládneš během jedenoho večera udělat krásnou historickou zříceninu na romantickou procházku, což když se pozbavuješ těch mrtvol najisto hodí Advantage na svádění :)
Autorská citace #3
11.4.2021 21:20 - GOLEM
Kombo ani ne...Ale třeba zvětšení/zmenšení se dá zahrát tolika způsoby od prodávání "malého, velkého" ingotu zlata po přerostlý lustr.. či zmenšení tvora a nalákání do míst kde mu zrušení kouzla "neprospěje"...
Autorská citace #4
11.4.2021 21:20 - Aegnor
když na sebe Gnóm sešle Reduce, tak se pak může přesouvat za pomoci Mage hand.
Autorská citace #5
11.4.2021 21:47 - Jezus
Aegnor: :-D

Jinak Naváděcí blesk - klerické kouzlo - si překvapivě rozumí v kombu se zlodějem, který díky výhodě, co dává na příští útok, může v klidu zákeřničit, aniž by potřeboval mít vedle nepřítele spojence - ideální na začátku boje, kdy probíhá ostřelování nepřátel. (Ta výhoda se navíc hodí i tak - nechcete aby zákeřný útok minul).
Autorská citace #6
11.4.2021 22:47 - Xeth
Forcecage + Cloudkill
Autorská citace #7
11.4.2021 22:49 - RoVan
Proměň (polymorph) + Mocné slovo zabij (Power Word Kill).
/docela profláklé combo, nevím jestli to v erratech neopravili :)
Autorská citace #8
12.4.2021 06:27 - Jerson
Můžete - pro nás méně znalé kouzel DnD - popsat i v čem to kombo spočívá?
Autorská citace #9
12.4.2021 07:12 - Paldini
Warlockovo Eldritch Invocation Devil’s Sight + kouzlo Darkness na jakoukoli dlouhou zbraň. Soupeř je slepý a Warlock si s ním může pohrát jako kočka s myší. V podstatě je oběť postupně osekána pohybující se temnotou.
Autorská citace #10
12.4.2021 07:28 - Paldini
Fázující barbar - Barbar, nejlépe wood elf, Totémové zvíře orel, Dlouhá zbraň (nebo krátká a feat Mobile)+ kouzlo rychlost. Na 5. úrovni se tenhle Barbar pohybuje v Rage rychlostí 220 ft. za kolo, Má 3 útoky a je nezasažitelný z opportunity ataků. Nehledě na to, že se může každé kolo někam schovat. A i když na něm není zakouzlena ta rychlost, stále je to pěkně nezasažitelná mrcha, která rozsévá zkázu, protože i těch 110 ft. pohybu bez kouzla je hodně.
Autorská citace #11
12.4.2021 07:34 - sirien
Jerson: Slovo moci: "Zabij" insta-killne cokoliv co má 100 a míň HP. Žádný hod, záchrana před kouzlem, hody na smrt, nic - cíl prostě ihned umře. Aby bylo jasno, je to kouzlo 9. Stupně, tzn pro postavy na 17-20. úrovni, s Dosahem 12 sáhů. A sešleš ho za den právě jednou - namísto např. Přání, přičemž na téhle úrovni už má přes 100 HP i větší část postav a drtivá většina protivníků - a pokud to sešleš na někoho kdo má 101 a víc HP, tak se nic nestane a Ty si vyplýtval pozici 9. Stupně na nic. A je dobré vědět že ve hře neexistuje žádný způsob jak odhadnout kolik HP protivníkovi zbývá. Tohle kouzlo je gamble / poslední zoufalá šance / brutální demonstrace moci proti slabším cílům.

Proměň je kouzlo 4. Stupně které Tě dočasně změní do jiné podoby (záchrana na Moudrost pokud nechceš). Převezmeš všechny statistiky nové podoby včetně běžného počtu HP.

Tj máš nevím kolik HP. Proměnim Tě do myši, máš 1HP. Slovo moci zabij...

