Pravidla

Efferwyck
27.12.2021 17:23
DnD 5e/JaD dotazy novacka
Docela dlouho /tak 15 let/ zadny rpg nehral takže sorry pokud vam nektery otazky budou pripadat vazne idiotsky ale pozitri mame v planu hrat JaD tak si potrebuju ujasnit par veci /jo a taky sem nenasel zadny jiny vlakno kam to nacpat aniz bych mel pocit ze tu delam bordel/

1. kouzla - pokud tam neni napsany zachrany hod pro cil tak si caster haze na utok ale proti cemu? proti stejnymu OČ jako pri normlanim utoku zbrani? tzn bonus za obratnost + hodnota zbroje? priklad cíl ma kyrys +1 do obratnosti takze musim prehodit 15 abych tim kouzlem trefil spravne? na prvnim lvl je to teda +int (caster je kouzelnik) a +2 (zdatnost) + d20. ale pokud tam je nejaka past tak si haze jen cil proti te pasti jo?
takze muzu missnout treba mrazivy paprsek ale ne horici ruce ty daj dycky aspon pul damage.

2. cernokneznik - pakt cepele to co si vyvola muze bejt uplne cokoliv? jakoze klidne obourucni mec? a v pripade ze to bude jednaapulrucni zbran treba dlouhej mec tak haze 1d10? a nema na to zadnej postih normlane si pocita +str + zdatnost na utok a +str na damage jop?

3. jak moc rozbije hru kdyz proste budu ignorovat ty kramy ke kouzlum co se maj mít v inventari ? napr Falešný život - malé množství alkoholu nebo destilatu. chapu ze pokud je to nejaka rare slozka tak asi jop ale zrovna priklad vysse mi prijde jako zbytecny to nejak hlidat.
12.1.2022 12:16 - Efferwyck
strucky píše:
Hraju, abych hrál (roli)

takle sem multiclass pochopil ze kdyz chces hrat neco co ty classy co tam sou nepopisuje dostatecne tak to nejak namichas aby to sedelo k predloze, napriklad kolo casu -> aes sedai v zakladu bude asi kouzelnik ne carodej protoze se tkaniva kouzel musi ucit to mame zaklad jenze vsechny aes sedai umeji lecit takze ji musis strcit par levelu v necem co umi lecit klerik asi ne protoze aes sedai rozhodne svou moc neodvozuji od bohu takze spis druid protoze ti magii odvozuji od prostredi /prirody/ coz sice kulha ale min jak klerik. o bardovi/paladinovy vubec nemluvim ani jeden se nehodi vubec. takze mas mix kouzelnik druid kterej schopnostma celkem dobre popise aes sedai jen to z hlediska powerplay bude dost slabej char pac bude mit dve sesilaci vlastnosti a podle toho jak to namichas nebude mit pristup k high lvl kouzlum ale pro zobrazeni aes sedai lepsi moznost nemas. me ten pyrostrelec nijak moc nevoni ja chtel udelat šumaře /nebo podobnyho sapera/ z Malazu takze kombinace bojovnik/pyrofor si o to uplne rikala a kdyz mi vyslo tohle prislo mi to moc IMBA ale protoze sem zacatecnik tak se ptam jak moc je to rozbite
12.1.2022 12:20 - Jezus
Jen podotknu, že šance na zásah bývá obecně vyšší, ale pokud ji mají obě porovnávané varianty stejnou, ve skutečnosti v porovnání přestane hrát roli (jen budeš porovnávat vyšší čísla, ale ve stejném poměru).

Rozdíl mezi 2 a 4 zásahy není ve větší šanci na zásah (ta je stejná), ale ve větší šanci, že v daném kole alespoň nějakou dmg uděláš. Většinou sice zasáhneš alespoň jedním útokem ze dvou, ale může se ti stát, že ne. Při čtyřech útocích máš pořád šanci alespoň na nějaké udělení zásahu.

Druhá věc je rozdíl mezi kulometem a kanónem v tom, že do jednoho silného nepřítele je jedno jestli dávám čtyřikrát míň nebo dvakrát víc, ale když je tam smečka slabších potvor, občas velký zásah "přeteče" (nepotřebuju ho). Pak bývá lepší mít možnost zásahy rozdělit větším počtem útoků.

Na druhé straně na větší počet potvor se používá ohnivá koule, ne bojovník :-)

Sečteno podtrženo - čistý počet udělených bodů zásahu není jediné měřítko, počet (slabších) útoků je určitá výhoda (tuláci s jediným extrasilným zákeřným útokem by mohli vyprávět), ale samozřejmě hodně situační.