Jerson, RoVan: Háček je, že to je zjevný cheat a jako DM bych to nikdy neuznal, protože výše uvedené je jen hodící se část pravdy. Tady je zbytek:

HP nové podoby které po Proměně převezmeš, nejsou Tvé celkové HP (tedy celý odpočet do Vyřazení/umírání) - jsou jen odpočtem výdrže nové podoby a reálně je dostaneš navíc ke svým HP. Pokud Tvé HP klesnou v nové podobě na 0, tak neumřeš, ale vrátíš se do své původní podoby a získáš zpět své HP před proměnou, mínus případný přebytek z rány která Tě v proměněné podobě poslala na 0.

Tj proti Slovu moci: zabij se očividně počítají Tvé původní HP. A to ještě jen pokud budu na sesilatele hodnej, taky bych k tomu ty HP nové podoby mohl přičíst. Nebo říct že to jen sestřelí onu novou podobu a cíl to vrátí do té původní. (Btw pravidla pro proměny druidů fungují stejně takže tohle by byl zjevný exploit i proti nim.)

Tohle kombo je čistý rule lawyering munchkinismus - navíc docela zjevný když znáš celé znění těch pravidel. Vyplývání Pozic 4. a 9. Stupně a 2 Akcí pro nic je adekvátní trest za pokus o podobný laciný šmelo co hráče snad odnaučí zkoušet rozbíjet hru :)

(Validní kombo s Proměnou je na konci Gamers 1, kde týpek má variantu Popravčího meče jen proti orkům - popravčí meč je zbraň která Tě prostě zabije při hodu 20 na Kostce. Tím že kouzelník změnil protivníka v orka proti němu aktivoval tuhle schopnost kouzelného předmětu - meč stíná orky, meč vidí orka, proti tomu bych neměl nic, to je well played.)
Autorská citace #12
12.4.2021 08:16 - Xeth
Jerson píše:
Můžete - pro nás méně znalé kouzel DnD - popsat i v čem to kombo spočívá?


Forcecage - Bez záchranného hodu vězní bytosti v prostoru 10x10x10 stop. Bez magie nelze uniknout. Trvá 1 hodinu, bez nutnosti soustředění sesilatele. Při pokusu o teleport apod. si uvězněný hází záchranný hod na úspěch.

Cloudkill - Vytvoří kouli jedovatého plynu o poloměru 20 stop. Kdokoliv uvnitř musí každé kolo uspět v záchranném hodu na odolnost nebo utrpí 5d8 životů zranění (případně vyšší, pokud sesláno z vyšších slotů), při úspěchu jen polovinu. Je jedno, jestli zadržuej dech nebo ne. Kouzlo trvá až 60 kol, vyžaduje soustředění. Při taktickém manévrování kouzelníka ho lze udržet v podstatě na místě a lapeným tvorům pěkně zatopit.


Paldini píše:
Warlockovo Eldritch Invocation Devil’s Sight + kouzlo Darkness

V okamžiku, kdy je dotyčný navíc multiclasovaný se zlodějem, získává v boji neustále bonusové zranění za zákeřný útok. Třešnička na dortu je to, že v magické tmě běžně nevidí ani tvorové se schopností vidět ve tmě. Devil's soght je výjimkou. Používám to se zabijáky z řad temných elfů a funguje to skvěle, nemluvě o dojmech, který to zanechá v družině, která najednou nic nevidí, na což není zvyklá, a něco na ni "ze všech stran" útočí.
Autorská citace #13
12.4.2021 08:17 - sirien
GOLEM: soustředění 1 minuta - to bys tu obchodní transakci musel provést hodně rychle - a nějak pochybuju že by někdo toužil obchodovat cihlu zlata bez otázek a od pohledu z ruky do ruky.

Aegnor: ano a funguje to i pro půlčíky. Na stejném Stupni jako Zmenšení máš i Levitaci, takže to až tak velké kombo není - ale hezký vtip a může Ti to ušetřit jedno Připravené kouzlo.

Jezus: má to menší dosah, ale pokud chceš rozdat výhody a aktivovat tulákovi zákeřný útok, tak Vílí oheň zvládne víc cílů na celou minutu pro všechny spojence.


Jerson: ještě ten Xeth. Silová klec je extra silný kouzlo 7. Stupně které uvězní 4 čtverce neprodyšně (stěny) nebo 16 čtverců polo-otevřeně (mříže), které brání (vynucuje záchranu) teleportaci nebo sférickému přesunu a které nejde Rozptýlit.

Oblak smrti je kouzlo 5. Stupně s trváním až 100 kol který způsobí zásah za 5k6 (polovinu při úspěšné záchraně) každé kolo. Běžně se nedá ovládat a cestuje (pryč od Tebe a dolů), ale silová klec v podobě stěn ho zadrží.

TEORETICKY. Oblak má poloměr 4 sáhy. Silová klec se stěnami má 2x2 a říká že pokud se do ní něco nevejde celé, tak to je vytlačeno mimo ní.

Tohle je profláklé kombo dvou docela vysokých kouzel, ale osobně mám o jeho platnosti pochybnost. Celé se to láme na tom jestli budeš oblak považovat za jednu celistvou entitu kouzla nebo za skutečně jen oblak, byť magického původu, který lze rozdělit bez zničení. Jestli k tomu někde existuje oficiální ruling (= jestli tomu Jeremy věnoval tweet) nevím.

EDIT: navíc kouzla musí jít v pořadí oblak-klec, protože dovnitř klece nelze kouzlit. A kterej idiot by čekal uvnitř jedovatého oblaku, když z něj může utéct?

Varianta s mřížemi řeší většinu tohodle, ale oblak nezadrží - tzn jen zajistíš že nepřátelé fakt dostanou 2-4 kola oblaku místo jednoho. To je sedmý stupeň abys kouzlu pátého stupně zvýšil dmg z 5k6 na 10, možná 20k6. Radši sešli dva trojkový firebally z 5. Stupně, rozdáš 20k6 najisto, většímu prostoru a ještě navíc to je stylový, tradiční a bouchá to.

Tohle je jednoz těch komb o kterých všichni mluví protože na papíře vypadá silně, ale v praxi nefunguje.
Autorská citace #14
12.4.2021 09:13 - strucky
Spike growth + Plant growth
1 stopa pohybu stojí 4 stopy díky Plant growth a každých 5 stop pohybu to dává 2d8 piercing damage díky Spike growth. Plus samozřejmě damage za odstřelování z dálky hráčskými postavami. :-)
Autorská citace #15
12.4.2021 09:19 - Paldini
Warlockovo Eldritch Invocation Devil’s Sight + kouzlo Darkness

Ještě jeden benefit tohoto komba. Tento Warlock to dokáže už na 3. úrovni.
Autorská citace #16
12.4.2021 10:04 - RoVan
Sirien: mě to přišlo taky jako bullshit a jak říkáš druidi fungují stejně...
Viz Jeremy
Autorská citace #17
12.4.2021 10:26 - sirien
RoVan píše:
Viz Jeremy

He? Co tím chce sakra říct? Jakože čtu to potřetí a přijde mi to víc jako snaha aktivně neodpovědět.
Autorská citace #18
12.4.2021 10:38 - Log 1=0
sirien píše:
Tohle kombo je čistý rule lawyering munchkinismus - navíc docela zjevný když znáš celé znění těch pravidel. Vyplývání Pozic 4. a 9. Stupně a 2 Akcí pro nic je adekvátní trest za pokus o podobný laciný šmelo co hráče snad odnaučí zkoušet rozbíjet hru :)

Honestly, mě osobně připadá jako otravný rule-lawering chování GM, který to nechce povolit.