Při výpočtu bojového potenciálu je také třeba brát průměrné hody (tak jako u životů), ne potenciální maximum. Agnor (čísla jsem mu nekontroloval) hezky ukazuje, že ten rozdíl není tak propastný, jak by se mohlo zdát.
12.1.2022 12:20 - GOLEM
Takových papírově silných kombinací je více, ale co druhá rovina se vůbec na takovou úroveň vůbec dostat a přežít a ještě navíc aby to bylo zábavné hrát a ne pořád vyhlížet určitou úroveň kde to začne být konečně efektivnější něž singleclass.
12.1.2022 12:25 - Efferwyck
Log 1=0 píše:
A kde jsi sebral takovou zbraň? Nějaké house-rule?

kazda kuse ne? sou nabijeci stejne jako pyroforova puska takze strilis kazde druhe kolo

Aegnor píše:
Dvě kola si to může přes Akční vlnu zvednout na dvojnásobek

pyrostrelec porad muze jednu akcni vlnu
Aegnor píše:
Po desátém kole zranění klesá

tikntura nedojde -> Zásah tvé Palné zbraně stoupne na 2k10 a všechny
střely, které do ní vyrobíš, jsou automaticky považovány za tvou Alchymistovu zbraň.

takze zaver ze mi to jen prislo a IMBA to neni stejne trva jo?
12.1.2022 12:29 - Aegnor
Jezus píše:
Na druhé straně na větší počet potvor se používá ohnivá koule, ne bojovník :-)

A nebo ten Střelec s Těžkou kuší a Plošnou střelbou. To je nějakých 31.5 BV do každého Cíle v určité oblasti (při úspěchu Záchrany na Obratnost s SO 19 polovina). :-)
12.1.2022 12:35 - sirien
Efferwyck píše:
sou nabijeci stejne jako pyroforova puska takze strilis kazde druhe kolo

Ne. Nabíjecí znamená že nemůžeš používat vícenásobné útoky. Je to kompromis uvěřitelnosti a zábavnosti.

Každé druhé kolo se používají palné zbraně. Tam to je žánrový design který má hráče přimět aby vystřelili a pak se vrhli do šermování (nebo aby šermovali a mezi tím občas vystřelili).
12.1.2022 12:40 - Aegnor
Efferwyck píše:
kazda kuse ne? sou nabijeci stejne jako pyroforova puska takze strilis kazde druhe kolo

Ne. Ze zbraní, které mají vlastnost Nabíjecí lze vystřelit pouze 1 každé kolo.
Pokud bych měl Bojovníka, třeba Chrámového rytíře, a dal bych mu Těžkou kuši. Tak i když by byl na 20. Úrovni a mohl by teoreticky v rámci jedné Akce Útok zaútočit čtyřikrát, ze své kuše by si vystřelil pouze jednou.
Ale další Kolo už zase může v klidu vystřelit.

Efferwyck píše:
tikntura nedojde -> Zásah tvé Palné zbraně stoupne na 2k10 a všechny
střely, které do ní vyrobíš, jsou automaticky považovány za tvou Alchymistovu zbraň.

Jako, Ano, toho jsem si všiml. Ale tohle říká něco jiného, než si myslíš.

Alchymistova zbraň říká, že máš/dokážeš upravit Zbraň (či munici) tak, aby na ni šla aplikovat Tinktura, která zvedá Zásah dané Zbraně. U Zbraně na blízko je to jednoduché, aplikuješ Tinkturu a ta funguje. U Zbraně na dálku musíš Tinkturu aplikovat na munici, až na 20ks za každou Dávku (takže se omlouvám, těch střel můžeš mít 40, ne 20 - má chyba).

Pyroforova Palná zbraň (strana 106) říká:
Střely pro Palnou zbraň nelze změnit na Alchymistickou zbraň a ani je po použití nelze sbírat.
Takže na Palnou zbraň nelze aplikovat Tinkturu a tím ji zvednout zranění.

Jakmile Pyrofor dosáhne 13. Úrovně, získá Duté projektily. Od tohoto okamžiku mají jeho Útoky Palnou zbraní vyšší Kostku zásahu (2k10 místo 2k8) a navíc jde na Střely aplikovat Tinktura.
12.1.2022 12:40 - Efferwyck
sirien píše:
Ne. Nabíjecí znamená že nemůžeš používat vícenásobné útoky.


no a hele co sme jeste prehlidli :P mi to fakt hrali tak ze sme strilely/nabijeli. dik!!!
12.1.2022 12:47 - Efferwyck
Aegnor píše:
Jako, Ano, toho jsem si všiml. Ale tohle říká něco jiného, než si myslíš.
okej to sem fakt pochopil jinak.
12.1.2022 12:48 - sirien
Jestli je tohle kombo IMBA nevím, nejsem u počítače abych to spočítal plus na tohle posouzení jsou spíš jiní. Přiznávám že tuhle "hloubku" (počet úrovní) komb oborů jsme nehlídali (bylo by to šílený, permutace 40 oborů každý s každým... To bysme vyvíjeli další rok...), takže to tak být může.