To kombo žádá 2 kola - v CaS skoro celý boj. V CaW hráč vymyslel taktiku - ne úplně originální, ale jinou než demage dealing, a za 9. pozici. Takže za mě naprosoto legitimní a nic to nerozbíjí. Obzvláště když hodit na někoho s Legendárním odoláním Proměň není tak lehké (tohle kouzlo na vyšší úrovni v podstatě znamená, že spouštíš nějaké kombo, buď v mechanikách, nebo ve fikci - takže příčetný protivník se proměnit nenechá). A jako jestli jsi jako GM poslal proti postavám 17+ něco bez LO jako solo monster, tak je to tvůj problém, pokud si tu pozici připravili hráči sami, tak si to buďto zaslouží, nebo je to opět tvůj problém, žes jim nechal cool potvoru tak lacino. A jestli hráč použije 9. slot na jednu potvoru z několika nebo na vedlejšího protivníka, tak je to jeho věc.

Ale jestli ti to bude milejší, stačí poslat misto zabití záporáka do Devíti pekel/Propasti, kde se mu bude jistě líbit, pomocí Přesunu sférami.

sirien píše:
Varianta s mřížemi řeší většinu tohodle, ale oblak nezadrží

Proto místo Oblasku smrti použiji Ohnivou zeď, čímž vyřeším i tento problém. Sice mi to sežere pozici navíc, protože ji možná budu muset seslat dvakrát, ale jestli ten protivník stál za Silovou klec, tak to až tak nebolí.
Paldini píše:
Warlockovo Eldritch Invocation Devil’s Sight + kouzlo Darkness

Tohle je hezké, jednou jsem s tím na 5. úrovni vysóloval Baziliška.
Autorská citace #19
12.4.2021 10:44 - Aegnor
Sirien: Mně to přijde poměrně jasný. Power word: Kill tě zabije, pokud máš míň jak 100hp. Prostě umřeš. Když jseš proměněnej v něco jinýho (třeba druid v medvěda), tak se tvoje mrvola promění z medvěda zpátky v tvoji přirozenou podobu.
Autorská citace #20
12.4.2021 11:19 - RoVan
Chápu to stejně jako Aegnor.
Edit: tzn. cíl zemře a následkem smrti se změní do původní podoby (mrtvý)
Autorská citace #21
12.4.2021 11:32 - Chyba
Magická zbraň + Čepel zeleného plamene

Není to kombo kouzel ale:
Melfovy meteorky + čaroděj Dračí rodokmen lvl 6 (ohnivý) + odbornost Znalec živlů (oheň).
Dmg za 1 akci 3 bonusovky a pozici kouzla 3.úrovně = 6x(2k6+2x oprava sesílací vlastnosti) což v případě +4 v sesilací vlastnosti je 60-120 dmg (úspěšné záchrany můžou snížit)
Autorská citace #22
12.4.2021 11:49 - sirien
Log: by mě zajímalo jak by se Ti tahle taktika co zneužívá doslovnost RAW na úkor RAI a tvoří save-or-die efekt kterému se 5e vyhybá líbila v PvPčku. Ideálně v zákeřné formě.

Ohnivá zeď je dost nanic protože a) lze skrz ní projít, b) ...takže ani nezastaví ten oblak, c) nemá strop, takže lze vyletět a d) jí lze Rozptýlit.


Aegnor/RoVan: RAW nejspíš ano, ale nedává to smysl - Ty máš schopnost, která Tě má učinit bojově silnějším a odolnějším - a to včetně toho, že Ti dodá HPčka navíc - a v důsledku toho se jakož enajednou staneš zranitelnější vůči efektu, který likviduje slabší nepřátele? To je očividně proti RAI jak sviň a za mě to je zjevnej RAW bug-exploit.
Autorská citace #23
12.4.2021 11:53 - Necromancer
Wish + otevřenej DM
Autorská citace #24
12.4.2021 12:17 - LokiB
sirien: z čeho čerpáš ten výklad RAI? jako já jsem byl zvyklý na kouzla, která byla save or die, takže jestli na to musí být teď kombo (kde první části můžeš odolat), tak proč ne.
jen mi přijde, že o této možnosti autoři vědí a nic proti ní nemají. netvrdím, že to schválně vymysleli přímo takto, ale zatím jsem se nesetkal (ale uznávám, že jsem to cíleně nehledal), s tím, že by někdo dával, že je to proti RAI... přijde mi, že sis ho tady tak nějak sám určil (viz ty dva příklady, kterés dal ... zoufalý pokus na někoho mocného nebo ukázání síly na slabší).

K té druhé poznámce - myslím, žes Loga špatně pochopil. nechtěl Zdí nahradit Cage, ale mrak smrti (jak psal). tedy cage zůstává, ale zabíjí zeď a ne mrak
Autorská citace #25
12.4.2021 12:34 - Morlen
Já to asi vnímám jako Sirien. Pokud jsem druid v podobě krysy a je na mě sesláno Power word kill, umřu jako krysa a proměním se zpátky.

Log: Jenže většina tvorů má odolání proti ohnivému poškození.
Autorská citace #26
12.4.2021 12:45 - Jezus
Tak vzhledem k tomu, že nová HPčka pouze reprezentují životnost nově získané formy a ne životní sílu jedince, tak Mocné slovo zabij jen zhroutí tuhle nepřirozenou formu a vrátí dotyčného k normálu. Ostatně v čem by se to lišilo od toho, kdyby krysu někdo zmáčkl a zastavil jí srdce? Nijak. Proměněná forma "umírá" - došla jí síla, která proměněného drží v tomto stavu - a dotyčný se vrací zpět ve své původní (vitální) formě.

Osobně mi přijde účinnější nějakým solidnějším kouzlem (případně spoluprací) srazit HPčka pod stovku (u spousty potvor to lze odhadnout) a pak seslat to zabíjecí kouzlo. Ale ano, je v tom určitý risk.

Btw, když někoho proměníte v krysu, tak neplýtvejte devítkové kouzlo, ale hoďte ho do nějakého lisu, kde zůstane i po navrácení původní podoby :-)
Autorská citace #27
12.4.2021 12:55 - Xeth
sirien píše:
Varianta s mřížemi řeší většinu tohodle, ale oblak nezadrží...

Ano tu jsem měl na mysli, špatně jsem si pamatoval rozměr (že je v mřízované verzi větší.), nicméně stejně bych ji dělal menší, kvůli znemožnění přílišného pohybu uvnitř. Toho zranění dostanou uvězněné bytosti o poznání více, trvání kouzla oblaku je až 60 kol. Základních 5k8 (ne k6) každé kolo, tj. průměrně 22 životů (nebo 11 , v případě úspěšného záchranného hodu) je tak poměrně slušná pálka. Rozhodně lepší než zmiňované firebally. Nebo mi něco uniká?
Autorská citace #28
12.4.2021 13:16 - shari
Jezus píše:
Btw, když někoho proměníte v krysu, tak neplýtvejte devítkové kouzlo, ale hoďte ho do nějakého lisu, kde zůstane i po navrácení původní podoby :-)

Tohle se nikdy žádné družince nestalo! A navíc to nebyla krysa, ale štěňátko! :D
Autorská citace #29
12.4.2021 13:33 - RoVan
Jenom ať si rozumíme já jsem tady jako advocatus diaboli, přijde mi zvláštní, že to autoři nesmetli ze stolu. Tohle je notorious exploit a chtěl jsem ho přidat do diskuse.

Jinak já mám rád využití přítelíčků-
v jeskyni: létající přítelíček + tvaruj kámen = padající sáhový blok kamene
Autorská citace #30
12.4.2021 13:38 - sirien
Xeth: za k8 sorry, ale oblak vydrží 10 minut, to je až 100 kol. To co přehlížíš je tahle pasáž:
Píše:
Na začátku každého tvého tahu se mlha pohne 2 sáhy od tebe, převaluje se po povrchu země. Výpary jsou těžší než vzduch a klesají na nejnižší úroveň země, dokonce proudí dolů do otvorů.