That being said, a) to kombo je mi na pohled stylově divný, ale pokud někdo takový koncept vytvoří a dává smysl, proč ne. b) věci co jsou OP obecně nemusí být nutně OP v rámci konkrétní hry, GM se tomu může přizpůsobit plus pokud je družina složená tak že tahle postava je jediný "striker" (hlavní damage dealer) tak to vlastně nevadí, protože tím nikomu moc nebere spotlight. (Osobně mám za to že silová rovnováha není tak kritická jak si kdekdo myslí, důležité je aby měli všichni hráči adekvátní spotlight.) Pokud by to dělalo problém, lze to omezit houserulem, např říct že tinktury pro vícenásobné útoky zraňují i samotnou postavu (protože v té rychlosti to pak stříká všude okolo...) - to pak může jít ošetřit nějakým featem, pokud hráč chce (čímž to vymění za nějaké to zvýšení vlastností nebo jinou schopnost).

Tohle je asi spíš otázka na Loga. Já se na to kdyžtak můžu zvládnout podívat v průběhu týdne... Těch proměnných tam je hodně, detailní pravidla těch schopností mohou být snadno "devil in the detail" popř tam mohou hrát roli staty a vlastnosti těch zbraní co v tom kombu jsou uvažované atp.
12.1.2022 13:14 - Jezus
Tak hlavně Aegnor to spočítal na nějakých 36,5 BV vs. 31,0 BV za kolo (při 50 % šanci na zásah, pro větší si to přepočtěte, ale poměr zůstane stejný).

Takže jestli počítal správně, je ten rozdíl nějakých 18 %. Což je znát, ale není to imho nějak breaking = za kombo adekvátní odměna.

Viděl jsem to teda jen z rychlíku, ale pro "striker" kombo dobrý, nicméně si nemyslím, že by to přinášelo přehnaní imbalanc. Přeci jen stolní rpg není MMRPG :-)
13.1.2022 00:56 - Log 1=0
No, když vezmeme ten poměr v 13/5 a 3/5, tak dojdeme k tomu, že průměrný Zásah za kolo je
Kombo: 53 Bodů výdrže
Tulák: 40 Bodů výdrže
a
Kombo: 26 Bodů výdrže
Tulák: 19 Bodů výdrže

Toto kombo tedy poráží nejsilnějšího jednoarchetypálního strikera hry, ale rozdíl na těchto úrovních, kde mívají protivníci už obvykle v součtu stovky životů není nijak dramatický.

Z hlediska vyváženosti družiny vůči sobě za to kombič zaplatil ztrátou nejsilnějších schopností povolání, omezení, dostupných zdrojů atp. Situačně se může lišit hodnota obojího, ale myslím, že v průměru se to vyrovná.

Tj. Je to silné? Ano je. Je to rozbité? Ne, není. Úplně jsme to nezamýšleli, ale nakonec je to podle mne v pohodě.
13.1.2022 11:12 - GOLEM
No to by jsi mohl teda brát jako kombo i tulák/ bojovník. zákeřný útok v jeho tahu
akční vlna příprava akce
A v reakci kterou spustí tah oponenta druhý zákeřný útok a to dokonce pojištěné že trefí, protože si může vzít minulý hod na útok. Ale to je vždy jen na papíře a až na určité úrovni, ale do té doby než tam vznikne nějaká synergie to je naopak celkem porod.
13.1.2022 17:28 - Chyba
Jen doplním, že tuláka zvíhodní ještě možnost útočit oběma rukama, kdy pokud mine jednou, múže se o to pokusit podruhé.
4.2.2022 13:13 - Efferwyck
mam dalsi dotaz -> muzu nekomu jako akci nalit lecivy lektvar do chrtanu kdyz je v bezvedomi /0 vydrze/ nebo musi bejt schopnej to vypit sam?
4.2.2022 13:18 - shari
Lektvar můžeš nalít i do postavy v bezvědomí. Pokud je bezvědomí způsobeno tím, že je na 0 BV, pak se po vypití léčivého lektvaru probere.
4.2.2022 13:24 - Efferwyck
shari píše:
Lektvar můžeš nalít i do postavy v bezvědomí.


super dik moc! nebyl sem si jistej!
4.2.2022 14:19 - Tarfill
Efferycku,
rád bych jen k sharině odpovědi doplnil, že jsem se třeba setkal i s úpravou tohoto pravidla v realističtější verzi, a to že když je někdo v bezvědomí, tak Ti nic sám nevypije a léčivý lektvar nebyl uznán.
Tudíž v konečném důsledku bude záležet i na pojetí Vašeho DM/PH a pokud jsi tím DM/PH Ty sám, můžeš si to vyložit také po svém (s tím, že o tom samozřejmě včas informuješ hráče, aby pak nebyli zaskočení)...
4.2.2022 14:42 - LokiB
Na tom není nic moc "realističtějšího" ... realistické by to bylo, kdyby léčivý lektvar byl na bázi heřmánkového čaje s antibiotiky, který musí projít do žaludku a tam být vstřebán.
Magický léčivý lektvar může klidně natéct do plic, nebo zůstav puse a tam hojit a léčit stejně jako přes žaludek :)
4.2.2022 15:41 - sirien
Magický lektvar umí natéct sám kde je třeba, stačí ho dostat do pusy :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.074451923370361 secREMOTE_IP: 54.205.238.173