Zvýrazněné není volitelné, to se prostě děje. I pokud tvory uvězníš v kleci tak aby v ní nemohli optimalizovat svůj pohyb, tak při 8 sázích průměru a rychlosti 2 sáhy za kolo jim dáš damage nanejvýš 4x (Leda bys je trapnul v nějaké díře, kde se ten mrak usadí, ale to je už fakt hodně drsná situačka.)

I pokud by failnuli všechny savy, tak z toho vyždímáš 90 dmg (v průměru, ale pro 20kX je ta gaussovka už hodně silná, takže věci mimo... 75-105 moc neuvidíš) To je za mě na 2 Akce a 5+7 spell slot spíš slabý. Dva firebally seslané ze stejných pozic udělají 35+42... 77 dmg, což je o něco míň, ale udělají ji okamžitě (bez toho aby je někdo mohl další kolo Rozptýlit, zastavit je vlastní stěnou nebo jim uniknout nějakou mlžnou podobou)


Loki: ...ano, Ty si oldschooler a save or die efekty jsou pro Tebe ok. 5. edice je ale obecně zavrhla. I to slovo moci: Zabij jako takové tam IMO drží jen z tradice jako svatou krávu, v tom systému který se jinak až křečovitě brání jakémukoliv podobnému efektu kdekoliv jinde (viz různé pojistky proti situačnímu využití různých kouzel) to je jak pěst na oko.

Výklad RAI k těm proměnám čerpám z úvahy kterou sem tu psal:
- proměny mají zvyšovat bojovou výdrž
- proměny efektivně přidávají svoje HPčka navíc k těm tvým
- kouzla fungující na tvory s X a méně HP jsou kouzla která selžou, pokud je cíl silnější než X
...tzn. nedává smysl, aby tě proměna jejíž efekt tě má zesílit učinila zabitelnějším skrze efekt, který na silnější tvory naopak fungovat nemá.
Autorská citace #31
12.4.2021 13:57 - Log 1=0
sirien píše:
líbila v PvPčku

V PvP by se mi nelíbilo ani jedno z těch kouzel samostatně, takže to nic moc neříká.
A jako on to je projev vstřícnosti, RAW to podle mě taky nefunguje. Ale pokud by to hráči zkusili, tak to neberu jako "očividný bug exploit" za který by měli být potrestáni, ale jako o snahu o taktiku, což naopak ocením.
Morlen píše:
Jenže většina tvorů má odolání proti ohnivému poškození.

Většina ne. A jedové na tom není o nic líp.
Autorská citace #32
12.4.2021 14:10 - Xeth
sirien píše:
To co přehlížíš je tahle pasáž:

Nepřehlížím, proto jsem v prvním příspěvku psal toto:
Xeth píše:
Při taktickém manévrování kouzelníka ho lze udržet v podstatě na místě a lapeným tvorům pěkně zatopit.
Autorská citace #33
12.4.2021 14:40 - sirien
Xeth: huh - jakože budeš za kouzelníka obíhat mrak/bojiště pořád dokola? :D

Hej - jestli tohle budeš chtít reálně provést, tak fajn, proč ne, to bude rozhodně epic fun scéna, ať už to dopadne jakkoliv :D

Log: hej, v tom se zjevně fakt neshodneme, mě tohle prostě přijde jako očividnej exploit kdy zneužíváš toho že RAW dvou kouzel nebyla sladěná mezi sebou a vytvořila díru.
Autorská citace #34
12.4.2021 15:05 - Corny
Já bych asi na nějaké takové kombení ala Polymorph + Kill (které mi teda osobně taky připadá jako obejití účelu pravidel, které bych docela akceptoval v 4e apod., ale v 5e už mi připadá proti širšímu kontextu pravidel) reagoval tak, že bych na poprvé řekl "Cool nápad, dobře jste to vykombili a 'za odměnu' to nechme projít" ale domluvme se, že na příště to takhle fungovat nebude, protože to tak podle mě nebylo zamýšleno".

BTW jsem si úplně vybavil, když měl na jednom LARPu kamarád kouzlo "Odteleportuj postavu, které se dotýkáš, deset kroků libovolným směrem". A samozřejmě, že první co udělal, bylo, že nějakého chudáka banditu vyteleportoval deset kroků do vzduchu.
Autorská citace #35
12.4.2021 15:05 - Xeth
sirien: Tak tak. :) Vlastně pořád čekám na to, až to někde někdy někdo provede. A pořád nic. Asi to budu muset někdy udělat sám. Problém může být, že v mých DnD 5E hrách jsem DM. :D
Autorská citace #36
12.4.2021 15:41 - Jezus
Taky by s tím šlo - když je čas na klidnou analýzu - GMsky trochu blbnout. Zvíře je mrtvé, Avada kadavra seslané na zkysu, štěně, veverku zafungovalo.

Jakmile ovšem vyprší efekt kouzla Proměň, nepřítel se vrátí do své původní podoby, s původními HPčky a tedy živý :-)

Jako hráč bych na to asi mrmlala, ale na druhé straně - bylo zachováno maximum efektu a reálně to byl úspěch a v souboji zřejmě pomohl. Jen se po něm musejí postavy vyrovnat s nečekaným dořešením...

btw, vím, že je to OT, ale s těmi relikty old schoolu jsem si vzpomněl, že jsem nedávno potkali beholdra (dále trochu spoiluju jeho schopnosti, tak kdyby tu byl někdo, kdo je nechce znát... SPOILER ALERT). Jeho paprsek nebyl pro moji postavu save or die, ale save or take so much necrotic dmg to die anyway. Nicméně půlorka prostě tak snadno nezabiješ, takže naštěstí dobrý. Proč to ale píšu - napadlo mě vyvolat hejno obřích netopýrů (Vyvolej zvířata) a nechat je clonit jeho paprsky. Pak jsme zdrhli. Nicméně když o tom teď tak přemýšlím, tak vyvolaná zvířata jsou z pohledu DnD co? Pravidla říkají, že víly, ale jde mi spíš o to, jestli mohou existovat v jeho antimagickém pohledu.
Autorská citace #37
12.4.2021 16:22 - LokiB
sirien: ok, chápu tu logiku, kterou to posuzuješ.

V tomhle smyslu mi přijde pokřivené proměňovací kouzlo, které si hraje na "HPčka nové podoby". nelíbí se mi to. Ale pakliže je jeho wording takový, Power Word Kill by skutečně i podle ve výsledku bytost nezabilo.
Autorská citace #38
12.4.2021 16:39 - ShadoWWW
sirien píše:
Aegnor/RoVan: RAW nejspíš ano, ale nedává to smysl - Ty máš schopnost, která Tě má učinit bojově silnějším a odolnějším - a to včetně toho, že Ti dodá HPčka navíc

To kouzlo a Jeremy říká, že není o omlacování HP. Máš míň jak 100 HP? Tak jsi na místě mrtvý. Tečka.
Autorská citace #39
12.4.2021 17:20 - sirien
Jezus píše:
Pravidla říkají, že víly, ale jde mi spíš o to, jestli mohou existovat v jeho antimagickém pohledu.

Nemůžou, protože pravidla pro vyvolávání jsou v DnD naprosto stupidní :)

viz tady. TLDR: vyvolané bytosti jsou kouzlem nejen vyvolané, ale i držené v dané oblasti - tzn. vyvolávací kouzlo není jednorázové (efekt: vyvolání, následek: přítomnost), ale jsou v podstatě ongoing (efekt: vyvolání a přítomnost). Antimagic cone smete Tvoje kouzlo a tím efektivně "implicitně banishne" všechny tyto bytosti zpátky odkud přišli.

(Je to RAW? Ano. Je to RAI? Ano. Je to stupidní? Ano. Overridenul bych to jako DM aby Ti to prošlo? Ano...)


Loki: souhlasim, celá ta mechanika "HPčka nové podoby" je divná jak sviň. Přímo v tom odkazu tam jeden týpek píše že to house-rulenul tak, že tohle zahodil a nová podoba u něj dává Dočasná HP s tím, že trvá, dokud máš dočasná HP - přičemž aplikuje všechna pravidla pro nové zdroje dočasných HP. To je hack který je za mě mnohem elegantnější, dává podobný výsledek, ale dává mnohem větší smysl a naprosto eliminuje problém s těmahle hackama (Power word kill, Spánek...)


ShadoWWW: což je ale naprosto WTF debilní závěr/pravidlo, protože jde čelem proti všemu tomu co jinak nové podoby dělají. Viz diskuse výše.

Jinak mi přijde, že Jeremy zakopává o vlastní nohy a skřípe drcený zuby - z těch jeho odpovědí září, že se mu tenhle exploit nelíbí a nechce ho explicitně potvrdit, takže místo toho aby na jasnou otázku řekl "ano, přesně tak" (jak to obvykle dělá) tak jen copypastuje znění pravidel. Působí to na mě že by nejradši řek "ne, tohle je bullshit", ale nemá odvahu / nemůže protože si interně řekli že to nechaj bejt (protože by to efektivně byla errata jak kráva a errata jsou u 5e fujky fujky). Což je samozřejmě jen můj dojem nabytek z velmi útržkovitého základu, abych byl zcela transparentní, ale prostě to tak na mě působí.
Autorská citace #40
12.4.2021 17:22 - ShadoWWW
Mě baví otevření portálu s výstupem pár mil pod mořskou hladinou. Několik slunečních paprsků dipadne za pravého poledne až míli hluboko, ale reálně se dá používat zrak jen 200 metrů hluboko.

Takže kdo projde portálem, ocitne se ve tmě, zcela dezorientován (neví, kde je nahoře a dole), bez vzduchu a pod obrovským tlakem vody. Good luck. :-)
Autorská citace #41
12.4.2021 17:37 - Jezus
Nevede ten portál oběma směry?

sirien: Myslel jsem si to :-) Ono už fakt, že vyvolaná "zvířat" držíš v přítomnosti pomocí soustředění to vlastně napovídá. Jinak je to samozřejmě docela škoda, ale osobně mě ta vyvolávací pravidla tak hloupá nepřipadají. Imho pořád lepší než "z ničeho" zhmotnit živé fungující zvíře, které tam prostě zůstane, dokud neumře, aby ses jeho mrtvolou ještě mohl nakrmit...

Fakt, že je tam jakási zhmotněná projekce z vílí divočiny nebo tak, mi připadá v zásadě únosnější. byť mi pak chybí kouzlo ke skutečnému přivolávání zvířátek - třeba v lese, ale na to jdou použít jiné schopnosti a mechaniky, byť ne tak "instantně".
Autorská citace #42
12.4.2021 18:30 - LokiB
sirien píše:
To je hack který je za mě mnohem elegantnější, dává podobný výsledek, ale dává mnohem větší smysl a naprosto eliminuje problém s těmahle hackama (Power word kill, Spánek...)


Hmm. Jako hack to asi jde. Ale bere mi to část fluffu - když se proměním sám v myš, proč bych měl být "nezabitelný" jedním úderem? Jednak je to silné, ale druhak mi to vadí i funkčně.
Kdyby to bylo odlišně u polymorph na někoho, kdo tomu odolává a nechce, tak bych to snad i chápal. ale na souhlasící bytost bych to takhle nechtěl.

ShadoWWW: tak zajímavé bude, jak kouzelník bude odhadovat hloubku mořského dna v daném místě :)

A dá se otevřít portál do místa, obsazeného "hmotou"? :)
Autorská citace #43
12.4.2021 18:34 - ShadoWWW
U portálu stačí určit směr a vzdálenost. Voda nevadí.
Autorská citace #44
12.4.2021 18:45 - LokiB
Vím, že stačí směr a vzdálenost. Je za mě jsou 2 míle pod hladinou už jako skála, co se teleportu týče. Resp. už i 100 metrů pod hladinou bych jako GM hodně brblal.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10243916511536 secREMOTE_IP: 3.135.190.232